ZIELIG!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

levitrol

Re: ZIELIG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:00

Nee he? Bloos
Tja, ik snap dat dat niet mag, dus ik doe het niet heb geen zin in gedonder met de eigenaar etc.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat het reuze meevalt Bloos

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:00

TS: Zien de paarden er voorderest verwaarloost uit? Lief dat je je zorgen maakt enzo, maar aan knopen in de manen en lange hoeven gaan ze echt niet metteen dood hoor.. idd geen foto's maken Tong uitsteken

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:01

G_Forever schreef:
TS: Zien de paarden er voorderest verwaarloost uit? Lief dat je je zorgen maakt enzo, maar aan knopen in de manen en lange hoeven gaan ze echt niet metteen dood hoor.. idd geen foto's maken Tong uitsteken

Nee, maar als er lang niets aan gedaan word kan het wel misgaan dus kreupel etc Knipoog

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:04

Ik denk dat het gewoon jaarlingen in een opfok zijn, maar dan hebben ze neem ik aan wel genoeg vers drinkwater en te eten. schuilstal is echt geen must, in het wild hebben ze dat ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:06

Citaat:
Nee, maar als er lang niets aan gedaan word kan het wel misgaan dus kreupel etc Knipoog

Ook dat valt vaak wel mee als ze loslopen en met name als de grond bikkelhard is zoals nu. Zolang de stand nog goed is kan er niet veel mee gebeuren en in de regel brokkelt het overschot aan hoef wel af. Het is niet mijn manier, laten we wel wezen, ik laat om de acht weken de smid komen maar ik denk niet dat hier reden tot ongerustheid is.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:32

Ik heb een straat gekregen, maar ik geloof dat daar wat jaarlingen en 2jarigen in de opfok staan met wat andere paarden.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:33

Nou laat het ons maar weten als je bent wezen kijken !

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:35

levitrol schreef:
Ik heb een straat gekregen, maar ik geloof dat daar wat jaarlingen en 2jarigen in de opfok staan met wat andere paarden.

Jolliegirl had ook al aangeboden om te gaan kijken, misschien kunnen jullie samen gaan. 2 zien meer dan 1.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:40

levitrol schreef:
G_Forever schreef:

idd. daarom zeg ik er ook bij niet metteen Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:45

Eva1993 schreef:
Ik denk dat het gewoon jaarlingen in een opfok zijn, maar dan hebben ze neem ik aan wel genoeg vers drinkwater en te eten. schuilstal is echt geen must, in het wild hebben ze dat ook niet.

In het wild worden ze ook niet achter een draadje gehouden
En kunnen ze wel schuilen mochten ze dat willen...

TS, goed bedoeld van je Knipoog

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:51

Dat is waar, AaronYve. maar paarden kunnen echt wel tegen een drupje regen Lachen. misschien is het wel overschut met bomen?

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:56

Eva1993 schreef:

in het wild staan paarden ook niet achter een hek of draad!!
dus als een paard lang genoeg in een weiland staat word dat snel een grote modderzooi!!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 03:02

En heel bokt bijt weer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 03:04

Tja, en als de TS een dier wil om lekker mee aan het werk te gaan, dan zijn er voor 1000 euro meer dan genoeg gezonde hafjes te koop.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 03:09

Maar zelfs een grote modderzooi kunnen ze best tegen. Paarden zijn echt niet van suiker en hebben een heel andere definitie van wat prettig en lekker is dan wij. Dat wij graag in de winter in een verwarmd huis zitten en in een bed met dik matras en warme dekens slapen zegt niet meteen dat een paard ook een warm en dik matras nodig heeft. Ook op een relatief klein oppervlak kan een paard zich prima voelen.

Ik heb wel paarden meegemaakt die de stal werkelijk vreselijk vonden, zelfs terwijl ze daar hun eten kregen. Die wisten echt niet hoe hard ze weer naar hun eigen modderige weitje terug moesten komen.

Ik vind dat wij mensen nogal de neiging hebben om dieren dezelfde normen als wij hebben op te leggen.

Onze katten liggen dolgraag op de koude en harde vloer (wel bij de verwarming, het blijven katten), in houdingen waarvan een mens zich niet kan voorstellen dat het prettig moet liggen en ze houden het uren lang vol. Als je ze onder de dekens legt worden ze boos (au!). Ik noem deze katten als voorbeeld dat dieren een eigen definitie hebben van aangenaam en onaangenaam.

Mijn miep heeft in de zomer een schuilstal waar ze zich amper in vertoont. Het hooi sleept ze er meteen uit en legt het lekker in de modder neer, om het dan heel tevreden op te gaan eten. En rollen in de modder: Ze weet niets leukers en lekkerders. Ze zoekt altijd de meest modderige plek uit die ze kan vinden, na zeer grondige inspectie van alle modderpoelen en gaat daar uitgebreid in liggen rollen om even later zeer tevreden op te staan en hooi of gras te gaan peuzelen. Of ik daar zo blij mee ben is een andere vraag, maar ik vind dat zij moet doen wat ze het lekkerst vind. Als zij goed in haar vel zit ben ik tevreden, zelfs als het me handenvol extra werk oplevert voordat we kunnen gaan rijden of iets anders.

Het is een menselijke gedachte dat ze een fijne, warme, droge plek nodig hebben, paarden denken daar vaak heel anders over. Er wordt nogal snel gedacht dat paarden zielig zijn terwijl ze ondertussen de grootste lol hebben.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 03:20

Eva1993 schreef:
jeeezus bokkers wat zijn we weer lekker bezig, sorry maar ik maak ook wel eens een foutje als het verschil tussen nagels en hoeven, en hoefslag en hoefsmidt. dat hoeft echt niet te liggen aan op welk niveau je bent, iedereen maakt wel eens een fout en al helemaal als je niet al 30 jaar dagelijks met paarden bezig bent.. kom op zeg Nagelbijten / Gniffelen

Hoefsmit is geen werkwoord Huilen van het lachen
Ben erg nieuwsgierig om wat voor paarden het nu gaat. Storm in een glas water?

@ Lottexxx: Heb je wel eens gezien dat veel Haflingers, Tinkers en Friesen lange manen hebben? Is dat zielig? Nee toch? Lachen Loop er anders de komende tijd eens regelmatig langs en kijk of je iemand bij de paarden ziet Lachen

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 03:48

ZIELIG!!!
Dat vind ik nou toch een passende naam voor dit topic na sommige reacties.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 04:57

Haha ik moet zeggen dat ik wel gelachen heb om al deze reacties hier!

ik moet zeggen toen ik nog maar 3 jaar bezig was met paarden
zei ik dit ook eens Tong uitsteken ik herken me erin terug , wat verleden tijd alweer is ( 9 jaar was ik toen Haha!)
Maar ze zal wel met de tijd leren dat als er een paard in de wei staat met knopen in de manen dat ze niet dood zullen gaan

en ik denk dat hiermee de dierenbescherming niet mee in aanraking hoeft te komen
Mits de paarden Geen Drinken en Eten krijgen
wat mij sterk lijkt..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 05:15

Citaat:
Tja, en als de TS een dier wil om lekker mee aan het werk te gaan, dan zijn er voor 1000 euro meer dan genoeg gezonde hafjes te koop.

Uhmmm... volgens mij zit je nu in het verkeerde topic te posten Vork

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:43

Nou, ik ga vandaag (of morgen) even kijken. Het is ee ndoodlopende straat. Weet wel dat er veel paardjes staan Ja

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:04

En ik zet een slot op dit topic.
Hoe ontzettend kinderachtig kunnen sommige mensen reageren, bah!
De TS vraagt om raad, en het enige wat sommige mensen kunnen doen is vallen over de formulering, of aanvallend blijven reageren.
Jammer dat het zo moet, want er zaten echt leuke en bruikbare reacties tussen. Lachen