Dekjes ongegeneert duur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Dekjes ongegeneert duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 18:32

Ik vind de leatherfeel ook beter van ES dan die van Anky. Ze zijn ook steviger en liggen beter... Maar Anky vind ik ook weer beter dan BR.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:39

mee eens.
ik vind het ook juist fijn dat ze ook wat meer gevuld zijn.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:57

Ik ben er wel aan gewend alles word duurder...

Ik blijf ze toch wel kopen. Bloos

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:28

Ik ben ook heel erg afgekickt van het dekjes kopen, het is gewoon associaal hoeveel je voor een dekje betaald. Tsja de kwaliteit is wel goed over het algemeen, maar wat je er dan voor moet betalen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:58

LinZZZZ schreef:
Sorry niet helemaal mee eens. Ok duurdere stoffen ect. kosten meer geld. Maar ik vind een BR dekje van €25 net zo goed, of zelfs beter dan ANKY. De naam kost ook geld.
ANKY pads vind ik persoonlijk belaberd liggen. Hoe kan een kaarsrechte pad nu goed liggen op een paardenrug die hol is??

Ik vind qua kwaliteit de anky pads wel beter, maar van de BR dekjes de pasvorm beter
maar ik ben het ook wel met je eens dat je o.a. voor de naam betaald Ja

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:01

ja daar heb je ook wel gelijk in. Anky pads nemen wel beter zweet op. Maar de pasvorm van BR is beter.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:02

Vind het ook nergens meer over gaan. Het gaat om een simpel dekje....
Vind 50,- daar gewoon echt te veel voor... Zo een ding is na tientallen keren wassen vrijwel niks meer waard, hoe duur die ook was bij aankoop.

Hoe mooi ik scapa, anky en dergelijk dekjes ook vind. Ik houd het wel bij een simpelere variant.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:15

patjelisa schreef:

Ik weet nog wel.

Vorig jaar, ik zag jou setjesverzameling foto's.
Ik vond jou toen echt zo stom, ik snapte niet dat je daar al je geld voor overhad. Ik dacht altijd;
Doe mij maar HH, kan ik er veel meer van kopen.

En nu word ik zelf ook verslaafd Clown

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:25

ben ook aan de anky gegaan omdat mn zadels daar veel steviger op liggen. als je t dekje goed in de voorboom trekt blijven ze perfect liggen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:13

Jester, ik vind patjelisa lichtelijk ( Clown ) overdreven met haar verslaving.
Van elk dekje een stuk of wat, scapa, stripes, in alle kleuren? Dat is toch ook weer niet nodig? Vork
Maar dat is iemands eigen keus, ik doe er niet aan mee.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:15

Zoals je zegt is dat haar eigen keus!
Als zij dat leuk vind laat haar lekker Huilen van het lachen
Lisa geeft der geld uit aan dekje beter als aan drugs bijvoorbeeld hahaha.

Geweldig toch zo'n verzameling!

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:16

moonfish13 schreef:
Jester, ik vind patjelisa lichtelijk ( Clown ) overdreven met haar verslaving.
Van elk dekje een stuk of wat, scapa, stripes, in alle kleuren? Dat is toch ook weer niet nodig? Vork
Maar dat is iemands eigen keus, ik doe er niet aan mee.

Ik moet daar toch wel in meegaan hoor. Iederen zijn eigen keuze maar ik vind het echt te gek. Ik heb ook wel een aantal setjes maar het moet wel leuk blijven. Ik koop ook alleen kleuren die mij pony leuk staan niet gewoon heel de collectie.

Hoezo financieele crisis???

@ Lail..... ook al trek je de anky dekjes omhoog in de kamer en denk je dat ze goed liggen, lees het artikel in paardenblad bit eens door over de nieuwste zadels/dekjes. Daar spreekt een proff.
Niet dat ik zelf geen Anky dekjes heb want de kleuren zijn gewoon veel te leuk Gestoord
Laatst bijgewerkt door LinZZZZ op 08-12-08 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:19

Ik kocht eerst ook altijd heel veel dekjes, vooral van equitheme. Maar nu ik over gestapt ben naar boomloos koop ik niet meer zo vaak dekjes. Zeker niet als ze zo duur zijn. Ik heb er nu 1 voor me verjaardag van 120 euro gehad en daar doe je dan ook wel zuinig mee!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:37

Ik heb er geld voor en vind het leuk en waarom niet?niks overdreven hoor!sommige mensen hebben zes kasten kleding of heel veel postzegels.en ben niet aan de drugs hoef niet naar de aa...en heb bijna vier paarden die willen allemaal 20 dekjes per paard en 5 zweetdekens per paard. Pling

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:40

ooow Patjelisa dat maakt het allemaal goed. Ik heb 15 dekjes en maar 1 pony dus 15 dekjes x 5 paarden = 75 haha Nagelbijten / Gniffelen
Iedereen zijn verslaving Tong uitsteken

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:36

patjelisa schreef:
Ik heb er geld voor en vind het leuk en waarom niet?niks overdreven hoor!sommige mensen hebben zes kasten kleding of heel veel postzegels.en ben niet aan de drugs hoef niet naar de aa...en heb bijna vier paarden die willen allemaal 20 dekjes per paard en 5 zweetdekens per paard. Pling

haha ja das waar ieder zijn hobby

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:37

patjelisa schreef:

bij jou had ik die enorme stapel dekjes gezien haha ik dacht echt van wow zeg die heeft er veel. kom ik aan met 6 dekjes haha

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:39

Het word bijna lucratief om die dingen zelf te leren maken...

Zie het al voor me, namaak-dekjes op de dekjes-zwarte markt voor sportprijsjes, stiekem zou er heel wat vraag naar zijn denk ik Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:41

Jester_ schreef:
patjelisa schreef:

Ik weet nog wel.

Vorig jaar, ik zag jou setjesverzameling foto's.
Ik vond jou toen echt zo stom, ik snapte niet dat je daar al je geld voor overhad. Ik dacht altijd;
Doe mij maar HH, kan ik er veel meer van kopen.

En nu word ik zelf ook verslaafd Clown

Heb ik ook last van Huilen van het lachen
Toen ik mijn paard net had had ik 5 dekjes bij haar gekregen en zelf 2 HH's gekocht. Vond ik meer dan genoeg Huilen van het lachen Nu heb ik er inmiddels zo'n 22 bijgekocht en een deel verkocht zodat ik er nog maar 16 heb.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:43

Dat denk ik dus niet.
Namaak dekjes kun je niet vergelijken met die dure dekjes.
In dat geval zeg ik goedkoop = duurkoop.
Zo koop ik graag alleen bekende merken waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is. Dan geef ik liever wat meer uit dat ik iets goeds heb als dat het binnen de korste keren kapot is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:46

Dat heb ik ook Nathalie, ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:47

__Nathalie__ schreef:
Dat denk ik dus niet.
Namaak dekjes kun je niet vergelijken met die dure dekjes.
In dat geval zeg ik goedkoop = duurkoop.
Zo koop ik graag alleen bekende merken waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is. Dan geef ik liever wat meer uit dat ik iets goeds heb als dat het binnen de korste keren kapot is.

Met namaak bedoel ik dus de niet-te-onderscheiden-van-echt dekjes. (zo iets als "nep" kleding waarvan je bijna het verschil niet ziet).
En ook met die nep kleding, ik denk dat er maar weinigen zullen zijn die het ook echt zullen toegeven dat ze het hebben, maar daar integen wel veel die het zullen hebben. Ja

Niet de anky-look-a-likes waar je nog dik 30 euro voor kwijt bent.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:48

Het is altijd te onderscheiden want het is niet hetzelfde en de kwaliteit is dus ook niet het zelfde.
De namaak dekjes hebben ok niet de kwaliteit van de echte.
Namaak kleding heeft ook niet de kwaliteit van echte kleding.

Edit ik heb vroeger wel eens namaak polo's gehad van lr die bijna niet te onderscheiden waren van de echte.
Tot ze een aantal keer gewassen en gedragen zijn Knipoog Tegenwoordig heb ik alleen nog de echte en die blijven was na was mooi en in vorm. En zo is het naar mijn mening met alles zo!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:52

Het prijsverschil tussen een ES van bijna 60,- en een merkloze van 20,- is er niet voor niets.
Ik denk dat je ongv. 10 betaald voor het merk. Daarnaast dan de reclamecampagnes, die ongv. 5,- per dekje bedragen. Dan nog 5,- transport kosten. Dan heb je nog 40,- over die voor de materialen en de arbeid staan.
Bij een merkloos dekje van 20,- heb je misschien 2,- voor het merk, eventueel nog een euro of 2 voor reclame en dan hou je nog 16,- over voor de materialen en arbeid.
Dus dat is 40,- tov 16,- , dan kan je mij niet wijsmaken dat het dezelfde kwaliteit is...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:56

Focussed schreef:
Het prijsverschil tussen een ES van bijna 60,- en een merkloze van 20,- is er niet voor niets.
Ik denk dat je ongv. 10 betaald voor het merk. Daarnaast dan de reclamecampagnes, die ongv. 5,- per dekje bedragen. Dan nog 5,- transport kosten. Dan heb je nog 40,- over die voor de materialen en de arbeid staan.
Bij een merkloos dekje van 20,- heb je misschien 2,- voor het merk, eventueel nog een euro of 2 voor reclame en dan hou je nog 16,- over voor de materialen en arbeid.
Dus dat is 40,- tov 16,- , dan kan je mij niet wijsmaken dat het dezelfde kwaliteit is...

haha Clown 40,- voor de materialen en de arbeid. Degene die verantwoordelijk voor het product verdient er dik aan hoor. Lachen