Paard 'redden' van de slacht, welke prijs? [Update p.13]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen74

Re: Paard 'redden' van de slacht, welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:54

Aangezien de man niet reageert op geld en meer geeft om zijn naam(al lijkt die mij nou ook niet al te best)
Zou ik gaan voor de aanpak dat je een klik hebt met het paard!
Dat betekend niet meteen dat je de hoofdprijs moet betalen.Hij kan zelf ook wel zien dat het paard niks waard is.Anders zou hij hem ook niet naar de slacht willen brengen.
Dus gewoon zeggen dat je helemaal vlieft bent op het paard maar dat je er niet meer voor wil betalen als .... euro!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 19:03

Update!!! :)

Allereerst schaam ik me heeeeeul diep dat ik die foto's nog niet geplaatst heb, ik weet echt even niet waar ik de tijd vandaan moet halen! Sorry sorry sorry daarvoor!

Verder heb ik een (redelijk positieve) update;
Mijn broer (zoals ik al eerder in dit topic vertelde) helpt die man regelmatig met zijn paarden. Zo ook gister weer. Hij is meegeweest die man zijn merrie naar de hengsten houder te brengen en heeft veel met hem gepraat. Tussen neus en lippen door naar die grijze gevraagd die in eerste instantie alleen maar wat groeipijn had en nadat mijn broer wat mee gepraat had in zijn verhaal zat hij er toch weer aan te denken om hem naar de slacht te doen als het niet snel over is.

Nou heb ik het paard van de week zien draven en galloperen in de wei, en echt slecht is het niet meer. Maar er is iets niet goed (zou de verbetering komen doordat hij nu in ieder geval onbeberkt gras kan eten en weer wat nieuwe energie heeft?).

Mijn broer heeft uiteraard gelijk gezegt, wanneer het paard naar de slacht moest, dat wij hem graag wilde overnemen. De man was het ermee eens, maar alleen wanneer hij nog een recreatiepaard kon worden. Wanneer hij alleen maar op de wei kon wilde hij hem enkel naar de slacht brengen.

Ik hooop dat hij denkt dat het nog een recreatie paard kan zijn. Ik vind namelijk dat hij te snel iets 'slachtrijp' vind. En ik ben ook van mening dat je niet eeuwig met je paard van da naar da moet slepen, maar zolang hij een paardwaardig bestaan leid bij mij op de wei zou ik graag eerst een Steffi van der Laarse (die heeft met en voor mijn paarden al wonderen verricht) naar hem laten kijken en zien wat met goed voedsel op te lossen is.

Ik weet dat die man niet verder zoekt dan zn neus lang is voor zijn paarden, dus hij schrijft hem bij voorbaat al af, zonder dierenarts advies, gebaseert op zijn eigen ''kennis''. Dus er is weer iets aan hoop, maar ik wil niet te snel enthousiast zijn.

Ook weten we wat hem nu nog meer dwars zit. Een van mijn paarden heb ik van hem gekocht. Zoals ik al eerder vertelde vroeg hij er eerst 15.000 euro voor, een halfjaar later heb ik hem voor 3.500 gekocht. (In zijn ogen was het al niet echt een waardevol paard omdat hij 'al' 6 was en nog geen wedstrijden had gereden). En nu loopt mijn paard na wat lesjes de sterren van de hemel en baalt die man enorm van het feit dat ik het eruit heb gekregen. Mijn broer heeft hij al gevraagd of ik het paard niet terug wou verkopen (no way, een paard wat bij mij komt blijft tot het met 4 beentjes in de lucht weer vertrekt). Hij is waarschijnlijk bang dat met het jonge paard het zelfde gebeurt dalijk. Dat die na hij de tijd heeft gehad tot 4.5 om uit te groeien (even er vanuit gaant dat wij hem kopen) en bij te komen ook de sterren van de hemel gaat lopen. En dat hij hem dan voor een prikkie weg gedaan heeft.

Ik hou jullie weer op de hoogte, en ik BELOOf dat die foto's echt vlug komen.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:08

Heb net het hele topic gelezen,
ik zit in precies dezelfde situatie,
alleen is het bij mij een hengst en heb zelf een shetmerrie,
maar waarschijnlijk mag het niet,maar wil het zó graag,

misschien moet je de dierenbescherming tippen,
want dat is bij meneer in kwestie bij mij wel,omdat gwoon door een infectie 2 paarden in 2weken dood gingen......

Sorry voor dit rare bericht,maar heel veel succes nog
en ik hoop heel erg dat je hem krijgt en hem een goed leven kunt bieden!
Geloof in jezelf,dan kun je alles!
ben heel benieuwd naar hem(of haar)!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 10:38

Bedankt voor je berichtje :) De dierenbescherming inlichten heeft op dit moment geen zin meer. Het paard dat ik graag wil hebben is de laagste in rang, en de paarden kregen zo weinig te eten van de winter dat hij steeds weg gejaagd werd en nauwelijks iets kreeg. Daarom was hij als enige echt graatmager (de rest was ook schaal maar niet zorgwekkend). Nu staan ze gewoon weer dag en nacht op de wei, en hij ziet er al ietsjes beter uit, verder hebben ze gewoon vers water tot hun beschikking alleen geen beschutting maar daar komt de dierenbescherming niet voor. En verder gaan we goed om met deze man, hij helpt ons wij helpen hem. Dus ik zit er niet op de wachten om ruzie met hem te krijgen. Maar toch bedankt voor je tip ;)

Het is een ruin, hem dus.. ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:50

Als hij er nog een recreatie paard inziet, zal je dit er ook voor betalen. Hij heeft er dus baat bij dat het paard geschikt is voor recreatie.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:52

koenlover schreef:
Bedankt voor je berichtje :) De dierenbescherming inlichten heeft op dit moment geen zin meer. Het paard dat ik graag wil hebben is de laagste in rang, en de paarden kregen zo weinig te eten van de winter dat hij steeds weg gejaagd werd en nauwelijks iets kreeg. Daarom was hij als enige echt graatmager (de rest was ook schaal maar niet zorgwekkend). Nu staan ze gewoon weer dag en nacht op de wei, en hij ziet er al ietsjes beter uit, verder hebben ze gewoon vers water tot hun beschikking alleen geen beschutting maar daar komt de dierenbescherming niet voor. En verder gaan we goed om met deze man, hij helpt ons wij helpen hem. Dus ik zit er niet op de wachten om ruzie met hem te krijgen. Maar toch bedankt voor je tip ;)

Het is een ruin, hem dus.. ;)

oke,maar soms heeft de dierenbescherming het zelf wel door
en zo ging het bij ons dus (wij wisten dat helemaal niet dart de AID hem in de gaten hield...)
maarja
Heel veel succes,
ik hoop echt dat je het voor elkaar krijgt,
en leef met je mee,

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:07

Gisteren ben ik er nog langs gereden en heb ze zien staan in de wei. Wat ik kon zien met vanuit mijn autootje was dat ze nu op de wei bij het bos liepen te grazen. Op het tijdstip dat ik er langs kwam schemerde het en kon ik de schimmel niet direct herkennen, loopt de schimmel nog bij de groep of loopt die nu apart?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 17:37

Hij loopt nog bij de groep. Ze staan nu met 4. Het kan goed kloppen dat je hem niet heb herkent zo in het donker. Er staat namelijk een haast zwarte (die is donkerbruin) een schimmel met rode ondertoon (ben niet zo thuis in kleuren :P ) En de schimmel die ik bedoel is ook nog redelijk grijs. Dus hij is met schemer lastig te herkennen. Wel is hij met zijn 2 jaar eeen heeeeel groot stuk groter dan de rest. (en smaller ook)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:58

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 22:31

ik ook :o !! Ik hoop zo dat hij eind van de zomer lekker bij ons staat. Mijn vriend krijgt ook weer steeds die kriebels als we langs het paard gaan. En dat zegt een boel :D Hij zei vandaag weer, we moeten gewoon na wat hij tegen Tim (mijn broer) heeft gezegt, weer een keer langs gaan en eens goed met hem praten.

Maar goed nog 1.5 week en dan vertrek ik voor 2.5 week naar Curacao, dus een(in zijn ogen) goed bod kan ik hem deze maand even niet doen. Misschien dat ik dus maar wacht tot na de vakantie dan gaat hij ook weer denken aan de winter en het gras wat stopt met groeien (hij moppert altijd over dat paarden zo duur zijn in de winter) en aan het werk dat hij minder heeft met een paard minder. Ik hou jullie zowiezo op de hoogte. En een foto komt ook nog (jaja de zoveelste keer dat ik dat beloof :o ) maar ik bok veel via mn telefoon want ik heb geen eigen computer en dan gaat dat niet zo makkelijk.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:56

Ik hoop dat die boer zich toch bedenkt, als je een paard van de slager kan redden zou ik het ook doen.

Maar zoals eerder vermeld in deze topic je kan niet al het leed op je schouders halen.
Sommige mensen denken gewoon niet na als ze een eigen paard hebben, zo ken ik er ook wel een paar.

Meisje dat haar paard maar 1x in de 3 maanden verzorgd zij staat half pension en nu liggen nog maar 4 stro sprieten in de stal en paard eet zn eigen poep op om te overleven ;( Dan gaat ze haar paard wassen met dit warme weer en dan zet ze hem met een winterdeken op de wei omdat hij niet vies mag worden. En als je vraagd wil je het paard verkopen zegd ze: nee, ben te gehecht aan hem

Maar ik hoop dat jij ons goed nieuws kan brengen! Ik hoop het voor jou en het paardje

Heel veel succes

malle4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:11

iemand zegt dat de slachtprijs 400 is .
vraag of hij met 500 akkoord gaat als hij nee zegt kun je altijd hoger proberen maar het is zowiezo meer dan de slacht toch?
x

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:56

Zorg ervoor dat als je een bod doet, je het cash geld in je zak hebt, laat het hem desnoods maar zien !
Tactische zet is misschien net je bod doen als bij hem hooi of stro geleverd is, of de hoefsmid is geweest !

Hoop dat het lukt ! Steffi langs laten komen is een heel goed plan ! zij kan idd wonderen verrichten (althans daar lijkt het soms op)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 18:36

Even van te voren; Ik heb toestemming van een mod om een berichtje in dit topic te zetten!

Ik dacht namelijk dat jullie het wel heel erg leuk zouden vinden om te horen dat er schot in de zaak begint te komen. Ik kom net terug uit Curacao, en kreeg toen ik daar was een smsje van mijn broer, dat de schimmel te koop stond voor 600 euro. Ik heb toen al gesmst dat hij het gelijk moest doen. Dus is mijn broer weer naar die man gegaan, toen zei hij, nee je zus wil hem kopen dus ik wil eerst met haar praten want zij heeft eerste keus (in principe netjes, maar mijn broer en ik hebben 4 paarden samen, en dat weet hij, ik vond het dus een beetje overbodig). Vandaag is hij weer hier langs gekomen, en we heben het over het paard gehad (hij heet dizzard, en zijn vader is Wizzard, nooit van gehoord maar ik ga zo even googlen). Hij heeft inderdaad gezegt dat hij er 600 euro voor wil hebben. Mijn vriend bood dat gelijk aan, maar hij wil er nu toch nog even over denken of hij hem wel verkoopt (hoe bedoel je hij houd ons aan het lijntje). Hij zou in ieder geval deze week bellen.

Hij heeft ook een dierenarts gesproken (deze dierenarts heeft Dizzard niet gezien!) en die zei na wat de fokker vertelde dat het paard waarschijnlijk nooit hoog in de sport kan lopen maar dat er verder geen problemen waren (dit is het verhaal van de man die het paard verkoopt, ik vind het apart maar goed).

Deze week krijgen we dus de laatste zekerheid (hoop ik maar, want deze man komt al zovaak zijn afspraken niet na dat ik er niet te hard op hoop).

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:58

'k Lees al een tijdje mee, en was eigenlijk benieuw of er alweer een update was. En die is er!
Ben benieuwd of hij hem daadwerkelijk aan jou verkoopt, hoop het echt voor je.
Ben nu eigenlijk ook nogsteeds benieuwd naar een foto?

Succes verder, en ik blijf nogsteeds meelezen! :D

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:30

duimen maar dat hij zich niet weer bedenkt...
Ik hoop echt dat hij het paardje aan jou zal verkopen!
Veel succes en als hij bij jou in de wei staat, krijgen we natuurlijk allemaal een foto te zien he? ;)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:02

Ik hoop dat hij snel de knoop doorhakt en het paardje aan jouw verkoopt!!

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:00

Wat een onzekerheid, zeg..Hopelijk mag je hem snel kopen

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:42

en nu maar hopen dat hij hem aan jou verkoopt!
ik vind het geweldig wat jij voor zo'n paardje wil doen <3

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:54

Laat je in elk geval niet gek maken. Het kan van de fokker ook een methode zijn om je onder druk te zetten. Door te zeggen dat hij hem naar de slacht zou brengen vindt een ander dat automatisch zonde en wil je het dier redden. Heel logisch. Ik zou gewoon een laag bod bieden. Nooit hoger dan een paar duizend euro.

En, ik zou de dierenbescherming bellen wegens slechte verzorging. Die zullen dan een bezoek brengen.

nonatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:57

laat dat paardje niet geslacht worden!!!!!!!!!!
750fzo
kunne ze die gwn niet meer eten geven fzo?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:02

Hopelijk gaat hij er op in, zo spoedig mogelijk...
We zitten nu al lang genoeg in spanning of het je gaat lukken....
Duim met je mee op een goede afloop....succes...

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:09

Ik hoop dat hij akkoord gaat !

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:12

En als je hem nu zegt je het paard voor die 600 euro te verkopen en dat dan tegen iedereen in zijn omgeving zegt dat hij zon goede deal gemaakt heeft dat je er 8000 euro of zo voor betaald hebt??? Dan heb jij het paard en hij zijn zin! :j

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 21:00

Hij kwam zelf met die 600 euro. Dat verbaasde me echt, want hij geeft normaal echt niet toe dat een van zijn paarden niet goed is en dat doet hij nu in direct toch door zo'n lage prijs te verkopen. Maar het blijft afwachten en maar hopen dat hij niet weer de kolder in zn kop krijgt. Frustrerend zo!

Verder ga ik er wel echt achteraan als hij zaterdag niks heeft laten horen, want ik wil dat paard heel erg graag hebben maar hij heeft me nu lang genoeg aan het lijntje gehouden.