Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:04

ik zou me pony niet kunnen verkopen daarvoor betekend hij teveel voor me.... hij is mijn luisterende oor....mijn schoudertje om op uit te huilen..
de rust in mezelf....
en dat kwijt raken voor een miljoen nee voor geen goud

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:05

EEN MILJOEN ?

Zijn jullie niet goed ofzo ? voor dat bedrag gaan ze alle 2 weg !
Sorry, ik heb echt een hechte band met mijn paarden, maar voor dát bedrag, come on.

Maar bij mij is het zobizo als er een goed bedrag word geboden, gaan ze helaas echt weg. Dan zoek ik naar een nieuw paardje, nieuwe uitdaging, het lieft jong en onervaren, en later hopelijk voor een leuk bedrag verkopen.

Nu heb ik wel een paardje al aardig op leeftijd maar nog topfit, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Ook voor wat hij al heeft meegemaakt, en dat wil ik hem niet nog eens laten mee maken allemaal !

@ Coentjuh :
Dat vind ik echt volslagen onzin ! Een miljoen, besef je wel hoeveel dat is ? Man, voor hoeveel koop jij een paard ?

BertBaley

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:07

Waarom zou ik daar over nadenken :')

Het gebeurt toch nooit! :')

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:09

Le_onie schreef:
EEN MILJOEN ?

Sorry, ik heb echt een hechte band met mijn paarden, maar voor dát bedrag, come on.

Maar bij mij is het zobizo als er een goed bedrag word geboden, gaan ze helaas echt weg. Dan zoek ik naar een nieuw paardje, nieuwe uitdaging, het lieft jong en onervaren, en later hopelijk voor een leuk bedrag verkopen.

Nu heb ik wel een paardje al aardig op leeftijd maar nog topfit, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Ook voor wat hij al heeft meegemaakt, en dat wil ik hem niet nog eens laten mee maken allemaal !

@ Coentjuh :
Dat vind ik echt volslagen onzin ! Een miljoen, besef je wel hoeveel dat is ? Man, voor hoeveel koop jij een paard ?

Wij zijn zeer zeker wel goed! Kijk, dat jij ze weg zou doen, prima als je dat wilt no problem. Ik zou het gewoon niet doen, omdat de emotionele waarde voor mij zó enorm groot is dat ik gewoon haar nóóit meer kwijt wil. Beestje heeft zoveel meegemaakt en is letterlijk op het randje van de dood geweest. Nee, ik kan dat gewoon niet. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:11

Le_onie, dat kan ik ook aan jou vragen, ben je niet goed ofzo?
Je doet iemand waar je van houdt toch niet zomaar weg?? Dan heb je dus niet zo'n hechte band met je paard als jij denkt. ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:13

Ik heb mijn veulen nu een half jaartje, hij staat ook al die tijd al in de opfok. Ik heb dus nog geen echte band met hem op kunnen bouwen, dus voor een miljoen? ja dan gaat ie vandaag nog. Mijn verzorgpaard die een paar jaar geleden verkocht is, had ik nooit weggegaan als ze van mij was geweest

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:14

lonniejj schreef:
Le_onie schreef:
EEN MILJOEN ?

@ Coentjuh :

Wij zijn zeer zeker wel goed! Kijk, dat jij ze weg zou doen, prima als je dat wilt no problem. Ik zou het gewoon niet doen, omdat de emotionele waarde voor mij zó enorm groot is dat ik gewoon haar nóóit meer kwijt wil. Beestje heeft zoveel meegemaakt en is letterlijk op het randje van de dood geweest. Nee, ik kan dat gewoon niet. :)

Dat zei ik net toch ook ? even goed lezen. Bij zoiets doe ik het ook niet. ;)
Maar bij mijn 5 jarige wie net beleerd is, dan gaat er nog een strikje omheen !
Ik heb hem zelf gekocht, zelf beleerd, zelf opgevoed en dan word er zón bedrag geboden, dan spring ik een gat in de lucht en denk ik er geen seconde over na.

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:16

Sodeletuut schreef:
Je doet iemand waar je van houdt toch niet zomaar weg?? Dan heb je dus niet zo'n hechte band met je paard als jij denkt. ;)

Excuse moi ? Sorry hoor, maar jij weet ingodsnaam niks over mij en mijn paarden !

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:18

Sodeletuut schreef:

:j dat denk ik ook. Kijk als je net een paard hebt gekocht en er zit nog geen emotionele waarde aan vast, dan kun je die start met een ander paard ook wel maken.
Maar als je een paard al een hele poos bij je hebt, en de emotionele waarde zo groot is... je kind doe je ook niet voor een miljoen weg..*tenminste....*
Verder ligt het ook geheel aan je eigen situatie.. als je elke cent drie keer om moet draaien en je krijgt dit aanbod, dan snap ik dat je er toch ook echt wel over nadenkt, hoe groot zelfs de emotionele waarde ook is. Je moet soms prioriteiten stellen :)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:19

Nou nou Le_onie, je hoeft niet zo aan te vallen! We geven hier allemaal onze mening, en als de jouwe verschilt van de onze hoef je niet meteen boos te worden :)

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:20

ChantalSmook schreef:
Sodeletuut schreef:

:j dat denk ik ook. Kijk als je net een paard hebt gekocht en er zit nog geen emotionele waarde aan vast, dan kun je die start met een ander paard ook wel maken.
Maar als je een paard al een hele poos bij je hebt, en de emotionele waarde zo groot is... je kind doe je ook niet voor een miljoen weg..*tenminste....*
Verder ligt het ook geheel aan je eigen situatie.. als je elke cent drie keer om moet draaien en je krijgt dit aanbod, dan snap ik dat je er toch ook echt wel over nadenkt, hoe groot zelfs de emotionele waarde ook is. Je moet soms prioriteiten stellen :)

Ja inderdaad, en als je je geld ermee wilt verdienen moet je zulke beslissingen nemen. ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:25

Leuk bedrag, maar ik zou ook kritisch naar de toekomstige eigenaar kijken. Als ik zou weten dat ze onmogelijke dingen van mijn dier zouden eisen, dan zou ik het knap lastig krijgen.

Mijn paard kunnen ze kopen maar mijn geweten niet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:30

Le_onie schreef:
Sodeletuut schreef:

Excuse moi ? Sorry hoor, maar jij weet ingodsnaam niks over mij en mijn paarden !

Beeetje overdreven reageren kan ook hoor. ;) Dus jij hebt een ontzettend sterkte band met je paarden en houdt heeeel erg veel van ze en zou ze toch weg doen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:31

Le_onie schreef:
Sodeletuut schreef:

Ik heb de mijne ook zelf gekocht, zelf beleerd, zelf opgevoed en die is ook 5 jaar momenteel en gaat echt niet weg. Wat jij doet, moet jij weten, wat wij doen ook. ;)

Er zijn een aantal zaken in mijn leven die voor altijd bij me blijven en dat zijn mijn dochter, mijn paard en mijn andere huisdieren. De rest is vervangbaar, hoe moeilijk ook soms.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:32

foxy80 schreef:
Leuk bedrag, maar ik zou ook kritisch naar de toekomstige eigenaar kijken. Als ik zou weten dat ze onmogelijke dingen van mijn dier zouden eisen, dan zou ik het knap lastig krijgen.

Mijn paard kunnen ze kopen maar mijn geweten niet.

Inderdaad. Iemand die een miljoen voor mijn paard betaalt, heeft vast een gouden stalletje voor hem klaar staan. Daar zou je mijn paard nou net even niet zo gelukkig mee maken. ;)

__Naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:43

Sommig mensen zeggen dat ze hem niet voor €4000 verkopen...
Maar wel voor een milioen...
Wat maakt geld dan toch gelukkig...

Bij mij gaan ze NOOOOIT weg !!!

__Naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:45

Het is zoals iemand hier ook al zei: als je een milioen bied,is het dan gewoon om het te hebben?
Of is het dan voor het paard en de liefde dat je er van krijgt?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:47

Ik vind het een beetje een schijnheilig gedoe hier bij sommige.
De mijne zal gelijk weg gaan, ik zou er niet over nadenken, ;)
Ook al ben ik echt super blij met mijn paard, maar soms moet je dan eenmaal keuze maken.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:49

Ik denk datik zou eggen: 'heb ik nog wat bedenk tijd, En als dat niet kan dan niet of wel? Ik heb noggeen idee. Ik zou zegen probeer eens :D .

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:51

tsja ik heb een aantal jaren geleden een bizar hoog bod gekregen voor mijn paard, het kon een enorme draak zijn en met bloed zweet en tranen had ik hem ein-de-lijk voor elkaar dus wilde hem toen niet kwijt, dus heb het afgewezen(en mn ouders waren boooooos... := )
Jaar later is het paars afgkeuerd voor de sport en nu zit ik inmiddels dankzij dat paard+zn opvolgster en al hun ellende samen financieel alles behalve ruim en dan denk ik weleens "had ik maar....."

Maargoed aan de andere kant, als iemand nu voor Hilde een goed bod doet zeg ik opnieuw nee, mn ouders zullen direct ja zeggen ;)

Maar een miljoen...pfoe daar kan je wel een hele mooie toekomst door hebben!
Alleen ja je geweten he, maar toch denk ik dat als ie bij enigsinds normale mensen terecht komt ik er toch die strik omheen doe en voor het miljoen ga :j

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:54

Die van mij ging direcht weg *D (ook wel voor wat minder)

Voor dat geld koop ik wel een (paar) nieuw(en).
Klinkt wel gemeen maar, ik vind mijn pony super, maar een ander paard of pony neemt voor mij toch wel zijn plaats in :P
Laatst bijgewerkt door kristianneb op 13-09-09 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:55

Le_onie schreef:
Sodeletuut schreef:

een paard waar je van houd, en samen elke dag van elkaar genieten doe je niet weg,
maakt geld je nou zo veel gelukkiger dan je paardje ?

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:56

Le_onie schreef:
EEN MILJOEN ?

Ja, en dan krijgen ze ons land, stallen en huis er ook nog bij :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:57

yousra schreef:
Ik vind het een beetje een schijnheilig gedoe hier bij sommige.
De mijne zal gelijk weg gaan, ik zou er niet over nadenken, ;)
Ook al ben ik echt super blij met mijn paard, maar soms moet je dan eenmaal keuze maken.

Dus ik ben schijnheilig, omdat ik zoveel liefde voor mijn paard heb en terug krijg? Weet je, ik vind dat degenen die dit nog nooit hebben meegemaakt met een paard pas zielig. Ik heb jaren paarden enkel en alleen voor opleiden/verkopen gehad, nadat ik mijn allerliefste heb moeten laten gaan.... dacht dat er nooit weer zo'n paard op mijn pad zou komen en wat dacht je... Jaren later heb ik de mazzel, dat er toch weer 2 van deze kanjers op mijn pad zijn gekomen. Ben dus geen penny die niet weet waar ze het over heeft, maar een "oude rot" in het vak, die juist misschien wel al teveel op het gebied van paarden heeft meegemaakt. Dit wat ik nu heb, krijg ik nooit weer. Juist door mijn ervaring weet ik dat!
Jammer, als je zoiets nog nooit hebt meegemaakt of dat je er niet voor open staat....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:58

Nee paard gaat voor het geld, wat is geld nou eigenlijk.