Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Merrie
243 (33%)
Ruin
306 (41%)
Hengst
78 (10%)
Maakt weinig uit
109 (14%)

Totaal aantal stemmen: 736

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:39

Ik heb echt geen voorkeur. Veel met merries gewerkt, maar ook veel ruinen en een aantal hengsten gereden. Het paard dat ik rij is een ruin, maar daarvoor heb ik niet bewust gekozen! maakt mij dus niks uit.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:01

Ik ben echt een hengstenmens. Merries vind ik al gauw te zeikerig en ruinen te mat. Mijn eigen pony is gecastreerd met 5 en afgezien van het niet meer vruchtbaar zijn is hij kwa karakter echt hengst. Houdt van het pure gedrag van hengsten, ze reageren gewoon heel anders op je dan een merrie of vroeg gecastreerde ruin dat zou doen. Dus zowel voor het uiterlijk als het karakter.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:06

100% ruinen fan!!!!!!

Merrie's komen er bij mij niet in, totaal geen klik mee, nooit gehad ook!
Geef mij maar een vent :(:)

Lis_Ol

Re: Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:08

ik heb liever een ruin :)
mijn ponny was echt een bitch tegen andere paarden. die had best last van kuren.
hengst heb ik ook gereden, maar vond ik ook niet alles, dus geef my maar een ruin :)

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:11

Maak mij niet zo veel uit.

twinkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:13

ik ben een mannenpaard mens!

Vind merrie vaak minder stoer qua uiterlijk (uitzonderinigen zijn er!!!) en dan zijn ze ook nog zo wisselend...... nee heerlijk een ruin of eenhengst :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:16

Ruinen en hengsten. Maar op een of andere manier om ik altijd met een merrie thuis.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:17

Mijn ervaringen met merries zijn dat het pismerries zijn!!! Hengstigheid, vervelen...
Toen ik een ruin kreeg ging er een wereld voor me open :P
Nu heb ik zelfs een hengst!!! Je hoort erg veel BOEverhalen over hengsten, maar ik vind het persoonlijk echt meevallen...
Zolang je ze maar goed opvoed!!! Vind een hengst eigenlijk nog leuker dan een ruin!!!
Niet zo dood, lekker wakker, showen en toch meer uitstraling!!!

Mijn hengst is ook echt op mij gericht!!! Ik weet niet of alle hengsten dit hebben...
Voor mij doet hij alles bij een ander gaat hij in verzet!!!
Laatst bijgewerkt door doei op 24-10-09 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Ik ben een echt merriemens en waarom weet ik eigenlijk niet. :P Ik bouw op de een of anderre reden met een merrie meer een band op als een ruin of hengst. Dus voor mij het liefst een merrie, maar een goed paard laat ik om het geslacht zeker niet staan.

delfa

ik heb een echte merrie. een pismerrie dus.. }>
ben der dol op :o een echt duidelijk karakter, eigenwijs, nieuwschierig en mega slim.

SanSeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:21

Ik vind merries het leukst :D ze hebben echt een karakter, wat soms wel is vervelend kan zijn haha!
Zelf heb ik een merrie en ik ben echt gek op haar karakter :P
Ruinen zijn meestal wat makkelijker en zeuren niet zo ;)

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:24

Ik ben echt een merrie mens. Niet echt van die pis merries maar gewoon mijn merries. Ik heb ook alleen maar merries en dat is bewust. Ik zou nooit een ruin kopen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:26

Ik heb zelf een Haflingerruin, en ik ben ook echt een ''ruinen mens''. De meeste ruinen zijn niet moeilijk qua karakter en stabiel, hebben geen last van buien zoals sommige merries en zijn vaak ook koeler in hun kop. Geldt absoluut niet voor elke ruin, maar dit is wel mijn ervaring met de meeste ruinen. Mijn eigen ruin is een heerlijke grapjas, hij is altijd vrolijk, nooit last van buien, hij vindt alles leuk en gezellig en hij is altijd lekker relaxt, met rijden is hij rustig en niet gauw gek te krijgen, hij schrikt niet snel en hij gaat er nóóit vandoor. Ik zou het persoonlijk niet prettig vinden om een paard te hebben waarbij het elke dag maar weer afwachten is wat voor bui meneer of mevrouw zal hebben.... Als je zelf een keer chagerijnig bent is een chagerijnig paard wel het laatste wat je wilt, toch ? Niet dat het paard daar onder heeft te lijden, maar leuk is anders. Ik hou zelf absoluut niet van merries die gillen, hun oren om de kleinste dingetjes al plat in de nek leggen en niet mee willen werken... Niks voor mij !! Alhoewel er ook hele leuke merries bij zijn hoor, dus ik wil ook weer niet zeggen dat het niet voor te stellen is dat ik ooit zelf een merrie zal hebben. Als het maar geen typische pismerrie met Chinese gebruiksaanwijzing is... En hengsten... Tja, ik vind de meesten erg leuk als ze goed zijn opgevoed, je kunt er een hele speciale band mee krijgen, en het zijn gewoon knappe kerels. Maar toch, je weet het maar nooit met een hengst... Ik denk dat ik als ik een hengst zou hebben / kopen / fokken er toch voor zou kiezen om hem te laten castreren, agz ik toch voor het buiten houden ben met paarden, en dan wél in een kudde. Dat gaat met een hengst gewoon niet. Ik zou die keuze dus vooral maken voor het paard zelf, zodat hij wél een lekker vrij leventje heeft en normaal sociaal contact kan hebben met andere paarden. Een hengst die compleet afgesloten is van andere paarden en nooit eens lekker kan grazen met zijn vriendjes heeft geen leven, vind ik persoonlijk.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:33

wij hebben nu 3 merrie,s
maar hierna komt er geen merrie meer op stal!
(ag ja zeg nooit nooit)
met rijden geef ik er niet om wat ik onder mijn kont heb ieder paard heeft zijn eigen ding en daar heb ik respect voor (ieder mens toch ook anders?)
maar dat gekonkel en geklier onder mekaar.
begrijp me niet verkeerd ik wil ze apsoluut niet kwijt en zou ze niet inruilen voor een ruin
hou van onze dames.
Laatst bijgewerkt door lovemeintje op 24-10-09 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:36

Doe mij ook maar een ruin! :D
Geen gezeik en gemuts

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:41

Doe mij maar een merrie, die hebben tenminste karakter (nouja meestal dan ;) )

Over het algemeen vind ik ruinen van die sufferds :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:44

Ik ben echt een ruinen/ hengsten mens, heb niks met merrie's!
Momenteel 2 merrie's en 2 ruinen, ik had er altijd 4 merrie's en 1 ruin :+

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:47

Mij maakt het eigenlijk helemaal niks uit of het een merrie of een ruin is.
Het paard wat ik eerst zou krijgen was namelijk een ruin.
Terwijl het paard wat ik nu heb een merrie is. :o

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:48

wat een leuke vraag :D!!
ik denk tog meer een merrie mens,
tja dat ze wel ns hengstig is, ik ben ook wel ns ongesteld
dus kan ik t wel begrijpen dat ze soms een beetje vervelend is
maar dat vind ik nou net de uitdaging :)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:58

hmm..ik heb niet echt een voorkeur :P
Ik heb zelf 2 ruinen en die zijn echt heel fijn in de omgang en met rijden maar ik rijd ook een hengst die net zo fijn in de omgang en met rijden is. Moet alleen af en toe beetje strenger zijn. En heb ook al verschillende merrie's gereden, als ze hengstig zijn.. tja :Y) dan gaat het niet altijd even makkelijk maar ach.. dat is ook maar even :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:55

ik heb nu een hengstenveulentje en als zijn gedrag niet TE hengstig wordt blijft hij ook mooi hengst maar dat telt natuurlijk eigenlijk niet.
om te rijden, 100% zeker een ruin! veel constanter dan een merrie en voor mijn gevoel is met ruinen en hengsten een betere band op te bouwen
(heb btw bij alle diersoorten een voorkeur voor de mannen :+ )

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:58

Absoluut een ruinen- en hengstenpersoon.

Ik hou gewoon totaal niet van het karakter wat de meeste merries hebben... Al heb ik nu wel een merrie onder mijn kont :+ Maar zij is helemaal een apart geval ...

xcares

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:00

toch maar ruinen,
ik rij op het moment alleen maar ruinen,
vind ze prettig om mee te werken, maar ook in de omgang,
zijn soms wel een beetje watjes, maar ook dat moet kunnen vind ik.
ik heb ook wel merrie's gereden, maar daarmee had ik verder op stal en in de omgang veel minder dan met ruinen!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:36

ligt by my ook aan het paard zelf.
de merrie waar ik op rijd is niet echt een knuffel,
wat ik best wel jammer vind, ze kan heeeeeel sjaggie kijken en soms heeft ze van die buien oei oei oei :P
ze staat naast een heel groot paard (ruin!) en ze staan samen op de wei.
als ik ze kom halen stapt die ruin zo naar me toe en duwt zijn lieve zachte (en bovenal!) grote neus zo in mijn gezicht :+
en madam wil zich dan weer niet laten pakken (zucht......)

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:52

Ik ben een merrie en hengsten mens, hebben veel meer karakter als ruinen vind ik.
Vooral merries is elke keer weer een een verrassing als je ze van stal haalt hoe ze zijn, hou ik wel van.
De meeste ruinen vind ik ook onpersoonlijk, merries en hengsten hebben sneller een voorkeur en een band met je. ( wat ook tegen je kan gaan werken als ze je niet mogen :D )