Ik heb een E-pony en weeg ook 66 kg, gaat prima

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldyp schreef:Overigens ben ik naar diverse kant en klare ponys wezen kijken maar ik heb de reden dat het dus niet zo'n pony geworden is ook al prima toegelicht.
goldyp schreef:En mijn dochter is ondertussen 10 jaar dus het gediscussieer over een 9 jarige is ook niet meer nodig.
RM94 schreef:Daarnaast weet ik dat het goed is om kinderen met add een doel te stellen.
D00R schreef:RM94 schreef:Daarnaast weet ik dat het goed is om kinderen met add een doel te stellen.
Dat klopt... en het is ook goed om kinderen met ADD juist zelf te laten ervaren dat als je iets wil, dat je er iets voor moet doen.
Dus in die zin is het zeker goed om het haar te laten bewijzen. Alleen... het is lastiger wanneer ze iets moet bewijzen ten opzichte van een ander, dan ten opzichte van zichzelf.
Echter is het ook zo dat kinderen met ADD heel veel moeite hebben om lol in iets te blijven hebben (meer dan kinderen zonder ADD) en om zich te zetten tot de dingen die ze feitelijk zouden moeten doen (in dit geval dus bewijzen dat ze het kan). Zelfs al levert de buitenwereld geen commentaar op alles wat niet lukt (niet door luiheid dus, niet door niet willen, maar gewoonweg niet aan kunnen zetten tot), dan nog zal een kind met ADD alleen al in eigen ogen gemakkelijk falen. Vandaar dat ik aanhaal of de druk niet te groot is.
Zo'n uitspraak als: "ja, maar ik heb toch al laten zien dat ik het kan" is heel ADDerig.Zou het kunnen dat ze als Jillz er eenmaal aan toe is, inderdaad zo erop wegrijdt, met alles wat daarvoor nodig is? Dat is op zich niet heel ondenkbaar.
Succes in ieder geval. Het was beide keren dat ik poste niet de bedoeling je aan te vallen.
goldyp schreef:Mijn ervaring is dat een doorgereden pony niet altijd betekent dat je daarmee beter af bent.
Haar c pony hebben we vorig jaar ook groen gekocht en die is zo braaf en heeft nooit geen problemen gegeven terwijl ze gevraagd werd om de 20 jarige pony van een kennis te rijden notabene een kleine b pony die wel M2 dressuur liep , nou dat was 1 groot drama, pony was supereigenwijs en in gallop meteen kop tussen de benen en gemeen bokken zodra je wat meer been gaf.
Toen besefte ik dat leeftijd van een pony er eigenlijk niet toe doet wel het karakter dat is vele malen belangrijker.
RM94 schreef:Mensen kan het een beetje gezellig. Ik lees echt alleen maar dat TS haar dochter een uitdaging stelt omdat ze wil dat haar kind veilig is. TS twijfelt over pony houden dochter wil pony niet kwijt dus mag ze het proberen. Daarnaast weet ik dat het goed is om kinderen met add een doel te stellen. Nee hoor TS ik denk dat je het goed doet.
Overigens vind ik het een mooie pony hoofd is gewoon nog een beetje jeugdig wacht maar even af
Heel veel plezier met je dochter en welke pony dan ook