)Ik vind je opvattingen nogal naïf overkomen. Heb geen zin en geen tijd om uit te leggen waarom. Maar ik hoop heel hard dat jou paardjes altijd super braaf zullen blijven en je nooit een harde smak maakt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
SusanH schreef:Er is maar 1 simpel antwoord op je vraag, en dat is: ik. Ik vind rijden zonder cap onverantwoord, je weet immers nooit wat er kan gebeuren. Ik rijd op een stal waar mensen professioneel met paarden omgaan en zij rijden allemaal met cap, en crossen ook met BP. Dat is niet voor niks.
Roepen dat je wel een cap op zet bij buiten rijden of als je paard fris is, is jezelf voor de gek houden. Een paard wat niet fris is kan ook onverwachts schrikken, en als je merkt dat je paard fris is kan het al te laat zijn. Ik draag met rijden altijd een cap, en als ik hem niet bij me heb ga ik er niet op tenzij ik een passend exemplaar kan lenen.
(het werkte altijd)
paardenmaf schreef:MOI!!
Ik zeg altijd maar zo, het is mijn hoofd al ik erop val.
Vroeger op de manege, reed ik als enigste met cap in de paardenlessen en daar pesten sommigen weleens om. Mijn antwoord: ja dan pleur ik eraf en heb ik net zo'n rotkop als jou, nee dan maar liever met cap rijden(het werkte altijd)
Owja en ik rijdt dus nooit zonder, ik ben het ook gewend, vast ritueel, zadel erop, cap op m'n dop, hoofdstel in en opstappen. Ben niet echt bang om eraf te vallen ofzo, maar ja, je singestoten kunnen ook ineens afbreken. Heb het zelfs eens meegemaakt op de manege dat de beugel brak. . . . . . bleef er wel opzitten maar toch, het ongeluk zit in een klein hoekje. Op die dop

Joceline schreef:SusanH schreef:Er is maar 1 simpel antwoord op je vraag, en dat is: ik. Ik vind rijden zonder cap onverantwoord, je weet immers nooit wat er kan gebeuren. Ik rijd op een stal waar mensen professioneel met paarden omgaan en zij rijden allemaal met cap, en crossen ook met BP. Dat is niet voor niks.
Roepen dat je wel een cap op zet bij buiten rijden of als je paard fris is, is jezelf voor de gek houden. Een paard wat niet fris is kan ook onverwachts schrikken, en als je merkt dat je paard fris is kan het al te laat zijn. Ik draag met rijden altijd een cap, en als ik hem niet bij me heb ga ik er niet op tenzij ik een passend exemplaar kan lenen.
Ten eerste rijdt je buiten met het risico dat er veel meer kan gebeuren omdat de omgeving vreemd is en omdat er ook anderen om je heen zijn.Ten tweede heb ik wel eens dat ik merk dat ze fris is en dan zet je dus ook gelijk je cap op bij het rijden. Rijden zonder cap is onverantwoord maar ik heb nog nooit een misschatting gedaan ( in zo'n 8 a10 jaar bij verschillende paarden). Zo wel, dan wel maar deze kans is verschrikkelijk klein in mijn geval en ja dat weet ik zeker. Het blijven vluchtdieren maar ik heb een prima zit en weet precies hoe je gekke sprongen oppakt. Verder rijd ik in een gesloten bak, plak ik niet op de hoefslag en er valt eigenlijk niks te schrikken. Verder is het ook altijd slim om je paard voor te zijn, dan lig je er niet vanaf, niet altijd lukt dit maar vaak wel bij mij.
Ik geef even een voorbeeldje: Een paar jaar geleden deed iemand die ik ken, mee aan een onderlinge springwedstrijd op de manege. Maar in de inrijpiste begon het paard helemaal te racen en ze viel ervan. (Was een heel groot paard.) Ze viel op de bakrand. Die bakrand is van beton en ze viel juist met haar cap op de bakrand. Had ze geen cap aangehad, was haar nek zeker gebroken. Die heeft dus zo'n beetje haar leven gered.
Verder geef ik er zelf nooit commentaar op als iemand geen cap draagt. Ik vind dat dat je eigen verantwoordelijk is. Ik zelf zou nooit zonder cap rijden.
maar sommigen mensen hebben een plaat voor hun hoofd en die hebben al die dingen niet nodig

, Dan heb ik wel zoiets van ken die niet even af?? Maar hou hem dan toch maar netjes op.
.