hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:06

coxietje schreef:
Bramasole schreef:
Hoeveel hooi of kuil, Ts en moeten de alle drie de paarden eten van 1 schep per keer?

2scheppen he.1schep brok+1schep malas

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:50

Heb vol ongeloof het verhaal zitten lezen en dan niet eens de stukken van Ts zelf maar meer de reactie's..

Ok in het begin is ze vrij onduidelijk geweest maar uiteindelijk wel duidelijk dat de paarden van haar pa zijn en dan kan ze doen wat ze wil,maar ze heeft geen recht van spreken.16 en voor de meeste mensen volwassen genoeg zijn maar pa heeft altijd nog het laatste woord hier in.

Ik kan me ook goed voorstellen dat als je vader niet zo makkelijk is in de adviezen die je wilt geven als dochter zijnde dat je dan ook maar je mond dicht gaat houden.Het leverd waarschijnlijk toch niks op.Ja ruzie waarschijnlijk.

Haar "volwassenheid" laat ze zien door toch te proberen wat er te proberen valt en daar mag best wel iets voor gezegt worden.
Meer kan ze simpelweg niet doen omdat zij niet diegene is die de beslissing maakt of kan maken(alleen op rotte tijden zoals het inslapen).

Ts ik wou dat ik je kon helpen maar helaas kan ik dat niet.Mocht je je verhaal kwijt willen staat mijn PB ten alle tijden open voor je.

Bramasole

Re: hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:56

We kunnen Ts steunen, een luisterend oor zijn, adviezen geven, etc... Maar wat als er een er deze dagen weer een paard achteruit gaat en sterft aan verwaarlozing. Op een gegeven moment moet je toch actie ondernemen er is niemand die tot nu toe heeft aangegeven dichtbij genoeg te wonen om te kunnen helpen of eens een oogje in het zeil te houden.

Ik zie maar 1 oplossing en dat is dat die paarden weg gaan. Haar vader noemde het zelf al maar Ts. vind dit moeilijk. Maar dat is de enige oplossing, of de dierenbescherming wordt een keer gebeld door iemand die het ziet.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:03

Is ook zeker mijn idee Bramasole...Ingrijpen maar goed dan moet die mogelijkheid daar wel zijn.

Ze kan zelf de paarden op i-net zetten maar dat recht heeft ze niet want haar pa is de eigenaar.
Ze kan zelf de DB bellen maar wat als haar pa daar achter komt?! Ik denk dat ze het dan niet leuk meer heeft thuis(nu al niet begreep ik uit het verhaal)
Er zal toch iemand van buitenaf moeten ingrijpen door middel van of met haar pa gaan praten of DB bellen/mailen inclusief foto's maken van de dieren zodat ze eerder zien hoe ernstig het is.

Moet wel bij zeggen dat ik niet weet waar TS woont dus kan makkelijk praten,maar er moet maar net iemand in de buurt wonen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:15

Ja, inderdaad het zou fijn zijn als er iemand dichtbij haar woont en eens zou willen helpen. Ze zou zo en paar balen hooi mogen hebben maar ja... we wonen wel erg ver bij elkaar vandaan.

Hoe hard ook, ze kan stappen ondernemen die niet prettig zijn maar in dit geval vrees ik dat die helaas niet te vermijden zijn.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:49

het was even een werkje om het verhaal te kunnen snappen maar ben er wel uit nu.

kun je je vader niet overhalen om deze paardjes die je nog hebt te verkopen?

naar mijn idee krijgen ze nog te weinig voer.
uiteraard moet het wel voorzichtig opgebouwd worden.

mijn welsh a pony die een veulen heeft die krijgt nu al 4,5 kilo voer per dag en onbeperkt hooi.
en die red het nog maar net daarmee.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:13

inowa schreef:
het was even een werkje om het verhaal te kunnen snappen maar ben er wel uit nu.

kun je je vader niet overhalen om deze paardjes die je nog hebt te verkopen?

naar mijn idee krijgen ze nog te weinig voer.
uiteraard moet het wel voorzichtig opgebouwd worden.

mijn welsh a pony die een veulen heeft die krijgt nu al 4,5 kilo voer per dag en onbeperkt hooi.
en die red het nog maar net daarmee.

Even offtopic, maar 4,5 kilo krachtvoer voor een welsh a lijkt me ook erg ongezond......

Verder vind ik het verkopen een goed idee

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:24

Als jullie geen geld hebben voor zoveel paarden schaf er dan niet zoveel aan, begin eerst met een paard en lukt dat niet dan gewoon geen... Zoek een verzorgpaard of iets dergelijks :)
Maar vind het wel om je te schamen hoe het is gelopen, niet van jouw kant uit, want je ouders kunnen van jouw niet verwachten dat je 4 paarden in je eentje kunt onderhouden... De dood was helemaal niet nodig geweest... En als ik het zo lees vind ik jullie ook geen paarden waard, tenminste, je ouders niet...
En 10 kg op een dag is best weinig voor zo'n groot dier, dus zoek eerst wat informatie over paarden ;)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:57

intral schreef:
Mitchall schreef:
Ik vind jullie reacties schandalig! Waarom zo fel?
Je kunt van een kind niet verwachtten dat deze een paard, en in dit geval 5,
kan opvoeden! Het is dus mede de verantwoording van de ouders.
Dat ze van de ouders hierbij geen steun kan verwachtten is natuurlijk ook niet normaal.
Ts, misschien kun je beter beginnen met gewoon één paard, informatie gaan zoeken
en zo doorgaan. Want zo kun je écht niet verder met 5 paarden.

Nee ?! ik ben 14, mijn ouders hebben beide niks met paarden, maar hebben me toch een eigen paard gegeven. Mocht 1 van hen zien dat ik dat paard verwaarloos of laat ondervoeden, er langer als een dag niet heenga of iets dergelijks, dan word ik naar beneden gegild en denk ik dat ik mn paard toch heel snel kwijt ben. Een kind van 16 is niet achterlijk. En ik ben een puber maar ik heb wel inlevingsvermogen, easygoing. Niet iedereen typt zo harteloos als de TS.

Waar jij nu op doelt zeg ik in het tekstje wat je van mij quote, dat ook de ouders zich ermee moeten bemoeien
en het kind niet laten stikken, wanneer zij, en in dit geval ook haar paarden, hun nodig hebben :n
Je kunt niet verwachtten dat de TS dit in haar eentje kan, zij neemt het gewoon over van haar ouders..
Nog even buiten deze discussie, waar we het zeker niet over eens kunnen worden, is de TS alsnog een paard verloren.
Haar schuld of niet, het blijft gewoon moeilijk voor haar.. en haar tot op het bot toe af te kraken is nergens voor nodig! :evaw:

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:21

intral schreef:
Nee ?! ik ben 14, mijn ouders hebben beide niks met paarden, maar hebben me toch een eigen paard gegeven. Mocht 1 van hen zien dat ik dat paard verwaarloos of laat ondervoeden, er langer als een dag niet heenga of iets dergelijks, dan word ik naar beneden gegild en denk ik dat ik mn paard toch heel snel kwijt ben. Een kind van 16 is niet achterlijk. En ik ben een puber maar ik heb wel inlevingsvermogen, easygoing. Niet iedereen typt zo harteloos als de TS.

Sorry maar dat inlevingsvermogen kan ik in jou teksten dus nergens vinden.
Oke jij moet het ook alleen doen MAAR jij hebt wel ouders die erachter staan bovendien heb jij ook niet meerdere paarden waar je wel voor zorgen moet maar niet over beslissen kan/mag.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:01

easygoing schreef:
intral schreef:

Sorry maar dat inlevingsvermogen kan ik in jou teksten dus nergens vinden.
Oke jij moet het ook alleen doen MAAR jij hebt wel ouders die erachter staan bovendien heb jij ook niet meerdere paarden waar je wel voor zorgen moet maar niet over beslissen kan/mag.

Als je me niet kent, moet je ook niet praten. Inlevingsvermogen zit meer als in teksten op een forum. De eindbeslissing ligt ook nog steeds bij mijn ouders, aangezien zij de gene zijn die de DAkosten ect moeten betalen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:37

Juist en daar heb je het al. Jouw ouders nemen hun verantwoording, de ouders van TS niet en laten haar net zoals de paarden aan haar lot over.

Je zegt dat ik niet moet praten als ik jou niet ken en daar heb je gelijk in maar ga dan ook TS niet af lopen zeiken terwijl je haar en haar hele situatie ook niet kent.
Ze heeft het al moeilijk genoeg ook zonder al die l*llige reacties.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:47

Ik bood haar juist aan om te helpen, als ze me een woonplaats zou geven en het in de buurt zou zijn. ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:26

Ja oke je hebt gelijk hoor, je wil gelijk je KRIJGT het.
Terecht of onterecht.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:31

Ts woont bepaald niet in de buurt van vlissingen maar in belgië. Als je haar teksten leest dan kun je dat er ook vrij gemakkelijk uit halen. Intral, ik vind je nogal brutaal en enorm kort door de bocht. Je vergelijkt dingen met elkaar die nergens toe doen en bent alleen maar ruzie aan het zoeken. Ik zou het prettig vinden als je of gewoon normaal reageert, of gewoon iet meer reageert.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:46

Ik probeer alleen te helpen hoor, is dat ook al zo verkeerd? dingen worden op internet zo anders opgevat dan ik ze werkelijk bedoel.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:53

Wat een verhaal.. Lijkt mij dat de TS het niet bepaald makkelijk heeft. Het is snel gezegd dat ze het maar tegen haar vader moet opnemen, maar iedereen die een beetje nadenkt moet weten dat dat echt niet zo vanzelfsprekend is als het lijkt!

Ik wil de TS daarom ook veel sterkte wensen! Als er nog hulp of advies nodig is van iemand die in de buurt woont, ik denk dat ik mogelijk wel in de buurt woon. Meer informatie hierover kan per PB (door TS of iemand die TS helpt).

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:01

intral schreef:
Ik probeer alleen te helpen hoor, is dat ook al zo verkeerd? dingen worden op internet zo anders opgevat dan ik ze werkelijk bedoel.

Dat komt toch echt door de manier hoe jij de dingen hier schrijft.
Dat je wil helpen komt nou niet bepaald naar boven behalve dan dat je het 1 keer schreef echt als ik TS zou zijn dan zou ik jou hulp afslaan omdat het niet bepaald oprecht overkomt na alle beschuldigingen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:26

oke.
Maar 1 ding is echt verkeerd aan Ts
Ze blijft maar volhouden dat ze een kind is!
Hallo! ze is 16.
duik lekker die boeken in en zorg dat je jezelf kan verbeteren.
Met een beetje hulp van jezelf kom je werkelijk een heel eind!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:54

Enyaa schreef:
oke.
Maar 1 ding is echt verkeerd aan Ts
Ze blijft maar volhouden dat ze een kind is!
Hallo! ze is 16.
duik lekker die boeken in en zorg dat je jezelf kan verbeteren.
Met een beetje hulp van jezelf kom je werkelijk een heel eind!

Als dat is wat je geleerd is, dan ga je dat vanzelf geloven..... Net zoals iemand die je constant uitschelt voor lelijk of dom, als dat vaak genoeg gezegd wordt ga je dat vanzelf geloven.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:57

Buiten dat ze AL 16 is blijft het nog steeds een kind die niet de eindverantwoording en zorgen zou mogen en kunnen dragen voor behoorlijke verantwoordelijke dingen zoals dit.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:23

Jullie praten nu goed wat de TS doet, maar het is niet goed. en dat zal ze haar ouders op de een of andere manier aan hun verstand moeten brengen.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:27

intral schreef:
Jullie praten nu goed wat de TS doet, maar het is niet goed. en dat zal ze haar ouders op de een of andere manier aan hun verstand moeten brengen.

Ik ben 25.. en ik vind het al heel moeilijk om mijn ouders aan hun verstand te brengen als ze in mijn ogen iets misdoen.. Uiteraard gaat het dan om feiten van een heel andere aard, maar toch.. het is niet voor iedereen gemakkelijk om zijn/haar ouders tegen te spreken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:29

intral schreef:

Dus volgens jou moet TS haar ouders wijs maken wat zij (TS dus) verkeerd doet?

Nee hoor zo werkt het niet ook zou TS haar ouders niet wijs hoeven te maken wat hun verkeerd doen.
Nogmaals zij zou die verantwoording niet eens mogen dragen.
TS is met handen en voeten gebonden en kan nou eenmaal zeer weinig doen.

Oke ze kan het op de spits drijven maar heb je er wel eens over nagedacht wat dat tot gevolg zou kunnen hebben? En dan heb ik het nog niets eens over een simpel ruzietje maar ga dan even uit van het ergste.
(weet natuurlijk niet of uitgaan van de ergste situatie hier uberhaupt aan de orde zouden kunnen zijn maar stel)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:32

Ik heb inmiddels goed nieuws! Ts heeft met moeder gesproken en moeder heeft nu met vader afgesproken weer fatsoendelijk ervoor te gaan zorgen. Hij heeft een lading hooi gehaald en morgen worden er weer brokken gehaald. Zo gaan ze op een normale manier bijvoeren.
Ts echt super gedaan! Ik weet hoe je er tegen opzag, echt super!