Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
levenslang bij mij
Erg hé
Heb al een merrie op het oog waar ik binnenkort even ga kijken!
ik leef nu kindje komt er waarschijnlijk wel over jaar of 4 dan hoop ik 2 paarden te hebben en financieel zie ik wel dadelijk kun je geen kinderen krijgen en heb je ook al die tijd geen paard
Why?
Rianne_ schreef:Hallo!
Ik wil me hier ook graag melden. Ben een beetje aan het rondkijken om weer een paard te kopen. Mijn haflinger heb ik in september verkocht omdat ik haar niet meer durfde te rijden na er een paar keer af gevallen te zijn. Nu ben ik rustig op zoek naar een nieuwe haflinger..Heb al een merrie op het oog waar ik binnenkort even ga kijken!
Toch even een vraag.. Heb natuurlijk goed gekeken of het financieel nog steeds haalbaar is (ben net gaan samenwonen) en dat is in principe wel gewoon zo. Maar nu vroeg m'n moeder me vanochtend eens: wat als jullie over een aantal jaren toch een kindje willen, hoe ga je het dan financieel doen? En tsja, dan krijg ik toch wel mijn twijfels.. Aan de ene kant: wie weet waar we over een paar jaar zijn en wat we doen.. Maar aan de andere kant: wat als het qua tijd/financieel inderdaad niet te doen is later, wat dan? Verkopen lijkt me ook geen optie als je helemaal gehecht bent aan je paard. Hoe denken jullie daarover?
tita schreef:Rianne sparen sparen sparenik leef nu kindje komt er waarschijnlijk wel over jaar of 4 dan hoop ik 2 paarden te hebben en financieel zie ik wel dadelijk kun je geen kinderen krijgen en heb je ook al die tijd geen paard
Alice13 schreef:Mocht het zover zijn dat ik een kind wil, mijn opleiding af heb en een goede baan (eerder begin ik toch niet aan kinderen) Dan denk ik als ik het qua tijd niet red ik een bijrijder zou nemen die eventueel dan ook kan delen in de kosten. Paard verkopen is voor mij ook geen optie!
JulieDR schreef:Ik was tot 2 jaar geleden ook altijd heel erg in de toekomst aan het denken. Maar toen een paar keer flink pech gehad met vanalles, en daardoor leef ik nu veel meer in het "hier en nu" zeg maar.. Ik ben wel nog flink aan het sparen voor de toekomst, maar wil ook niet alles laten schieten "voor als.."
Voor hetzelfde ben je er niet meer op je 30e, ik noem maar wat.. Niet iets waar je van uit gaan, but still.. Maar goed, wil er wel goed over nagedacht hebben voor ik de daadwerkelijke stap neem om weer een paard te kopen.