mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 06:16

je hebt er zelf voor gezorgt dat hij dat gaat doen ;)

Riaanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 06:21

ja weet ik , maar hoe kan ik het hem afleren ?

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:24

het nadeel van mij pony is dat ik haar echt niet uit de wei kan krijgen!!!!
en ik kan niet in met me vader op buitenrit (die zit dan op de mouintanbike) met mijn leaspony kon ik dast wel maar ach.......

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 09:58

Riaanne schreef:
ja weet ik , maar hoe kan ik het hem afleren ?

het id iig niet verstandig het af te straffen .
gewoon negeren , dat is eigenlijk de ergste straf voor een paard.

het is duidelijk dat hij gebruik maakt van het trucje.

verder is dit denk ik het enige wat je kunt doen.

succes.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:59

Mijn paard wil wel zwemmen in een groter meer of zee. Maar een klein plasje gaat hij echt niet doorheen.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:01

Ik kan toch wel met recht zeggen dat mijn paard geen nadelen heeft. Ik vind nadelen zo negatief, terwijl ik toch elke dag van hem geniet en hij is zoals hij is.
Hij heeft wel moeilijkere punten, hij zuigt lucht en is een beetje een watje met andere paarden.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:29

Die van mij wil altijd ALLES zien... thuis niks aan de hand, loopt ze prima, ontspannen. Maar op ander terrein?? Dan ruikt, ziet, hoort en voelt ze alles..! tja.. tuigpaard he.. :o Ze is maar 1.62m, maar dan lijkt ze wel een halve meter groter := Maar het blijft wel een schat <3

Fakey03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:34

1 van mijn Verzorgpony's word heel vervelend met borstelen enzo als hij honger heeft.
Als ik hem dan wil borstelen gaat hij soms bokkend de wei door.
En hij gaat ook wel eens op mijn tenen staan maar dat is vooral lompheid :D.
En als ik hem wil borstelen op plekken waar hij dat niet wil (zoals de buik) bijt hij soms, vooral als hij honger heeft en anders valt dat wel mee.

paarden1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:08

Quir schreef:
Mijn paard heeft geen nadelen, althans ik zie het niet zo.

Ze is een erge heethoofd en wordt té fanatiek in het werk als ze iets nieuws en/of leuks mag doen. Hierdoor eindigd ze vaak op haar achterbenen, gewoon omdat ze te graag wil en ik haar tegenhoud.

Zo zijn we de laatste tijd heel erg bezig om haar op haar achterbeen te rijden, dus ook veel stap/galop overgangen. Twee keer een eenvoudige wissel en ze wil niet meer gewoon rustig stappen en dan mag ze gewoon niet aangalopperen (ze meot leren wachten) dus eindigd dat wel eens op haar achterbenen.

Ik heb er alleen totaal geen moeite mee, ze is zoals ze is. Een enorm graag werkend paard, wat een veel te intelligent karakter heeft. Maar ik ben blij met haar en kan lezen en schrijven met haar, ze is gewoon echt mijn meisje in alles!

die van mij precies zo! , ze wil echt heel graag voor je werken.. maar gewoon echt zo graag dat ze op haar achterbenen beland als ze terug word gehouden. te graag dus eigenlijk haha.
en ze is af en toe echt heel ongeduldig, maar ik vind dit niet echt een nadeel ik heb er verder ook geen moeite mee.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:10

Het nadeel van mijn paard is dat ze ontzettend gevoelig is met haar huid. Laatst had ze een piep klein plekje van een halve centimeter met als gevolg; dikke pees en kreupel. Ook met maar een klein beetje mok heeft ze gigantisch dikke benen en loopt ze ook niet zuiver.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:14

van Obelix dan zijn we op buitenrit en gaat gewoon alles heel goed maar dan staat er een paard in de wei en dan Moettie gewoon stoopen kan je cht alles doen maar meneer blijft staan ...;(
en als hij moet schijten moet hij ook beslist blijven staan ook al geef je hem heel erg op z'n donder als hij dan klaar is gallopeerd hij dan weg omdat ik hem zo op z'n donder gaf ... zuhucht

anton tsja die kan enorm aandringen die zal en die moet aandacht krijgen ;)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:21

Mijn paard is vreselijk 1kennig, ze wil zelfs geen snoepje of iets van iemand aannemen, en als iemand naar haar toeloopt om haar te aaien of haar te halen rent ze keihard weg!! ze doet dit al vanaf ik haar heb, terwijl ik alles met haar kan doen, ze komt als ik roep we zijn echt samen 1! (L) een trouwer maatje bestaat gewoon niet!
wat soms best vervelend is voor anderen als ik byv. op vakantie ben...ook als ik weg geweest ben, doet ze naar mij ook best afstandelijk, en als ik dan weer ff met haar wegloop voor een momentje samen is het weer goed gemaakt..

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:53

heey

ik doe ook maar eens mee :D niet echt van mij maar rij er vaak op en ken hem zeer zeer goed en hij mij het is een tinkerxkwpn en o zo lomp en een puber maar vooral erg erg lomp als ik hem niet goed stuur als hij naar stal gaat loopt hij met zijn hoofd tegen de wand aan |o dit klinkt dom maar dat is hij absoluut niet...of hij loopt lang je heen en stoot je perongeluk aan of wil aandacht duwt zijn hoofd net iets te hard in je buik als er een boompje in de weide zou staan zou hij er tegenaan lopen :(:) ik hoop dat als hij ouder wordt het iets minder wordt maar dus ook als een een meisje of jongentje op zijn rug zit en het paard voor hem begint te racen doet hij vrolijk mee en vergeet zijn ruiter en bokt een keer vrolijk ligt het kind eraf en hij heeft dat zelfs niet door :+ maar hij bedoelt het allemaal niet eens gemeen en wordt er steeds op af gestraft echt zielig hij kan er niet veel aan doen..maar t is een schatje en ik vind hem helemaal geweldig :D :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:58

Mijn pony kan niet bij zomaar eender welk paard op de weide. Hij is ontzettend dominant en laat dit goed merken aan de anderen ook.. Nouja, naar mensen toe is het de grootste schat die je je kan wensen, dus eigenlijk maakt dat niet uit :+:

Ook is hij vreselijk sterk. Zodra hij ergens van schrikt en begint te rennen, krijg je hem met niets terug. Probleem is dan om erop te blijven zitten tot hij bedaart..

Verder zijn er ook wat rijtechnische puntjes, zo is hij vaak met rijden wat te sloom waardoor de achterhand er niet genoeg doorkomt, maar dat zijn uiteindelijk toch dingen waar we aan werken in de les, heb hem nog maar een maand :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:07

Mijn mini kan soms plotseling nogal angstig worden en daardoor is het tot op heden niet gelukt om hem rustig en met plezier voor de wagen te zetten.
En hij kwijlt altijd gigantisch (groen, van het gras haha).

Verder is hij geweldig <3

LovesTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:13

mijn verzorgpaard (paard van me opa) trekt heel hard (krijg je soms zere handen van) als ze in het 4span of 2span staat maar als ze gewoon alleen in enkelspan moet wil ze juist niet vooruit wil ze alleen achteruit.

maar buiten dat is ze helemaal goed <3

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:39

Bliksem schreef:
Mijn mini kan soms plotseling nogal angstig worden en daardoor is het tot op heden niet gelukt om hem rustig en met plezier voor de wagen te zetten.
En hij kwijlt altijd gigantisch (groen, van het gras haha).

Verder is hij geweldig <3

Jouw pony is een poepiewoepie. Hij heeft alleen wel op mijn been gekwijlt vanavond :9
Mijn paard heeft een bijna nadeel, haar oren passen al bijna niet in haar vliegenmasker met oren, dat gaat echt nét. (van haar Friese maatje komen de oren op de helft).

Bij de meeste stomme dingen begint ze als een mongool te blazen en is het helemaal eng, ze is fysiek best angstig maar het is al een stuk minder geworden

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:30

Mijn paard (of beter gezegd veulen) heeft als nadeel dat ik er (nog) niet op kan }:0

maar goed, ik kan door "omstandigheden" voorlopig toch niet rijden :) kan als ik weer mag bij een handelstal in friese paarden terecht, dus dat is ook altijd goed!!! :o dan kan ik daar mijn opleiding afronden :)

de vorige paarden waren van die etterbakken ;) maar zeker wel leuk!! had er wel een brave bij (maar die had soms de neiging de meest onnozele dingen eng te vinden.

jemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:25

Mijn paardje schrikt nogal snel, ben je lekker aant rijden, ziet die weer wat en weg is de concentratie.. :\ beetje jammer is dat. Maar voor de rest hartstikke lief beesie! :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:41

hoor hier veel schrikken het paard wat ik rijd is nog nooit ergens echt bang voor geweest ook het verkeersmak maken was no problem tractor nou hij keek een keer op met hangende oren zo van heeuuuuj cool ding maar gras is leuker en ging weer vreten :Y) hij draait wel eens ergens zo raar omheen of keert een keer om maar meer is het ook niet....de hele kudde kan als een gek gaan rennen als ik hem zeg is niet eng blijft hij cool nouja ik denk ook altijd wel makkelijk hoor zo van nou jij hebt toch geen zin om te veel te rennen dus als hij het een keer op lopen zet gok ik 5 passen of een slootje kunnen we hem ook wel weer uittakelen en een gebroken arm is binnen 4 maandjes ook weer in orde er is ook een keer een fiets tegen hem aangeknalt :o hij draaide zijn kont weg en kwam een fiets dus die de vollop tegenaan hij keek een keer beledigd om zwaaide met zijn staart en liep weer lomp door het ging met een enorme knal hoor die fiets maar ik keek ook om en dacht ach als hij een wondje heeft een beetje ontsmettingsmiddel erop of een paar hechtinkjes alles weer in orde zo denkt hij dus ook :D soort zoekt soort