Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:51

Jaaa heel veel eigenlijk :+.
Vooral met poetsen, knuffelen en buitenrijden of fietsen. Die paarden zijn mij echt een keertje zat :').

DierPortret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:00

Ik praat ook met mijn paardje, hij pakt het gevoel wat erachter zit op. Mooi om dat te delen

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:01

Ik praat inderdaad ook tegen mijn poown :o Wel heel zachtjes zodat mijn stalgenoten het niet horen :=

xojeanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:29

Ik praat genoeg tegen me paard, bij aankomt roep ok hen standaard altijd met he dikkie! Maar geen hele verhalen, wel altijd kleine dingen naar hem gericht. Vaak reageert hij er ook op ( niet dat hij echt terug praat)

Rose123

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:31

Het is maar goed dat mijn paard niet kan praten want anders zou ze toch wel gaan klagen. Ik klets eigenlijk altijd tegen haar behalve als ik aan het rijden ben maar bij het uitstappen begint het alweer ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:32

Ik praat ook best veel tegen de mijne, als ik hem uit het land haal vertel ik hem altijd al wat we gaan doen. :')

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:49

Ik zing voor mijn paard..... 8-) .

Praten niet zo heel veel, we communiceren goed als ik tegen hem aan sta met mijn hoofd op zijn rug en een hand op zijn schouder, de ander op zijn kont. Worden we allebei heel relaxed van! :z

Bij het buiten stappen zing ik Pippi Langkous en als hij heel zielig is een liedje van Blauzun....... :(:)

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:21

Ja ik praat heel veel tegen mijn paard :o

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:23

Ja, ik praat tegen alle dieren. Ik noem ze altijd 'kleintje'. Dus: *Wast paardenvoeten af* Dat was lekker he kleintje! En dan zie je mensen staan kijken van: Tegen wie heeft ze het. Lol :D.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:27

Ik zing ook te paard, vooral als er geen hond te bekennen is op het ruiterpad.
Muziek in me oren en vol gas. _O-

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:32

Haha ja, doe ik wel.
Als ie irritant doet bij de les praat ik kort tegen hem,
En als ik kom, dan roep ik meestal zijn naam en klets ik maar wat :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:47

:)) Absoluut! Als ik aankom "Firaaaaa! Dag poppetje!" tegen Zafirah en "Bajjjlieeeeeee!" tegen Bailey :')
En als ik ze ga halen "Dag mooi dametje. Hoe gaat 'ie met jou? Lekker grasjes aan de pluk-pluk? En nu moet je gaan werken... Aaaah arm kindje toch! Is mama zo gemeen tegen jou! We doen niet te hard werken hoor.." tegen Zaf en dan "Dag mama's allermooiste kleinste liefste prinsesje! Ga je lekker mee? Gaan we lekker fietsiefietsie doen en grasjes plukken. Ja? Kom maar poppetjepoem." tegen Bailey :+ Onder het poetsen vanalles en nogwat en met het rijden met Zaf ook weer een hoop gelul. Als het waait ook zingen zodat ze niet schrikt :P Onder het rijden vooral heel veel "Braaaaaf meisje. Zooo ja, keuuurig!" En als ze binnenbeen negeert op de volte... "MADAM. IK HEB OOK NOG EEN BINNENBEEN. Je negeert je moeder maar, niet mij." ...en stijf als een plank blijft. "Buigen. Buigen. BUIGEN. WE GAAN NIET VAN DE VOLTE TOT JE BUIGT }> " En als ze aanspringt en blijft galopperen zonder bokken: "LEKKER WIJFFIEEEE. Goedzo meissie dát is een echte grote meid. Braaaaaf zo oooh wat knap! Goedzo Spekkieeeee"

En als Bailey/Zafirah eten krijgt doe ik "Nomnomnomnomnommmm toch poepie?"

-O- Misschien wat minder praten hahaha.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:53

hahaha :')

Niekje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:35

Ja ik praat ook tegen mijn paard.
Altijd eventjes begroeten, en als er niemand in de buurt is heb ik ook wel een babbeltje tegen hem haha.
Tijdens t poetsen zeg ik ook wel wat tegen hem... maar als er meerdere in de buurt zijn dan geen hele verhalen hoor.... tijdens een buitenritje klets ik de oren van zn kop.
Heb niet echt het gevoel dat het hem wat uitmaakt... al dat getetter aan zn hoofd

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:37

Haha ik praat alleen maar! Haha hele verhalen krijgt mijn pony (cortana) altijd te horen maar of ze het nou zo leuk vind.. :') achja wat baasje blij maakt daar doet ze het voor :P

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:22

Ja hoor :) Als ik s,morgens aan kom bij de stallen zeg ik altijd met een piep stemmetje ' Hallo Snoopie' tegen mijn pony en ga der naar toe. Het is altijd heerlijk als je dingen tegen je pony kan zeggen. Even lekker uitluchten die hap :D
Ik vind het zoals ik al zei, altijd heerlijk om tegen me pony te praten :) Tijdens het wandelen, poetsen ect. echt gewoon leuk :)

Mirandax__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:55

Altijd,
Je kan gewoon je gekste verhalen kwijt.
Iets waarmee je zit , heb ook altijd het gevoel dat ie je begrijp en luisterd.
En je paard kan je niet uitlachen en raar aan kijken .
Is gewoon top .
MN BESTE VRIENDINNETJE <3

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:54

Ja, volgens mij wordt ik al voor gek verklaard in het bos ;)

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:40

Ik praat altijd met mijn paard, op stal praat hij zelfs hele verhalen terug. Hij praat zelfs terug tegen onze pup ( inmiddels al 5,5 maand), die er nog helemaal niets van snapt. Met rijden, wandelen en longeren praten we ook veel. Het kalmeert hem als er wat is waar hij angstig voor is. Je voelt dan heel zijn lijf ontspannen.

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:03

Ik praat ook altijd tegen mijn paardje. Heb ook het idee dat hij dan meer ontspant enzo :) En ik vind het gewoon fijn, haha

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:04

Ik praat non stop tegen mijn paardje. Anders
vind ik het zo stil! :)

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:31

Tijdens een training beperk ik me tot teksten die mijn hulpen en/of intenties ondersteunen, indien nodig.
Dus een hulp en/of gebaar met een commando erbij. Of een goedkeuring of correctie indien nodig.

Maar bij aankomst, tijdens het tutten, etc. klets ik een beetje weg. Geen verhalen van wat er op mijn werk gebeurd is (zonde van de tijd als je bij je paard bent ;-)), maar meer ter ondersteuning van wat er gebeurt of gaat gebeuren: Hai opa (=koosnaampje), ik kom zo bij je. / Zo, zal ik eerst maar even je eten halen? / Heb je het zo warm? / We gaan lekker een buitenritje maken. Hij verstaat het (vast?) niet, maar weet zeker dat hij de intentie wel begrijpt.

Bij een buitenritje, leverde dit eens een misverstandje op: We stapten op een fietspad, maar daar zit een soort van schuin "afstapje" in de weg. Dus ik neem mijn teugel iets op en zeg tegen mijn paard: "let op, opa!". De oudere meneer in een rolstoel die we net inhaalden keek geschrokken naar mij op, zijn vrouw erachter keek zelf heel boos. Zij dachten dat ik het tegen hen had! Maar snel uitgelegd dat ik mijn paard opa noem, vanwege zijn leeftijd. :o

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:42

O ik praat ook tegen al me paardjes maar wel alleen over hun dingen niet over me eigen. Behalve als ik bv niet kan rijden dan is t van nee dikke vandaag kunnen we niet rijden baasje heeft pijn.
Verder vind ik vooral bij de shetjes het heerlijk tegen ze te keuvelen. 1tje is mijn tuttebel andere is mijn ukkie of mini. Oudje is bompa, opa, brombeer of vriendje ( als tie lief is haha ). Mijn rijpaardje is pieper, dikke, vreetzak of jongen. haha vraag wel altijd aan me paardjes hoe het met ze gaat heb alleen nog nooit antwoord gehad haha of als ze iets mankeren van wat is der dan jongen. ;)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:59

Ik kom altijd de stal binnen lopen met 'YAARTJE-PAARDJE HEEEEEEEI! Even je halstertje pakken meisje' zoiets. En daarna natuurlijk nog hele verhalen, ook onder het rijden haha.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:01

Ooh ja, en ik sta nu een maandje op een nieuwe stal en daar kijken ze wel een beetje raar op af en toe. Maar ik geef hem ook rare bijnamen verder (Stinkie, dikkie, poepie, beer) dus dat speelt ook wel mee :')