Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tooske schreef:Mjay schreef:ik vind dat het mag, een paard kan dan nog zo schrikkerig zijn schoppen is not done.... wat nou als er volgende keer een kind achter loopt? juist.......
Hoort geen kind achterlangs te lopen dat lijkt me nogal simpel in mijn geval.
Noompiejjj schreef:Tooske schreef:
Hoort geen kind achterlangs te lopen dat lijkt me nogal simpel in mijn geval.
Inderdaad, onze hoefsmid stuurt kinderen direct aan de kant.. en onze smid heeft ook een lang lontje maar zodra ze bijten of trappen krijgen ze echt wel een trap onder hun flikker terug.. je paard hoort gewoon niet te schoppen of te slaan bij de smid.. het is al ontzettend zwaar werk en in die positie ook nog eens gevaarlijk.
ellepel schreef:ik vind het prima als mijn dier vervelend doet tegen een smid omdat het er echt geen zin in heeft dat ie een schop onder zijn billen krijgt.
maar nooit,maar dan ook nooit mag je in de buik schoppen!
dat vind ik echt zo onnodig, bovendien is het nog gevaarlijk ook om een paard in zijn buik te schoppen.
Prutsmuts schreef:Mijn paarden zijn, al zeg ik het zelf, netjes opgevoed. En ik heb een smid die alle geduld heeft. Maar mocht een van mij paarden naar hem uithalen, dan mag hij ook uithalen. Maar dan juist door te schoppen. Slaan vind ik in principe not done. Dus een flinke schop...ja hoor!
ellepel schreef:ik vind het prima als mijn dier vervelend doet tegen een smid omdat het er echt geen zin in heeft dat ie een schop onder zijn billen krijgt.
dat vind ik echt zo onnodig, bovendien is het nog gevaarlijk ook om een paard in zijn buik te schoppen.
Gevaarlijk?? Hoe hard schop je dan wel niet?
Serieus. wil je een paard echt letsel toebrengen door een schop in de buik dan moet je wel ontzettend hard kunnen schoppen!
Paarden straffen elkaar in kuddeverband ook af door naar elkaar te trappen en ik denk dat een trap van een paard heel wat harder aankomt dan een schop van ons mens.
CaPrIoLe`79 schreef:De smid is er om te beslaan of te bekappen, niet om het paard op te voeden. Wel moeten ze feeling en geduld met paarden hebben, anders krijgen ze ook niks gedaan. Veel smeden zijn op dat vlak handiger als de eigenaren.
Ussiethree schreef:Prutsmuts schreef:Mijn paarden zijn, al zeg ik het zelf, netjes opgevoed. En ik heb een smid die alle geduld heeft. Maar mocht een van mij paarden naar hem uithalen, dan mag hij ook uithalen. Maar dan juist door te schoppen. Slaan vind ik in principe not done. Dus een flinke schop...ja hoor!
Serieus. wil je een paard echt letsel toebrengen door een schop in de buik dan moet je wel ontzettend hard kunnen schoppen!
Paarden straffen elkaar in kuddeverband ook af door naar elkaar te trappen en ik denk dat een trap van een paard heel wat harder aankomt dan een schop van ons mens.
daarom vroeg ik ook of deze antischoppers ook zo reageeren als hun paard een tik in het land krijgt van een ander paard. Moet dat paard dan ook gelijk het land uit?
Prutsmuts schreef:Mijn paarden zijn, al zeg ik het zelf, netjes opgevoed. En ik heb een smid die alle geduld heeft. Maar mocht een van mij paarden naar hem uithalen, dan mag hij ook uithalen. Maar dan juist door te schoppen. Slaan vind ik in principe not done. Dus een flinke schop...ja hoor!
Daphne__ schreef:Een fikse mep vindt ik niks ergs aan...
Trappen vindt ik nergens voor nodig
Maargoed ik ken een hoefsmid die het geen probleem vindt om een paard keihard met een hamer op z'n rug te slaan, omdat het paard niet wou blijfen staan..
En er zijn zelfs mensen die dát heeeeel normaal vinden
Daphne__ schreef:Krackertje; We hebben meerdere pony's van verschillende leeftijden, en daar heb ik al heel wat tijd bij doorgebracht
Maar voordat een paard een fikse trap verkoopt laten ze meer zien met lichaamstaal dan een mens kan.
Ussiethree schreef:denkt ts, misschien is het wel gewoon een brutale brulaap met een ego te groot voor zijn ijzers en heeft de smid dat in de gaten en ts niet.
(ik zeg niet dat dit zo is TS!! dit is alleen een voorbeeld en slaat in zijn geheel niet op jou of jouw situatie)