Wat vinden jullie van setjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:31

Ik heb een blauw setje met blauwe peesjes en ik heb ( toevallig) nog een blauwe rijbroek dan.
Enn... Zo'n mooi bruin dressuurdekje van Eurostar met bruine peesjes+strijklappen van HH (+ bruine rijbroek maar da's ook toevallig :+ )
Heb ook nog zwart dekje en zwarte peesjes plus strijklappen -aanbeidekanten- en dat was ook toevallig. Ben er niet echt mee bezig maar vind het wel leuk.
Als ik het koop is het meestal gewoon geld wat ik van mijn verjaardag heb gekregen ofzo. Maar ik koop het niet onnodig. :P
gebruik het geld liever voor andere dingen die ik echt nodig heb ;)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:33

Enn nog een wit setje trouwens.. op mn profiel... :P
Maar dekje enalles is voor wedstrijden.
Ik heb er gewoon bandages bijgekregen ( voor mijn verjaardag ). :D

skyez

Re: Wat vinden jullie van setjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:09

ik vind setjes supper leuk!
maar voor mijn eigen te duur

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:42

Ik vind setjes leuk, maar het maakt me verder niet uit als ik met spullen rijd die niet bij elkaar passen.
Het gaat me meer om het rijden en niet om de dekjes B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:24

ik vind het altijd wel leuk om bijpassende dingen aan te hebben :D
maar het is niet het aller belangenrijkste

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:17

Ja.. ik ben ook niet echt zo'n setjesfan. Het kan zeker mooi zijn!
Maar ik rij gewoon met een deftig dekje. Ik neem bevoorbeeld wel een wit dekje op een zwart paard ( als ik dat bij me heb) i.p.v. een groen ofzo, maar ik zou er geen probleem van maken :)

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:26

Ik vind het ook meestal wel leuk, als je dat leuk vind, moet je het lekker doen. Ik heb meestal gewoon een dekje, of pad, en een bontje en meestal dan met zwarte peesjes, lekker makkelijk :) Ik zorg wel altijd dat ik niet met een smerig bevlekt dekje ga rijden, ik zorg wel dat het er verzorgd uitziet :))

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:34

Ik zelf vind het toch eigenlijk wel heel leuk :+
Ik had al peesjes van BR en vandaag toevallig :o bij Epplejeck het dekje water bij hoort
met een vriendin gekocht. Stond toch wel heel leuk!
Dit is dan ook ons eerste setje.
Maar ik ga er echt niet mijn shirt enzo op aanpassen dit vind ik nog net leuk.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:39

Bij mij is het door de jaren heen gegroeid eigenlijk. Ik heb aardig wat setjes beenbescherming en als ik een dekje koop, heb ik altijd nog een setje bescherming thuis liggen wat erbij past! :D dus complete setjes koop ik niet meer. Alleen losse dekjes.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:04

tjaa, ik heb setjes, en ik heb los.
maaar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan vind :Y) }:0
ik denk dat ik gewoon zwarte peesjes houd en nog wat, met wat dekjes.
want dan altijd als je een leuk prijsgunstig dekje ziet moet je er ook nog een stel peesjes bij met precies dezelfde kleur. en dat kost weer meer dus dat schrikt vaak ook weer af :o

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:06

Ik vind setjes altijd wel leuk. Maar vind passend tuig veel belangrijker!! Ik rijd ook gewoon met verschillende kleuren.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:20

Ik vind het wel leuk om alles in een setje te hebben. Heb wel halster, dekje, bandages & peesjes in dezelfde kleur blauw maar ook wel eens andere kleur dekje bij blauwe peesjes. Het maakt me niet zo heel veel uit dus. ;)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:45

k heb 1 setje en dan alleen onderlegger en peesjes
maar eigen kleren aanpassen aan wat mijn paard heeft no way!!!

en dan heb ik nog een stel zwarte peesjes en daar doe ik gewoon die andere onderleggers bij

bentlyloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:32

Setjes *\o/*
neee hor ben niet echt verslaafd:D
maar vindt het wel leuk!

nientjhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:54

ik vind het niet nodig
ik koop meestal gewoon zwart wit of bruine spullen en
een leuke kleur dekje;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:25

ik vind setjes leuk maar me paard hoeft niet telkens in set.
koop liever een leuk dekje en als dat dan matcht met me eigen kleding is dat prima (en bij me peesbeschermers :P, want als ik nu ergens paarse peesbeschermers zou tegenkomen, zou ik ze kopen voor bij me paarse dekje :P)

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:35

Ik vind het leuk, maar ik vind overdrijven ook een vak.
Een mooi chabrakje vind ik niet verkeert maar bij mij hoeven ze niet elke dag een ander chabrakje met dan ook nog de bijhorende kleur peesbeschermers erbij om.
Ik zou het zonden vinden van mijn geld.

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:11

setjes zyn mooi!
het ziet er toch ook zo raar uit als die allemaal verschillende kleuren hebt.
setjes maakt het leuk & zelf een t-shirtje er bij in de zelfde kleur staat toch ook veel leuker :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:15

Nou heb er weer 2 compleet haha, past eigenlijk niet meer in me kast, dus moet echt ophouden nu

GiddyUp_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:09

Mijn verzorgpaarden hebben elk een setje.:D
Jakari; heeft paars.
Navajo; heeft rood,steekt prachtig af tegen zijn zwarte vacht.
Mohavé; alles in het lichtblauw.*D

Rooosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:14

ik vind het meestal harstikke mooi staan! ik vind het juist leuk als je een dekje hebt die bij je peesjes passen enzo. maar ik vind
persoonlijk, die hele felle kleuren weer niet zo super. ik vind het trouwens ook niet mooi staan, allemaal verschillende kleuren bij elkaar.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:19

ik vind het wel leuk, het boeit me verder eigenlijk niet maar miss dat ik het ook doe als ik een eigen paard heb gewoon omdat ik t leuk vind dingen te kopen als ik het geld heb :P kan nooit kiezen...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:43

suuzepuus schreef:
wat ik een beetje jammer vind van het hele setjes gebeuren is dan de setjes vaak belangrijker zijn dan goed passend tuig.

Ik zou zo graag willen weten waar je deze uitspraak op baseert? Ben jij persoonlijk bij meerdere setjesgekken gaan kijken of hun tuig wel goed op hun paard paste en toen kunnen constateren dat dit vaak niet het geval was?

Ik zou me niet aangesproken moeten voelen denk ik, maar vind het gewoon jammer dat je uitspraken of eigenlijk zelfs een behoorlijke beschuldiging doet die je in mijn ogen níet kan onderbouwen.

Ik ben zelf helemaal setjesgek. Heb alleen een tijd geen paard gehad dus nadat ik mijn nieuwe pony had heb ik me even flink uitgeleefd, resultaat: stuk of 10 setjes, en een stuk of drie dekjes die nog wachten op bijpassende peesjes en strijkjes.
Het grootste deel hiervan ligt echter nog ongebruikt in de kast, en weet je waarom? Omdat ik zelf al dacht dat mijn zadel niet paste maar er door een stel overtuigende stalgenoten toch mee ben gaan rijden (zij riepen dat het paste, en ik ben het gaan geloven) en het na een paar keer rijden door een vriendin met kennis van zaken heb laten nakijken en die heeft me uitgelegd dat het toch echt niet past (wat ik dus al dacht).
Sindsdien heeft het zadel niet meer op het paard gelegen (sterker nog het is al verkocht) en dus mijn setjes ook niet, ik ben nu al enkele maanden opzoek naar een passend zadel, al aardig wat geprobeerd maar wat ik nodig heb is lastig te vinden, en nog niks gevonden wat ik super vond liggen.
Morgen komt bij mijn als het goed is Esther Groen van Green Distance omdat ik nu eindelijk wel eens wil weten wat er wél gaat passen op mijn pony, en dat wordt waarschijnlijk een huurzadel. NIET omdat ik geen nieuw zadel kan of wil betalen, maar omdat ik niet nu een nieuw zadel wil kopen wat over een halfjaar als mijn spekkie in model komt niet meer past. ;)
Dus als ik straks met mijn huurzadel en mijn dure setjes rondrijd, mag ik dan een voorbeeld voor je zijn van hoe setjesmensen goedpassend tuig óók erg belangrijk kunnen vinden? Of blijf je stiekem toch denken dat ik wel setjes maar geen zadel kan/wil kopen? :+

Overigens gebruik ik alleen mijn pony als barbiepop hoor, ik trek zelf eigenlijk niks bijpassends aan. Kan iemand mij trouwens uitleggen wat er mis is met het gebruik van een pony als barbiepop onder die voorwaarde dat het de pony niet hinderd en er verder ook goed voor gezorgd wordt?

Valentine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:48

Ik vind setjes erg leuk.. :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:56

Ik vind het wel mooi als je spullen bij elkaar matchen. Zelf heb ik bruintinten op mijn pony en mochten er ooit beschermers nodig zijn dan ga ik zeker voor beschermers die er netjes bijpassen, want dan is het ook funtioneel voor wedstrijd of een fotoshoot.

Wat ik wel onzinnig vind is dat er veel mensen nu opeens met bandages gaan rijden voor de mooi. Daar zie ik dus echt het nut niet van in en het kan meer kwaad doen dan goed als je ze verkeerd omdoet.