Wie betaalt jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:56

Mijn ouders betalen het maar ik moet natuurlijk wel gewoon goed mijn best doen op school en goed voor hem zorgen!!

ration

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:23

hihi mijn ouders betalen. maar werk er zelf net zo hard voor

Maris89

Re: Wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:26

Ikzelf. Ik werk 24u in de week en studeer HBO in deeltijd. M'n vader heeft wel d'r verzekering betaald :) .

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:32

Ik ben nu 17 en betaal de helft van de stalling. Hoefsmid en entingen betalen mijn ouders, maar met eventuele dierenartskosten moet ik ook de helft meebetalen. Spullen voor het paard moet ik ook zelf betalen, mijn ouders betalen dan weer de lessen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:36

Ik ben 19, zit nog 1 dag op school en werk 4 dagen als administratief medewerkster en heb 3 paarden. 2 betaal ik zelf en 1 betaalt mijn oom omdat hij die er graag bij wilde hebben :).

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:36

Ik heb 1 paard.

Ouders betalen allebeide de helft (gescheiden) van stalling.
Me moeder, betaalt mijn dure dressuurlessen die ik 2 keer per jaar volg een sessie van 5)

Veder betaal ik alles zelf, hoefdsmid, dierenarts ect.
Maar als ik het een keertje niet red, of ik krijg soms wel wat, betalen zij mee.
Ik heb dan ook een baantje, ( daar werk ik altijd het hele weekend)

ik vind trouwens als je er zelf wat voor doet, dat ej dan wel mee waarde er van in ziet.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:39

M'n ouders, tot de dag dat ik klaar ben met m'n studie, dan betaal ik het (natuurlijk) zelf :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:44

Ik heb 2 paarden (en m'n zusje ook nog een pony) en m'n ouders betalen eigenlijk alles.
'T is voor mij ook niet te doen om stalling e.d. te betalen, met alleen een bijbaantje in het weekend. (op vakantie's na dan)
Ik word in oktober 18 en moet 't laatste jaar nou eigenlijk wel steeds meer zelf gaan betalen. Spullen als dekjes, rijbroeken, hoofdstel, etc. kan ik nu gewoon zelf voor sparen en werken. Logisch ook, wil niet dat m'n moeder alles heel d'r leven voor mij wil blijven betalen. (en denk ook niet dat ze daar zin in heeft :P)
Krijg natuurlijk voor m'n verjaardag enzo ook wel wat van dat soort spullen, maar verder koop ik dat zelf.

LisaMSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:49

Ik heb heb 1 pony, maar ik sta op een luxere stalling wat alleen al 300 p.m kost, en dan heb ik ook nog elke week lessen.
Maar ik ben 17, en ben druk met school, dus heb geen tijd voor een baantje. Heb het een tijdje geprobeert, maar na school (5 uur) naar het werk tot 8 uur, daarna nog eten en rijden. Lag elke avond pas rond 12 in bed, en 7 uur ging de wekker weer. Na half jaar kon ik het echt niet meer volhouden.
Ben overgens mijn ouders wel dankbaar, dat ze alles betalen. Als ik kon zou ik graag meebetalen. :D

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:53

Mijn paard staat bij mijn opa dus ik hoef sowieso geen stalling ofzo te betalen. En de rest betalen mijn ouders.

Haflander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:32

Ik en mijn ouders betalen allebij een deel. :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:35

Ik betaal voor mijn beide paarden alles zelf. Nou ja zelf, samen met mijn manlief.
Hij het huis ect. Ik de boodschappen en de paarden.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:41

Mijn oom heeft het paard voor mij 'gekocht' en hij betaald ook eigenlijk
alles wel voor het paard qua onderhouds kosten.
De dekjes enz betaal ik wel allemaal zelf.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:42

Ik onderhoud mijn paarden zelf, moet er alleen erg hard voor werken... Maar je weet ten minste waarvoor je werkt

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:46

mijn ouders betalen mijn paarden

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:50

Ik betaal alles zelf, vanaf het moment dat ik haar heb gekocht :)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:54

Ik betaal ook alles zelf. In de zomer doe ik vakantiejob en in het jaar werk ik vooral in het zwart. Gelukkig krijg ik af en toe een centje toegestopt van m'n oma :)

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:24

Ik ben 17. De meeste paarden en pony´s zijn in het bezit van mijn ouders worden ook door hun onderhouden. Echter zijn de dekens, hoofdstellen, zadels enz. van mij. Daarnaast heb ik dit jaar een jonge merrie gekocht en deze ook laten dekken. Zowel dekgeld als aanschaf van het paard betaal ik terug aan mijn ouders (zijn al bijna afbetaald :P) ze worden momenteel onderhouden op mijn ouders kosten. Ik werk daarvoor ook hard ik geef 3x per week les en daarnaast werk ik ook nog eens z'n 10 uur per week.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:22

Mijn ouders hebben mijn eerste pony gekocht toen ik 15 jaar was, en hun betaalden toen alles, maar ik moest zelf ook een bijbaantje zoeken zodat ik met geld om leerde gaan en inderdaad het waarderen ervan..

Nu ben ik 21 en betaal het al weer een hele tijd helemaal zelf :D
Zelfs me eigen trailer bij elkaar gespaard.
Het kost wat, ik werk er hard voor, maar heb het er zeker voor over :j

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:26

myn ouders betalen de stalling, contributie van de manege en me wedstrijd.
om de keer betaal ik een prive les, en alle dingen die voor myn paard nodig zijn (hoofdstel, dekjes, dekens,) betaal ik zelf.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:27

Ik betaal haar ook zelf, vanaf het moment van aankoop :j

plinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:30

ik betaal ook alles zelf.... van mijn man zijn loon :+
nee grapje hoor :P wij betalen alles zelf ook de pony van onze dochters

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:31

ik ben gestart als kind, waardoor mijn ouders de volledige kosten op zich genomen hebben.
Maar de paarden ook op hun naam stonden.
Nu betaal ik dekgelden (+kosten) of koopprijzen zelf en komen ze op mijn naam te staan.
eten, vervoer, onderhoud en inschrijvingsgelden betalen mijn ouders, ik betaal enkel het materiaal.

Ik heb het dus héél hard getroffen, maar ik moet er wel bijzeggen dat paarden ook een hobby zijn van mijn vader. Hij is voorzitter van onze rijvereniging in het dorp en het is dus een gezamenlijke hobby. :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:54

Ik ben nu 18 en zit nog op school, verdien dus ook niet zoveel geld want kan alleen op zaterdag dan werken :j mijn ouders betalen nu nog alles dus daar ben ik wel heel erg blij mee! Mijn pony staat thuis in een weilandje of stal dat scheelt ook wel een klein beetje. Nieuw materiaal zoals halsters chabrakken en een hoofdstel betaal ik vaak wel zelf of mijn vader betaalt mee, die vind mijn paard sinds ze er is toch ook wel hartstikke leuk :)

mo1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:15

heb altijd alles zelf betaald. Zit nog voltijd op school (HBO). Daarnaast werk ik 20pw. Maar gaat me allemaal prima af. Gewoon keuzes maken.