Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anne_GTI schreef:Persoonlijk ben ik een groot voorstander van voltige als aanvulling op normaal rijden. Juist door die gekke dingen op een paard te doen word je veel relaxter in je gewone rijden waardoor je er veel minder snel naast ligt. Door er op creatieve manieren op en af te springen ontwikkel je ook de reflex om te draaien in de lucht en kom je veel vaker gewoon op je voetjes terecht. Dan heb je kans op enkelblessures en dat soort gein maar je doet je hoofd en rug geen pijn.

parador schreef:of wie de kosten betaald voor onderzoek in ziekenhuis.
Anne_GTI schreef:parador schreef:of wie de kosten betaald voor onderzoek in ziekenhuis.
Die betalen we allemaal. Maar ook voor de sukkels die met een dronken kop van de fiets pleuren, met de gladheid onderuit klappen of vrijwillig op schaatsen het ijs op gaan en daar een heup/pols breken.
Zo'n DBC van een eerste hulp zijn de kosten niet, pas bij opname's gaat het in de papieren lopen.
Sodeletuut schreef:Beetje overdreven inderdaad. En niet iedereen heeft even 70 euro om zo'n ding aan te schaffen...
ik vind eigenlijk een cap ook al overdreven als dat echt verplicht zou worden voor mensen met eigen paarden buiten de lessen om. is nog altijd de keuze van de ruiter toch? Ik moet me een beetje flexibel kunnen bewegen wat niet kan met een bodyprotector. Ik vind niet dat je mensen moet verplichten om 70 euro uit te geven voor iets waar ze zelf waarschijnlijk geen voorstander voor zijn. Cap in de les, logisch, maar een protector...
Ze valt er ook af en toe wel af hoor, maar niet omdat de pony haar er af wil hebben. Het is altijd per 'ongeluk'. Het hoort er een beetje bij hè?
Als de body niet lekker zit heb je de verkeerde gekocht,hij moet zo zitten als een bodywarmer, dus je moet er niks van merken,dat hij verplicht wordt in manege,s en dadelijk ook als je gewoon gaat rijden of op je eigen paard is een kwestie van verzekerings maatschappijen,overal moet op bezuinigd worden,dus ook ongevallen met evt ruiters die niet genoeg? voorzorgsmaatregelen hebben genomen,gaat de premie omhoog (wa) voor gevaarlijke sporten,daar vallen bijna alle sporten onder,bv schaken en dammen enz niet, maar alle sporten waar je moet bewegen zeg maar wel.Of je het nodig vind of niet zo gaat het tegen woordig,en bij manege,s is de risico dus groter, door beginnende ruitertje,s endaarom deze regel. bron verzekerings agent
ps idefix lees je eigen stukje nog eens???
[/quote]