24 mei amateurkeuring bunschoten(arabier)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:36

Op 2-jarige leeftijd waren haar manen zo:
Afbeelding

(sorry voor de vage foto, maar mijn scanner is antiek)

En nu, 1 jaartje later, zijn ze al zo:

[img]http://80.84.243.99/_fotos/screensize/3(55).jpg[/img]

Ze vallen al tot over haar schouder en ze groeien nog steeds.... Lachen

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:37

Yen is ook een plaatje !!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:40

Ik kijk stiekem de hele tijd mee en jullie maken me jaloers Knipoog, het lijkt me ook zo gaaf om mee te doen, vooral nu dat vachtje van Tiek eraf gaat. Franca, heeft Yen al een glad velletje? Lachen

judith661

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:45

O Tong uitsteken kwijl kwijl die manen daar droom ik van, maar Khassey heeft echt van die dunne mensenharen.
Groeien ho maar, en meneer word in de zomer ook altijd aardig boos door ze manen want ze kriebelen en bewegen kan die niet zo denderend tegen .
Dus ik vlecht ze in maar ze voorplukje geet helaas ook elke dag een ellende met rijden hebben jullie daar met deze lange manen geen last van?
Zal er toch wat op moeten vinden, behalve de optie kaal scheren Schijnheilig want dit is aardig vervelend die manen die maar tussen ze oren hangen en kriebelen.
Ik hoop zo dat het door gaat 24 Mei... wordt een ontzettende leuke dag Haha!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:17

Youko schreef:
Ik kijk stiekem de hele tijd mee en jullie maken me jaloers Knipoog, het lijkt me ook zo gaaf om mee te doen, vooral nu dat vachtje van Tiek eraf gaat. Franca, heeft Yen al een glad velletje? Lachen

Haar velletje begint EINDELIJK wat gladder te worden. Het ergste haar is eraf en ze wordt weer een lekker ding om te zien. Maar ik ga voor de laatste loodjes nog even zo'n puimsteentje aanschaffen.....ze moet helemaal glad en strak naar de keuring natuurlijk....

Balasjow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:01

Zoals het er nu uitziet, denk ik dat de Amateurshow niet doorgaat. Zelfs al zou de vogelpest nu over zijn dan nog zal er een aantal dagen tot weken gewacht moeten worden voordat de maatregelen worden opgeheven.

Zijn er misschien liefhebbers die een andere locatie een optie vinden? Dan kunnen we eventueel kontakt opnemen met het AVS en aangeven, indien er genoeg gegadigden zijn, om alsnog de amateurshow op een andere locatie in een compartiment waar evenementen wel zijn toegestaan, te organiseren.

Bunschoten ligt in compartiment A en het is hier dus verboden om evenementen met paarden te organiseren. Zie onderstaande kaart:

Afbeelding

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:11

Compartiment D lijkt mij een goeie plaats. Is toch wel een compartiment waar veel mensen wonen. Ik heb geen idee waar dat soort evenementen georganiseerd mogen worden. Op een manege? Ik weet wel een grote stal bij Amsterdam; stal Wennekes. Misschien is dat wat? Er zijn ook genoeg maneges hier in de buurt, bijvoorbeeld manege Spaarnwoude in Halfweg.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:12

Ik mag hopen dat het niet helemaal ergens in Limburg wordt trouwens, want dan weet ik niet zeker of ik Cheyenne daar helemaal heen ga slepen...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:20

Franca"]
[quote="Youko schreef:

Haar velletje begint EINDELIJK wat gladder te worden. Het ergste haar is eraf en ze wordt weer een lekker ding om te zien. Maar ik ga voor de laatste loodjes nog even zo'n puimsteentje aanschaffen.....ze moet helemaal glad en strak naar de keuring natuurlijk....
[/quote]

Dat vroeg ik me laatst nog af.. hoe het met het berenvachtje van Cheyenne gaat Verward Blij te horen dat we geen beertje voor hoeven te brengen.. Ik heb bij de Kossackstud opgelet Franca en je moet een flesje baby olie van Zwitsal aanschaffen.. Ik weet al hoe de make-up moet Knipoog Nog een maandje wachten!

Chips ik zie net dat het niet zeker is of 24 mei doorgaat Verdrietig Wennekers lijkt mij geen goede optie.. veel te drukke en onrustige stal Bah, de Tulip Cup is ook al afgelast vanwege de vogelpest.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:30

Nee Annemieke....we hoeven geen BEERTJE voor te brengen, gelukkig maar Tong uitsteken Ik zal de Zwitsal vast in huis halen..... Haha!

Ik heb net contact gehad met het AVS. Volgende week wordt besloten of de keuring doorgaat of niet. Als het niet doorgaat zal het verplaatst worden naar een later tijdstip dit jaar, het zal niet van plaats veranderd worden, dus Bunschoten it will be. Leden die dat willen, kunnen hun inschrijfgeld teruggestort krijgen.

Kledingvoorschriften zijn er niet echt, maar aan witte kleding wordt de voorkeur gegeven. Ervaring met voorbrengen is niet vereist.

groetjes Franca & Cheyenneke

judith661

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:31

Hoi, ik heb ook zo vermoeden dat het naar later dit jaar verzet zal worden.
Maar het positieve is we kunnen langer oefenen:)
Groetjes Judith

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:26

Dat is inderdaad positief!

Nog iets positiefs: nieuwe foto's van Cheyenne in ITP!!! Ze is vandaag "over" het hek gesprongen.....het resultaat staat in ITP.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 21:23

jammer dat bunschoten waarschijnlijk niet doorgaat.
Verplaatsen doen ze dus niet ,dus waarschijnlijk later in het jaar.

mmmm
Denk dat ik SHATIA naar een trainer breng en haar daar gaat leren opstellen en dergelijke.
Zit er sterk aan te denken naar Tilburg te gaan en de Nationale.
Iemand anders met dezelfde plannen.

En wat lopen er toch leuke arabieren hier op bokt.
Gezellig hoor zo'n arabieren forum hier op bokt.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 22:24

We komen net van Arabian Fantasie af.
Onze merrie moest gedekt worden door Nadir I.
Wat een prachtige hengst is hij toch !!!!
Kortom, weer een heerlijke 'arabieren' avond.

gr. Isabel

PS: ga nu ff de foto's van Yen kijken in ITP

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 18:45

He geen nieuws vandaag?????????????
nou ik ook niet maar dacht zet toch maar wat neer

Shatia gaat per 3 mei a.s naar El Zarabia arabians.

Toch nog een klein beetje nieuws.

http://www.el-zarabia-arabians.nl/

Teletubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 19:30

Ik kan niet naar de Arabieren Keuring ! Huilen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:35

riccardo schreef:
He geen nieuws vandaag?????????????
nou ik ook niet maar dacht zet toch maar wat neer

Shatia gaat per 3 mei a.s naar El Zarabia arabians.

Toch nog een klein beetje nieuws.

http://www.el-zarabia-arabians.nl/

El Zarabia, daar wil ik Tica ook heen brengen voor training, misschien zie je mijn Arabje daar over een tijdeje ook staan Lachen

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 21:57

Zekers Youko SHATIA gaat al a.s zaterdag of zondag daar naar toe.
Toevallig trouwens he.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:04

Waar ligt die stal precies? Ga je Shatia daar laten inrijden ofzo?

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:05

Toevallig ja, maar we wonen ook niet zo gek ver van elkaar af. Allebei in het Zuiden Lachen

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 22:22

Franca,
Ze wordt daar zadelmak gemaakt en ingereden,tevens wordt ze daar getraind voor de shows door samantha fischer.

De stal ligt tussen schipluiden en schiedam in.

Youko,
voor mij 10 min van huis af naar de stal
ons tweede paard een 10 jarige kwpn ruin staat in schipluiden bij Chardon ook 10 min van huis af.
Heerlijk zo dicht bij huis.

judith661

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 09:19

Hoi, he wat leuk ik ken samantha:) is een leuke stal en een gezellige meid om je paard bij te stallen.
Ricardo, ik ben als alles zou moeten gaan zoals ik zou willen( meestal werkt dat dus niet) ook in Tilburg aanwezig mijn paard staat er vlakbij maar gaat volgende maand verhuizen naar Ridderkerk het jaar revalideren zit erop. gelukkig wat dichterbij want die 120 km per dag is toch een hele opgave.

Ik wou mee doen met de rubriek rijden onder het zadel, maar ik ben er ook met de zaak dus ik moet het even zien te combineren.

Fijn weekend verder!

Groetjes Judith

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:25

10 minuten is inderdaad lekker dichtbij, ik woon er een klein half uurtje vandaan, ben heel benieuwd naar je Shatia in het echie, misschien zie ik haar dan ook wel..Lachen

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:40

Ik was ook van plan om naar de amateur en de dressuurkampioenschappen te gaan. Omdat ik zelf meer van het rijden ben zou marnix haar voor me voorbrengen, tevens chauffeur en voorlezer zijn die dag. Ik zou dan zelf de kampioenschappen rijden.
Ben zelf wel een beetje met voorbrengen aan het oefenen, maar t'gaat me toch nie zo makkelijk als het rijden af hoor. Onder het zadel ken ik bijna alles met der maar als ik ernaast sta
Ben zo met de liberty in Deurne ook best wel geflopt....

gr. Dorinda

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:13

Ach ja; bij mij zal het voorbrengen ook niet al te best gaan, maar ook al floppen Yen en ik samen.....het is toch een leuke dag die vooral voor de lol is,!!!! Maar mijn Yennie flopt niet hoor.... Tong uitsteken