mijn vader is een penny

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: mijn vader is een penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:15

Mijn vader vindt Amo geweldig. Hij doet wel altijd stoer, 'ik heb niks met paarden' maar stiekem is hij ook zo gek met hem. Die twee keer per jaar dat hij mee gaat is het 'Jongens, papa is er weer! Ja jullie hebben me gemist he. Goh wat zijn jullie groot geworden! Willen jullie een worteltje?'. Ben ik even binnen, kom ik weer buiten, loopt hij heel trots met Amo rondjes. 'Wat luistert hij goed he! Ik heb hem toch goed opgevoed!'. Ja pap. En die arme goedsul maar rondjes achter mijn pa aansjokken. Eerste keer dat mijn pa ook wel eens wilde proberen te rijden was ook geen succes. Nog nooit op een paard gezeten, maar hij zou het wel even doen. Helaas was het toch wel hoog (1.52) en donderde meneer er met opstijgen aan de andere kant even hard weer af (vergeten been over het zadel te slaan). :D Ook roept hij elke keer als hij de schuur uitkomt en er een paard hinnikt 'Zie je wel, ze kennen me nog! Jullie hebben me gemist he?'. Heb hem maar niet verteld dat ze hinniken naar iedereen die de voerschuur uitkomt.

Mijn lieve penny paps. :(:)

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:44

[quote="Inney"]Praat dan eens tegen hem, daar gaat ie goed van luisteren."

quote] :D :+ +:)+ _O- Briljant!!! Hardstikke logische redenatie. Enne: wat zul jij goed opgevoed zijn! ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:49

Mijn vader is pas ECHT een penny..

Ze krijgt altijd wortels en snoepjes van hem, hij praat altijd zachtjes tegen haar en zegt
vervolgens tegen mij dat ze hem het aller liefst vindt.

Daarnaast is hij van plan maar eens zonder zadel te gaan stappen :Y) zo moeilijk kan dat
toch niet zijn?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:46

Ik vind alle penny vaders geweldig :D geniet er maar van :j

p.s. die spatlap was echt een perfect begin van de dag voor mij haha, geweldig!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:06

Mijn ouders zijn gelukkig met paarden opgegroeid, dus echte opmerkingen hebben ze nooit gemaakt. Wel heeft mijn moeder laatst (heeft nooit gereden) na een dolletje van mijn vader, in 1x op mijn paard gezeten (is 1.73 :D). Echt stoer vond ik dat. En papa maar lachen, want die heeft wel altijd gereden en had verwacht dat het haar nooit zou lukken!

Mijn moeder is iig gek van mijn paard. 's ochtends na het ontbijt brengt ze altijd de korstjes van het brood en een appeltje naar mijn paard. Het is alleen geen knuffelkont, maar tegenwoordig hinnikt ze ook naar mijn moeder. Dus die is helemaal happy met haar zelfverdiende "troffee". Dat hoor ik dan ook regelmatig.
"Ollie hinnikte weer naar me, straks gaat ze me toch nog lief vinden".

Sterretje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:45

hahaha geweldig!!

Ik heb er ook zo een ja! :o

Die weet zelfs na al die jaren het verschil niet tussen de gangen stap, draf en galop...
En snapt niet waarom we die paarden altijd scheef laten lopen? (stelling/buiging)

En snapt ook helemaal niet waarom ik les heb, heb toch zelf rijervaring?

En heeft zo ook nog heel veel dingen.

Ach ja, ik moet er wel om lachen.
Ben al lang blij dat ik ouders heb die intresse tonen in mijn hobby.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:52

Mijn vader is niet zo penny, maar mijn moeder kan er wel wat van :')

Zo vertelde ze me helemaal blij, toen we op weg naar huis langs een weide kwamen met een zwartbonte tinker en een zwartbonte shet, dat die bonte Fries zó'n leuk veulen heeft. Dat "de bonte Fries" "dat veulen" al een jaar of 3 had, was dan nog niet opgevallen denk ik :D

En "Halflingers" worden steevast Isabella-paarden genoemd, omdat iemand een soortgelijke kleur ooit zo heeft genoemd.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:06

Mijn vader denkt altijd alles te weten. Zo heeft mijn VZ paard mok en hij weet wel ff hoe dat opgelost moet worden.
Met allemaal van die koeien middelen. A fijn als het zou helpen.

Zo ging ik 2 jaar terug naar mijn ORUN les. Had een paard mee van een vriendin + vriendin.
Ik moest eerder daar heen dus dat meisje werdt door mijn vader opgehaald me pa met trailer op stap.
Komen we aan hij doet alsof hij over al verstand van heeft. Dus ik sta er bij van Pleas pa hou je mond.
Opeens knetterhard door de bak "Heej dat paard loopt niet Rat!" ik had het nog helemaal niet gezien.
Inderdaad het paard liep niet helemaal fijn, dat kind (niet mijn vriendin) op het paard beledigd me pa apetrots dat hij het zag.
En ik met een roodhoofd. Hihi ach ja hij ziet dat teminste vind ik wel goed van iemand die weinig van paarden weet.

Later thuis:
Pa: "een paard moet je achterwaards de boks in doen of niet?"
Ik: "Nee hoezo?"
Pa: "Nou dat deed je vriendin wel, en dat hoord zo"

Laat haar paard nou gewoon bang zijn om zo er in te lopen en het achterwaards wel te durven (A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:11

Mijn vader belde laatst de hoefsmit, mijn pony haar ijzers moesten eraf.
Zegt 'ie: ''Ik wil graag een afspraak maken, onze pony z'n hoeven moeten eraf.''

Hij snapte niet wat 'ie fout deed. :')

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:19

Leuk die vaders :D

Tien jaar geleden mocht ik een paard kopen, mocht dan bij mijn ouders achter het huis in de wei. Nou ik had me voorgenomen dat ik bij veel plekken wilde gaan kijken om zo wat 'ervaring' op te doen hoe paarden erbij stonden op verschillende plekken.

Nou pap was al op verschillende plekke geweest zonder iets tegen me te zeggen. Toen was het ineens, jaaa daar moet je niet heengaan, nee daar stonden ze in een vieze stal. Ja pap maar neem me dan mee dan kan ik het zelf ook zien....
Echt hoeveel plekken hij niet is afgereden met de motor om te gaan kijken voor me.

Maar eerlijk is eerlijk, pap had op zijn werk van iemand gehoord dat hij bij een bepaald persoon maar eens moest gaan kijken. Ja ik mocht mee, ja zegt mijn vader we bellen niet we gaan gewoon langs en ik mocht mee! (toch slim van een niet paardenmens). Van die stal is uiteindelijk mijn paardebeest meegekomen. Pap gaf zelfs aan als je die niet koopt dan ga ik nergens meer met je heen enz enz. Hij zag het paardje wel helemaal zitten. Was ook nog eens het eerste adres waar ik met mijn tante heen zijn gegaan om voor ons paard te kijken. Ik heb absoluut geen spijt dat we Monty gekocht hebben toen. Vind het wel nog steeds jammer dat we niet wat meer paarden gezien hebben.

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:22

de laatste keer dat mijn vader bij mijn paard is wezen kijken, is 3,5 jaar geleden..... ;( dus nee, die komt niet eens in de buurt van goh, laat ik eens vragen hoe het met quitte gaat.....ik mag blij zijn als hij dat 1 keer in het jaar vraagt.......
zou wel leuk zijn als je iets met je vader kon delen.....
Laatst bijgewerkt door myquitte op 19-02-10 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:24

Mijn moeder had vroeger zelf een paard, maar gaat tegenwoordig niet zo vaak meer mee. Mijn vader gaat wel (ook nu ik in het buitenland woon) en vertelt dan trots dat hij haar een appel of een wortel heeft gegeven.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:11

Mijn vader is gewoon 'bang' voor paarden, maar dat geeft hij niet toe :+,

Ik ging lessen, maar een vrouw moest haar cap pakken dus ze vroeg of mijn vader het paard heel even beet wou houden en zijn ogen kwamen bijna zijn oogkassen uit poppen

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:49

mijn ouders zijn helaas geen penny, klinkt allemaal zo supergrappig.
gelukkig zijn ze wel begaan met mijn hobbie
Heb zelfs een tijdje in 1 les gereden met zowel mijn vader als moeder, voor mijn ma moest ik wel alles poetsen en opzadelen zodat ze er zo op kon stappen, want ernaast vind ze het stiekem wel dood eng.. wel durfde ze voor mijn wedstrijden mijn paard in te vlechten op een krukje, dat vond ze wel leuk, zolang ik maar bij zijn hoofd bleef staan

Mijn pa is er 1 met gevoel, altijd erg rustig, wat hij ook op de paarden doorgeeft, toen ik een tijdje bezig was met een paard inrijden waar ik totaal geen grip op had, kwam mijn pa helpen, en mooi dat hij het voor elkaar kreeg..

Leuk topic

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:55

Mijn vader snapt er ook werkelijk niets van, en mijn moeder al helemaal niet.
Hij gaat wel altijd trouw met me mee en dat waardeer ik ook enorm maar op gestresste momenten kan ik het echt niet aan dat hij niets maar dan ook echt NIETS weet van paarden!

Zoals sommige termen die hij dan gebruikt:
Warmlopen (losrijden)
Aan de man / lopend (onder de man)
Kur (dressuurproefje of, nog erger, een springparcours)

Laatst had ik springles in Gorssel en we waren al honderd keer fout gereden dus veel te laat! Dus ik in alle stress opzadelen, papa paard vast houden.. Krijgt mijn paard het voor elkaar om met zijn halster aan de trailer te blijven hangen, terwijl hij niet vast stond of wat. En er was verder echt niets onverantwoords.. En papa stond er een beetje vertstrooid bij te kijken, deed he-le-maal niets.. Paard in paniek, mijn mooie leren halster in dertig stukken.. Dus ik paard losmaken en stond ik daar met een paniekerig paard zonder halster of iets..

Vraag ik aan mijn vader of hij even uit de auto snel het hoofdstel wil pakken.. Loopt hij op zijn dooie gemakje naar de auto, om vervolgens eerst mijn sjabrak, borsttuig, zadelbontje, etc. een voor een omhoog te houden met de vraag: "Deze?" "Deze?" "Is dit dan wel een hoofstel?"

Aaaaaargh..

Dus nee, GEEN pennyvader, juist het tegenovergestelde! :+

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:56

Bij mij zeggen ze zo'n dingen nie
bij mij is het juist hoe meer lessen hoe beter
niet dat ik het erg vind hoor :P

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:01

Mijn pap is soms best goed met paardjes, soms een penny en soms heeft hij een hekel aan ze :P

^Hij is heel goed in uitmesten (hij heeft me laatst geholpen :P). ^Hij denkt nog steeds dat hij Sita heeft laten stoppen toen ze op hem af kwam galoperen omdat hij zijn hand vooruit stak. Eigenlijk stond hij aan de andere kant van de draad en heeft Sita gewoon enorm veel respect voor de draad :P
^Hij is allergisch voor paarden, dus paarden binnen zijn een ramp.
^Ik hoef geen les meer want ik blijf meestal toch wel zitten als er gebokt of gesteigerd wordt :P
^Hij wist te vertellen dat Wietje rastypisch is :P
^Hij kan verschillende paardenrassen uit elkaar houden.
^Als ik ga rijden: "Wel blijven zitten hé!" Ja pap...
Ik heb vaak wel lol met hem :)

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:08

:') _O- _O- :')
breezy302 schreef:
Mijn moeder denkt nog steeds dat shetlanders veulens zijn en later grote paarden worden

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:20

Hahahahahaha breezy302 dat is wel echt heeerlijk schattig

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:47

Mijn opa noemt strijklappen ook spatlappen :+
En dat terwijl hij al iets van 30 jaar ofzo met paarden bezig is..
Aangespannen dan wel, want van ohz rijden heeft hij niet veel verstand..
Een singel noemt hij een buikriem :P

En kom niet aan met dressuurtermen want daar geeft ie niks om.
Ik kreeg toen men-dressuurles met 1 van zijn paardjes en hij heeft voor me betaald maar hij wilde absoluut niet zelf rijden :D
Zo vonden mn opa en oma het paard van een kennis zo verschrikkelijk mooi lopen.
Paard loopt opgekruld, totaal niet over de rug en zet zijn achterbenen er niet onder, maarja het ziet er wel imposant uit, dus loopt ie mooi :D

Mijn moeder is bang voor paarden, die durft niet in de buurt te komen van een straal van 20 meter :+
Mn vader vindt het wel oke, en toen ik op vakantie was en mn paard lichte koliek had, heeft hij er ook elke dag mee gelopen, en gelongeerd enzo.
Jammer dat ik daar niet bij was :+ .. hij heeft er geen verstand van maar als ik iets vertel luistert ie wel geinteresseerd enzo..

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:25

Mijn vader denkt dat alles met snoepjes,wortels of appels wordt opgelost...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:31

Zojuist mijn moeder:

We zitten nu naar de Pfaffs te kijken (met eerder wel eens een héule slechte manege, dus was wel benieuwd), dus ik zeg: 'ben benieuwd of ze nu ergens anders rijden, die andere manege was wel heel slecht'.

Commentaar van mijn moeder:
'ja maar geen 1 paard dáar heeft zo z'n haren voor z'n ogen, dat is allemaal geknipt!'.

Zie hier waarom ze dat roept:
Afbeelding
http://lh6.ggpht.com/_ycsz1jG3sjw/S0SSF ... MG0066.JPG

Ze vind het altijd zóooo 'zielugh', die lange manen voor z'n ogen... dus wordt er regelmatig een elastiek of wasknijper in z'n voorpluk gestoken.....

ponylief heeft nl. een superdikke voorpluk die tot aan zijn neus komt......

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:10

Nyckle schreef:
Zegt 'ie: ''Ik wil graag een afspraak maken, onze pony z'n hoeven moeten eraf.''

Haha, dat zegt mijn vader ook altijd als ie het over ijzers heeft:P
Geweldig die reacties :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:18

Wat een lieve vaders hebben jullie zeg, echt leuk!

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:19

sokkieso schreef:
Nyckle schreef:

Haha, dat zegt mijn vader ook altijd als ie het over ijzers heeft:P
Geweldig die reacties :D

hahaha ik ken het _O-