Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bubsj schreef:Waarmee ik maar even wil aangeven, dat ondanks dat ook vermeld wordt dat een enkele keer een vorige baas valt te blaimen (wat ik dus ook deels doe, maar ik wil gezien het karakter van mijn paard dit niet in zijn geheel daarop afschuiven, meer op het niet geschikt zijn voor de type paard), karakter van een paard ook meespeelt. Net zoals het karakter van het kind, of de hond.
sanne83 schreef:waarom verwacht je negatieve kritiek? Ik vind het alleen maar positief dat je het zo opschrijft![]()
Vooral het laatste wat je zegt vind ik erg treffend. Streng zijn is absoluut niet alles. Juist meegeven op de juiste momenten en streng zijn op de juiste momenten vind ik het beste werken. Uitvinden wat het paard wel leuk vind en vandaar uit verder werken.
kan je nog wel wat dvd tips geven![]()
In en om het paarden gebied krijg je zo verschrikkelijk veel meningen en gedachtes te horen. Ik vind mijn eigen weg en combineer het allemaal. Zo ben ik absoluut geen 'natural' maar vind ik genoeg en vrijwel onbeperkt hooi, elke dag weidegang (en niet een uurtje) en grondwerken zeker heel belangrijk. Zo hebben wij een klein aantal mensen op stal waarbij ik denk 'ja die denken richting mij' en dan komen ze met een advies (in dit geval, zet je paard gewoon met bijzets vast tijdens het rijden, moet je voorstellen he, een paard wat omhoog komt vastknopen
) waarbij ik denk. Snap je nou werkelijk helemaal niets van deze situatie? Eigenlijk ronduit gevaarlijk dat iemand zoiets aanbeveelt, want in mijn merries geval is dat garantie voor omklappen.
Anya schreef:Waarom verwacht je dat soort antwoorden??
Je bent zoekende, je doet je best, je kunt het probleem heel aardig beschrijven, je vraagt kennelijk hulp. Dan komt het uiteindelijk wel goed. Het ene paard is het andere niet en een dominant slim paard dat al een paar keer de wereld naar zijn/haar hand heeft weten te zetten is om de dooie dood niet makkelijk. Die hebben al een hele truckendoos ontwikkeld die blij uit de kast wordt getrokken.
Maar aan de andere kant: als je zo'n paard zover hebt dat ze graag voor je werken, jou als leiding accepteren, zonder dat je ze breekt, dan heb je er een gouden paard aan. En wil dat echt niet.. dan heb je misschien het verkeerde paard gekocht. Dat kan ook. Je zult de eerste en de laatste niet zijn.
). Anya schreef:Omdat veel van die paarden als onhandelbaar worden afgeschreven. Verkocht aan handelaren en een rotleven tegemoet gaan.
Als je je fiets niet opvoedt, kan ik daar niet mee zitten. Maar een dier.. dat is wat anders.
En ik zeik ze niet af. Ik verbaas me. Vooral omdat ze doormodderen en dan een topic op bokt openen met een standaardprobleem.
. 
LDRD schreef:En ik verbaas me ook over het idee dat kennelijk leeft dat ouwe rotten in het vak niet anders doen dan paarden op hun donder slaan. Ik ben zo'n ouwe rot.
Lovely schreef:Maar BraveSpots, stel je voor het is voorjaar en de bloemtjes en de bijtjes komen alweer volop tot leven en jij loopt met een 2-jarige hengst (of 3 jaar voor mijn part) die toevallig links iets ziet wat hij veel interessanter vindt dan de baas die naast hem loopt en hij besluit om over de baas heen toch naar links te gaan. Wat doe jij dan? Foei zeggen?
Anya schreef:Je hoort mij pas klagen als ik topics op bokt zie staan van mensen die eerst hun veulen (dat later 1.80 wordt) leren steigeren en dan gaan klagen dat het dier nog steeds steigert als hij twee jaar oud is.

kazary schreef:Je hebt geen idee hoe je het op moet lossen, maar een ander mag niets zeggen over methodes die niet werken.
Want blijkbaar werken ze niet als er topics geopend moeten worden van help, mijn paard... vul maar in.

. Ik sta dus nergens, want mijn paard doet niks verkeerd en heeft zeker geen straf verdiend, maar ik moet wel zorgen dat ik ze opbreek. Dat soort situaties maak ik regelmatig mee en dat vind ik heel erg vervelend. Lovely schreef:Maar BraveSpots, stel je voor het is voorjaar en de bloemtjes en de bijtjes komen alweer volop tot leven en jij loopt met een 2-jarige hengst (of 3 jaar voor mijn part) die toevallig links iets ziet wat hij veel interessanter vindt dan de baas die naast hem loopt en hij besluit om over de baas heen toch naar links te gaan. Wat doe jij dan? Foei zeggen?

kazary schreef:Als je het niet weet is het dan verstandig je te mengen in een discussie daar over?
Ik wil je hier niet weg hebben hoor, maar dat stukje snap ik dan niet. Kun jij me dat uitleggen.
kazary schreef:En je ziet toch het meeste fout gaan bij mensen die bij hoog en laag beweren dat een tik nooit nodig is of erger, zielig is.
Hermelientje schreef:Dat soort mensen stralen meestal zoveel rustig overwicht uit dat een paard helemaal nooit een pasje fout zet. In mijn ogen zijn het juist de mensen die het altijd maar over

BraveSpots schreef:Op den duur doen ze niet anders meer dan vrolijk in het rondmeppen terwijl het paard er evengoed overheen walst. Hoe ver sta je dan?