Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.Quir schreef:Mijn paard heeft geen nadelen, althans ik zie het niet zo.
Ze is een erge heethoofd en wordt té fanatiek in het werk als ze iets nieuws en/of leuks mag doen. Hierdoor eindigd ze vaak op haar achterbenen, gewoon omdat ze te graag wil en ik haar tegenhoud.
Zo zijn we de laatste tijd heel erg bezig om haar op haar achterbeen te rijden, dus ook veel stap/galop overgangen. Twee keer een eenvoudige wissel en ze wil niet meer gewoon rustig stappen en dan mag ze gewoon niet aangalopperen (ze meot leren wachten) dus eindigd dat wel eens op haar achterbenen.
Ik heb er alleen totaal geen moeite mee, ze is zoals ze is. Een enorm graag werkend paard, wat een veel te intelligent karakter heeft. Maar ik ben blij met haar en kan lezen en schrijven met haar, ze is gewoon echt mijn meisje in alles!
niet echt van mij maar rij er vaak op en ken hem zeer zeer goed en hij mij het is een tinkerxkwpn en o zo lomp en een puber maar vooral erg erg lomp als ik hem niet goed stuur als hij naar stal gaat loopt hij met zijn hoofd tegen de wand aan
dit klinkt dom maar dat is hij absoluut niet...of hij loopt lang je heen en stoot je perongeluk aan of wil aandacht duwt zijn hoofd net iets te hard in je buik als er een boompje in de weide zou staan zou hij er tegenaan lopen
ik hoop dat als hij ouder wordt het iets minder wordt maar dus ook als een een meisje of jongentje op zijn rug zit en het paard voor hem begint te racen doet hij vrolijk mee en vergeet zijn ruiter en bokt een keer vrolijk ligt het kind eraf en hij heeft dat zelfs niet door
maar hij bedoelt het allemaal niet eens gemeen en wordt er steeds op af gestraft echt zielig hij kan er niet veel aan doen..maar t is een schatje en ik vind hem helemaal geweldig

Bliksem schreef:Mijn mini kan soms plotseling nogal angstig worden en daardoor is het tot op heden niet gelukt om hem rustig en met plezier voor de wagen te zetten.
En hij kwijlt altijd gigantisch (groen, van het gras haha).
Verder is hij geweldig
kan als ik weer mag bij een handelstal in friese paarden terecht, dus dat is ook altijd goed!!!
dan kan ik daar mijn opleiding afronden 
maar zeker wel leuk!! had er wel een brave bij (maar die had soms de neiging de meest onnozele dingen eng te vinden.
hij draait wel eens ergens zo raar omheen of keert een keer om maar meer is het ook niet....de hele kudde kan als een gek gaan rennen als ik hem zeg is niet eng blijft hij cool nouja ik denk ook altijd wel makkelijk hoor zo van nou jij hebt toch geen zin om te veel te rennen dus als hij het een keer op lopen zet gok ik 5 passen of een slootje kunnen we hem ook wel weer uittakelen en een gebroken arm is binnen 4 maandjes ook weer in orde er is ook een keer een fiets tegen hem aangeknalt
hij draaide zijn kont weg en kwam een fiets dus die de vollop tegenaan hij keek een keer beledigd om zwaaide met zijn staart en liep weer lomp door het ging met een enorme knal hoor die fiets maar ik keek ook om en dacht ach als hij een wondje heeft een beetje ontsmettingsmiddel erop of een paar hechtinkjes alles weer in orde zo denkt hij dus ook
soort zoekt soort