Net de DB gebeld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:08

Sammie schreef:
De stal klinkt mij niet erg aantrekkelijk in de oren iig. :)

ts, achterstallig geld te betalen aan manege eigenaar + papierlaten ondertekenen dat je dat gedaan hebm. Is het dan niet mogelijk om het paard in te laden bij jouw thuis te zetten.. briefje op de staldeur waar ze 'm kan vinden en dat ze 'm weer mee mag nemen als ze 't geld aan jou betaald. En dan maar ff kijken hoe lang het duurt voor ze weet waar ie staat.. (als ze toch niet langskomt)

Ik vrees dat dit onder stelen valt. Ook al zou het wel een heel goed idee zijn.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:14

Ja moet ze echt niet doen, helpen is leuk maar houdt je aan de wet hoe krom hij af en toe ook is.
Laat het overtreden maar over aan de pensionhouder en eigenaar aangezien je verplicht bent voor een dier te zorgen en zij hun zaken verwaarlozen, bah nog minder respect voor eigenaar stal dan voor eigenaar paard, die heeft duidelijk steekje los of ernstige problemen waar we niets van weten, Stalhouder is alleen maar op geld uit en nog te beroerd om het dier fatsoenlijk te voeren, ik krijg het er koud van, dat zulke mensen nog bestaan.
ik zie al dat ik een stal heb en een paard waar niemand naar om kijkt er bij laat staan en geen eten geeft alleen maar om geld, tja, zielig

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 10:57

heb net het hele topic doorgelezen ,
ben benieuwd of ze uiteindelijk een verstandig besluit maakt , en het paard wegdoet !

Paint-horses

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:02

Heb je nog iets van de dierenbescherming gehoord? Gaat die vader nu ook elke keer voeren? Heb je nog iets over de brief gehoord die je hebt gestuurd? zo wat een vragen ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:04

Jeetje wat vaag zeg, waarom verkooop je dan je paard niet gewoon he, sjongejonge...
Goed dat je hier achteraan zit, dit kan natuulijk niet!
Vraag me alleen af waarom jij dat paard zou willen kopen?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:08

Wat een ellende, arm beest.... het gebeurt vaker. Volstrekt onbegrijpelijk, zo iemand kan ik wel levend villen.
Houdt je ons op de hoogte?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 11:57

Paint-horses schreef:
Heb je nog iets van de dierenbescherming gehoord? Gaat die vader nu ook elke keer voeren? Heb je nog iets over de brief gehoord die je hebt gestuurd? zo wat een vragen ;)

van de dierenbescherming niks meer gehoord.

Even voor de duidelijkheid: ik ben inmiddels (gelukkig) al vertrokken van die stal, ik werd er ook echt gek. Ik kom er nog wel regelmatig en mijn vriendin staat er nog (die dus ook bevriend was met de eigenaresse)
Ik weet niet hoe het nu geregeld is, ik hoop dar vandaag iets over te horen.

Wat beterft de brief: die heeft ze wel gehad, maar helaas geen reactie......
Ik kan nu ook niks anders doen dan afwachten, hopen dat de db daar zsm langsgaat, maar ik denk niet dat dat in het weekend is

edit: waarom ik het paard zou willen kopen? omdat ik het een leuk paard vind, en het beter verdient dan weg te rotten daar. Ik zou haar dan zolang houden en in de zomer proberen een goed tehuis voor haar te vinden. Dan is ze iig stukken beter af.

nog een edit: het idee van achterstallinge stalling betalen gaat helaas niet op, dat valt idd onder stelen.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:36

Jee, wat een rottige situatie zeg! Kan me voorstellen dat je er alles aan wilt doen om dit paard een goed leven te bieden. Vraag me af wat zulke mensen bezielt!!

Heb je nog iets van de vader van de eigenaresse gehoord? Ik hoop dat het allemaal goed komt voor dit dier, elk paard verdient beter dan dat!

Veel succes.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:52

zo, nog een behoorlijk verhaal!

Maar na die verhalen van die manege heb ik ook iets van, stuur bij hun ook maar de DB op HUN dak, maar wellicht dat ze dat dan ook zien.

Mijn (oude) manege daar zouden ze 1. op alle mogelijke manieren hebben geprobeert die eigenaresse 'bij haar kladde' te grijpen en 2. in de tussentijd dat beest gewoon verzorgen.

Dus ik vind dit ook van die manege ronduit slecht ook al is dat niet hun verantwoordelijkheid als je ook maar een beetje hart voor dieren hebt dan doe je dat gewoon.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:40

AnnemiekvM schreef:
Ik vrees dat dit onder stelen valt.

Ik denk dat dat het ook wel doet := Vandaar het briefje. Maar goed ik begrijp niet dat mensen een paard zo behandelen.. laat staan dat vervolgens de stalhouder niks doet!! Kom op zeg.. je begint toch zo'n stal vanwege een liefde voor paarden.. niet enkel voor geld :? Sommige mensen :n
lonnie schreef:
van de dierenbescherming niks meer gehoord.
De dierenbescherming kan hier ook niks mee.. Daarvoor moet het dier dus echt graatmager op stal staan.. Enige idee hoe lang dat beestje dus moet lijden?? Ze weten het wel allemaal mooi te vertellen hoe je je paard moet houden enzo.. maar als het puntje bij paaltje komt doen ze niks!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:48

Volgens de wet zal het vast niet legaal zijn enz. enz. Toch zou ik het gewoon op die manier doen. Maarja, dat ben ik........ Wat zijn de opties; het dier laten staan totdat íe echt graatmager is? En dan komt waarschijnlijk pas de eerste waarschuwing. Die lijdensweg is veels te lang. Met een brief gericht aan de eigenaresse en aan haar pa lijkt het me erg stug dat je de bak indraait hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:54

Of politie opbellen en vragen wat de mogelijkheiden zijn...

Eigenaar van het dier is diegene die er voor betaald/ zorgt... Doe dat lang genoeg en het dier is 'van' jou. := (haken en ogen..)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 13:03

belangrijke uodate:

ik krijg net een mailtje van de eigenaresse. Ik had het niet meer verwacht maar goed. Ze geeft aan dat ze wil verkopen aan mij!!

Ik heb gestuurd dat ik dat graag wil, maar dat ook mijn financien beperkt zijn. Ik kan en wil er geen hoofdprijs voor betalen. Paard is immer sook al 6 maanden kreupel. Ik heb haar teruggestuurd wat ze ervoor wil hebben, en hopelijk is dat haalbaar!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:04

o een doorbraak, fijn!
Ben benieuwd wat ze ervoor wil hebben.
Wat ga jij met het paard doen aangezien het al zo lang kreupel is?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 13:05

voorlopig niks, gewoon de wei opgooien en van het voorjaar eens kijken hoe het gaat. Ze is niet stokkreupel, maar wel erg onregelmatig. Pijn heeft ze niet, maar ik wil in de loop van de tijd wel eens even laten nakijken wat er mis is, als het niet vanzelf wegtrekt door het buitenlopen

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:09

wat goed zeg! echt respect

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:15

Dit is goed nieuws, ik hoop niet dat zij de hoofdprijs nu gaat vragen.
Succes.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:17

Ik ben ook erg benieuwd.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:17

Nou dan hoop ik maar dat de koop aan jou doorgaat.
En het paard in kwestie een veel beter leven gaat krijgen.
Dus veel succes met de koop.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:24

Hopelijk kan je het paard voor een klein prijsje overnemen. Echt veel is ze in deze staat inderdaad niet waard. Hoe sneller ze lekker op de wei staat, hoe beter. Hoewel ze nu waarschijnlijk niet echt een wintervacht heeft.

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:25

Dat is goed nieuws en nu maar hopen dat de prijs meevalt.
Denk ook aan de achterstallige stalhuur, ik weet niet of zij die nog gaat betalen of dat jij dat regelt maak daar ook goede afspraken over.
Ik ben benieuwd, hoe dit verder gaat dus blijf het topic volgen ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:29

Dat biedt mogelijkheden :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:32

Paint-horses schreef:
Dat is goed nieuws en nu maar hopen dat de prijs meevalt.
Denk ook aan de achterstallige stalhuur, ik weet niet of zij die nog gaat betalen of dat jij dat regelt maak daar ook goede afspraken over.
Ik ben benieuwd, hoe dit verder gaat dus blijf het topic volgen ;)

Dat is het probleem van de huidige eigenaar. Als ts met haar een prijs overeen komen en dat is betaald en paard is geleverd heeft ts niks te maken met de achterstallig stalhuur. Punt is wel dat het paard geleverd moet zijn aan haar. Dus paard in je stal = betalen en niet eerder.

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:33

Interessante discussie. Vraag me af wat de wet zegt over dergelijke gevallen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:34

Wat bedoel je met wat de wet zegt over dergelijke gevallen?