Wat is het raarste dat je op het ruiterpad bent tegengekomen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:16

Dit is echt een masterlijk topic _O- echt te hylarisch voor woorden...Whahaha..
helaas zijn hier in het hoge Noorden weinig tot geen rutierpaden, maar als ik dit zo hoor
mis ik niet iets wat je leven compleet maakt... :=

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:20

Bavianen & een flinke varaan :D (in Maleisië, zie onderschrift)

Jester_

Re: Wat is het raarste dat je op het ruiterpad bent tegengekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:23

4 hele grote schotse hooglanders, oeps :D.

We zijn echt keihard weggegaloppeerd, maar toen kwam er een hekkie. tja, dan moet je maar springen :o.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:13

Een roodwangschildpad. Ben later met een emmertje water terug gegaan om hem op te halen en heb de DB gebeld, toen kon ik de schildpad naar een schildpaddenopvangadres brengen. Ik moest daarvoor wel met het emmertje aan het stuur van mijn fiets twee keer heel Veenendaal door, er waren namelijk nog geen mobieltjes in die tijd dus ik kon pas thuis de DB bellen.

Ach, en de normale dingen die je zo tegen komt he, groot en klein wild, mensen met andere hobby's, ontsnapte paarden. Oja, niet op het ruiterpad maar wel gezien toen ik met het paard op een fietspad langs de grote weg reed: een trucker die zichzelf aan het verwennen was. Ik kon vanaf het hoger gelegen fietspad precies in de cabine kijken.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:21

een karretje met ik-wéét-niet hoeveel honden ervoor.
de paarden (we waren met een groep) schrokken zich te pletter, de voorste paarden keerden om en wilden er vandoor, de rest kon hun paard met veel moeite de bosjes (ook nog eens een redelijk steile helling) insturen en ze afleiden.
uiteindelijk konden we de rit hervatten en is er niemand van het paard gevallen maar het scheelde niet veel of de hele groep was aan de kletter gegaan!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:25

Een wcbril

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:33

Ik heb het zelf niet gezien, maar verschilldende stalgenoten wel:
Een man die alle ruiters met paarden van het ruiterpad joeg met zijn wandelstok. Hij schijnt echt zwaaiend met die stok op ruiters afgestormd te zijn!
die was zelf ff de weg kwijt volgens mij....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:27

Gisteren midden in het bos, een plak ontbijtkoek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:32

Mayflower_ schreef:
Iemand die zijn kat uit liet. Heb toen wel goed moeten kijken maar ze had echt een kat aan een touwtje.

Is dat egt zoooo gek? :')
Ik laat ook mijn kat uit, omdat zij 2 operaties achter de rug heeft een waarschijnlijk een rugontsteking en ze mag gewoon niet alleen naar buiten omdat we bang zijn dat er weer iets ergs gebeurd :') (snap wel dat et er gek uitziet :') )

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:53

Een potloodventer :=

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:13

_O- Geweldig topic. Het raarste wat ik ooit ben tegen gekomen op een ruiterpad is een paraplu, heb eigenlijk niet veel raars gezien op ruiterpaden
(Gelukkig :'))

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:18

een wc-pot, bankstel, gesloopte auto...........
jaren geleden was het net een vuilstortplaats als je de ruiterroute volgde.
nu is het een stuk minder gelukkig.
en natuurlijk liefhebbende stelletjes :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:14

Een dode vos, die half was opgegeten door vliegen enzo.. Blegh!!
En laatst stond er een karretje vlak naast het ruiterpad. Een pony-menkar, met een lekke band. Volgens mij paard dood-eng!! Paard en eigenaar waren nergens te bekennen... ;)
Ohja, en in Havelte, vlakbij de kazerne, véél tanks en rare andere legerdingen en natuurlijk veel soldaatjes in legerpakjes.
Was 1 keer best grappig, reed een landrover met verrekijker van het leger rond, en een stuk verder lagen wat soldaten verstopt. Die moesten ergens langsgaan ofzo. Zou best gelukt zijn, als mijn paard geen ogen op steeltjes had gehad 8-) Betrapt dus! :+

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:19

Sting schreef:
Een dode vos, die half was opgegeten door vliegen enzo.. Blegh!!
En laatst stond er een karretje vlak naast het ruiterpad. Een pony-menkar, met een lekke band. Volgens mij paard dood-eng!! Paard en eigenaar waren nergens te bekennen... ;)
Ohja, en in Havelte, vlakbij de kazerne, véél tanks en rare andere legerdingen en natuurlijk veel soldaatjes in legerpakjes.
Was 1 keer best grappig, reed een landrover met verrekijker van het leger rond, en een stuk verder lagen wat soldaten verstopt. Die moesten ergens langsgaan ofzo. Zou best gelukt zijn, als mijn paard geen ogen op steeltjes had gehad 8-) Betrapt dus! :+

_O- ow geweldig!!!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:33

in het bos bij de rottemeren zag ik iemand op het ruiterpad liggen gestrekt met skeelers aan?! Ik reed in de auto maar reed maar even terug ik dacht straks is er iets gebeurd ofzo.. Bleek er iemand onder te liggen en lagen ze gewoon de rollebollen daar! Kleren uit en skeelers nog aan.. Mijn god hoe heet kan je worden van een skeelertochtje :+

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:37

een lijkenkist , volgens paard héél eng.., vond 't zelf ook wel scary trouwens..., en een crossauto....( lijkenkist was trouwens leeg :o vraag me af wat er in heeft gezeten :+ )

Fifill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:50

Opzich kom ik hier op dieren na geen gekke dingen tegen in het bos, maar vorig jaar was toch wel ook voor mij zelf een rare gewaarwording....er stonden 2 imkers midden op het bospad al zwaaiend en wel. Zie je het voor je, met imkermaskers op, witte pakken aan, witte schoenen en dat in het Lapse woud... Zelfs onze stoerste IJslander vond dit werkelijk indrukwekkend!!
Groetjes,
Natascha

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:54

Over de grond kruipende legermannen, tanks, crossmoters.

En ben al een paar keer mensen tegen gekomen die vrolijk een 'nummertje' aan het maken waren en niet wisten hoe rood ze van schaamte moesten worden! :oo :')

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:56

HorseChica schreef:
een lijkenkist , volgens paard héél eng.., vond 't zelf ook wel scary trouwens..., en een crossauto....( lijkenkist was trouwens leeg :o vraag me af wat er in heeft gezeten :+ )

Zou het niet net halloween zijn geweest ofzo XD De dag naar halloween stond bij ons ook vanalles in het bos
Zelfs een neplijk aan een boom kon hier

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:21

Niet op het ruiterpad maar op het fietspad: een oud vrouwtje op een omafiets gekleed in een knalgele zuidwester (+ bijbehorend hoedje!) die luid fietsbellend dwars door een kudde van 40 paarden en ponies heen fietste. We reden twee aan twee en ze is er dwars tussendoor gefietst.

Ze had gelijk, wij hoorden daar niet te rijden (maar de keuze was fietspad of 80 km weg). Maar of dat nou zo'n handige actie was van haar??? Gelukkig is er niets gebeurd... :+

oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:37

Geirriteerde mountainbikers die je aan de kant jagen, waardoor je
paard zich dood schrikt... :(

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:06

-->PP

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:09

ik niet, maar wel iemand die ik ken, is een lijk tegengekomen, en nee niet van een dier, maar van een mens! zag zn hand boven het zand uit steken, dat was toen een hele toestand.... ;)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:16

lovelanga schreef:
ik niet, maar wel iemand die ik ken, is een lijk tegengekomen, en nee niet van een dier, maar van een mens! zag zn hand boven het zand uit steken, dat was toen een hele toestand.... ;)

wauw, dat lijkt me echt gruwelijk om dat te 'ontdekken'!

Een tijdje geleden hier in de buurt hing er een man aan de boom.
Had zichzelf opgehangen. ik heb het zelf niet gezien, maar iemand van de manege reed er langs...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:18

2 homo's die druk "bezig" waren.... te ranzig voor woorden. Zit ik niet echt op te wachten op een nuchtere maag tijdens relaxed ochtendritje te paard