met welk paardengeslacht kunnen jullie het best overweg??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:48

Heb niet echt een voorkeur ;)
Elk paard is anders. Die van mij is een rasechte 'merrie' maar ik ken er ook een paar die dit niet zijn.
De meeste ruinen zijn dan weer 'braver' maar ik ken er enkele die allesbehalve braaf zijn :+
Zo ook een hengst bij ons op stal, liefste braafste paard dat je jezelf kan wensen ;)
Niet echt een voorkeur dus :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:07

Mij maakt het niet zo bar veel uit. Op dit moment ben ik gek op twee merries, in het verleden was ik gek op een ruin en ik heb erg fijn gereden met een hengst.
M'n twee eigen paarden waren merries, kon ik ook prima mee overweg. Hangt bij mij toch van andere factoren af.

Over het algemeen hou ik wel van een iets feller paard. Dus merries en hengsten neig ik meer naar. Maar er zijn ook genoeg fellere ruinen hoor. :)

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:11

ruinen

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:13

mijn voorkeur gaat vooral naar merries en ik heb ook hengsten verzorgd waar ik echt gek op was.
maar als ik terug kijk heb ik met ruinen altijd weinig gehad op een een of andere manier.

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:16

Heb nu mijn 3e merrie.
Niet bewust voor gekozen maar kom toch elke keer weer bij een merrie uit. *D

jadis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:07

valt te zien.
heb een merrie gehad die vaak pissig liep, maar nooit echt iemand kwaat zou doen.
heb nu en ruin en die is in de omgang heel lief en vriendelijk, maar tijdens het rijden kan hij echt rot doen.

ik ga binnen kort meschien nog een merrie kope, maar die ken ik al lang en heb er al veel met gerede. zij is echt aanhankelijk en erg lief en betrouwbaar. ik kan met haar op straat rijden met gewoon een halstertje en een touw daaraan. als ik op haar zit en staat gewoon stil draait ze vaak haar hoofdje om op mijn laars te sabbelen. en als ik bij haar in de wij komt, komt ze meteen naar me toe voor een knuffel. aan de andere hand kan ze ook heel vurig, net zo vurig als een hengst, zijn als ik er me rijd maar ze zal altijd naar me luisteren.
maar komt warscheinlijk omdat het een haflo arabiertje is :o

een vriend van mij heeft twee merries en 1 hengst. die hengst is nog niet zadelmak en staat nog maar 1 maand op stal, maar hij is wel die rustigste van de drie als we hun ontworming gegeve hadden.

je ziet, merries kunnen ook vurig en lief zijn, ruinen evegoed pissig en hengsten doodbraaf :D

daantjuhhh

Re: met welk paardengeslacht kunnen jullie het best overweg??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:09

Ruinen. zonder twijfel..

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:33

Ik heb alles gehad/gereden en nooit ergens problemen mee ondervonden. Vreemd genoeg heb ik de minste botsingen en de grootste klik met merrie's

ans51

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:36

;) doe mij maar een ruin ;)
:(:) ik heb een merrie gehad maar wat een kreng :D

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:37

de paarden waarmee ik de meeste kliks heb gehad waren bijna altijd merries....ben dus een merriemens denk :D

mariek30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:03

Mijn voorkeur gaat uit naar ruinen. Merries zijn vak onhandelbaar als ze hengstig zijn. Maar een hengst die zich keurig gedraagd is ook prima natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:52

Ruinen, onbewust val ik echt op ruinen. :j

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:52

Ik rij het liefst op een ruin, maar met een merrie heb ik geen probleem.
Ik heb nog nooit op een hengst gereden, dus dat weet ik niet :P

LM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:43

Ik werk met alle 3 de geslachten en heb zelf een merrie en een ruin. Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar een hengst.

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:44

Merries :D Ze kunnen zo lekker Bitcherig doen hihi......

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:45

Hengsten en ruinen. Liefst denk ik nog ruinen. De hengstjes waar ik wat mee doe zijn luie takken en de ruintjes werken altijd netjes. Merries...tja..als ik me dag niet heb dan heeft mijn ponie dr dag ook niet en dan worden we alletwee chaggie :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:47

Hengsten.. Over het algemeen kan ik daar heel goed mee uit de voeten zolang je maar duidelijk de baas blijft.

Merries vind ik vreselijk.. :x
Onder het zadel dan.. OHZ kan ik niet overweg met merries.. Ze gaan pissen, gillen.. De hele reutemeteut..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:53

Nanne schreef:
Hengsten.. Over het algemeen kan ik daar heel goed mee uit de voeten zolang je maar duidelijk de baas blijft.

Merries vind ik vreselijk.. :x
Onder het zadel dan.. OHZ kan ik niet overweg met merries.. Ze gaan pissen, gillen.. De hele reutemeteut..

Hoeveel merries heb jij gereden?
Ik herken helemaal niks van wat jij schrijft. Niet in mijn huidige merrie, niet in mijn vorige merrie en ook niet in de merries van anderen waar ik mee gereden en gewerkt heb. De enkeling die ik tegenkwam die inderdaad de boel bij elkaar gilde, daar zat een verhaal achter wat vrijwel altijd terug te voeren was op slechte behandeling......

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:54

hengsten .. zit toch wat meer pit in .. ( de meeste dan )

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:56

liefst een ruin hengsten heb ik het mee gehad en ik heb nu een merrie die ook niet bepaald het lievertje is

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:56

Ik heb zelf, prive, alleen maar ruinen gehad en fokmerries waar ik dus niet op reed. Qua werk heb ik veel al met hengsten en ruinen gewerkt. De merries die ik dus reed waar van mijn school, heb ooit nog een mooie show weg gegeven met een van de merries daar.. Dat was al geen poesje om zonder handschoenen aan te pakken, maar met mij er op al helemaal niet. :')

Insinueer jij dat ik een slechte behandeling gaf tijdens het rijden? Ik vraag het maar even voordat ik het verkeerd op pak. ;)

Ik heb trouwens, nu ik er goed over nadenk, twee merries goed kunnen rijden. Kon ik mee lezen en schrijven.. :j
Maar over het algemeen kan ik er niet zo goed mee uit de voeten ohz, aan de hand en in de omgang is er geen enkel probleem.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:57

Ik hou het toch het liefste bij een ruin

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:59

mijn voorkeur naar ruinen,, merrie's heb ik geen goede ervaringen mee :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:20

Ik heb juist liever een merrie...kan daar veel beter mee overweg kan met ze lezen en schrijven begrijp ze gewoon beter dan ruinen of hengsten. Ok ze kunnen soms nogal dwars en eigenwijs zijn en soms heb je er een pismerrie tussen maar dat vind ik niet zo'n probleem als je ze eenmaal voor je aan het werkt hebt en ze je vertrouwen heb je er ook zoveel plezier van!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:26

Ik ben ook niet echt een merriemens, heb twee typische merries staan, beetje truttig, snel humeurig, heel grillig in humeur en gedrag en ik heb gewoon weinig geduld met die flauwekul :o Zeker als ik zelf mijn tijd van de maand heb, hoef ik echt niks met de merries te gaan doen want dan hebben we ruzie.

De hengsten kan ik eigenlijk het fijnste mee werken, maar ook met de ruinen wel. De hengsten hebben net wat meer machismo maar zijn ook ongecompliceerder dan de ruinen en dat werkt wel lekker. Nee is nee en als ze een keer een correctie krijgen dan accepteren ze het ook omdat ze weten dat ze fout zaten. Dat ligt me wel.