Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:31

Miss_Malfoy schreef:
Da's jammer zeg ietjelover... Zelf ben ik het type dat er dan nog een tandje extra tegenaan gooit om het goed te krijgen, maar ik snap wel dat dat niet voor iedereen mogelijk is...

ik ook en ook al echt geprobeerd, maar ik ben al heel veel vertrouwen kwijt geraakt in mijn oude pony en wil nu eindelijk weer is fijn kunnen rijden en ook weer goede resultaten kunnen behalen op wedstrijden,
ik heb al zo veel gevochten en ik ben er een beetje klaar mee.
ik heb al NH geprobeerd maar hier reageerd hij niet op.
Ook een volwassen man heeft niks over hem te zeggen, hij walst overal over heen.
helaas maar ik zoek nu een mega braaf leerpaard waar ik alles mee kan en veel van kan leren, weer vertrouwen krijg.
Overigens rijd ik nog wel gewoon jonge ponys, dat durft ik op een of andere manier nog wel,
maar ik wil voor wedstrijden een paard wat nergens naar kijkt en niet als ik gek over het veld heen bokt.
hij is trouwens ook nog niet braaf in de wei tegen andere pony's dus dat is nog een minpunt
(let op: de pony waar ik over praat is dus NIET de pony uit mijn onderschift maar mijn nieuwe)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:32

Kan ik me voorstellen, op den duur is het idd niet leuk meer en dan moet je voor jezelf kiezen. :j

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:32

Mag ik ook gezellig meepraten :D? Leuk topic dit!

Bij mij zijn het (helaas) op dit moment nog lange termijn plannen vanwege de financiën, maar dat er een paard komt is zeker! Ik heb nu alle tijd om na te denken over wat voor paard ik wil (ik heb al een behoorlijk eisenlijstje ;)), wat voor stalling etc.
Waar ik vooral erg bang voor ben is dat ik word gen*aid. Ik kan bijvoorbeeld moeilijk mijn enthousiasme verbergen, wat de prijs omhoog kan drijven natuurlijk, en ik kan al helemaal niet afdingen. Daarom heb ik wel besloten een volledige keuring te laten doen.

Hoe pakken jullie dat aan bij een eventuele koop? Wie nemen jullie mee en hoe zorg je ervoor objectief te blijven?

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:33

Gezellig hier!

Ik ben (stiekem:O) ook al een beetje op zoek naar een leuk paardje,
Ik wil graag een fjord of haflinger... denk dat het een leuke fjord gaat worden,
Eerst moeten m'n schoolpunten nog wat omhoog, en daarna willen m'n ouders kijken of er een paardje bij kan komen.
Dussss; als iemand nog een leuke fjord (of haf) weet?? say it! haha
Ik heb al een paardje, een jonge drukke welsh-arabier,
een "opknappertje" geweest, daar ben ik over een tijdje te groot voor; dus dan wil ik er graag wat anders bij hebben...
het liefste dan een wat rustiger beestje, waar ik lekker mee buiten kan rijden.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:33

xJasmijn schreef:
Ohja anne, is het zo erg buiten? dat is niet erg handig nee... :n

heel erg ja :(
Hij heeft me er nu 1 keer zo hard afgebokt en toen dus 3 keer op mijn hoofd gestrapt,
hersenschudding, voorhoofd gekneusd, neus gekneusd, stuitje geksneusd,
en zaterdag ben ik moeten stoppen met hem want hij deed niet meer anders dan bokken en wegrennen.
Ik heb gewoon met de tranen in mijn ogen naast hem gestaan,
mijn geduld was gewoon helemaal op, en hij heeft me ook echt pijn gedaan met sommige dingen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:34

Och hier zijn het voorlopig ook plannen voor lange termijn, eind van de zomer bijv.
Dus dan kunnen we nog lang samen kletsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:34

miss_malfoy: Bedenk je wel dat je dan het eerste jaar wss niet heel veel plezier heb aan je paard.. Zelf heb ik namelijk ook een "opknapper". Niet dattie niet opgevoed was maar hij was nog niet beleerd en de eerste maanden heel veel aan het bokken was. Uiteindelijk ben je super trots dat je toch een super paardje er aan over heb gehouden. Maar in het begin is het niet echt leuk. Dat je iedere dag opnieuw het gevecht aan moet gaan. En paardrijden geen manier van ontspannen meer is. Inmiddels heb ik geen spijt meer dat ik mijn paard toen gekocht heb. Maar op dat moment zelf dacht ik daar af en toe wel anders over..

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:42

Ik meld me ook aan :D Ben een beetje half bezig om mijn paard te verkopen (Iemand interesse? 15jarige zwarte merrie van ritmeister. Niet voor beginners, maar zeker geen moeiljik beest! In omgang een engel!)

En zit natuurljik ook beetje rond te kijken voor een nieuw paardje. :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:44

@Nini_Roosje: Dat ken ik ja, in het begin kun je ze dan wel doodslaan.
Maar doordat ik op het moment een halve stal paard heb gevonden, zijn alle opties weer open, weet niet echt goed wat ik wil op het moment dus ga niks definitiefs doen nu.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:56

ietjelover schreef:
xJasmijn schreef:
Ohja anne, is het zo erg buiten? dat is niet erg handig nee... :n

heel erg ja :(
Hij heeft me er nu 1 keer zo hard afgebokt en toen dus 3 keer op mijn hoofd gestrapt,
hersenschudding, voorhoofd gekneusd, neus gekneusd, stuitje geksneusd,
en zaterdag ben ik moeten stoppen met hem want hij deed niet meer anders dan bokken en wegrennen.
Ik heb gewoon met de tranen in mijn ogen naast hem gestaan,
mijn geduld was gewoon helemaal op, en hij heeft me ook echt pijn gedaan met sommige dingen.

Nou dan lijkt het me een heel verstandige keuze hem te laten staan!
Beter dat je het nu hebt meegemaakt dan dat je hem had gekocht en er dan mee zat!

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:03

Jessicajoann schreef:
Ik vind het echt heel leuk. En daarna ben ik soms juist chagerijnig omdat het nog lang niet kan!
Of mijn moeder word geirriteerd omdat ik bij de zoveelste pony haar er weer bij roep, haha

haha ik begrijp precies wat je doormaakt haha
en dan zegt mn moeder weer bij jou gaat ook alles om paarden en dan loopt ze weer weg ahaha :Y)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:24

Saar88 schreef:
Mag ik ook gezellig meepraten :D? Leuk topic dit!

Bij mij zijn het (helaas) op dit moment nog lange termijn plannen vanwege de financiën, maar dat er een paard komt is zeker! Ik heb nu alle tijd om na te denken over wat voor paard ik wil (ik heb al een behoorlijk eisenlijstje ;)), wat voor stalling etc.
Waar ik vooral erg bang voor ben is dat ik word gen*aid. Ik kan bijvoorbeeld moeilijk mijn enthousiasme verbergen, wat de prijs omhoog kan drijven natuurlijk, en ik kan al helemaal niet afdingen. Daarom heb ik wel besloten een volledige keuring te laten doen.

Hoe pakken jullie dat aan bij een eventuele koop? Wie nemen jullie mee en hoe zorg je ervoor objectief te blijven?

Bij het paard die wij nu gaan laten keuren zijn we eerst een keer zelf gaan kijken, daarna is m'n instructrice van de verenigingslessen komen kijken (die had ons de tip gegeven om daar te gaan kijken, want die woont daar vlakbij) en die vond het ook een erg leuk paard, daarna is m'n "gewone" instructrice van thuis waar ik wekelijks bij les meegeweest. Zij kent mij het beste en haar mening was toch wel belangrijk, maar gelukkig positief! Wij hebben de eerste keer toen we gingen kijken al meteen met de eigenaresse van die handelsstal besproken hoe alles in z'n werk zou gaan dan.
In mijn geval is het paard januari dit jaar nog een standaard röntgenologische keuring van 20 foto's door gekomen met een súper keuringsrapport, vandaar mijn besluit om hem nu alleen nog klinisch te laten keuren en foto's te laten maken van z'n rug en hals. Dit laatste vind ik erg belangrijk, omdat ik al enige ellende met paarden met bijv. kissing spines meegemaakt heb op stal, dat wil ik zelf absoluut niet nog een keer!! Ook omdat hij nog zo jong is en nog niet echt wat gedaan heeft wil ik het zeker weten. Maar het is natuurlijk ieders eigen keuze wat wel/niet laten keuren. :)
Gister toen we besloten hebben om hem te kopen, hebben we alles daar nog even goed doorgenomen en besproken met de eigenaresse. In mijn geval moet het paard nog gecastreert worden, hij mag dan net zo lang als hij nodig heeft voor herstel op die stal blijven staan, dit zit bij de prijs die wij voor het paard betalen inbegrepen. Als hij opgeknapt is gaat hij nog 1 of 2 maanden naar een trainingsstal in Heerhugowaard om hem de standaard dingen nog bij te brengen, zoals langs andere paarden rijden, binnenbakken, langs hindernissen rijden en om hem nog wat meer te bevestigen. Als hij helemaal klaar is dan nemen wij hem pas mee naar huis. :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:27

Rosemarin schreef:
Jessicajoann schreef:
Ik vind het echt heel leuk. En daarna ben ik soms juist chagerijnig omdat het nog lang niet kan!
Of mijn moeder word geirriteerd omdat ik bij de zoveelste pony haar er weer bij roep, haha

haha ik begrijp precies wat je doormaakt haha
en dan zegt mn moeder weer bij jou gaat ook alles om paarden en dan loopt ze weer weg ahaha :Y)

Anders hier wel :D. Soms kan ik het zo oneerlijk vinden, al die mensen met genoeg geld.. Maar ja, die mensen hebben daar (meestal) ook hard genoeg voor gewerkt. Dat ga ik dus ook doen, al heb ik nog regelmatig mijn baalmomentjes: laatst zag ik ook een killerknol te koop staan, wát een paard! Dan kan ik zo balen dat ik dat geld het er nog niet is!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:36

Ik ben echt nóóit zenuwachtig, en al helemaal niet snel zenuwachtig te krijgen, maar ik denk dat ik 'm toch wel ga knijpen als we straks op de uitslagen van z'n foto's staan te wachten! :=

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:40

Lioony schreef:
Ik ben echt nóóit zenuwachtig, en al helemaal niet snel zenuwachtig te krijgen, maar ik denk dat ik 'm toch wel ga knijpen als we straks op de uitslagen van z'n foto's staan te wachten! :=

haha snap ik ik duim met je mee dat het allemaal goed is :D
wel mooi dat jij je paardje al hebt gevonden

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:40

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:42

Ik heb er in totaal 12 bekeken/bereden, alleen bij deze meerdere keren gaan kijken. Wist eigenlijk al na de 1ste keer dat dit hem moest worden, onverstelbaar wat een goed gevoel een 3 jarige hengst je kan geven als hij die dag voor de 3e keer met iemand op z'n rug loopt! :wow:

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:46

Leuke haf hoor!! Zelf knap ik wel gelijk af op paardjes die op de foto's nog niet echt dressuur matig goed lopen, dus qua nagefelijkheid := Maarja, dat is natuurlijk ook net naar wat je zoekt! Ik ben/hopelijk was echt op zoek naar een goed ingereden dressuurpaard. :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:48

leuke haflinger zeg! veel plezier woensdag :)
@ Lioony : wauw moet echt een heerlijk gevoel zijn om die 'klik' direct te hebben! Ik duim mee dat ie goedgekeurd wordt :j

ringo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:50

ik doe ook mee aan dit topic :P
heb zinds december 2010 ( dus voor kerst ) me zelf getrakteerd op een paardje.
sja sja en met ook een beperkt budget kom je in deze tijd erg ver ;)
heb een 3 jarige contango x fidelio kunnen kopen voor 1000 euro.
moet natuurlijk nog wel wad aan gebeuren ( zoals kilotjes der bij en was op het begin behoorlijk schuw )
maar we hebben geen haast en het woord later een echte uitblinker en dat voor die prijs :o

p.s.
sorry voor de spelling ik ben namelijk dislecties

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:50

Lioony schreef:
Leuke haf hoor!! Zelf knap ik wel gelijk af op paardjes die op de foto's nog niet echt dressuur matig goed lopen, dus qua nagefelijkheid := Maarja, dat is natuurlijk ook net naar wat je zoekt! Ik ben/hopelijk was echt op zoek naar een goed ingereden dressuurpaard. :)

hah het lijkt me echt gaaf om met zon paard dan aant het werk te gaaan en verbetering te zien,
zijn vader abel loopt z2 dressuur dus dat komt nog wel :D

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:51

ringo94 schreef:
ik doe ook mee aan dit topic :P
heb zinds december 2010 ( dus voor kerst ) me zelf getrakteerd op een paardje.
sja sja en met ook een beperkt budget kom je in deze tijd erg ver ;)
heb een 3 jarige contango x fidelio kunnen kopen voor 1000 euro.
moet natuurlijk nog wel wad aan gebeuren ( zoals kilotjes der bij en was op het begin behoorlijk schuw )
maar we hebben geen haast en het woord later een echte uitblinker en dat voor die prijs :o

p.s.
sorry voor de spelling ik ben namelijk dislecties

welkom :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:51

Is inderdaad een héérlijk gevoel! :j Had dat met de andere 11 waar we geweest zijn nog niet gevoeld! Wilde in eerste instantie eigenlijk geen ruin (nouja deze is technisch gezien ook nog geen ruin _O- ), maar deze, tja, dan moest ik toch maar van de merries afzien <3

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:52

Rosemarin schreef:
Lioony schreef:

hah het lijkt me echt gaaf om met zon paard dan aant het werk te gaaan en verbetering te zien,
zijn vader abel loopt z2 dressuur dus dat komt nog wel :D

Dat is ook zo hoor, maar toch moet je daar wel de nodige ervaring voor hebben, om dat eventueel recht te moeten zetten. Nouja, ik vind het ook alleen maar een leuke uitdaging hoor! Bij mij is het ook een 3 jarige hengst geworden! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:55

Oeps, verkeerde topic :P *had eerst wat anders hier staan :P*