Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Je paard, of je vriend(in)

Optie 1 : Je Paard
271 (71%)
Optie 2 : Je Vriend(in
108 (28%)

Totaal aantal stemmen: 379

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:44

Ik zou echt niet kunnen kiezen! Toch maar voor vriend dan :P
Laatst bijgewerkt door _Evelien op 08-01-10 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Re: Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:47

Dan zijn we het daar iig over eens, Saswes. :D

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:52

Vriend eruit hij moet maar respect hebben voor je hobby, ik vind als je vriend zegt dat je moet kiezen dat die niet echt van je houd.
Nee hoor bij mij gaat die man eruit niet mijn paarden die zijn echt alles voor me die vriend kan ik wel missen. :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:56

Ik vind het wel schokkend om te zien dat de meerderheid voor zijn/haar paard kiest. :o
Ik ga wat dat betreft dan ook helemaal met Equimotion mee, er zou überhaupt geen keuze moeten zijn.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:56

Wat een reacties allemaal :P vind het ook schokkend inderdaad! :P Sorry maar ik kies absoluut dubbel en dwars voor mn vriend.. Alleen is maar alleen en een paard praat niet terug.. en ik zou hem voor geen goud kwijt willen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:02

Als mijn vriend me voor die keuze zou stellen gaat zijn X-Box er ook uit _O-.

Maar hij stelt me niet voor die keuze. En mocht ik geen tijd hebben voor allebei+werk, gaat mijn paard eruit :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:06

Er zou idd geen keuze moeten zijn. En daarom is het zo belangrijk om aan elkaar duidelijk te maken hoe je over dit soort (essentiële) zaken denkt. Liefst nog voordat je wat met elkaar begint, maar zeker ook tijdens de relatie. ;)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:06

Als je vriend je voor zo;n keuze zou stellen is hij het niet waard je vriend te zijn en kan je het geen vriend noemen..
ik neem ook aan dat TS zelf nog maar 14/15 is en verkeringtjes dus niet serieus ziet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:08

Overigens... ik weet niet wie dat zei van personen zijn vervangbaar, een paard niet?

Wat voor relatie heb je dan als je er zo in staat? Tuurlijk is mijn vriend niet vervangbaar. Ik heb een relatie met mijn vriend omdat ik van hem hou. Niet om te wachten tot ik een leuker iemand tegenkom, met wie ik het aanleg. Mijn beste vriendinnen zijn ook onvervangbaar. Nieuwe vriendinnen kan je maken ja, maar daarmee heb je niet dezelfde geschiedenis als de vriendinnen van het eerste uur.
Mijn paard is nog meer vervangbaar. Toen mijn pony overleed was ik wel even verdrietig, maar dan koop je een nieuwe, en dan gaat het weer goed. Met een pony heb je niet zo'n geschiedenis als dat je met vrienden hebt. Een pony praat niet terug, slaat geen arm om je heen, en zegt ook niet dat het allemaal wel goed komt. Een pony heb je leuke tijden mee, en die gaan voorbij, omdat je een pony nu eenmaal overleefd (in de meeste gevallen)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 08-01-10 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

pink_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:10

Ik denk dat als m'n vriend mij voor de keuze zou stellen om te kiezen tussen hem en m'n paard dat hij me niet goed genoeg kent.
Door m'n paard ben ik juist diegene waar hij op gevallen is.
En ja ik ben meer van huis dan meiden met een andere hobby... Maar het is wel een echte passie, kom ( meestal ;) ) lachend thuis, heb hierdoor meer energie en daardoor hebben m'n vriend en ik ook weer samen meer lol. Als ik goed in m'n vel zit heeft hij daar zeker plezier van...
Als ik alleen maar op de bank zou zitten zou hij me echt niet meer leuk vinden ;)

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:14

Bij een dergelijke stelling ga ik uit van de situatie dat
mijn vriend me voor een keuze zou stellen,
zou geen andere reden weten waarom ik tussen beiden zou moeten kiezen..

En in een dergelijk geval dat zijn ego het niet aan zou kunnen dat
ik een bepaalde hoeveelheid tijd aan mn paard zou besteden is het voor mij heel simpel:
You have legs, use them :evaw:

Maar gelukkig heb ik het aller liefste vriendje van de hele wereld,
hij zou mij NOOIT voor die keuze plaatsten. Im a lucky bastard :D

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:15

Hehe ik was al bang dat iedereen voor zijn knol zou kiezen ;)
@ pink_lady
Paarden hebben mij ook gemaakt wie ik ben. Ze hebben me vertrouwd waardoor ik meer zelfvertrouwen kreeg en ook andere mensen sneller probeerde te vertrouwen.
Daarbij brengt het heel veel energie en positief gevoel met zich mee :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:18

Duidelijk: mijn vriend, die is (hopelijk) voor het leven, een paard niet...al zijn daar natuurlijk ook wel uitzonderingen in.
Ik heb verscheidene paarden moeten wegdoen, om verschillende redenen en ik weet: een ander paard kan ook weer speciaal worden, maar een band met een paard zoals ik deze met mijn vriend heb, nee dat kan ik me niet voorstellen.

Maar als je vriend je voor een keuze gaat stellen dan zit de relatie niet goed, dat is een ander verhaal...

Kortom ik kan beter leven zonder een paard dan zonder mijn vriend!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:20

Als ik voor mijn knol zou kiezen, dan is dat niet omdat ik mijn knol 'belangrijker vind dan mijn vriend'.

Dan is dat omdat een persoon die moeite heeft met mijn knol nooit 'de ware' voor mij zou kunnen zijn. ;)

Ik vind het jammer dat woorden van mij (en anderen) steeds verdraaid worden.
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-01-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:20

Er zal altijd een reden zijn waarom iemand je voor die keuze zet. Stel ik zou echt constant bij mijn paard zijn en al eerder erop zijn aangesproken door mijn vriend dat hij mij bijna niet ziet omdat ik bij mijn paard ben en ik geen actie onderneem om wat meer met mijn vriend om te gaan dan is het logisch dat hij op een gegeven moment zou zeggen van nu moet je echt gaan kiezen.

Dit zou ik helemaal kunnen begrijpen hoor, stel mijn vriend zou echt elke avond weg zijn naar de sportschool/vissen/crossen/dansles noem maar op en daardoor ook echt geen tijd aan mij besteden dan zou ik ook op een gegeven moment iets hebben van je gaat maar minder, maakt maar andere plannen maar ik wil meer aandacht.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:21

Ik heb dit laatst nog gehad.
Hij had zijn motor ik mij paard maar hij kon het niet hebben dat mijn paard zoveel liefdevolle aandacht kreeg.
Nou ging het sowieso niet soepel onze relatie maar hij heeft wel is gevraagd waarom ik meer bij mij paard was dan bij hem.
(lees ik zag mijn vriend en paard iedere dag hoor, hem langer dan paard maar voor hem was dat te weinig)
Hij heeft niet letterlijk gezegt ik of het paard maar hij stuurde wel die kant op. Heb nu alleen nog paard :Y)
Maar als het mn levens partner zou zijn? uiteindelijk dan toch het paard.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:22

em_papillon schreef:
Hehe ik was al bang dat iedereen voor zijn knol zou kiezen ;)
@ pink_lady
Paarden hebben mij ook gemaakt wie ik ben. Ze hebben me vertrouwd waardoor ik meer zelfvertrouwen kreeg en ook andere mensen sneller probeerde te vertrouwen.
Daarbij brengt het heel veel energie en positief gevoel met zich mee :)

Als ik voor mezelf spreek is het misschien niet eens zo zeer dat ik voor mn knol kies,
het is misschien nog wel veel belangrijker voor MEZELF kies.
Het bezig zijn met mijn paard is iets wat IK wil, het is MIJN keuze, MIJN behoefte/need.
Als een vent van me zou verlangen dat op te geven vraagt hij eigenlijk een stukje van mezelf op te geven..

Kan je op het moment dat iemand iets dergelijks van je verwacht spreken van houden van..?
In mijn ogen niet.

Karin schreef:
Als ik voor mijn knol zou kiezen, dan is dat niet omdat ik mijn knol 'belangrijker vind dan mijn vriend'.

Dan is dat omdat een persoon die moeite heeft met mijn knol nooit 'de ware' voor mij zou kunnen zijn. ;)

Ik vind het jammer dat woorden van mij (en anderen) steeds verdraaid worden
.

Dat komt denk ik omdat mensen OF niet lezen OF dingen zo interpreteren dat het in hun straatje past ;)

joyce83 schreef:
Er zal altijd een reden zijn waarom iemand je voor die keuze zet. Stel ik zou echt constant bij mijn paard zijn en al eerder erop zijn aangesproken door mijn vriend dat hij mij bijna niet ziet omdat ik bij mijn paard ben en ik geen actie onderneem om wat meer met mijn vriend om te gaan dan is het logisch dat hij op een gegeven moment zou zeggen van nu moet je echt gaan kiezen.

Dit zou ik helemaal kunnen begrijpen hoor, stel mijn vriend zou echt elke avond weg zijn naar de sportschool/vissen/crossen/dansles noem maar op en daardoor ook echt geen tijd aan mij besteden dan zou ik ook op een gegeven moment iets hebben van je gaat maar minder, maakt maar andere plannen maar ik wil meer aandacht.

Met het eerste onderstreepte ben ik het totaal NIET met je eens, je gaat er daarmee in princiepe vanuit dat ieder mens rationeel is en zich niet laat leiden door gevoelens van jaloezie en onzekerheid.. Er zijn genoeg mensen die je voor een dergelijke keuze zullen stellen enkel van wegen hun eigen egoisme.

Daarbij als je een relatie hebt gebaseerd op wederzijds respect en communicatie
en vriend-lief vind idd dat je wel wat meer tijd aan de relatie zou mogen besteden dan
aan de knol is daar altijd wel een oplossing voor de vinden. Knol weg is dan wel erg zwart wit.
Laatst bijgewerkt door Showpony op 08-01-10 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:26

Karin schreef:

AMEN! _/-\o_

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:28

Nou dan is de stelling onjuist. Dan had ze de situatie en dergelijke erbij moeten zetten. Want kennelijk bedoelen de gene die paard kiezen het zelfde als de gene die vriend kiezen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:29

een aantal ervan tenminste, niet allemaal.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:32

Volgens mij worden 'we' het nog redelijk eens ook. _O-

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:36

Migetje schreef:
Wat zou jij kiezen als je moest kiezen tussen je paard en je vriend?
Ik zou voor mijn paard gaan!
De meeste relaties zijn niet voor het leven.
Een paard is wel voor het leven.
Als je je paard wegdoet voor je vriend kan het zo zijn dat je vriend het een maand later uitmaakt.
Paarden maken het niet uit!

Paard is ook niet voor het leven meestal gaan ze eerder dood.

Is niet te oordelen ligt aan het paard en ligt aan persoon.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:37

goeroe schreef:
Volgens mij worden 'we' het nog redelijk eens ook. _O-

Nee dat kan echt niet hoor, hey het is wel bokt he :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:37

verootjoo schreef:
Overigens... ik weet niet wie dat zei van personen zijn vervangbaar, een paard niet?

Wat voor relatie heb je dan als je er zo in staat?

Dat vroeg ik me ook af... :o
Mijn leven stopt heus niet als mijn vriend morgen de stekker uit onze relatie zou trekken, en ik kan me in m'n eentje ook prima vermaken, maar ik vind mijn vriend toch echt wel een meer dan prettige aanvulling op mijn leven.

Ik heb in mijn omgeving best een paar relaties stuk zien lopen "op de paarden". In werkelijkheid gaat het dan niet zozeer om de paarden en de hoeveelheid tijd die eraan besteed wordt, maar omdat men totaal niet openstaat voor de wensen en behoeften van de ander. Dat komt van 2 kanten! En ik heb het idee dat "paardenvrouwen" dat nog wel eens willen vergeten...

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:42

Loesje88 schreef:
het is afhankelijk van de situatie :j

Maar simpel gezegd: mijn relatie gaat voor mijn paard. Mijn vriend zou me nooit laten kiezen tussen hem en paard, en wij stellen samen het paard (en alle andere dieren die we hebben) op de eerste plaats.

Zo staan dus man en paard samen op nr. 1 :j

Idem bij mij. Een goede relatie laat je niet kiezen voor of tegen je paard. Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarin je leven zo kan lopen dat je moet kiezen (als vriend(in) zorgbehoevend wordt, als de werklocatie verandert, als de gezamelijke tijd bijna niet meer bestaat, enz.) maar dan zul je waarschijnlijk samen een keus gaan maken. En in een goede relatie, zal geen enkele vriend(in) jouw paard als onbelangrijk zien.

Mijn paarden komen absoluut op nummer 1 (net als mijn andere dieren). Mijn vriend komt echter ook op nummer 1. Als ik ooit door een situatie gedwongen word te kiezen, dan wordt dat nog flink lastig! :+
Pas als ik in die situatie terecht kom, kan ik een beslissing/keuze maken. ;)