Denk niet dat het nog erg lang gaat duren....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:25

Mika schreef:
Niet dat ik nieuwsgierig ben ofzo hoor!

Ik ben ook heeeelemaal niet nieuwsgierig, ik wil alleen maar aaaaalles weten. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:55

Jurga schreef:
Ik heb vorig jaar de geboorte van Voice uit dezelfde merrie meegemaakt, ik weet dus wat het is. Vorig jaar kon ik het erg duidelijk zien, wanneer het echt zou komen. Nu wacht ik dus al twee weken.

Nou is het wel zo Jurga, dat je bij een merrie die nog maar een keer geveulend heeft nog niet zo concreet kunt zeggen dat het zo gaat gebeuren.

Wij hebben een merrie die dit jaar haar 15de veulen heeft gekregen, en weer konden we er geen touw aanvast knopen wanneer dat zou gaan gebeuren.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:33

Niets gebeurd Tong uitsteken
Btw Pipo, Jurga heeft al veel vaker geveulend. Volgens mij is dit de 5e keer als ik het goed heb?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 20:17

Ehm de vierde keer. Ze had bij de vorige eigenaar twee veulens en bij mij eentje en nu de tweede. Maar goed, er is nog niets en er komt nog niets.

Nu heb ik me alleen weer wat bedacht.... Of we vorig jaar met dekken niet opgemerkt hadden dat ze de laatste keer op dezelfde dag geinsemineerd hadden als toen met Voice. Straks komt het dus echt ook op 8 april....

Volgens mij wil het een Z-tje worden ipv een W-tje.... Frusty

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:51

Geduld is een schone zaak Haha!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:41

Z-tje? Maargoed, ook al is het dezelfde dag als Voice, dan moet het nog steeds heel veel toeval zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:43

Sypheron schreef:
Z-tje? Maargoed, ook al is het dezelfde dag als Voice, dan moet het nog steeds heel veel toeval zijn Lachen

Toeval bestaat Syp! Echt waar, kijk naar mij. Ik zeur al een jaar lang over Wannabet, het rietje sperma zat nog niet eens in de merrie en ik zeurde al dat ze door Jetset gedekt moest worden en dat ik het veulen wilde hebben. Na tijden zeuren, werd het op mijn verjaardag geboren, een tweeling van anderhalve week te vroeg, het leek erop dat hij het niet zou halen, maar tohc heeft hij het gehaald ,en sinds een uurtje of 4 officieel van mij Haha! Als dat geen gelukkig toeval is!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 22:45

Ik vind het echt zo gaaf voor je Piep! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 01:15

Jurga......................hij komt hoor, echt die van jou komt ook. Maar wees gewoon blij dat het langer duurt. Dat is alleen maar beter voor je veulen. En des te leuker het is als hij/zij er is.

Maar ik snap je ongeduld wel Haha! ( kon wannabet er ook wel uitkijken Haha! )

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 09:05

Moet ik het nog een keer zeggen dat ik het zo leuk vind dat je Wannabet hebt gekocht? *LOL* (ik vind het echt heel gaaf, vooral omdat je het veulen al zo lang wilde kopen en na al dat waken en voeden toch eindelijk hebt kunnen kopen....) Had jij ook iets met de moeder van Wannabet dat je uit hoor graag het Jet Set D veulen wilde hebben?

Maar goed, weer ontopic: Het komt idd vast wel *LOL*, daar ben ik niet zo bang voor, maar het duurt zo lang zo *zucht*. Ik ga zo maar weer eens bij mams kijken.... Die staat vast weer op dr eeuwige plekje te suffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:45

Jurga schreef:
Moet ik het nog een keer zeggen dat ik het zo leuk vind dat je Wannabet hebt gekocht? *LOL* (ik vind het echt heel gaaf, vooral omdat je het veulen al zo lang wilde kopen en na al dat waken en voeden toch eindelijk hebt kunnen kopen....) Had jij ook iets met de moeder van Wannabet dat je uit hoor graag het Jet Set D veulen wilde hebben?

Maar goed, weer ontopic: Het komt idd vast wel *LOL*, daar ben ik niet zo bang voor, maar het duurt zo lang zo *zucht*. Ik ga zo maar weer eens bij mams kijken.... Die staat vast weer op dr eeuwige plekje te suffen.

Je hoeft het niet nog een keer te zeggen hoor, was meer bedoelt om te laten weten dat ik je ongeduld begrijp. Maarre.....nee ik heb niets met de moeder, behalve dat ik het een chaggerijnig kreng vind, maar wel wel zijn twee volle broertjes. Daar was ik heel gek van, die kon zo verschrikkelijk goed lopen allebei. Tja maar die waren niet betaalbaar!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 13:33

hihi, het was ook maar als grapje bedoeld dat ik het nog een keer zei Piep... *LOL* Thanks voor je uitleg. Heb je die volle broertjes ook gereden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:03

Jurga schreef:
hihi, het was ook maar als grapje bedoeld dat ik het nog een keer zei Piep... *LOL* Thanks voor je uitleg. Heb je die volle broertjes ook gereden?

Ja, eentje staat in mijn profiel, dat is zijn volle broer!

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:25

ff weer ontopic :

Nog steeds niks??? Geen veulen, niet kegelen, niks?????
Zelfs ik word nu toch al ongeduldig, hoe moet jij je dan wel niet voelen? Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 13:08

Ik heb het maar opgegeven.... Morgen wordt Voice een jaar, maar ernaar uitzien dat de geschiedenis zich herhaald.... nee Boos!.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:32

o jammer. maar wie weet. bij exel zeiden ze ook o die komt niet. nou succes iig.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:15

Hallo Jurga

Helaas ook nog geen veulen lees ik wat jammer, maar ja niks aan te doen. Een meisje bij mij uit de klas wacht ook al heel lang, haar merrie was de 30ste van maart uitgeteld maar ook nu nog niks ook geen tekenen van naderende geboorte.Wel een volle uier maar noog geen kegelen. zij is ook al zo als jij elke dag en avond (nu ook snacht'somdat het nu al lang duurt). Hoe lang mag eigenlijk de merrie over tijd zijn. Het is een haflingermerrie van 8 jaar en dit is haar 2de veulen. Vorig jaar was het veulen wel op tijd 1 dag te vroeg. Bij mij op de manege is afgelopen vrijdag ook een veulen geboren als je naar www.ijslandsepaarden.nl gaat en dan naar odin zijn eerste veulen is er dan zie je hem. Het is een hengstje en zijn naam is saemingur (ijslands) dat betegend in het nederlands zoon van odin

Groetjes en heel veel sterkte

P.S. alvast gefeliciteerd met voice Moet je natuurlijk wel taart gaan eten he
Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:22

Nou ja je weet het niet Knipoog
Ik hoop toch wel dat ie snel komt!! Ben benieuwd hoe hij (of zij natuurlijk) eruit ziet!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 16:05

Dank jullie voor de reacties! Ik had echt gehoopt jullie eerder goed bericht te kunnen vertellen over een klein monstertje dat geboren is te Lunteren... Maar helaas. Als jullie Jur in de stal zouden zien staan, zouden jullie samen met mij erg hard in de lach schieten, het is echt geen gezicht!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:26

kun je geen foto plaatsen. kunnen we thuis of op het werk hard lachen.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:40

Jaaa foto van de dikbuik! Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 16:52

Pagina vier van dit topic staan pics, maar daarop lijkt de buik nog niet zo extreem als ie irl is....

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 17:25

Nou nog eens wat, vraagje aan jullie:

Met hoeveel dagen wordt na dekking de eerste scan gemaakt? Een dag of 19 toch? Want ik vond op Bokt dit bericht van 29 mei ( [VvdD] Beschuit met paarse muisjes! Update SuperJurga en Voice!!!! ) waarin ik schrijf dat Jurga drachtig is gescand....
Maar dan zou ze toch half mei gedekt zijn ipv 3 mei wat het KWPN had staan.... en is Jur dus NOG NIET uitgeteld.... *zucht* wie o wie helpt mij?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:37

Ik laat ze altijd met 17/18 dagen na de laatste dekking scannen.
Ze worden om de dag gedekt gedurende de hengstigheid (natuurlijke dekking) en dan is het op de scan uit te rekenen van welke dekking het is. Maar dat zegt toch weinig, een week eerder of een week later noem ik nog aardig op tijd Lachen

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 17:41

Dank je Marije! Maar wij hadden zelf ook op de kalender staan half april veulen... En het dekbewijs gaf aan 3 mei gedekt.... Het duurde wel een aantal dagen voor het eitje echt goed was, kan dat ermee te maken hebben? Dat 3 mei de eerste keer was en het daarna nog een keer of drie is gedaan tot het eitje echt weg was? Ik heb echt geen idee, ik wacht het maar weer af....

(wel leuk, dat oude verslag *LOL* )