Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Missmoonie86 schreef:Alweer in de wintervacht, hij heeft vermoedelijk cushing vandaar de krulletjes (en komt ook door de lange vacht) en hij is wat dun maar hij eet goed,
Even aanvulling op wat hier boven staat. Ik heb een 21jarige ruin en heeft ook krulletjes als de wintervacht komt.. Ik heb hem meerdere malen laten onderzoeken en bloed laten afnemen maar heeft geen Cushing. Denk meer dat het komt door de lange wintervacht??
Ilsemarie schreef:Missmoonie86 schreef:Alweer in de wintervacht, hij heeft vermoedelijk cushing vandaar de krulletjes (en komt ook door de lange vacht) en hij is wat dun maar hij eet goed,
Even aanvulling op wat hier boven staat. Ik heb een 21jarige ruin en heeft ook krulletjes als de wintervacht komt.. Ik heb hem meerdere malen laten onderzoeken en bloed laten afnemen maar heeft geen Cushing. Denk meer dat het komt door de lange wintervacht??
Wij hebben het niet laten testen is dus ook een vermoeden, met ik denk zelf dat het ook veel te maken heeft met de lange vacht (zijn vacht is toch wel een cm of 5/6 cm lange haren!)
Scheren jullie je oudjes trouwens in april/mei? ik denk dat wij dat aankomend jaar wel doen, hij raakt z'n zomervacht gewoon niet meer kwijt, het is haast 'wol'... hoeveel je ook poetst, het verklit gewoon en laat slecht los (ondanks extra vitamines en dergelijke). en hij stond zo te genieten toen we vorig jaar mei alleen z'n benen hebben gedaan, och wat vond hij het heerlijk (er kwam ook zoveel af als normaal van een groot paard haha). dus zit er sterk aan te denken hem aankomend jaar helemaal te doen (als het weer het toelaat natuurlijk) en dan maar wat langer een deken op. Maar hij had in juli met dit hitte nog plukken wintervacht hangen...

riagr schreef:Mijn dame van bijna 36 vandaag in de sneeuw
. Ze mist ook al een aantal kiezen, binnenkort de tandarts eens laten kijken wat ze nog precies over heeft.

riagr schreef:@illusion: dank je voor je reactie! Ik vond dit muziekje en nou ja, perfect voor dit filmpje dacht ik.
Paardje is een pony ( new forest x arabier). Ik heb haar vanaf haar vierde en ben dus als het ware met haar opgegroeid ,samen met haar volwassen geworden. Ik geniet nog elke dag van haar. Het mooie is dat ze nog zo fit is. Sneeuw of geen sneeuw: elke dag begint met rustig de wei in wandelen, dan even rollen, dan even een klein galopje om de stal stijfheid er uit te lopen, en dan lekker grazen. Ik hoop haar nog lang bij me te hebben, maar ja.... Dat weet je met zo'n oudje natuurlijk nooit.

232425 schreef:xMelissaa: Laat maar een foto zien, ik ben wel benieuwd.

maart 2010 met dresuurzadel