beantsje schreef:mijn vorige instructeur (60+, Z-jurylid) vertelde eens dat hij in zijn jonge jaren te paard naar de paardenmarkt ging met zijn vrienden en dat ze dan gewoon over de dranghekken sprongen...
Heb ik ook een keer gedaan... Stomme leipo van een peerd vond de dranghekken die op drie galopsprongen na de driesprong stonden heel mooi in het geheel passen. Ik stond ineens in een B parcours terwijl ik in het M begonnen was.
Zelfde paard heb ik ook een keer een triple van de verkeerde kant onvrijwillig mee gesprongen. Ik was al door de finish na de barrage en het ging weer ouderwets onbenullig hard. Haalde de bocht na de finish niet en paard had alweer een andere hindernis in het vizier. De idioot klapt zo over die triple. Zat wel in de prijzen maar ik kreeg nog wel van de jury te horen dat die bonushindernis niet nodig was geweest.
Maar eigenlijk lag in beide gevallen het initiatief bij het paard dus ipv "even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!" was het "paard deed even gek en gevaarlijk met mij!"
Dat paard heeft wel meer rare acties als je erop zit. Als je ernaast staat kan je d'r onderdoor rolschaatsen. Dat heeft m'n dochter een keer per ongeluk gedaan. Ze kwam wat hard de bocht om de schuur in en paard stond in het gangpad. Ze bukte en vloog er zo onder door. Paard keek wel wat verwonderd dat ie nu ineens omgedoopt was tot tunnel maar verzette geen stap.
Braaf paard