Het gevaar van bitloos rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het gevaar van bitloos rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:16

voortaan dus eerst verder kijken dan je neus lang is en gelijk je doel op 2 foto's gooien, zo zie je maar weer dat je dan tegen de lamp aanloopt! Maar vooralsnog mijn paard pleurt altijd op de voorhand Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:28

Zou je even willen stoppen me via PB lastig te vallen, Cinnepin? Zoals gezegd ben ik uitgediscusseerd met je.

Ga maar weer on topic, toedels!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:31

hmm ik wil ook best hier neerzetten dat je alleen afkraakt op foto's en als je dante zien krijgt wat je wil zien heb je de ballen niet om het ook toe te geven. kinderachtig hoor Lachen
zo beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:34

Cinnepin schreef:
suleilitha schreef:
Cees Rinko, foto van Cinnepin bedoel je?

Kan je je nou eens naar je leeftijd gedragen en ontopic gaan? het is geen haw topic hoor dus heb ook niet om commentaar van mensen zoals jij gevraagt Knipoog

niet vervelend bedoeld hoor, maar je plaatste die foto toch om te laten zien hoe jij het doet, daar mogen anderen toch gewoon commentaar op hebben?
Waar plaats je hem anders voor?
hoef je niet gelijk aangevallen te voelen joh, het is toch uiteinhdelijk jouw keuze hoe jij m rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:41

ja maar weet je wat t is, dan start je een discussie ( of die komt er van dit en dat ) en dan laat je zienw at ze willen zien, waar ze zo'n heisa om maken, en dan komen ze niet meer, als je zo goed bent in afkraken moet je ook de ballen hebben om je ongelijk toe te geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:46

is er nog niet genoeg gezegd dan... ik denk dat zij hun mening nu wel hebben gegeven toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:48

ja maar ze hebben t toch over dat bonito op de voorhand valt??? ze zien nu toch het tegendeel, dan is het toch wel zo netjes dat je dat ook toegeeft? Zou ik wel doen iig. Als je een discussie wilt prima, maar zie je dat de ander toch gelijk heeft blijf je niet gewoon scheinhijlig weg maar geef je dat toe! dan heb je ballen! en dan kan je een discussie voeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:54

ik denk dat zij een foto hadden willen zien van lang laag en een actieve achterhand.. maar wel jammer dat dit topic nu zo verkl**t is, het was een nuttig discussie topic maar het lijkt nergens meer op

misschien kun je beter gewoon nieuwe fotos maken en die op HAW zetten..en daar verder met ze discussieren. dan kunnen we hier weer ontopic over bitloos gaan Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:55

maar genoeg geleutel,,,,weer back ontopic Lachen

Overigens over t aansnoeren...vandaag stond ik naast mijn paardje en trok gelijdelijk de teugel aan ( aan een kant ) tot dat ik best hard trok om te kijken of t hoofdstel aansnoerde. Dit deed het dus niet, ik kon gewoon mijn hand er ruim tussen steken. Je voelde wel wat druk ( maar das de druk waarvoor ze moeten wijken ) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:57

VivaLaVida schreef:
ik denk dat zij een foto hadden willen zien van lang laag en een actieve achterhand.. maar wel jammer dat dit topic nu zo verkl**t is, het was een nuttig discussie topic maar het lijkt nergens meer op

misschien kun je beter gewoon nieuwe fotos maken en die op HAW zetten..en daar verder met ze discussieren. dan kunnen we hier weer ontopic over bitloos gaan Vork

die foto zal er volgende maand ook komen ( dna heb ik weer een camera Lachen voor my birthday ) en dan zal ik ze er nog eens op wijzen Lachen
Ik heb helaas niet alles op foto staan Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 06:51

cinnepin, op de laatste foto is het nog steeds een duikboot, ik zie geen taktfouten Lachen maar zeker niet een dragend paard....... kan ook niet, want hij loopt zo uit elkaar dat hij niet kan dragen.

Ik zou het overigens erg op prijs stellen als je tenminste pogingen doet je volwassen te gedragen. Ik zit hier niet om jou af te kraken, ik zit hier om zelf wat te leren en het door mij geleerde door te geven aan geintresseerden......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:40

de enige die zich niet volwassen gedroeg ben jij.
En ze lopt op de laaste foto niet uit elkaar hoor, het enige dat ze niet heeft is dat zogenaamde krulletje, en dat hoeft ze ook niet te hebben ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:43

maargoed einde discussie, ga werken en daarna geen zin meer in die onzin Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:43

Sorrie Cinnepin........ het gaat niet om een krulletje Lachen het gaat om correct lichaamsgebruik, waardoor je paard heel blijft.

Ik kan me voorstellen dat je niet weet hoe dat werkt, maar gooi het dan niet op ijzerloos maar gewoon op onkunde.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:46

Cinnepin schreef:
de enige die zich niet volwassen gedroeg ben jij.
En ze lopt op de laaste foto niet uit elkaar hoor, het enige dat ze niet heeft is dat zogenaamde krulletje, en dat hoeft ze ook niet te hebben ook!

En bedankt hoor Tong uitsteken En ik was gisteravond aan het paardrijden, dus vandaar dat de reactie uitbleef. Sorry hoor Knipoog

Op die laatste foto van jou zie je in iedergeval de goede driehoekjes, dus de tact is daar ok. Maar er is meer: (sorry voor de maar) de balans in de foto is op de voorhand. Dat je paard niet in de krul loopt hoeft ook niet. Je vind dat duidelijk een vies woord, maar dat vind ik ook. (Een goede aanleuning waarin mijn paard me verteld wat er gebeurt in zijn ruggegraat en zijn heupen, vind ik niet vies) Maar als je naar mijn paard in mijn profiel kijkt zie je hem ook genoeg met zijn neusje er uit. Het krulletje is niet waar het om gaat. EN dus ook niet waar je zo fel op tegen moet zijn. Dat is ook niet de goede manier van dresuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:30

HAR --> PP. HAR is bedoeld voor concrete vragen, discussies horen hier thuis.

Moderatoropmerking:
SVP wel ontopic en met respect over en weer reageren.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:21

Zo en dan ga ik nu mijn mening hier neerpleuren. sorry rose en de andere maar het moet nou eenmaal even..
Na het een en ander meegelezen te hebben in dit topic..
@ cinnepin: Hou alsjeblieft een keer op met dat bonito zo fantastische is ja een fantastische paard maar kwa rijden kan er nog ZOVEEL verbeterd worden.
overal zitten zn voor en nadelen aan aan ieder dingetje wat je hebt..accepteer dan ook dat bonito niet als een Z paardje loopt zonder bit in dr mond.
de mensen hier proberen informatie van elkaar te krijgen en jij moet het zoals vaak weer verzieken want ja het is een topic van rose nietwaar?
Ik heb je vaak zat zien rijden op bonito en ze is een super leuk paard in omgang maar kwa rijden nou..je bent er nog lang niet. dan kan je ijzerloos bitloos weet ik veel wat gaan rijden.
maar werk eerst is aan jezelf met rijden voordat je alles eraf gaat gooien en je je hele paard loopt te verzieken.
Ik noem verder geen namen maar heb het vaker met mensen erover gehad die bonito kennen en zien rijden.
maar ze valt ongeloofelijk uit elkaar doet waar ZIJ zinin heeft en jij loop alleen maar een beetje te lachen erbij !
ik zeg niet dat ik goed rijd. maar weet dat ik nog veel moet leren en zal dat ook inderdaad toegeven net zoals rose of iemand anders dat ook zal doen.
elk topic weer moet je verzieken met ontopic gedoe begin er een beetje moe van te worden.
Nu kan je me smsjes gaan sturen me pmetjes gaan sturen of gewoon wijzelijk je mond dichthouden maake me allemaal geen zak uit.
maar hoop dat het nu is een keer klaar zal zijn !

nogmaals sorry rose.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:11

Hoi Meiden kom op, bitloos of niet, het paard moet tijdens het rijden genoeg zn achterhand onder de massa zetten om geen problemen te krijgen, of dit nou bitloos is of niet.. Kom op doe niet zo kinderachtig maar geef nuttige info, hoe kan Cinnepin bijv haar paard trainen zodat hij de achterhand er wel onder treed..?

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:12

je kan zoveel tips geven wat je wilt cynthia maar als er niks mee gedaan word en ze niks aanneemt dan zou ik als ik jullie was mn tijd daar niet aan besteden. maar aan mensen die dingen echt willen weten en er wat mee willen doen

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:19

Of ze er wat mee doet is niet onze zorg, we kunnen haar wel tips geven en advies geven.. Afkatten heeft het paard niets aan.. Het belangrijkste is het paard, een 2e is zijzelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:36

Cinnepin schreef:
maar genoeg geleutel,,,,weer back ontopic Lachen

Overigens over t aansnoeren...vandaag stond ik naast mijn paardje en trok gelijdelijk de teugel aan ( aan een kant ) tot dat ik best hard trok om te kijken of t hoofdstel aansnoerde. Dit deed het dus niet, ik kon gewoon mijn hand er ruim tussen steken. Je voelde wel wat druk ( maar das de druk waarvoor ze moeten wijken ) )

Ik lag al lekker in mn bedje gister avond

Maar de werking van dat bewuste hoofdstel is dat het aansnoert door de ringetjes heen. Zou je er aan trekken, dan snoert het aan. Zo niet, dan is er iets mis met je hoofdstel! Er zit namelijk geen stop op, dat het op een gegeven moment niet meer verder aan kan snoeren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-08 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:40

Cynthiaaapje schreef:
Hoi Meiden kom op, bitloos of niet, het paard moet tijdens het rijden genoeg zn achterhand onder de massa zetten om geen problemen te krijgen, of dit nou bitloos is of niet.. Kom op doe niet zo kinderachtig maar geef nuttige info, hoe kan Cinnepin bijv haar paard trainen zodat hij de achterhand er wel onder treed..?

Nou dat lijkt me nou net niet zo''n goed idee.. Bloos ookal reageert zij in mijn topic...en plaatst een foto. er zijn al tips gegeven maar het lijkt me duidelijk dat ze daar niet zo op zit te wachten..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:42

We zullen zien als ze foto`s gaat plaatsen volgende maand met haar nieuwe camera Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:49

Cynthiaaapje schreef:

Helemaal mee eens, hoe leren wij onze paarden niet op de voorhand te lopen maar meer gebruik te maken van de achterhand.
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:52

@blensink:

Overgangen!!!!
balkjes lopen, werkt ook.

Maar vooral in de basistraining heel veel overgangen rijden. stap-draf-stap-draf-galop-draf-stap
en als het paard sterker is stap-galop.
Achterwaarts, ook een goede Lachen

van voren rond los en laag en dan die overgangen blijven herhalen. Zo hou je gelijk je peerd aan je been en heb je 2 vliegen in 1 klap.

Edit: pessoatuig, werkt ook super Ja
maar dat zou ik alleen bitloos niet doen Vork