ik ben dus ook een echte buitenrijdster en heb mn angsten ook moeten overwinnen, toen ik jong was galoppeerde ik overal zonder uit te kijken nu houdt ik veel meer in de gaten als, gaten in de weg, blikjes en verkeer!
Maar als de ruiter angstig is voelt het paard het ook, en als je ze dan ook nog eens in gaat houden dan heb je helemaal de poppen aan het dansen, als ik iets "engs"tegenkom, geef ik juist vrije teugel, zoiets van
niks aan het handje gewoon doorlopen dan ontspan ik en het paard...
Het is wel een overwinning die je moet aangaan want als je ouder wordt wordt je voorzichteiger en zie je meer rampen, zo ben ik vorrige week nog met mn kop en lijf op het asfalt geklapt, want het paard schrok, ja kan gebeuren maar in de bak kan er ook van alles misgaan.
Weet je wat ik stoer vindt? Als ruiters toe durven geven dat ze bang zijn, dan ben je al heel ver volgens mij.Want buitenrijden is geweldig!!!!

er is niks mooiers dan lekker langs het strand te kuieren met een paardje dat vrolijk om zich heen kijkt en wat je straks weer voldaan op stal kan zetten, nee ik ga helemaal voor het buitenrijden , en ik geef toe ik ben zeker geen held, maar ik vertrouw mijn paard!