Hij ziet er wat mij betreft niet rijklaar uit, om zo maar eens te zeggen. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

je moet idd ook niet vergeten dat hij deels andalusier is en dus later uitgegroeid. Geef hem deze tijd 
die heeft haar paard het liefst met drie goed doorgereden, 23 uur per dag op stal en een met een slanke ruiter erop (want 'het oog wil ook wat' jaja, haar eigen woorden) Amy77 schreef:Johanna59, dat is door mensen bedacht die ongeduldig zijn én alleen maar aan centen denken en hun eigen plezier ipv dat van hun paard en in de toekomst kijken.
Als iedereen zo denkt als jij, ai, met alle respect, maar dan gaat de gemiddelde leeftijd van rijpaarden ernstig omlaag..tuurlijk heb je er tussen zitten die hun levenlang doorrijden en vroeg zijn begonnen, maar die zijn te tellen bijwijze van.
Het merken of het kan is geen slimme, althans mijn persoonlijke mening hepaarden zijn nl over het algemeen zo werkwillig en slim, dat je ze als mens in bescherming moet nemen om te voorkomen dat je ze overvraagt, vooral in het begin
![]()
Vind het een heel verstandige beslissing van de TS..en als mensen het anders willen, prima, maar mijn mening uit ik op dit forum
Johanna59 schreef:Waar heb je dan een paard voor? Voor in de wei? Neem dan een Shetlander.
Johanna59 schreef:Amy77 schreef:Johanna59, dat is door mensen bedacht die ongeduldig zijn én alleen maar aan centen denken en hun eigen plezier ipv dat van hun paard en in de toekomst kijken.
Als iedereen zo denkt als jij, ai, met alle respect, maar dan gaat de gemiddelde leeftijd van rijpaarden ernstig omlaag..tuurlijk heb je er tussen zitten die hun levenlang doorrijden en vroeg zijn begonnen, maar die zijn te tellen bijwijze van.
Het merken of het kan is geen slimme, althans mijn persoonlijke mening hepaarden zijn nl over het algemeen zo werkwillig en slim, dat je ze als mens in bescherming moet nemen om te voorkomen dat je ze overvraagt, vooral in het begin
![]()
Vind het een heel verstandige beslissing van de TS..en als mensen het anders willen, prima, maar mijn mening uit ik op dit forum
Waar heb je dan een paard voor? Voor in de wei? Neem dan een Shetlander.
elk paard wat niet met pensioen is overigens, maar dan wel op een respectabele leeftijd, zodat het kraakbeen en gewrichten etc zo mogelijk volgroeid zijn..dat weet ik voor ik een jong paard aanschaf, dat het mij de eerste paar jaar enkelt geld kost, zonder het plezier te hebben wat rijden betreft. Zo komt mijn hengstje eerdaags terug, is nu net 4 heworden, heb ik toen hij net een jaar was in de begrazing gezet..kost geld, maar is vreselijk gegroeid (enorme achterstand opgelopen bij vorige eigenaar), uitgezwaard, bespierd geraakt ( jawel jawel, daar krijgen ze in de vrijheid ook de kans voor, bespiering krijgen). Dik 3 jaar gestaan, maar geestelijk nu wel volwassen geworden en ook qua bouw. Toch ga ik volgend jaar pas beginnen met inrijden, dit najaar is enkelt grondwerk.
En ik heb hem vorige week voor het eerst met pasoa gelongeerd (heel losjes natuurlijk). In het begin snapte hij het nog niet helemaal, maar het ging heel goed toen hij het door had. VeerenAshley schreef:Weet je zeker dat er nog nooit iets met je paard gedaan is? (Dit omdat hij zo rustig reageert.)
we hebben gewoon een koele kikker gekocht
loriene schreef:Ligt het zadel niet wat te ver naar voren?
Lijkt net of ligt het op het schouder ip van erachter.
pmarena schreef:Op die foto zie je toch wel heel goed dat die rug nog wel een eindje omhoog mag komen , ik zou hier dus echt nooit nog op gaan rijden , zo'n doorhangend bruggetje