pharagirlke schreef:Ik ben wel degelijk op de hoogte van het veranderen van spellingsregels daar die onlangs (lees: een 2 a 3tal jaar terug geloof ik) ook nog eens veranderd zijn.Nu weet ik niet hoe goed een 2 jarige volgens jou kan typen maar ik ben iig ouder.
Alsnog kan dit ook gewoon een typfout zijn.
Volgens mij bestond jij in de zeventiger jaren nog uit twee delen...... Dus die afzichtelijke spelling heb jij niet meegemaakt. Iemand die dat wel bewust (schoolgaand of ouder) heeft meegemaakt zou zomaar wat van die gewoontes over kunnen houden...... Tot zover de geschiedenisles, nu weer on topic

Urko schreef:Volgens mij missen we iets!
we hebben het nu alleen over springen en dressuur , maar volgens mij is paardrijden juist 1 van de veelzijdigste sporten die er bestaat. Zoveel afwisseling! En voor elke takt is er een vereniging of een bond ofzo, regels en regelementen,
Hoeveel verschillende wedstrijd vormen hebben we wel niet? Mennen, Cros, endurance, TREC, dressuur, springen, marathon, carroussel. Western, en die heeft ook een tal van wedstrijdvormen! En volgens mij zijn we er dan nog niet helemaal. Alles is er toch in wedstrijd vorm?
Paardrijden is een sport. Geen discusie over mogelijk. Mensen die roepen dat paardrijden geen sport is, hebben nooit echt gereden, enkel deelgenomen aan een rondje paardzitten...
Beste Urko,
IK roep gerust dat paardrijden geen sport is (in ieder geval niet per definitie) en ik geloof dat ik ondertussen het niveau "rondje paardzitten" wel een jaar of 30 geleden gepasseerd ben. Er zijn inderdaad allerlei verschillende mogelijkheden in de paardensport, maar er is ook nog zoiets als gewoon zonder wedstrijden, regels, enzovoorts lekker paard te rijden of zelfs het paard als vervoermiddel te gebruiken op een reis.
En waarom zou er geen discussie over mogelijk zijn? Over alles kun je discussieren, kan heel erg leuk zijn