Ik vind wel dat een groot deel zich een paardenmens vind, terwijl ik persoonlijk denk dat er daar veel minder van zijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stoffel schreef:Degene die zichzelf als paardemens ziet, zal het nooit worden,want hij/zij weet het beter en sluit zich te veel af, zal zijn kennis niet zien toe nemen en sluit door zijn arrogantie ook zijn gevoel naar het paard af
laura1986 schreef:KiWiKo schreef:wat mensen schijnen te vergeten is dat het boertje op de hoek, die zijn paarden in de enge donkere stallen houd en waarvan de paarden in hun eigen stront staan en af en toe maar eens per week dat hok uitkomen............
meer paardenmens kan zijn dan iemand die elke week een nieuw halster koopt
gewoonweg omdat dat boertje van huis uit gelijk weet wat voor een vlees hij in de kuip heeft, het paard ook gelijk weet wat voor een vlees hij in de kuip heeft........ kan hij er nog zo slecht voor zorgen, maar hij heeft wel veel gevoel voor het wezen paard ondanks dat hij zo een paard de (voor mij dan) essentiele dingen onthoud
Als iemand durft om zo slecht voor paarden te zorgen maak je mij niet wijs dat die ´gevoel heeft voor paarden´. Never nooit niet. En verstand ook niet.
Er zijn verschillende meningen over wat mensen met paarden en paardenmensen zijn. So be it. Dus aub niet meer als dooddoener gebruiken als je een discussie niet gewonnen kan worden, want daar moet het uiteindelijk toch niet om gaan.
nielsd schreef:Ik ben benieuwd of er nu echt mensen zijn die dat kunnen Cassidy. Doet mij een beetje denken aan dat hele 'paranormale circuit' en daar geloof ik niet echt in.
nielsd schreef:Mocht het bestaan dan zijn die mensen erg zeldzaam (anders was ik er wel minstens 1 tegen gekomen) dus ik kan mij niet voorstellen dat 63% van bokt een paardenmens is.
randalinpony schreef:laura1986 schreef:
Als iemand durft om zo slecht voor paarden te zorgen maak je mij niet wijs dat die ´gevoel heeft voor paarden´. Never nooit niet. En verstand ook niet.
Er zijn verschillende meningen over wat mensen met paarden en paardenmensen zijn. So be it. Dus aub niet meer als dooddoener gebruiken als je een discussie niet gewonnen kan worden, want daar moet het uiteindelijk toch niet om gaan.
Ik begrijp ook niet hoe je dat boertje op de hoek een paardenmens kan noemen hoor.
Tuurlijk, dat boertje zal zijn handige en overgeleverde, en door sommigen op bokt zo bejubelde 'methodes' hebben, zoals precies op het goede moment met de hooivork erop slaan als het paard niet de trailer op wil enzo.
Ik heb bij zon boertje op stal gestaan, er les van gehad, nog een tijdje opgetrokken met een oude voerman die vroeger in de haven van Rotterdam gewerkt heeft met paarden.
Ik heb er veel van geleerd, maar vooral ook hoe ik het niet wilde.
Bij niet denken maar doen, krijgt het paard meestal de rekening gepresenteerd voor het gebrek aan inzicht van de baas.
In mijn ogen kan handigheid alleen de paardenmens niet maken. Dat heeft in mijn ogen ook te maken met kennis voor en respect van het paard.
En in dat geval stond het paard niet in de stront in het donker.
Bij paardenmensen denk ik aan mensen als Rainer Klimke, Freddy Knie, Luraschi, Mindfields en Monya op bokt hier. En aan al die onbekende mensen die rustig met het paard aan de slag zijn, zonder dat het dier hun persoonlijke aanzien moet opvijzelen, met geduld en beleid... Ik doe zoveel mensen tekort door ze niet te noemen....
Mensen die de brute methodes van het boertje op de hoek allang achter zich gelaten hebben, omdat ze weten dat ieder probleem zijn oorzaak én zijn oplossing heeft, ze heel veel ervaring met en liefde voor dat paard hebben.
Verder geloof ik dat ieder mens tot op zekere hoogte kan leren om 'in' het paard te kijken, dat is geen 'gave' al zal de een meer talent hebben dan de ander. Dat kan je ook leren.
En ten laatste: als ik iets wantrouw, dan zijn het wel die mensen die op internet beweren dat ze met geen enkel paard problemen hebben en altijd meteen weten hoe ze eender welk dier moeten benaderen.
Geloof ik geen snars van. Tuurlijk helpen kennis van zaken en veel ervaring, en feeling helpt ook. Maar iedereen die met probleempaarden werkt vindt zijn waterloo vroeg of laat, soms blijkt nou eenmaal dat een bepaald dier te ver heen is, of dat jij niet de juiste persoon bent om zijn probleem op te lossen.
Echte paardenmensen herken je ook aan hun bescheidenheid.
Perrokai schreef:Dus kun je wel met paarden omgaan maar niet met mensen dan maak je jezelf wat wijs wat er niet is. Dus dat is niet het antwoord helaas....
Citaat:Echte paardenmensen herken je ook aan hun bescheidenheid.
Cassidy schreef:Zoals al eerder in dit topic en in de op pagina 1 gequote topics (heb je ze echt allemaal doorgelezen?) is kennis te leren. Gevoel en timing ook - bij de een gaat het wat makkelijker dan de ander, de een is daar wat beter in dan de ander. Maar die paranormale gave die de echte paardenmens uitmaakt is niet te leren.
Citaat:Net als dat sommige mensen een talenknobbel hebben en anderen al moeite hebben met 1.