Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:51

aerdenhout1 schreef:
In de bak zonder zadel en hoofdstel, handen op de rug en over een hindernis heen gaan.....

Wat is hier mis mee dan? Leer je alleen maar van zitten, lijkt me juist een goede zaak. Zolang je het in een afgesloten bak doet kun je alleen maar hard vallen Haha!
Zonder zadel buiten gaan rijden is een ander verhaal maar licht ook erg aan de rijkunsten van de ruiter en de braafheid van het paard

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:53

wedstrijdje langs de weg: wie kan harder, paard of auto?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:53

Euhm ja alles wat TS beschrijft doe ik nu nog wel eens Bloos .

Of met z'n tweeën op de pony, altijd dikke lol Nagelbijten / Gniffelen . Maar dat doe ik nu niet meer.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:56

ellepel schreef:
er staat zelfs nog een advertentie van mezelf in de ponyclub van tig jaar geleden:

"hallo, ik ben 12 jaar en rijd al 2 jaar paard.
graag wil ik jonge hengsten beleren en paarden met problemen weer opvoeden.
ik ben nergens bang voor"

ROFL Clown

Huilen van het lachen Huilen van het lachen

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:56

zo ben ik soms ook nog wel , tuurlijk wel voorzichtig
ik rijd soms ook wel zonder zadel en hoofdstel in de bak , heerlijk voor mij n zit ( som niet staartbotje nog steeds pijnlijk Tong uitsteken )

zonder handen springen , no nooit gedaan Tong uitsteken omdat pony veel steun van me verwacht

maarjha ik ben ook met een vriendin een keer op buitenrit geweest met zijntweeen op 1 pony Tong uitsteken twee jaar geleden

nu ga ik soms nog wel is zonder zadel op buitenrit maar niet zo vaak als eerst. maajha ik ben wel zo Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:57

Vroeger met z'n tween op een pony, lekker freestylen achterstevoren want de pony schrok nooit. en tuurlijk schrok ie dan net weer.. ook zo naar buiten etc. D'r onderdoor, op een oliebol gaan zitten toen k nog jong was die nog niet beleerd was.. 'dat zou ik wel even doen'. pfffft.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:04

Haha!! Ik weet niet wat je oud vindt maar ik denk dat ik met mijn 34 jaar toch wel tot de oude garde hoor hier!! Ja ik herken wel wat in jouw verhaal. Wij deden ook wedstrijdje langs de kant van de weg, wie het hardste kon........gasssssssss!! Man ik moet er echt niet meer aan denken. Ik ben nog steeds geen bange scheitert of zo maar ik begin toch absoluut wel sneller gevaar te zien! Destijds zag ik helemaal nooit gevaar Pling Pling Pling maar toen was ik ook een jaar of 13 Haha! Haha! Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:33

benangelique schreef:

haha of met de brommer! zulke filmpjes staan wel op youtube he?
is nogal ophef geweest hier op bokt, want dat kan toch niet!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:40

benangelique schreef:

Dat heeft dochterlief ook uitgevonden! Haha!
Het was ff schrikken toen een politiebusje naast haar opdoemde. Zij in de berm, busje natuurlijk op de weg.
Agent draaide het raampje open en riep dat ze te snel reed.
Bij de rotonde stopte ze netjes en vroeg hoe hard het dus ging. 53 km, zei de agent en ze zwaaiden zelfs nog ff.
Zo kan het ook! Knipoog

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:50

MarvanTom schreef:
benangelique schreef:

Dat heeft dochterlief ook uitgevonden! Haha!
Het was ff schrikken toen een politiebusje naast haar opdoemde. Zij in de berm, busje natuurlijk op de weg.
Agent draaide het raampje open en riep dat ze te snel reed.
Bij de rotonde stopte ze netjes en vroeg hoe hard het dus ging. 53 km, zei de agent en ze zwaaiden zelfs nog ff.
Zo kan het ook! Knipoog

Dat is nog eens leuke politie! Bij mij zeurden ze altijd dat ik ergens anders moest gaan rijden Vork

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:20

ik heb ook nog wel een sdat ik zo nder zadel spring me record is met me pony 1.05

was de pony 5 jaar Clown
maarja

toen ik jong was op shetlanders rijden gewoon met halster nouw achterste voren zitten en in galop , shetjj vond het niet grappig daar lag ik Tong uitsteken
of op mijn vriendin zijn pony erop en achterstevoren met longeren pony deed nooit wat nu bokte 3 keer hoog achterelkaar Tong uitsteken lag ik ook

en laatst met een shet. om die verkeers mak te maken , pannekoek zadel hoofdstelletje netjes cap op

zag dat beest een koe , peert dat beest de sloot in gelukkig niet veel water maar ik lag wwel onder op en dat beest op mij stappen heb er gelukkig niet veel aan over gehouden dat een kapotte mobiel

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:24

mijn vorige instructeur (60+, Z-jurylid) vertelde eens dat hij in zijn jonge jaren te paard naar de paardenmarkt ging met zijn vrienden en dat ze dan gewoon over de dranghekken sprongen...

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:23

ellepel schreef:
er staat zelfs nog een advertentie van mezelf in de ponyclub van tig jaar geleden:

"hallo, ik ben 12 jaar en rijd al 2 jaar paard.
graag wil ik jonge hengsten beleren en paarden met problemen weer opvoeden.
ik ben nergens bang voor"

ROFL Clown

Ieeee! Ik sta ook nog in de Ponyclub met Hassan!!!! Met een foto van mij en Has in galop (allebei lange losse manen, ik met mijn armen over elkaar en zónder beugels natuurlijk Rolleyes , met een stukje tekst als van: "Dit zijn Hassan en ik in volle galop, met onze manen in de wind. Ik lust graag brokjes dus als je er over hebt..." ROFL ROFL ROFL

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:52

Ik ben pas 23, maar ik heb ook al het nodige gedaan Haha!

- 5 paarden tegelijk terugbrengen van wei naar stal. Eentje onder je, 2 links en 2 rechts. Alleen het hek was altijd een probleem.
- Zonder zadel en met halster en 2 touwen langs een drukke weg een rondje rijden. Uiteraard met zijn tweeën op 1 pony.
- Met de pony een ijsje gaan halen, gewoon buiten ergens aanbinden.

Naar mate je ouder wordt, is het toch jammer dat je sommige dingen niet meer kan doen. Alhoewel ik met die doodbrave fjord van me nu ook nog weleens 'tricky' dingen doe Haha!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:58

Haha, sommige dingen die hier genoemd wordne doen wij nog steeds Tong uitsteken

Nou ten eerste Maliubu mag overal los, als het maar ene grasveld is. En als we ergens gaan zitten, gooien we polly gewoon los en kan ze lekker gras eten. Clown

Vroeger gingen we wel altijd, elke dag springen. Elke dag Tong uitsteken Nooit hoger dan 1 rechtop staande steen, want dat durfde we niet. En elke dag moesten we opbouwen met de steen plat, dan op z'n kant. En dan wisten we soms nog niet zeker of we wel recht opstaand durfde Huilen van het lachen

Ohja en Nicky heeft ee hele lange tijd met een halster touw als teugel gereden, want dat vond ze leuker. En we hebben ook ene hele tijd zonder neusriem gereden, want dat stond stoer Clown

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:00

Ik zat altijd onder mijn ex verzorg pony, echt een schat van een dier. Dan kon ik zijn sokken netjes antiklit maken Ja

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:40

beantsje schreef:
mijn vorige instructeur (60+, Z-jurylid) vertelde eens dat hij in zijn jonge jaren te paard naar de paardenmarkt ging met zijn vrienden en dat ze dan gewoon over de dranghekken sprongen...

Koe Heb ik ook een keer gedaan... Stomme leipo van een peerd vond de dranghekken die op drie galopsprongen na de driesprong stonden heel mooi in het geheel passen. Ik stond ineens in een B parcours terwijl ik in het M begonnen was. Clown

Zelfde paard heb ik ook een keer een triple van de verkeerde kant onvrijwillig mee gesprongen. Ik was al door de finish na de barrage en het ging weer ouderwets onbenullig hard. Haalde de bocht na de finish niet en paard had alweer een andere hindernis in het vizier. De idioot klapt zo over die triple. Zat wel in de prijzen maar ik kreeg nog wel van de jury te horen dat die bonushindernis niet nodig was geweest. Haha!

Maar eigenlijk lag in beide gevallen het initiatief bij het paard dus ipv "even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!" was het "paard deed even gek en gevaarlijk met mij!"

Dat paard heeft wel meer rare acties als je erop zit. Als je ernaast staat kan je d'r onderdoor rolschaatsen. Dat heeft m'n dochter een keer per ongeluk gedaan. Ze kwam wat hard de bocht om de schuur in en paard stond in het gangpad. Ze bukte en vloog er zo onder door. Paard keek wel wat verwonderd dat ie nu ineens omgedoopt was tot tunnel maar verzette geen stap.

Braaf paard Lovers

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:44

Haha ik was een braaf kiendje hoor Haha! . (19 nu)
Volgen mij heb ik niet echt veel gekke dingen gedaan...ik ben wel eens met jeans en zonder cap op mijn paard gesprongen in de wei om met slechts met een halster om weg te galoperen, die daar niet mee gediend was en een kleine boksessie gaf maar die heb ik kunnen uitzitten.
Dan ben ik ook eens met een ponykamp naar een paardenwei gegaan waar paarden twee weken volledige vakantie hadden gehad, en die hebben we terplekke opgezadelt om rechtstreeks via het bos naar huis te rijden, op een paard dat dus 2 weken niks had gedaan en dat ik helemaal niet kende.
Voor de rest moet ik nog eens nadenken, maar dit stelt in vergelijking met sommige anderen maar weinig voor Clown .

Bafizabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:53

Ik ben nu niet echt oud. Zestien jaar. Maar heb wel 4 dingen wat ik nu niet zo snel meer zou doen.

- Zonder cap rijden. Voor veel mensen heel normaal, maar mij zie je tegenwoordig ALLEEN maar met een cap op mijn hoofd op een paard.
- Samen op een pony galoperen op de weg. (Ook zonder cap)
- Op een pony zitten zonder zadel, en een vriendin die gaat longeren. En dan kijken wie het langst kan blijven zitten zonder vast te houden. (Ook zonder cap)
- Pony halen achter in het weiland, en dan trug galoperen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:56

Bafizabu, ik snap niet wat er gevaarlijk aan dat onderste. (op die cap na dan)

Bafizabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:59

Anne_GTI schreef:
Bafizabu, ik snap niet wat er gevaarlijk aan dat onderste. (op die cap na dan)

Het is misschien niet gevaarlijk, maar ik zou het nu niet meer doen. (Dus ik vind dat ik 4 jaar geleden ''gek'' deed met de pony) Was eigenlijk de bedoeling dat we de pony zouden halen achter in het weiland, maar toen gingen we er SAMEN op en trug galoperen naar het hek. Nee mij zie je dat nu niet meer doen.

_Jeanetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:26

zo'n 10 jaar geleden; Zonder cap op een doorgedraaide shetlander stappen.. op een betonnen wegdek en er af gelanseerd worden en hersenschudding hebben. Dus doe altijd mijn cap op :D

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:20

Hihi, heerlijk topic.

Vroeguh, toen reden we brommer zonder helm en zaten in de auto zonder gordel. Nergens was een telefoon te bekennen en we bleven de hele dag weg. Ook lieten we ons vervoeren in de trailer, lekker dicht bij je paard.

Ik heb het ook allemaal gedaan: paard met zijn teugels aan de telefooncel bij het station vastknopen en vriendje gaan bellen, wrakkige tweeplanks bruggetjes zonder leuningen oversteken, slalom tussen de bomen naast de rijksweg, viaducten oversteken met groen paard, wedstrijdje in molshopen weiland etc, onder begeleiding van zgn instructeur Bloos

Wat waren die pony's van toen toch moedig en braaf (of waren we helemaal Natural ?) Schijnheilig

Dat roekeloze zat niet alleen bij mij als ponyruiter maar zeker ook bij een van mijn instructeurs. Het lag blijkbaar niet alleen aan de leeftijd maar was in die tijd gewoon.

Die instructeur had er lol in in de pony's over de gekste dingen te laten springen: met slingers of paraplu's versierde sprongen,

Een keer had hij van strobalen een tunnel in de bak gemaakt en in die tunnel lagen strobalen als sprong. Volgens mij had hij er ook nog een dak omgemaakt, met hindernisbalken als versteviging. Gestoord

En dan maar grinniken, hoeveel ponies gaan die tunnel in en komen er ook weer uit.

Tsja, de cap was wel al verplicht in de les. Maar daar heb je niet zoveel aan als je een hindernisbalk op je hoofd krijgt.

Ik kan me geen ernstige ongelukken uit die tijd herinneren. Behalve van een hoefsmit, die kreeg een lel tegen zijn hoofd en heeft het niet overleefd.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:31

Hihi ik ben nog niet erg oud maar heb al wel erg lang pony's&paardjes.
Vooral door mijn onervarenheid en onwetendheid deed ik wel eens gekke dingen te pony Knipoog

* Hoe ging Farahmunda op de trailer? In onze koeien trailer (pasten 3 koeien op)!
Zonder tussen schot en ook geen stang achter de pony!!!
Hoe ging ze er af? Gewoon even omdraaien Tong uitsteken
En als ze niet goed vast zat? Dan draaide ze zich ook even om en keek boven de klep uit Haha!
Oja, we zijn ook wel eens vergeten de achterklep dicht te doen, vond Farahmunda niet erg Sigaar
***later toch maar een stang gekocht voor achter haar kont Tong uitsteken, én een heuse paardentrailer***

* Cowboy&indiaantje spelen in het weiland/tuin met heus indianenpaard (eigen pony).
Lees wel, zonder zadel, hoofdstel en cap op de pony door het land crossen.
En toen kwam er een trekker om de hoek... Indiaantje valt van de pony en breekt arm Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:33

Toen ik een jaar of 6 was wilde ik, net als mijn opa, heel erg graag mennen maar kreeg geen wagentje....
Heb toen samen met mijn neefje (8 jaar) op de rommelmarkt een kinderwagen gekocht en deze met strotouwtjes aan de singel van het zadel vastgemaakt, vervolgens de teugels met strotouwtjes verlengd en in de kinderwagen gekropen en m'n pony met een lange stok een lel op haar kont gegeven.
Dat ging ongeveer 10 meter goed Nagelbijten / Gniffelen
2 weken later had ik m'n eerste karretje Haha!