nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:16

Even een 2e update van Vodka: eigenlijk heb ik niet veel nieuws te melden, was wel leuk, Vodka was zo moe dat ze gisteravond compleet languit gestrekt in haar stal lag te slapen, mijn vriendin is toen even bij haar in de stal gegaan en heeft haar een plukje hooi gegeven dat ze liggend heeft opgegeten..hoe moe kun je zijn?
Na overleg met de hoefsmid hebben we besloten haar nog eventjes rust te geven en te acclamatiseren, zij heeft veel ervaring met opvang/verwaarloosde paarden en haar advies was Vodka even te laten gaan en als ze wat bijgekomen is gaan we de hoeven eens stuk voor stuk voorzichtig behandelen. Ze heeft er niet echt last van, dus het kan nog even zo. Spijkers halen we er wel uit, vreselijk gewoon.
Vanavond gaan we even een eindje aan de hand stappen, en dan mag ze een paar hapjes gras nemen.
Ik wil proberen zsm. haar bespiering wat op te peppen want dat is echt helemaal niks.
We denken ook dat haar linkerheup/zijde scheefgegroeid is, want ze staat echt heel vreemd. En ook heel raar, haar linkerkant lijkt magerder dan haar rechterkant.

ik ben geen ster in uploaden van fotos maar ik beloof ze zo snel mogelijk te plaatsen.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:17

Javi ziet er echt heel goed uit ja! :D
Hoop dat het met de andere paarden nu ook zo komt :)

Bellarose

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:23

Wat een superactie! :)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:24

Ik heb net dit topic en het topic waar nog eigenaren gezocht worden helemaal doorgelezen. Echt geweldig om te lezen wat jullie allemaal voor deze dieren doen. Er bestaan nog echt goede mensen op deze wereld!

Ik zal regelmatig de updates blijven meelezen en het lijkt me geweldig om over een paar jaar wat voor- en na foto's te zien.

Jullie zijn echt supergoed bezig! +:)+

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:37

Hey

Echt super wat jullie doen: Respect.

Mocht er een volgende 'lading' komen, dan zal ik er zeker weer over nadenken. Bij deze paarden is eigenlijk de schofthoogte wat mij heeft tegen gehouden.

Ik hoop dat alle paarden er weer bovenop komen. Echt super wat iedereen doet!

Gr Mara

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:41

mooney1 schreef:
Wow wat ziet ze er goed uit!!
is ze nu ook te berijden of alleen gezelschapspaardje geworden wat verder ook prima is natuurlijk ;) ??

Uh, dat hebben we nog niet geprobeert, daar Javi wel erg lenige en losse achterbeentjes heeft.
De afgelopen maanden ben ik (samen met anderen) alleen maar bezig geweest met het heel voorzichtig weer opbouwen qua voer, ze staat ook pas sinds 2 weken op de weide.
Ze liet zich niet vangen in de paddock, was verschrikkelijk bang, dus eerst hebben we gewerkt aan het medische en psychische gedeelte, en nu zouden we eventueel kunnen kijken of we haar kunnen berijden. Met dat opzicht hebben we haar ook niet opgevangen. Ik denk dat Javi weinig kansen had gehad!!
Echter ik heb ook geen zin om dat te proberen, daar ik nu al weet dat ze dat toch niet leuk vindt, en ik denk dat deze merrie al genoeg gewerkt heeft in haar leven! En ik hou niet van paardjes pesten.....

Ja, en dan is gekke lieve Iris er natuurlijk ook nog!

Edit@ Het grootste probleem bij Javi is het bekappen. Ze is werkelijk levensgevaarlijk voor de smid. Maar ook voor de DA.
Als ze bekapt moet worden moeten we eerst verdovingspasta door haar eten doen, dan kan de DA haar verder verdoven, dan kan de hoefsmid haar nog met moeite bekappen! Maar ja, wel begrijpelijk met het feit dat de roemenen niet echt leuk zijn met bekappen van de paarden daar, dus dat ze een complex hebben is heel erg logisch!

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:54

Het schimmeltje laat zich niet zo makkelijk pakken dus die heb ik maar even gelaten, Roiba heb ik even proberen te poetsen maar haar vachtje zit zo in de klit dat dat niet ging dus als het wat warmer is van de week eerst maar even lekker wassen.

Toen ik met wat hooi naar buiten liep begon het schimmeltje heel zachtjes te hinneken, zo lief!.
Heb daarnet wat foto's van ze gemaakt:
Roiba:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schimmeltje:
Afbeelding

Hier stond hij een klontje te eten, vonden ze alle 2 maar raar.
Afbeelding

Afbeelding

Morgen komt de dierenarts ze even bekijken!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:57

schimmeltje is wel een mooi beestje! Vosje is echt mager zeg!

Zijn deze dieren gewend om in de hand te komen? hoe reageren ze op borstels in het algemeen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:58

Jeetje de eerste is mager zeg, wat ontzettend fijn dat hij nu een goed thuis heeft in Nederland en lekker op kan knappen. Het schimmeltje heeft een onwijs lief koppie zeg, echt een snoepie zo te zien :j

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:12

Als je ze eenmaal vast hebt dan gaat het wel, schimmeltje is dan ook een echte kroelkont hij is ook erg eigenwijs hoor echt een beestje met karakter! :)
Vosje vond het ook helemaal niet erg om geborsteld te worden in het begin vond ze het een beetje eng maar daarna vond ze het wel best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:16

mooie schimmel zeg, vos is wel erg mager maar komt vast wel goed.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:22

Wat een geweldig werk doen jullie allemaal zeg. Petje af!

Ik ga jullie volgen...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:40

Jeetje wat zien ze eruit zeg :(:).
Heel veel succes ermee.

Javi ziet er echt super uit zeg :D.

pruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:58

Ik volg de toppic al van het begin en heb altijd op het puntje van mijn stoel gezeten.Veel succes met die schatjes.En hou ons op de hoogte. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:03

ik vind het schimmeltje ook erg leuk :) het vosje is idd verschrikkelijk mager.. arm beestje

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:41

Ach gut wat zien ze eruit. %) De arme zielen...
Hopelijk kunnen jullie ze snel wat oplappen en krijgen ze wat meer vertrouwen in de mens.
Rockwitch en natuurlijk degene die de paarden hebben geadopteert...echt super wat jullie doen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:33

Met Murg en ukkie (om der toch even een naam te geven voor de vorm) gaat het super.
De nacht is vlekkeloos verlopen alhoewel Murg ons wel even flink liet schrikken, hij lag lekker in z'n stal te knabbelen aan z'n hooi tot hij zo in eens z'n hoofd liet vallen (echt plof zeg maar) dus hup in de benen en naar stal gerent, waar hij in een diepe slaap lag. Zo ontroerend om te zien.
Vanochtend is de DA weer even geweest om te kijken hoe het ging en Murg moet wat langer op het land, zodat zijn poep wat dunner word en dat is voor hem momenteel wat fijner en hij kan nu zonder geluid poepen en hij vind het geweldig, hij trekt zelfs afentoe een sprintje (klein huppel drafje, maar voor hem een sprintje)
De DA vond het al een compleet andere pony als gister (en dat is die ook zeker weten)!
Murg komt direct naar me toe als die me ziet maar ukkie wil zo lang mogelijk op de wei blijven en laat zich dan ook enkel pakken als je wat lekkers voor der hebt.
Murg is vandaag weer even door de wasstraat geweest, vanwege zijn schimmel en hij vind het geweldig doet z'n mond open spoelen maar die mond.
De hoefsmid is geweest maar die wil eerst nog niks doen, ze staan niet dramatisch op de hoefjes hij wil ze eerst wat meer op kracht laten komen. over 2 week komt ie weer en gaat ie een beetje feilen en ze zo beetje bij beetje netjes te krijgen.

Fijn om te zien, dat het met de andere pony's ook goed gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:57

Wat een super werk doen jullie zeg! Heel veel respect heb ik daarvoor! Ik hoop dat ze zich snel beter gaan voelen!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:09

Fijn om te horen dat het al een stukje beter gaat met de paardjes!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:16

Word helemaal blij als ik zo zie dat die pony's zo gelukkig worden hier ! Ik vind het echt top wat jullie doen en dat jullie er zoveel
tijd (en geld!) in steken ! Maar het is het zeker waard. En van
die paardjes valt zeker wat te maken want achter die vacht
schuilt een paar prachtige paardjes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:49

Super van de updates!
Jij ook bedankt potverdikkie!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:35

pff wordt gewoon beetje emotioneel als ik die goeie verhalen hoor. Hopelijk ook snel van silverbrumby over het hengstje, daar ben ik ook erg benieuwd naar, maar dit is echt super. Ik ga de foto's nog plaatsen, maar ben echt zo vreselijk moe van het weekend dat ik er echt even de puf niet voor heb, heb geloof ik 7 mails vol foto's van dit weekend, dus dat gaat even tijd kosten, maar ze komen er wel.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:50

Hier dan wat fotos van gisteren, meteen na aankomst.
Op sommige fotos lijkt ze er redelijk uit te zien maar geloof me, het is vertekend beeld... ;(
Ze was trouwens vandaag erg wakker en vrolijk, heeft ook wat gras gegeten, ze was daar erg moeilijk weer vandaan te halen... :D

Afbeelding
Vanaf deze kant ziet ze er redelijk uit

Afbeelding
rechterbil

Afbeelding
Lieve meid, even de omgeving bekijken

Afbeelding
Hier kun je zien hoe schonkig ze is

Afbeelding

Afbeelding
Ze staat hier niet helemaal recht, maar haar linkerheup is anders gevormd dan de rechter

Afbeelding
Ruggetje en heup

Afbeelding
haar rechteroog, dat er dus nog wel zit, het is helemaal verzonken

Tot zover maar even.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:55

Zo'n oogje had m'n oude pony ook. Een deel zat er nog gewoon in, ze had er verder geen last van. Ik zou er wel even naar laten kijken met al dat prut wat eruit komt, ziet er niet echt lekker uit. :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:57

Ze heeft het waarschijnlijk al best lang, dus om nou te zeggen het moet met spoed behandeld worden, dat niet, maar idd wel naar laten kijken, misschien moet er nog iets uitgehaald worden, maar dan moet ze toch eerst een stuk sterker en fitter zijn.
Wel apart dat ze scheve heupen heeft, was me nog niet eens opgevallen eigenlijk.