Het grote taxatietopic...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:36

Ik bijt ook niet hoor Haha!, geen mensjes in de Arabieren? (pagina 4 staat er eentje die het graaaag wil weten Lachen )
Xono: Ik dacht dat de prijzen voor Paints redelijk hoog zitten!? Ik denk dat 6000 Euro niet gek is? (geen verstand van westernpaardjes Knipoog )

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:38

Jullie vergeten mijn prachtoge bonte hengst helemaal Haha! Haha! !!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:40

6000 euro is zeker niet gek, misschien ben ik niet geheel objectief Tong uitsteken, maar ik denk dat ik Bud wel kan verkopen voor 7500 euro. Zelfs mijn instructrice die qua paarden toch wel het neusje van de zalm heeft staan, vind Bud een topper.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:44

Ja, ik heb helemaaaal geen verstand van Paints, ik weet dus ook niet hoe ze graag gezien worden. Ik kijke trouwens niet raar op van 7500, volgens mij kan je zeker nog hoger gaan, aangezien het aanbod in Nederland zeer laag is (van goede paints in iedergeval) Het draait tenslotte helemaal om vraag en aanbod, op wat voor markt dan ook!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:52

merilyn schreef:
gomir schreef:
Ik weet zeker dat Merilyn niet teveel heeft betaald voor Ro
Ik zou nu ongeveer 4500 euro voor Ro willen geven (aan mij vroeg ze toen ongeveer het 3-voudige terwijl ze toen nog groen was... )

Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik haar NIET aan jou ga verkopen

Gelukkig *LOL* Ik ben namelijk helemaal niet op zoek en heb toch liever een springer Haha!

Precious Pyra(ik heb haar trouwens in het echt gezien volgens mij op de CK in Ermelo) ongeveer 3000 euro. Ik vind er wel een interessant papier achter zitten *LOL*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:01

Thnx Youko Lachen
Misschien mensen die het er helemaaaal niet mee eens zijn en er nog geen 2000 euro voor over zouden hebben? Tong uitsteken Kan natuurlijk ook. Ligt maar net waar je intresses liggen.
Overigens verkoop ik Bud ook niet voor 7500 euro. Daar is hij mij te dierbaar voor, maar opzich vind ik (zoals ik al zei, niet geheel objectief misschien Haha!) hem wel 7500 euro waard.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:02

Samsam (Kelvin X Goodtimes X G. Ramiro Z.)
4 jaar, 1.67 m. Klinisch & rontgenologisch goed. B-niveau, Eerlijk, koel karakter. bruin, twee witte voeten,Ruin. 3 goede ruime, soepele gangen en een super galop.
Afbeelding
Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:06

Samsam, ik vind het een erg mooi paard, spreekt mij erg aan (en dat voor een westernruiter Haha!). Als ik naar de bovenste foto kijk, kan hij behoorlijk lopen. De onderste foto vind ik niet geheel representatief. Paard loopt kort en het ziet er niet echt ontspannen uit (onthoud dat een foto ook maar een momentopname is, kan dus in werkelijkheid heeel anders zijn). Ik zou hier wel een eurootje of 4000 voor over hebben Of overdrijf ik nu? Haha! Ik heb overigens geen verstand van bloedlijnen, ga dus uit van de foto's en eventuele bijgeschreven tekst Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:07

Wouter24 schreef:
Oke benieuwd!!

hier een 5 jarige bruine ruin stkm ongeveer 1.71cm, zadelmak, klinisch en rontgen gekeurd door Muiswinkel, gechipt, paspoort enz

Afstamming is Krack C x Nurzeus x Orlof, uit de moeder van Tinka`s boy (internationaal springpaard) driekwart broer van Paso Doble (finale pavo cup 2002)
Afbeelding

ps kunnen we er niet gelijk een veilling aan vast knopen Haha!

Eh, ik vind het jammer dat hij nog alleen maar zadelmak is voor zijn leeftijd, mooie maat, bekende pa, ik schat hem zo op zo'n 10.000

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:12

Sjimmy schreef:
Afbeelding Tong uitsteken

Omar heb je zelf IRL gezien.
Ga er even vanuit dat hij geen OCD heeft.

Het is een 7 jarige ruin Voltaire x Ramiro. Ong 1,65 hoog.
Hij is niet uitgebracht in de wedstrijdsport.

Ik schat hem op zo'n 4000 euro

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:21

Sjuimpje schreef:
Ik ben toch niet de enige taxateur? Nerd
Zometeen ga ik hier iemand heeeel erg beledigen, nou ja, hadden ze het maar niet moeten vragen Haha!

Ok,
mijn hengst mag ook getaxeerd worden, die doe ik voorlopig toch niet weg Haha!
Wordt eind mei 3, 1.72m, van Gribaldi x Elana Keur van Sultan x Wielana Keur Pref van Porter x Oelana Keur Pref van Watteau xx X Hulana Keur Pref, dus uit de bekende Hulana-stam (stamm 242 van Joost), die naast de goedgekeurde hengst Turijn vele keuringstoppers heeft gebracht.
Net zadelmak.

Afbeelding

Nou, niemand durft Lips are sealed Ik doe wel een gok Schijnheilig

Ongekeurd, nog maar twee keer opgezeten, goed bewegen, goed papier. Echt moeilijk, maar ik zou denken ook zo rond de 10.000

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:22

Wil er iemand deze schatten, alsjeblieft? Ik ga hem namelijk verkopen, maar heb geen idee que vraagprijs.
Naam: Gigolo
Ras: geen papieren, waarschijnlijk draver en arabier ofzo.
Wel gechipt en ingeënt
geschat op 12 jaar
1m56
dressuurmatig gereden op ongeveer L niveau (kan enkele oefeningen van M ook, maar nog niet goed)
Springen: kan makkelijk over 1m25 (ikzelf niet, dus heb niet hoger geprobeerd). heb zelf al een keer parcours gereden 1m - 1m10.
verkeersmak en ideaal wandel, recreatie of endurance-paardje

Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:23

Nuv schreef:
Mkay, mijn schimmeltje ook maar dan..
Nuvola:
Brave schimmel merrie, 7,5 jaar, Ammaretto X Rigoletto, predikaatrijke stam, fijn te rijden. L springen, dressuur m1 startgerechtigd, kan veel meer.
1,67 m, erg mooi front, goede gangen.

Afbeelding

Ben wel benieuwd!

Zo'n 6000 euro

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:24

KimS schreef:
Wil er iemand deze schatten, alsjeblieft? Ik ga hem namelijk verkopen, maar heb geen idee que vraagprijs.
Naam: Gigolo
Ras: geen papieren, waarschijnlijk draver en arabier ofzo.
Wel gechipt en ingeënt
geschat op 12 jaar
1m56
dressuurmatig gereden op ongeveer L niveau (kan enkele oefeningen van M ook, maar nog niet goed)
Springen: kan makkelijk over 1m25 (ikzelf niet, dus heb niet hoger geprobeerd). heb zelf al een keer parcours gereden 1m - 1m10.
verkeersmak en ideaal wandel, recreatie of endurance-paardje

Afbeelding
Afbeelding

2500 euro

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:26

Samsam.. wat denk je dan van Banjer? Staat ook ergens op deze pagina's... ze is NIET te koop... maar ik wil weten hoeveel ik te veel voor haar heb betaald... Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:27

runningkawa schreef:
En wat is Kawa waard Lachen

Paard met Karakter
afstamming Kafu x Rigoletto x Farn.
Z1 dresuur met wp
M springen met wp, maar kan meer.

Zoiets staat er op marktplaats ook bij Lachen

Afbeelding

11, is tie he? Ik vind het moeilijk, maar volgens mij zijn zulke veelzijdige paarden nogal schaars, ik schat hem ook zo rond de 10.000

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:46

Ik denk toch dat jullie het niet helemaal snappen hoor, machie bijvoorbeeld. En XoNo, hoe kun jij nou aan een foto zien dat de draf niet ruim is.....
Ik kan je vertellen dat die zeker WEL ruim is, die foto is maar een moment-opname, net zoals alle andere foto's in dit topic, aan de hand daarvan kun je echt geen paarden taxeren. kortom : een grappig topic,maar het gaat helemaal nergens over !!! En ja,Gomir, jij snapt het nog een beetje, het is inderdaad een interessant papier, maar daar schijnen weinig mensen hier kijk op te hebben....
Laatst bijgewerkt door Zabbie op 29-03-03 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:47

En Passion dan Samsam?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:56

En dan mijn bonte hengst Uncle Sam ?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:58

Pyra schreef:
Ik denk toch dat jullie het niet helemaal snappen hoor, machie bijvoorbeeld. En XoNo, hoe kun jij nou aan een foto zien dat de draf niet ruim is.....

wat heb ik gezecht dan? Zal ik dan toch na moeten zoeken....

*edit* Je bedoelt waarom ik haar schat?
Dat is MIJN mening. Misschien geeft iemand anders er wel meer voor uit. Ik niet. Ik denbk dat je me verkeerd begrepen hebt. Vind het een leuk ding. Ben zelf alleen niet zo weg van schimmel. En de maat vind ik wat minder....
Misschien brengt ze ook wel 3500 op hoor. Misschien wel meer. Ik ken haar bloedlijn niet. zitten voor mij geen paarden bij die eruit springen.... *edit*

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:05

Machie, ik vind het prima dat je je mening geeft. Maar je kunt de prijs in dit geval niet lager maken, omdat je niet van schimmels houdt... dat is natuurlijk geen goede rede. We kunnen dit topic beter een andere naam geven, " Wat zou ik voor dit paard neer willen leggen ? " of zoiets... Ik zie het ook wel als een grapje, en was nieuwsgierig, ik weet zelf toch wel dat ik meer voor haar kan krijgen, maar ze gaat toch niet weg...., ze is van mij, en ik ben bere-trots op haar !!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:06

Pyra schreef:
Ik kan je vertellen dat die zeker WEL ruim is, die foto is maar een moment-opname, net zoals alle andere foto's in dit topic, aan de hand daarvan kun je echt geen paarden taxeren. kortom : een grappig topic,maar het gaat helemaal nergens over !!! En ja,Gomir, jij snapt het nog een beetje, het is inderdaad een interessant papier, maar daar schijnen weinig mensen hier kijk op te hebben....

Hoe kun je nou in godsnaam zo aangebrand doen??? Je vraagt toch zelf om andermans mening!!!

Mij lijkt trouwens 2500 voor een 6 jarige pony die pas 1 keer op concours is geweest best een reeel bedrag

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:10

Pyra schreef:
Machie, ik vind het prima dat je je mening geeft. Maar je kunt de prijs in dit geval niet lager maken, omdat je niet van schimmels houdt... dat is natuurlijk geen goede rede. We kunnen dit topic beter een andere naam geven, " Wat zou ik voor dit paard neer willen leggen ? " of zoiets... Ik zie het ook wel als een grapje, en was nieuwsgierig, ik weet zelf toch wel dat ik meer voor haar kan krijgen, maar ze gaat toch niet weg...., ze is van mij, en ik ben bere-trots op haar !!!

het ging toch ook om meningen????
Ik ben gewoon niet gek op schimmels. Daarom is een paard voor mij minder waard. Klink stom, want een goed paard heeft geen kleur.
En t blijft altijd zo: Wat de gek er voor geeft, dat krijg je ervoor

Niet boos zijn hoor, ik gaf maar mn mening!!!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:12

Ik vind het gewoon niet reeel wat er gezegd wordt, dat mag ik dan toch ook laten blijken ?? Ik heb het ook maar voor de lol erop gezet. Ik mag toch reaegeren, op de schattingen, dat is MIJN mening dan weer. Iemand die mijn paard nog nooit gezien heeft kan ook niet inschatten wat ze waard is, dat snap ik ook wel.