mode bewust en setjes, belangrijk of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jesser

Re: mode bewust en setjes, belangrijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 11:16

Dat is de vraagstelling ook niet.. het gaat erom dat er gewoon mensen zijn die denken dat als je niet met de laatste 'mode' meegaat, je dan minder gemotiveerd ben..

Maakt mij niet uit als iedereen zijn/haar geld uitgeeft aan setjes. Prima.. gaat mij erom dat er gesteld kan worden, dat als je dat niet doet, of gewoon in je oude plunje rijdt, je dan niet gemotiveerd ben...Dat vind ik persoonlijk niet zo kloppen..

Motivatie zit niet in kleding of uiterlijkheden, maar motivatie zit in de wil en de drive om lekker samen met je paard te groeien.

als je daarnaast het leuk vind om setjes te hebben, is dat prima, niets mis mee..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:22

Hahahahahaha :+ , wat een vraag, of het belangrijk is dat je setjes moet dragen.

Je mag zelf weten in wat voor kleur je gaat rijden, het boeit me totaal niet, als je maar schoon bent en je paardje verzorgd is, dan maakt het toch niet uit of je alles in het paars doet en of alles in het roze doet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:24

Als iemand vind dat je niet met de mode meegaat en of je dan minder gemotiveerd bent, als je niet in setjes doet, die moeten maar model worden en of modeontwerper worden, heeft niks met paarden te maken, dat is onzinnig, als je maar plezier hebt.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:34

Ik vind het niet belangrijk om perse setjes te hebben maar wel om spullen te hebben die gewoon in goede staat zijn. Ik zelf let meestal wel op de kleuren die ik aantrek en wat voor een dekje mijn pony op zijn rug krijgt maar ik koop zeker niet álles bijpassend. Waar ik me wel aan kan storen zijn afgerafelde oude dekjes, kapotte peeskappen, héle oude hoofdstellen etc ik vind wel dat de spullen ieder voor zich er netjes uit moeten zien.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:37

Zou je dan als je met de laatste mode meegaat ook ineens van die heuprijbroeken moeten gaan dragen omdat dat 'in' is. Ik houd meer van klassiek, alles is meestal goede kwaliteit, maar geen speciaal bij elkaar gezochte setjes.
Wel let ik erop dat het geen bonte boel wordt, eigenlijk alle spulen die ik koop en die ik gebruik bij mijn paard zijn blauw en bruintinten. Met soms een rood/oranje vestje als dat net in de aanbieding is. En natuurlijk hebben wel wat spullen een andere kleur omdat ze al bij mijn paard zaten toen ik 'm kocht. Ik let er wel een beetje op dat alles bij elkaar past. Je zult mij niet snel in een rode rijbroek zien, met een paars dekje, en een groene uitrijdeken.
Met een afgerafeld dekje kun je mij trouwens wel betrappen, ik heb bijvoorbeeld een hele fijne stubben (zadelmodel ideaal met zweten in de zomer) ding is nog in prima staat maar een beetje beschadigd bij de singelstoten, wordt nog gewoon gebruikt hoor. Hebben zowel mijn paard als ik geen last van :+ .

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:40

Tja, echt belangrijk is het natuurlijk niet...
Toch ben ik zelf wel van de luxe spullen, ik houd van mooie, degelijke spulletjes. Ik houd de nieuwe kleurtjes ook altijd in de gaten. Ik vind het belangrijk dat mijn paard er altijd netjes uitziet en degelijke spullen op haar rug heeft liggen. Wil echter niet zeggen dat alleen het duurste goed genoeg is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:19

Fleurtje100 schreef:
Wel let ik erop dat het geen bonte boel wordt, eigenlijk alle spulen die ik koop en die ik gebruik bij mijn paard zijn blauw en bruintinten.

Dan ben je toch netjes gepresenteerd Fleurtje?

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met een topic wat op STW loopt, een meisje wat gothic is en zo op sollicitatiegesprek wil voor docent basisonderwijs, 'omdat haar vaardigheden als docent niet afhangen van haar uiterlijke presentatie en ze juist specifiek de boodschap mee wil geven dat je elkaar niet moet beoordelen op het uiterlijk.' (even de vrije vertaling, zoek zelf het topic maar op.)

Het is waar dat je zelfs in een vuilniszak gekleed nog steeds een goede docent bent (kunt zijn), maar toch vragen bepaalde gelegenheden een bepaalde presentatie.

Het rijden van lessen bij je instructeur, meestal op een andere locatie waar je jezelf dus ook presenteert aan de 'buitenwereld', vind ik toch echt zo'n bepaalde gelegenheid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:30

wat een ander doet vind ik best...maar ik vind het niet heel belangrijk...
ik heb geloof ik maar 5 dekjes,een paar witte en wat donkere kleuren,en een schapending.
Dat komt misschien ook omdat hier alleen maar spring/veelzijdigheids dekjes te krijgen zijn(frankrijk).
Wat mijn eigen kleding betreft...moet gewoon lekker zitten en donker zijn van kleur....anders zie ik er na 5 minuten al smerig uit...
Wat zadel en hoofdstel betreft,goede kwaliteit en altijd onderhouden ....schoon en ingevet....dat vind persoonlijk veel belangrijker dan anky limegroen ofzo....

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:36

Ik vind het zelf leuk om af en toe een mooi setje.. Bijvoorbeeld voor foto's aan te trekken bij mij en mijn paard.
Verder hecht ik hier niet veel waarde aan, rijdt voornamelijk met pads omdat deze wat dikker zijn en heb 1 paar beschermers. Of deze erbij passen maakt me meestal niet zoveel uit ;)

Ik vind het leuk/belangrijk dat mijn spullen mooi en praktisch zijn maar heb niet alles in 10-voud nodig voor de afwisseling.

Zo denk ik ook bij gewone kleding; als ik echt iets mooi vind van goede kwaliteit dan wil ik daar best wat meer voor betalen of het nu merk is of niet.. Maar zie ik bij de H&M iets moois, dan is het ook prima..
Als het maar een juiste prijs/kwaliteit verhouding heeft...