Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
hoopvol schreef:Vind, dat als je een paard of wat voor dier ook jezelf plechtig moet beloven er hoe dan ook, in wat voor omstandigheden er goed voor te zorgen.
In Amerika leven ze dus wel degelijk in n'n wegwerpmaatschappij.
Lielle schreef:even vanuit een kopersperspectief. Het is voor mij niet relevant wat een paard gekost heeft in het verleden, ik kijk naar wat hij/zij nu kan en en wat de verwachtingen zijn, en bepaal vervolgens of ik dat een reele prijs voor dat paard vind. Daarna volgt dan de vraag of ik dat budget heb en of ik dus evt ga kijken. Maar als je alleen zou kijken naar de daadwerkelijke kosten zou bv een paard dat voor een OCD is geopereerd duurder moeten zijn dan een qua capaciteiten vergelijkbaar paard waarbij dat niet nodig is geweest. En dat is natuurlijk krom.
hoopvol schreef:Sizzle, ik heb het zelf ondervonden, echt heb al m'n spaarcenten voor m'n paarden opzij moeten zetten.
tita schreef:Charlenexx schreef:Tita ik zit net ook te kijken een 4 jarige Trento B die B dressuur loopt. 17500 euro. Maar als je dan naar de gangen van dat paard kijkt en dan gaat kijken naar die Indoctro x Ramiro die Z loopt en zelfde prijsklasse zit. Dan begrijp je toch wel waarom ze dat geld vragen?nee 4 jaar B dressuur ik vind dat typisch te veel en ik zie ook geen foto dan kun je beter zien of dat paard je aanspreekt.
Hier speelt men in op de ouders, goede ouders wil niet automatisch zeggen dat een paard ook goed kan lopen
Als een paard je echt aanspreekt ben je al bereid meer te betalen dan iemand die het maar een gewoon paard vind

MarisdB schreef:. Een vriendin van mij werkt in het uitzendwereldje en daar merkt ze er wel wat van. De mensen die zij voorheen voor productiewerk kwijt kon bij bedrijven zijn nu de eerste die naar huis gestuurd worden. Maar, met alle respect voor hun werk, dat zijn niet de mensen die het zich kunnen veroorloven om een paard te kopen..
Citaat:Aan de hand van een paar foto's kan je ook niet zeggen wat een paard waard is, daarvoor moet je een paard in het echt zien en zien bewegen.
Een slecht paard met een goed papier is niet meer waard om z'n ouders hoor.
Als je op de wedstrijden om je heen kijkt dan zie je echt wel de verschillen tussen de paarden met kwaliteit en de gewonere dieren.
Dat jij 17.500 voor een 4-jarige de B loopt te duur vindt wil niet zeggen dat de prijs ook daadwerkelijk te hoog is.
)
Lante schreef:Pletje123 schreef:De prijs van een paard wordt niet enkel bepaald door de kostprijs van het dier, maar voornamelijk door de aanleg wat het heeft. Daarom kan je beter goede paarden op stal hebben, die zijn in kostprijs even duur (dekgeld, voer, opfok etc), maar in verkoopprijs veel meer waard en daar verdien je dus meer aan.
Als de kostprijs naar beneden gaat, kunnen zowel goede als minder goede paarden in prijs zakken. Dat heeft niks te maken met de kwaliteit, maar met de kosten van de opfok van een paard.
De kostprijs is een redelijk minimum bedrag voor een gezond recreatiepaard.
Alles wat het paard extra aan kwaliteit heeft moet je extra betalen, dat is logisch.
Als de kostprijs lager wordt, dan heb je meer marge om nog wat te zakken zonder meteen verlies te draaien dan wanneer je een paard verkoopt, dat geld voor de gewonere, maar ook voor de betere paarden.
Lielle schreef:jij wil dat er niet aan uitgeven (ik ook niet), maar dat zegt niet dat dat paard het in de hele paardenwereld niet warad kan zijn.
Ik vind 2 ton voor Salinero ook te veel (voor mij), dat zegt niet dat hij dat niet waard is (of wat meer)
CielitoLindo schreef:Een oud stalgenoot/vriendin van me zei het laatst zo mooi toen we paarden gingen kijken.. Paard moest 7500 kosten maar was niet spectaculair en ook nog eens schimmel (moet je van houden) en 2.5 jaar.
Ze zei toen, je koopt dan bijv. 4000 euro paard en 3500 euro verwachting, omdat hij nu nog niet bereden is en hij kan nog alle kanten op met zn kleur en zn bouw..
Het is gewoon maar wat de gek er voor over heeft en hoeveel je durft uit te geven voor de verwachting bij zo'n jonge B dressuurmerrie.
Das wel heel erg penny achtig als t een goed aansprekend dier is who cares about the color. Hij word echt niet minder waard omdat een schimmel is. Eerder meer, de moeilijkst te verkopen kleur is nog steeds een vos...