Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StableEnable schreef:Nog even ter info.
Veel dierenartsen hebben ook een schietmasker. Als je dus wel voor de snelle manier wil kiezen, maar je kunt je paard niet vervoeren is het ook mogelijk om het thuis op die manier te laten afmaken.
opisop_shop schreef:StableEnable schreef:Nog even ter info.
Veel dierenartsen hebben ook een schietmasker. Als je dus wel voor de snelle manier wil kiezen, maar je kunt je paard niet vervoeren is het ook mogelijk om het thuis op die manier te laten afmaken.
Volgens mij is dat een zeeeeer grote uitzondering!
Je 'mag' een paard volgens mij thuis niet laten schieten, denk ivm hygiene en omdat thuis slachten niet mag.
Je paard moet ook leegbloeden trouwens, dus erg prettig zal het niet zijn om dat thuis te laten doen!
MelanieB schreef:Slager, echt niet!
Na al die jaren werk en door het vuur gaan van m'n pony, zou ik gewoon niet willen dat iemand anders d'r daarna vrolijk opeet..
Klinkt stom, maar ik wil dat gewoon echt niet.
Ik wil er bij zijn als mijn paardje heengaat, en ik wil dat niet zien als poef, en pony/paard valt zo op de grond, dat vind ik vreselijk.
Aan de ene kant, zou het vreselijk zijn als je pony zou vechten tegen het spuitje ja, maar dan nog..
Jantine_ schreef:Ik vind dat iedereen het voorzich lekker moet bepalen, en niet andere de grond in trapt (om het maar even erg te zeggen) doordat ze hun paard hebben gecremeerd, in laten slapen, naar de slager hebben gebracht en dat op de een of andere manier in jou ogen niet goed is.
Sterre schreef:Jantine_ schreef:Ik vind dat iedereen het voorzich lekker moet bepalen, en niet andere de grond in trapt (om het maar even erg te zeggen) doordat ze hun paard hebben gecremeerd, in laten slapen, naar de slager hebben gebracht en dat op de een of andere manier in jou ogen niet goed is.
Uhhh... ik geloof niet dat er hier iemand is die een ander de grond in trapt omdat hij/zij z´n paard heeft laten slachten (of zou laten slachten)...
KiWiKo schreef:alles wat nog op een redelijk normale manier te vervoeren is gaat naar de slacht.........
wat niet meer redelijkerwijze te vervoeren is kan je thuis laten schieten of af laten spuiten.
@ Sjonnie48....... ik heb ooit een keer een paard uit een land moeten halen die heeft 7!!! ja echt 7!!! volledige spuiten tijdens het langrennen in de kont gehad van de VA....... voordat hij enigsinds met zijn ogen ging knipperen........... en met die hoeveelheid spuit je een olifant plat...... maar hem niet hoor, hij ging door
LYSANNO schreef:MelanieB schreef:Slager, echt niet!
Na al die jaren werk en door het vuur gaan van m'n pony, zou ik gewoon niet willen dat iemand anders d'r daarna vrolijk opeet..
Klinkt stom, maar ik wil dat gewoon echt niet.
Ik wil er bij zijn als mijn paardje heengaat, en ik wil dat niet zien als poef, en pony/paard valt zo op de grond, dat vind ik vreselijk.
Aan de ene kant, zou het vreselijk zijn als je pony zou vechten tegen het spuitje ja, maar dan nog..
Ja idd.. zo denk ik er ook over.
sjonnie48 schreef:KiWiKo schreef:alles wat nog op een redelijk normale manier te vervoeren is gaat naar de slacht.........
wat niet meer redelijkerwijze te vervoeren is kan je thuis laten schieten of af laten spuiten.
@ Sjonnie48....... ik heb ooit een keer een paard uit een land moeten halen die heeft 7!!! ja echt 7!!! volledige spuiten tijdens het langrennen in de kont gehad van de VA....... voordat hij enigsinds met zijn ogen ging knipperen........... en met die hoeveelheid spuit je een olifant plat...... maar hem niet hoor, hij ging door
Ja dat geloof ik wel , maar dat is niet wat ik bedoel , je paard heeft dan geen narcose gehad , het komt toch ook niet voor dat een paard 7 spuiten nodig heeft op de ok tafel ?
Citaat:Wat ik trouwens nog wilde vragen aan jullie, sommige hier zeggen dat ze hun paard willen laten cremeren maar zouden jullie dat ook doen als dat zo'n 1500 euro gaat kosten? Het paard heeft er niks aan...
xKatleentjex schreef:...Ik ben zou er ook absoluut niet aan meedoen, maar ik ben dan ook van het type 'dood is dood'. Maar sommige mensen geven fortuinen uit aan een mooie begrafenis voor hun naasten, en zien hun paard ook als hun naasten. Waarom zoveel moeite? Ik weet het niet, misschien omdat ze het gevoel hebben dat het paard er nog op een manier is en ze een groot schuldgevoel hebben als ze het paard niet netjes cremeren? Als het paard dood is, is het immers alleen maar jouw geweten dat je moet sussen.... Als jij alleen maar met een gerust hart kunt verderleven wanneer je een begrafenisviering hebt gehouden en een crematie dan moet je dat doen.
Sterre schreef:meer met het gevoel van "weten dat het dier waar je dol op was, niet als een stuk vuil bij een destructiebedrijf terecht is gekomen" ...
Judith_ schreef:Citaat:Trouwens, ik heb altijd horen zeggen dat paarden het 'voelen' (ruiken??) als ze in het slachthuis zijn... zou dat
Paarden schijnen dood te kunnen ruiken. Echter loopt bij ons erg leuk het ruiterpad langs een slachthuis, en heb nooit een paard gehad wat weigerde daar langs te gaan. Zelfde met dooie beesten langs de weg.
Zelf zie ik liever beesten die een goed leven hebben gehad bij de slacht eindigen dan beesten die in een kooitje zijn opgegroeid en nu niet bepaald een droomleven hebben gehad.