Hypes in a horses life

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Hypes in a horses life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:53

suleilitha schreef:
Dit verhaal is bedoeld als een soort column met een beetje cynisch ondertoontje. Jij hebt constant commentaar. Maar als de column in de krant je niet aanstaat, dan lees je die toch ook niet?
Verder ben ik niet bevooroordeeld, ik heb gewoon geuit hoe ik één en ander heb beleefd, dat is alles.

de waarheid is nooit leuk om te horen.....en er zit naar mijn idee veel waarheid in het stukje....

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:54

jessiejanes schreef:
Whahaha ROFL ,..je profiel is ook erg vermakkelijk,..uhm majesteit Afgod .

Ze zouden beter allemaal eens naar je profiel gaan kijken. Dan zien ze dat je tekst met knipoog mag gelezen worden. Maar, zoals het mooi spreekwoord zegt: al lachend zegt de zot de waarheid. (dat mag ook de nar, de gek etc zijn Haha! ).
Laatst bijgewerkt door Dana82 op 07-10-08 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:55

suleilitha schreef:
Dit verhaal is bedoeld als een soort column met een beetje cynisch ondertoontje. Jij hebt constant commentaar. Maar als de column in de krant je niet aanstaat, dan lees je die toch ook niet?
Verder ben ik niet bevooroordeeld, ik heb gewoon geuit hoe ik één en ander heb beleefd, dat is alles.

wanneer kunnen we deel 2 verwachten Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:55

Ik zal eens kijken of ik ééns per week iets kan brouwen....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:56

Meis, ga geld vragen voor je werk, want in ljiken lijkt me ook niet alles... Verdrietig

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:59

haha, naast de "natural" blijkt dus ook al de "traditional" te bestaan!! ROFL ik kon de term nog niet!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:59

dat is toch wel een talent als je zo kunt schrijven!!!
Gebruik het!!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:00

jessiejanes schreef:
haha, naast de "natural" blijkt dus ook al de "traditional" te bestaan!! ROFL ik kon de term nog niet!

yep, en de tranatural is een combi, wist je dat soms ook nog niet? Pling

Anoniem

Nee, en soms zitten we met de handen in het haar als er geen mensen dood gaan, maar je kan moeilijk op moordenaarspad gaan om te zorgen dat de uitvaartsector topdrukte heeft.
Wie-weet-ooit ga ik rijk worden Haha!

_Vanes_

De tranatural?? het moet niet gekker worden! Knipoog Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 07-10-08 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:01

Jeetje, wat een rotvak. dacht dat de mijne erg was... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:02

Ach nee joh, we lachen heel wat af!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:04

suleilitha schreef:
Ach nee joh, we lachen heel wat af!

Dat geloof ik nu echt! Ik vind het prachtig dat mensen zo mooie stukken schrijven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:04

de ene z'n dood......met de vergrijzing zal je niet meer werk krijgen in de toekomst...misschien een huurmoordenaar inschakelen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:07

Er lopen genoeg ontsnapte TBS-ers rond.. Duivel

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:15

suleilitha schreef:
Speedster, jij hoeft je niet zo aangevallen te voelen, maar er zijn in het algemeen nog erg veel mensen die een (eendags)cursus hoefbekappen doen om op die manier het geld van de hoefsmid uit te sparen. Ik wijs hierbij naar niemand maar weet gewoon dat ze er zijn.

Er zijn er ook zat die hun paard rondom op ijzers hebben staan omdat ze te beroerd zijn om verder te kijken wat er nog meer mogenlijk is, of 'iedereen doet het zo' of 'het gaat al heel lang zo'. En ik denk dat dat er meer zijn dan de mensen die de cursus hoefbekappen doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:18

Citaat:
Er zijn er ook zat die hun paard rondom op ijzers hebben staan omdat ze te beroerd zijn om verder te kijken wat er nog meer mogenlijk is, of 'iedereen doet het zo' of 'het gaat al heel lang zo'.

Dat is jouw mening, alleen moet je wel kijken naar het gebruiksdoel van het paard. Elke week 60 km. voor de marathonwagen over verharde wegen en dan nog wat buitenritjes, verder dressuur op gras, ik moet er alleen al niet aan denken als ik geen proppen kan draaien. IJzers zijn ook een bescherming voor je paard.
Kijk, als ik alleen maar een beetje door de bossen sjouwde met hynder zou ik hem ook niet laten beslaan. Maar ten eerste is de slijtage bij die van mij groter dan de aangroei, dus zou hij met mennen zijn voeten totaal kapot lopen. En ten tweede, een volte in galop op nat gras zonder wat extra grip is ook niet echt aan te bevelen. Het heeft dus lang niet altijd te maken met "te beroerd zijn om verder te kijken wat de mogelijkheden zijn" maar een stukje bewustwording over wat voor het paard het beste is, in combinatie met het doel waarvoor je je paard hebt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:24

jessiejanes schreef:

ik had heel lang als onderschrift 'voor al uw Ierse traditionals www.baloney.nl ' 'voor al uw naturals www.equi-nox.nl '

bij traditionals denk ik eerder aan reels and jigs Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:28

Nooo neee never, no nee never no more......???????
Of toch liever het verhaal van Suzy die door Henk Wijngaard op beestachtige wijze werd verkracht in de hooischuur? (HW jatte het liedje, het was oorspronkelijk een traditional)

Vooralsnog vind ik "traditional" wel een correcte benaming in paardenland. Het woord is volgens mij niet exclusief voorbehouden voor Keltische muziek Haha!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:39

had je stuk gisteravond al gelezen, vergeten te posten... Bloos
geweldig geschreven!
en tja dat je dan lekker weer een discussie los krijgt hier op bokt is niet zo heel moeilijk ben ik al wel achter.
Wat me wel opvalt zijn hier de reacties van Arabesk; ga ju nu echt anders aankijken dan na andere posten in andere topics! Ja

mensen wanneer begrijpen we nu eens dat ieder zijn eigen beleving heeft? Iedereen denkt en reageert toch verschillend?
De TS heeft dit erg leuke stuk geschreven uit haar eigen beleving en ja ook ik kan hier veel dingen in vinden, andere dingen zijn imo wat aangedikt maar ja dat krijg je toch al snel als je uit je geheugen iets opschrijft, vroegah was niet alles beter, maar vaak wel een stuk simpeler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:47

Weten jullie, natuurlijk was het verhaal opgeleukt en aangedikt. Natuurlijk was vroeger alles niet beter dan nu. Ik wilde alleen maar een statement maken, dat de paarden, die vroeger met veel minder poespas werden gehouden dan nu, ook gewoon gezond oud werden.
En, verder zat er nog al een verschil tussen de gemiddelde paardeneigenaar van toen en nu. Mensen hadden toen nog de kennis die ze hadden doorgekregen van vader op zoon of dochter, paarden waren verweven met hun levens. En hoe je het ook wendt of keert, in een heel leven doe je meer kennis op dan van een paar jaar lessen in een manege, Bokt lezen en excursies naar de Divoza Haha!

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:29

Er zijn anders ook zat traditionele boertjes die vroegah, toen hun rug het nog aankon, zelf de renettes en vijl ter hand namen... Uit zuinigheid!

De enige hype is de naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:32

Maar die boertjes hadden hun kennis wel opgedaan bij de smid en hadden er zelf ook oog voor hoe een hoef er uit hoorde te zien....

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:35

Mijn pa heeft hoefsmedenschool gevolgd. Alleen het eerste jaar, want het tweede daar kwamen de afwijkingen aan bod Knipoog , dat had hij toch niet nodig Haha! , want hij leerde het voor zichzelf. Een jaar lang hé, reed hij vele km met de trein naar die school.

Dus ja, wij beslagen en bekappen onze paarden zelf. Al 30 jaar met succes. Als er al een probleem opduikt, laten wij de hoefsmid komen (of de DA). Alsook de eerste keer dat we een "nieuw" paard willen beslagen. Zo zien we op voorhand al hoe het paard reageert, of er iets afwijkends is (meestal dus niet, want zo'n paard kopen we niet) etc... Hebben wij al veel geld uitgespaard! Dat kan ik je wel vertellen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:44

suleilitha schreef:
Citaat:
Er zijn er ook zat die hun paard rondom op ijzers hebben staan omdat ze te beroerd zijn om verder te kijken wat er nog meer mogenlijk is, of 'iedereen doet het zo' of 'het gaat al heel lang zo'.

Dat is jouw mening, alleen moet je wel kijken naar het gebruiksdoel van het paard. Elke week 60 km. voor de marathonwagen over verharde wegen en dan nog wat buitenritjes, verder dressuur op gras, ik moet er alleen al niet aan denken als ik geen proppen kan draaien. IJzers zijn ook een bescherming voor je paard.
Kijk, als ik alleen maar een beetje door de bossen sjouwde met hynder zou ik hem ook niet laten beslaan. Maar ten eerste is de slijtage bij die van mij groter dan de aangroei, dus zou hij met mennen zijn voeten totaal kapot lopen. En ten tweede, een volte in galop op nat gras zonder wat extra grip is ook niet echt aan te bevelen. Het heeft dus lang niet altijd te maken met "te beroerd zijn om verder te kijken wat de mogelijkheden zijn" maar een stukje bewustwording over wat voor het paard het beste is, in combinatie met het doel waarvoor je je paard hebt.

En een cursus hoefbekappen heeft niet altijd te maken met er geen geld aan uit willen geven, maar een stukje bewustwording over wat voor het paard het best is...

Edit: overgens, op gras zijn blote voeten minder glad dan ijzers...