Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZiggyEnWout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:08

Hey(ll)
ik woon zelf in glanerbrug(enschede)
en mijn verzorg paard staat in Haaksbergen.
ik ga daar drie keer per week heen.
op maandag ben ik er om 5 uur tot 7 uur ofzo en dan heb ik gereden een uur en stal gedaan en dan op wei.
op woensdag ben ik al om 2 uur of 4 uur en dan doe ik stal en om half 6 tot half 7 rijden en dan op wei.
en op zaterdag ben ik er rond half 11 of 20 uur en dan om 3 tot 4 uur tijden en dan heb ik ook atal gedaan en dan op wei:D.
xxx

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:09

Ik kom niet elke dag, maar als ik er ben, ben ik er meestal 1,5/2 uur. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:09

zomers een half uurtje per dag

s'winters kan ik echt uren op stal vertoeven met hem
minimaal 2 uur!

Chernique

Re: Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:11

Meestal 2,5 uur, als ik les heb langer

Robijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:13

ik ben eigenlijk wel minstens 2 uur bezig met me lieve haf! maar in de vakanties en op vrije dagen vertroetel ik hem zo veel hij maar wilt! <3

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:26

Jeannette25 schreef:
tita schreef:

wat zijn we hier weer realistisch bezig zeg

Mensen die fulltime werken hebben dus echt geen tijd om 4 uur met je paard bezig te zijn letwel 1 paard en helemaal niet als je een huishouden heb laat staan kinderen.
De meeste die hier posten zijn toch de jeugd en moeten soort van opscheppen

Onzin. En dan nog die overdreven poppetjes erbij, ben je zelf niet jong geweest? Als ik van 8 tot half 5 naar school moet ( dus de werkdag van een fulltime volwassene ongeveer ) heb ik nog tijd om 4 uur bij mn paard te zijn, te eten en mn huiswerk te maken . Snap dus niet waar je die onzin vandaan haalt, want als het mij lukt, lukt het jou ook als fulltime werkende volwassene.

love is ... when you look into someone's eyes, and see everything you need

Nou sorry hoor, ik werk fulltime, heb een eenmanszaak en rij wedstrijden met mijn paard!!!!
Kan prima in de weekenden tijd vinden voor het huishouden en werk meer dan 40uur pw.. Je kan ook een uur eerder uit je nest komen voor je HH ...Ik zie het probleem niet,kan idd prima 4 uur op een dag vertoeven bij mijn paard ,daarna douchen en aan het werk en manlief heeft zo zijn eigen hobby's,die hoef ik ook niet te vermaken ..Planning?!?!?!?!

Eerder uit mijn nest komen :roll: :roll: :roll: ik ga er om 5.15 uit, hoe vroeg moet ik uit mijn bed komen.
Overigens ben ik vroeger jong geweest maar mijn eigen pony had ik vanaf mijn 16e en ik zat op school met gemiddeld een zwaarder studie dan mijn soortgenoten iig voor mij want ik was toendertijd geen ster in wiskunden en studeerde dat dus wel...en ik reed zeer fanatiek wedstrijden en reed alle selecties mee die er waren..we waren in de regio zuid Holland in de tijd van 1994-1999 zeer bekend.
En nog was ik niet meer dan 2 uur per dag bezig met paarden.

Ik kan me er gewoon niet in vinden als je 1 paard heb, dat je daar 4 uur per dag mee bezig bent en nee je knol in de paddock gooien en vervolgens 1.5 uur met je vriendinnen kletsen en dan wat aan je paard doen, telt niet mee in mijn ogen.
Bovendien heb ik een sociaal leven wat zich afspeelt buiten de paardensporten en dat is ook altijd zo geweest mijn paar beste vriendinnen houden nou eenmaal niet van paarden.
En ik wil school nou niet echt vergelijk met werk, echte leven is stuk zwaarder schoollessen duren ook maar 50min :P
Maar goed dat zijn mijn bevinden en de mensen bij mij op stal zijn geen van alle 4 uur per dag met hun paarden bezig en helemaal niet als ze nog een topfuncties hebben ook want dat werkt niet.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:34

2 uur, ik zie dat er hier mensen zien die er 4 uur over doen!
Ik dacht dat ik al sloom was, haha.
Eerst ong. 1/2 uur poetsen en opzadelen, dan half uur tot drie kwartier rijden en dan weer afzadelen en knuffelen <3 :P .
Als ik moet uitmesten (zaterdag) ben ik er wel ongeveer 3 à 4 uur, omdat ik daar nogal lang over doe (nooit zin om te haasten).

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:55

tita schreef:
Jeannette25 schreef:
tita schreef:

wat zijn we hier weer realistisch bezig zeg

Mensen die fulltime werken hebben dus echt geen tijd om 4 uur met je paard bezig te zijn letwel 1 paard en helemaal niet als je een huishouden heb laat staan kinderen.
De meeste die hier posten zijn toch de jeugd en moeten soort van opscheppen

Onzin. En dan nog die overdreven poppetjes erbij, ben je zelf niet jong geweest? Als ik van 8 tot half 5 naar school moet ( dus de werkdag van een fulltime volwassene ongeveer ) heb ik nog tijd om 4 uur bij mn paard te zijn, te eten en mn huiswerk te maken . Snap dus niet waar je die onzin vandaan haalt, want als het mij lukt, lukt het jou ook als fulltime werkende volwassene.

love is ... when you look into someone's eyes, and see everything you need

Nou sorry hoor, ik werk fulltime, heb een eenmanszaak en rij wedstrijden met mijn paard!!!!
Kan prima in de weekenden tijd vinden voor het huishouden en werk meer dan 40uur pw.. Je kan ook een uur eerder uit je nest komen voor je HH ...Ik zie het probleem niet,kan idd prima 4 uur op een dag vertoeven bij mijn paard ,daarna douchen en aan het werk en manlief heeft zo zijn eigen hobby's,die hoef ik ook niet te vermaken ..Planning?!?!?!?!

Eerder uit mijn nest komen :roll: :roll: :roll: ik ga er om 5.15 uit, hoe vroeg moet ik uit mijn bed komen.
Overigens ben ik vroeger jong geweest maar mijn eigen pony had ik vanaf mijn 16e en ik zat op school met gemiddeld een zwaarder studie dan mijn soortgenoten iig voor mij want ik was toendertijd geen ster in wiskunden en studeerde dat dus wel...en ik reed zeer fanatiek wedstrijden en reed alle selecties mee die er waren..we waren in de regio zuid Holland in de tijd van 1994-1999 zeer bekend.
En nog was ik niet meer dan 2 uur per dag bezig met paarden.

Ik kan me er gewoon niet in vinden als je 1 paard heb, dat je daar 4 uur per dag mee bezig bent en nee je knol in de paddock gooien en vervolgens 1.5 uur met je vriendinnen kletsen en dan wat aan je paard doen, telt niet mee in mijn ogen.
Bovendien heb ik een sociaal leven wat zich afspeelt buiten de paardensporten en dat is ook altijd zo geweest mijn paar beste vriendinnen houden nou eenmaal niet van paarden.
En ik wil school nou niet echt vergelijk met werk, echte leven is stuk zwaarder schoollessen duren ook maar 50min :P
Maar goed dat zijn mijn bevinden en de mensen bij mij op stal zijn geen van alle 4 uur per dag met hun paarden bezig en helemaal niet als ze nog een topfuncties hebben ook want dat werkt niet.

Nou iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar het is nogal een vooroordeel om te zeggen dat als je 4 uur op stal bent je 1,5 uur loopt te kletsen met vriendinnen. Daarbij, de meeste hier besteden geen 4, maar ong 2 uur per dag aan hun paard. En jij zegt 'bovendien heb ik een sociaal leven buiten de paarden'. Dat vind ik niet bijzonder, ik denk dat de meeste van ons dat hebben.
En dat 'schoollessen ook maar 50 min duren' is natuurlijk onzin, zoals jeanette zei, ze gaat van half 8 tot 5 naar school, dat is toch een normale werkdag zou ik zo zeggen. Ik doe een studie waarbij ik redelijk veel zelf kan plannen maar denk dat je studeren/school ernstig tekort doet als je er zo licht over denkt als jij doet. Ik doe super veel moeite om te studeren, mn paard te doen, te werken, en tijd door te brengen met vriend en vriendinnen. Ik snap best dat je je in teveel bochten moet wringen om nog actief paard te rijden, en dan de keuze maakt ermee te stoppen. Maar dat is dan een bewuste keuze omdat je teveel andere dingen moet laten. Maar als je iets echt wil kan je het altijd, kwestie van goed plannen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:57

op het moment niks, hij is te beleren :(

Gina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:32

2 en een half uur ongeveer denk ik
vakantie's en weekend langer

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:39

Meestal willen mijn ouders mij wel brengen, maar als ik moet fietsen (8 kilometer) ben ik 20 minuten langer bezig.
Maar gemiddeld zit ik tussen de 1.5 uur tot 2 uur. Tenzij het erg gezellig is, dan wordt het zo 3 tot 4 uur op stal zijn. :+

Loesje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:20

Ongeveer 3 uur.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:25

ong. 3 uur, maar in vakanties vind ik het heerlijk om de hele dag bezig te zijn dus dan soms wel 8 uur.

annaa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:29

dat verschilt bij mij echt per dag
maar ik verzorg samen met mijn zus drie paarden
waarvan ik twee ook bijna dagelijks rij
dus ik kom dan uit op 2 à 3 uur per dag
op schooldagen is het nooit meer als 2 uur
maar soms kan ik ook wel de hele dag bij mijn schatjes zijn!

zolang ik het leuk vind geen probleeem ;) :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:32

2 a 3 uur incl. 2 x kwartier reistijd.
Ik ga 2 a 3 x per week naar Jody toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:38

verschilt bij mij ook.. mijne is 16 maanden, dus je hoeft er ook nog niet zoveel mee te doen :D staat ook 24/7 hele jaar buiten..
vriendin (haar jaarling staat bij de mijne) en ik gaan om en om, dus ga 3 a 4 keer per week. doordeweeks na werk is dat iets van een uurtje, weekenddag kan ik de hele middag op stal freubelen. ene keer alleen even in de wei een lichamelijke check, andere keer wandelingetje.

als hij onder het zadel is over 4 jaar, zal het niet veel anders zijn, alleen de avonden zullen dan op 2 a 2,5 uur terecht komen denk ik.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:47

Op zijn minst toch wel 3 uur,
maar nu moeten ze 4 uur onder toezicht op de wei staan dus dan kom je aan de 6/7 uur.
Dat is wel lastig moet ik zeggen!

Uitmesten 2 stallen, hooinetten maken ophangen, voer maken, poetsen, rijden of longeren, grazen, in de bak laten staan en er bij blijven anders gaat het fout.
Dus aan die tijd kom ik snel

khally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:42

Ik zou het echt niet weten ik denk 3 uur en als mijn vriendin er is dan wel wat meer ;)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:16

ik ben gemiddeld ongeveer 2.5 / 3 uur bezig bij mn paardje..
ligt eraan of ik les heb, of dat ik niks ga doen of longeren etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:19

toen ik mijn paard nog reed 2 uur per dag, gemiddeld...
Toen ze geblesseerd was 2x een 3 kwartier oid (sta je 's ochtends om 7 uur op stal iedere dag :O )
Toen ze met pensioen ging niet zoveel meer, 4x per week een uurtje oid..

En nu het veulen er is weer iedere dag ongeveer 2 uur...

Vraag me af wat je iedere dag 4 uur bij je paard doet :? In 't weekend ok, maar iedere dag... Dan hang je volgens mij meer in de kantine :))

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:57

tija bij mij verschilt het een beetje. maar meestal 2 a drie uurtje door de weeks en ik het weekend als ik langer ga rijden tussen de 4 en de 5 uur. Maar soms ook korter als ik moe ben van mij werk en het regent( heb geen binnen bak) ben ik in een uurtje klaar. dan zet ik hem in de bak doe ik zijn stal even poetsen en dan ben ik weer weg. ik moet wel alles zelf doen zoals mesten en hooi geven enz. ik kan me voorstellen als je dat niet hoeft te doen dat je sneller klaar kan zijn daar bij ben ik ook niet echt snel met alles :P

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:32

Ik denk ong 2,5 uur..
poetsen,rijden of longeren,afzadelen,voeren,nog ff poetsen,terug brengen naar de wei.
en in het weekend vaak nog wel langer! :D
dan kan ik zo lekker een 1,5 uur uitgebreid poetsen etc.
ik probeer altijd zo lang als mogelijk is bij mijn paardje te zijn! <3
en nu helemaal omdat ze verkocht wordt. ;(

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:24

Ligt eraan of ik tijd heb om wat te doen. Ik werk 32 uur per week, heb gelukkig nog geen kinderen en in het huishouden doet mijn muti het meeste. Ben meestal 2a3 uur bij mijn paard, per dag. Ligt er ook een beetje aan wat voor weer het is. Ik sta op een wei waar ze alleen in een stal kunnen schuilen, ik doe haar er geen plezier mee om met haar bezig te gaan in de regen. Dan ben ik er alleen maar om te voeren en evt poep te scheppen, als het mijn dag is, en met een half uur ben ik op zo'n dag weer weg.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:31

Mijn paarden worden gewoon uit de wei gehaald voor training, verschilt van een half uur tot anderhalf uur per paard.
Tenzij een van hun mee gaat op wedstrijd, dan besteed ik er automatisch meer tijd aan die dag.
Daarnaast mogen ze gewoon lekker in de wei met de andere paarden, en krijgen vaak nog wel een aai van iemand die op stal is.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik 1 paard heb die totaal niet van aaien/knuffelen houd, en liever met rust gelaten wordt.

Heb ook nog een sociaal leven, en ben ook druk met school nu.
Ik ga wel bijna elke dag er heen en hun gezondheid staat echt voorop, dus wat dat betreft wordt er wel heel goed op gelet alleen echt veel menselijke aandacht krijgen ze niet.

Sann37

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:15

Ik kan er soms een hele dag mee bezig zijn, en soms paar een paar uurtjes.
Ik heb zo´n 3 paarden te doen per dag. Als ik geen zin heb doe ik er 2 aan de longe, en laat die die andere staan. of rijd er 1 en longeer 2. Maar als ik met alle paarden bezig ben, dan kan ik daar wel 7 uur mee bezig zijn. gemiddeld zo´n 2 uur per paard, op en afzadelen e.d.

Maar idd als we op les of concours gaan is dat wel anders. Dan ben je er veel meer tijd aan kwijt, opvlechten, heen en weer rijden, en dan rijd je meestal ook langer, thuis rijd ik lang niet altijd een heel vol uur. :)

En dit doe ik ook naast een huishouden, werk en school. Het is druk. maar idd moet je dan je tijd goed indelen, dat is soms wel echt lastig.