Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ninx schreef:Over een fatsoenlijke optoming valt te twisten.
superwoman schreef:Hopelijk veranderd dan ook de rage.
Nu zie je toch veel mensen die bitloos gaan rijden (dressuurmatig), omdat ze rijtechnisch met bit (nog) niet zo handig zijn en daar (kleine) problemen in vinden.
Citaat:Deze mensen zullen dan (ook) niet zonder bit door de L komen.
superwoman schreef:Hopelijk veranderd dan ook de rage.
Nu zie je toch veel mensen die bitloos gaan rijden (dressuurmatig), omdat ze rijtechnisch met bit (nog) niet zo handig zijn en daar (kleine) problemen in vinden. Imo is de oplossing les ipv bitloos.
Deze mensen zullen dan (ook) niet zonder bit door de L komen.
moonfish13 schreef:Visconti, nou inderdaad, die is heel mooi!
Hoe heb je die in elkaar gezet? En van welk merk heb jij nou een aansnoerneusriem?
Ninx schreef:superwoman schreef:Hopelijk veranderd dan ook de rage.
Nu zie je toch veel mensen die bitloos gaan rijden (dressuurmatig), omdat ze rijtechnisch met bit (nog) niet zo handig zijn en daar (kleine) problemen in vinden. Imo is de oplossing les ipv bitloos.
Deze mensen zullen dan (ook) niet zonder bit door de L komen.
Hier sla je de plank denk ik echt mis.
99 uit 100 ruiters rijdt met bit.
Mensen die zonder bit rijden kiezen hier veelal bewust voor, te meer daar het juist niet 'gebruikelijk' is in het huidige rijden.
Ik zie vrijwel niemand overstappen op het zonder bit omdat het ruiter ontbreekt aan vaardigheden.
Dat is een aanname van jou, en ligt denk ik ver van de waarheid.
Uiteindelijk zal eenieder hetzelfde nette resultaat neer moeten zetten.
Probeer eens voor de gein bitloos, zal je zien dat je nagenoeg precies hetzelfde kan als met bit. Als je tenminste met je zit rijdt ipv van met je handen
Het is mooi dat het kan bij wedstrijden. Komt er misschien een eind aan de vooroordelen dat je en zonder bit niks te zeggen hebt en dat bitloos alleen maar bij naturals kan. (alle vooroordelen rollen door dit topic) Ieder zn ding toch, maakt het alleen maar leuker. Kan je ook nog eens wat leren van een ander. (met of zonder bit) superwoman schreef:Hopelijk veranderd dan ook de rage.
Nu zie je toch veel mensen die bitloos gaan rijden (dressuurmatig), omdat ze rijtechnisch met bit (nog) niet zo handig zijn en daar (kleine) problemen in vinden. Imo is de oplossing les ipv bitloos.
Deze mensen zullen dan (ook) niet zonder bit door de L komen.
moonfish13 schreef:Ninx, een crosslink is een kruislinks systeem, sidepull, hoofdstel en halster in een.![]()
Ik heb dus een crosslink gekocht omdat ik niet wist wat zou werken.
En daarnaast kan ik er gewoon een bit bijhangen door dat je er bakstukken kan aanklikken.
Ik heb eerst met 2 teugels gereden.
Visconti schreef:moonfish13 schreef:Visconti, nou inderdaad, die is heel mooi!
Hoe heb je die in elkaar gezet? En van welk merk heb jij nou een aansnoerneusriem?
Heel simpel eigenlijk, gewoon een aansnoerneusriem van Imperial Riding (die hebben de grootste ringen en dus de beste release) en inplaats dat je dan een bit aan de bakstukken vast maakt, maak je er aan beide kanten een sperriempje aan vast, en die haal je kruislinks door de ringen. En je hebt het Dr. Cook idee. Heb er helaas geen goede detail foto van, maar deze foto is gemaakt tijdens een onderlinge wedstrijd:
http://i191.photobucket.com/albums/z167 ... 1182757845
, maar om even te reageren op het begin berichtje (wat ik ook heb gekregen van de NVBP, vandaar dat ik maar even op bokt ging kijken):
sflj schreef:superwoman schreef:Hopelijk veranderd dan ook de rage.
Nu zie je toch veel mensen die bitloos gaan rijden (dressuurmatig), omdat ze rijtechnisch met bit (nog) niet zo handig zijn en daar (kleine) problemen in vinden. Imo is de oplossing les ipv bitloos.
Deze mensen zullen dan (ook) niet zonder bit door de L komen.
Ja en dus? Wat maakt jou dat uit?
Het lijkt mij een goede ontwikkeling, ik ben sowieso wel voor vrije keuze, met veel dingen.![]()
Ik snap de tegenstanders dan ook niet. Als iemand zonder bit nou hetzelfde denkt te kunnen? Wat is het probleem?
Ik heb het uiteinde van het sperriempje door de gesp van de sperriem gehaald en door getrokken, dan krijg je aan het uiteinde een simpel lusje waar je de teugels aan vast kan maken, het andere einde van het sperriempje kun je gewoon aan het bakstuk vastgespen, ik heb er volgens mij wel een stuk van afgesneden maar weet niet meer precies hoe ik dat heb gedaan. Zal binnenkort wel even foto's maken, dat is denk ik wat duidelijker 


superwoman schreef:want het licht dan nooit aan de ruiter