Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

erleyne schreef:Breghje schreef:Zal niet zeggen dat ik het nog een keer ga laten doen mocht het zo ver zijn, niet alleen uit financiele overwegingen maar meer wegens de gevaren, de stress en de boxrust die ze moest hebben. Daar heeft ze het moeilijk mee gehad, maar er zijn meer paarden die dat om welke reden dan ook moeten doen. En daar heb ik haar met Bach mee kunnen helpen.
Beetje off topic, maar wat een geweldig spul is dat hè! Mijn paard heeft ook een paar weken in een dip gezeten, beetje gefrustreerd geweest. Bach heeft ons daar echt bij geholpen ( en VD erbij, en ik had een superblij paard ). Sommige dierenartsen schrijven bij boxrust of zeer matige beweging kalmerende middelen voor, maar dat wil ik niet. Veel te bang voor schade aan de organen. Bach heeft ons echt geholpen! En om weer ontopic te komen: kost ook een stuk minder dan een halve spuit Sedalin er in elke dag

Citaat:De kliniek zelf werkt trouwens ook met een soort van afbetalingsplan (geen idee of dit in de Nederlandse klinieken ook is) als het relatief grote bedragen zijn, maandelijkse afbetalingen. Betaal je meteen, dan krijg je een soort van 'korting' op de totaalrekening...
Utrecht doet het nog beter. Als een koliek-opratie duurder gaat worden dan 4000 euro dan maken ze er onderrzoeks-project van dus je bent nooit meer kwijt dan 4000 euro.
ik heb geen zin meer om te "vechten"
sorry tita schreef:Citaat:Tevens las ik nog een stukje over een man die zijn hond weg deed uit allergieën omdat ie dat voer niet kon betalen.
Nu is mijn vraag is dat echt zo duur, dat ie dat niet kon betalen, of was het hem allemaal veels te veel moeite om dat voer te kopen en te halen.
Ik denk dat iedereen die een hond of kat heeft, gewoon speciaal voer moet kunnen betalen ongeacht je salaris.
Ik vond dit een typisch verhaal van, hond ziek ik geen zin in en daar kan ik geen respect voor opbrengensorry
[/quote]Citaat:Tevens las ik nog een stukje over een man die zijn hond weg deed uit allergieën omdat ie dat voer niet kon betalen.
Nu is mijn vraag is dat echt zo duur, dat ie dat niet kon betalen, of was het hem allemaal veels te veel moeite om dat voer te kopen en te halen.
Ik denk dat iedereen die een hond of kat heeft, gewoon speciaal voer moet kunnen betalen ongeacht je salaris.
Ik vond dit een typisch verhaal van, hond ziek ik geen zin in en daar kan ik geen respect voor opbrengensorry
[/quote]Citaat:&als je daarbij weet dat hij de hond heeft gekregen van zijn dode opa, dus veel waarde hechte aan een hond; hij op zijn 19de opzichzelf woonde omdat zijn vader een alcoholist was, en daardoor genoodzaakt was, en omdat hij zoveel van die hond hield hem meenam. Uiteindelijk werd die hond ziek, hij wel heel veel dierenartskosten heeft betaald, onderzoekjes hier, onderzoekjes daar, hij heeft het toch zeker een half jaar vol gehouden dat voer te kopen maar naar veel ellende kon hij dit niet meer en heeft hij de hond naar een boer gedaan die wel goed voor hem kan zorgen.
Hij woont nu in een klein huisje in hardenberg, en komt zijn hond nog zeker 2x in de week opzoeken. Ik denk niet dat dit een verhaal is van 'hond ziek geen zin in' ik denk dat dit gewoon een verhaal is van nog zo'n persoon die heel erg gek met zijn hond was en het gewoon niet zo goed had als de meesten hier. En had hij hem bij zijn vader gelaten was de hond nu al dood en begraven geweest.
Oordeel niet voordat je het hele verhaal weet.
malloesje schreef:sassie76 schreef:Ik heb nu wel al een aantal keer gezien dat mensen eigenlijk hun paard niet kunnen betalen en daardoor geen dierenarts bellen terwijl dat wel noodzakelijk is.
Maar wanneer is een DA noodzakelijk? Volgens Bokt bij ieder wissewasje, maar is dat ook zo?