slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:30

lotteke schreef:
KiWiKo schreef:
NEEEEE Lotteke Lachen Lachen jij weet teveel hoe het werkelijk is Lachen en bent over menselijke gevoelens heengestapt Lachen

ja erg he...
ik heb een mening gebaseerd op feiten en niet op

AaaHw WaT SiEluuuG...En DaN Is Ie NoG NiEt DoOd EnSow...
(nondju wat een werk om zo te typen zeg..)

Lotteke, prima, ga vooral je gang.
Maar ik proef hier toch echt een sfeertje van dat als je anders denkt, je meteen een mening hebt die niet op feiten gebaseerd zijn e.d. Dat vind ik erg jammer. Ik heb volgens mij nergens geroepen dat mensen het niet zelf mogen weten, maar IK maak een andere keuze tegen die tijd met MIJN paard. Mede vanwege het karakter van mijn paard, mede dankzij de persoonlijke ervaringen van diverse mensen om mij heen en hun (helaas ingeslapen) paarden en mede dankzij nog meer persoonlijke argumenten, waarvan ik niet de behoefte heb om dat hier te vertellen.
Helaas word je dan blijkbaar meteen als de eerste de beste penny neergezet. Dat vind ik ronduit respectloos.
Maar goed, gebeurt wel vaker op bokt en ik zal er geen nacht van wakker liggen. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:32

Nadya....... ik ben in de afgelopen 20 jaar denk ik 60 keer op het slachthuis geweest, heb zeker zoveel paarden ingeslapen zien worden..........

ik kies voor het slachthuis

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:35

ik ben op slachthuis en heel veel zien inslapen en ik kies voor inslapen, omdat het best bij men pony past en heb er goede ervaringen mee. Bij een ander paard zal het mischien anders zijn Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:36

en zo kijk ik wat het beste bij het paard past.......... heb jeen vechter dan laat je die niet inslapen Lachen

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:37

Nadya schreef:
lotteke schreef:
ja erg he...
ik heb een mening gebaseerd op feiten en niet op

AaaHw WaT SiEluuuG...En DaN Is Ie NoG NiEt DoOd EnSow...
(nondju wat een werk om zo te typen zeg..)

Lotteke, prima, ga vooral je gang.
Maar ik proef hier toch echt een sfeertje van dat als je anders denkt, je meteen een mening hebt die niet op feiten gebaseerd zijn e.d. Dat vind ik erg jammer. Ik heb volgens mij nergens geroepen dat mensen het niet zelf mogen weten, maar IK maak een andere keuze tegen die tijd met MIJN paard. Mede vanwege het karakter van mijn paard, mede dankzij de persoonlijke ervaringen van diverse mensen om mij heen en hun (helaas ingeslapen) paarden en mede dankzij nog meer persoonlijke argumenten, waarvan ik niet de behoefte heb om dat hier te vertellen.
Helaas word je dan blijkbaar meteen als de eerste de beste penny neergezet. Dat vind ik ronduit respectloos.
Maar goed, gebeurt wel vaker op bokt en ik zal er geen nacht van wakker liggen. Haha!

tjeutje, heb jij even lange tenen..
ik heb die test ergens op pagina 56 gelezen en heb m neer gezet
Verder reageerde ik met die "penny" reactie ook nog puur en alleen op kiwiko..
dat jij je dan aangevallen voelt?? Verward

Ik heb mijn mening hier nog niet eens neergezet of ik word er al op aangevallen?
bahbah..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:39

KiWiKo schreef:
Nadya....... ik ben in de afgelopen 20 jaar denk ik 60 keer op het slachthuis geweest, heb zeker zoveel paarden ingeslapen zien worden..........

ik kies voor het slachthuis

Dat moet je helemaal zelf weten, Kiwiko. Het lijkt me duidelijk dat ik dus voor iets anders kies.
Als mensen hier daar zo moeilijk over doen, prima, maar zeur dan niet dat er mensen zijn die gewoon een andere mening hebben. Iemand die anders denkt heeft net zoveel recht op dit topic met zijn of haar mening te reageren als 'jullie'.
Ik kan hier al mijn persoonlijke ervaringen van de bijna 30 jaar paardenomgang wel gaan roepen, maar daar heb ik geen behoefte aan. Het is gewoon mijn keuze, respecteer dat en doe verder niet alsof iemand als ik me niet bezig heeft gehouden met feiten en ervaringen. Maar nee hoor, dan krijg je weer van die 'sielug' verhalen. Over zielig gesproken....

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:41

moet jij mij even een quote geven waarin ik jouw mening niet respecteer of vertel dat inslapen slecht is?
ik antwoord op de test en geef aan wat de mogelijkheid bij slachten is.
Ik heb nog geen woord gezegd over inslapen of andere meningen.

Ja zielig ja...inderdaad..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:42

Vooral vraag 3 vond ik erg interessant, Lotteke. Haha! Haha! Haha!
Nogmaals, het is het sfeertje hier wat ik heel naar vind. En daarom ga ik nu lekker weer naar mijn paard toe.
Veel gezelliger dan al dat gezever hier. Doei, doei

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:42

ik doe nergens moeilijk over, ik geef alleen mijn mening gebaseerd op MIJN ervaring Lachen

en ik heb altijd een beter gevoel bij het slachthuis dan bij het inslapen.......... door de dingen die IK mee heb gemaakt.

dat het voor iemand anders anders is, dat kan...... geen probleem

maar ik blijf erbij dat zolang het dier goed vervoerd kan worden ik kies voor het slachthuis.....

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:44

60 pagina's.. En nog steeds dikke discussies hier Knipoog
Aiiiiii. Meningsverschillen blijven we houden mensen Haha!

Nessah

@Nadya: Iedereen verteld erbij waarom hij/zij deze keuze zal maken.. Waarom kan jij niet ook vertellen waarom je deze keuze maakt, ik ben namelijk benieuwd naar een argument ( gebaseerd op waarheden/feiten ipv spookverhalen) die jij hebt voor inslapen.
Inderdaad een paard die erg moeilijk is met de trailer kan ik me wat bij voor stellen. Maar voor de rest..

@lotteke: Die vragen die je had beantwoord.. wilde ik nog op reageren.. Want wat met inslapen gewoon weg een feit is.. Is dat ze niet heel nauwkeurig weten hoeveel ze welk paard moeten geven..omdat elk paard er anders op reageerd en er nooit een goed onderzoek is naar gedaan.. Bij mijn pony ( 8 jaar geleden) is het heel naar afgelopen.. Inderdaad, dit gebeurd niet vaak.. Maar helaas gebeurd het wel.. Heb het met mijn eigen ogen zien gebeuren..

Lolleke

Nadya schreef:
Vooral vraag 3 vond ik erg interessant, Lotteke. Haha! Haha! Haha!
Nogmaals, het is het sfeertje hier wat ik heel naar vind. En daarom ga ik nu lekker weer naar mijn paard toe.
Veel gezelliger dan al dat gezever hier. Doei, doei

moet je mij even vertellen wat voor er een antwoord staat bij vraag 3..... Slapen
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 02-05-07 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:45

Slachten is niet zielig, inslapen hoeft dat ook niet te zijn.

Aan beide kanten zitten enge spookverhalen die ik deels geloof, deels omdat ik soms denk dat veel mensen hun eigen emoties proberen goed te praten, bv slachten is respectloos naar je paard toe, terwijl ze zelf bang zijn om hun paard te zien vallen of iets dergelijks.

Als slachten netjes gebeurt is er niks respectloos aan, zelf zou ik voor slachten kiezen, maar mn paard is panish voor de slachterij, (we hebben vlakbij een slachterij gewoont)ga ik in zijn geval voor inslapen.
Met de buitenritten reed ik er vaak langs, maar de reactie van hem was dusdanig gestrest en angstig.
Mijn andere pony kijkt er bij wijze van spreke nog niet van op, die banjert er gewoon langsop.
Ze kijkt een keertje en dat was het, ze durft ook het terrein op, in tegenstelling tot mn andere paard die er echt geen stap op zet.
Laatst bijgewerkt door cissie op 02-05-07 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:46

lotteke schreef:
Je zou eens eerst een verplichte test moeten afleggen voordat je meedeed aan dit topic Haha! .

1) Zijn paarden nog bij bewustzijn als ze aan een haak opgehangen worden bij de slager?
a) Ja
b) Nee

2) Komt elk geslacht paard op een broodje terrecht?
a) Ja, je hebt hem aan de slager gegeven en niet te kiezen
b)Nee, je kan kiezen als je hem voor comsuptie laat gebruiken of niet.

3)Waar of niet: paarden vechten tegen het spuitje

a) Waar, grote kans dat hij een kwartier ligt te spartelen
b) Kan gebeuren, maar is niet gebruikelijk en nihil als het inslapen op de juiste manier gebeurd.
c) Nee, kan nooit. Die verhalen zijn allemaal broodje-aap.

4) Verbeter wat fout is.
"Als ik mijn paard wil laten slachten heb ik WEL te kiezen. Ze word opgehaald of ik breng haar zelf weg, daar word ze op afgesproken tijd geslacht, met een doelgericht schot en is ze meteen dood.
Daarna word ze of gebruikt voor consumptie of alsnog naar de Rendac afgevoerd.

Jep, er staat een antwoord je hebt toch iets dik gedrukt..? ( antwoord B)

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:49

paolasunny schreef:
Hij zij: nou, ik heb een keer meegemaakt dat een vriendin van mij haar paard liet inslapen,
wegens ernstige artrose.
het paard wist al dat het doodging, en het heeft 2 uur lang geduurt voordat het dood was.
Bij de slager weet het paard ook dat het dood gaat, maar je hoort KLAP en het is dood..

je spreekt jezelf tegen als je zegt dat paarden recht hebben op een vredige dood in dit stukje. 2 uur lang vechten tegen de dood noem ik nl niet vredig. overegens weet ik zelf niet wat ik zou doen. volgens mijn vader gebeurt het nl ook nog wel eens dat de pin in een slachthuis niet goed geschoten wordt en dan wordt het een marteling.............. ik heb gelukkig nog nooit voor de keuze gestaan.

layla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:50

[quote].. Het paard heeft een goed leven gehad ,quote]
Dit zinnetje !! Het betekent dus je paard jaarelang voor je gewerkt heeft en dit verdient die dan? ik kan er gewoon echt om janken je trouwe paard jaren maande weken, dagen uren plezier van gehad en dat krigjt die dan, dan heb je sorry hoor maar dan heb je toch geen hart! K noem hier geen name mij maar mijn mening is gewoon dat. Sorry mense ik wil hier ook geen ruzie mee uitlokken of iets dergelijks maar dit vind ik van slachte Clown

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:52

layla__ schreef:
Citaat:
.. Het paard heeft een goed leven gehad ,quote]
Dit zinnetje !! Het betekent dus je paard jaarelang voor je gewerkt heeft en dit verdient die dan? ik kan er gewoon echt om janken je trouwe paard jaren maande weken, dagen uren plezier van gehad en dat krigjt die dan, dan heb je sorry hoor maar dan heb je toch geen hart! K noem hier geen name mij maar mijn mening is gewoon dat. Sorry mense ik wil hier ook geen ruzie mee uitlokken of iets dergelijks maar dit vind ik van slachte Clown

Verward hier aarde...........contact!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:52

hildetc: paolasunny schrijft juist dat ze iets heeft mee gemaakt en daardoor eerder voor de slacht zou kiezen.. goed lezen he Knipoog
Mis schieten.. Sja dat heb je ook nog.. Al hoewel dat zeer zeldzaam is en een proffesionele "schieter" gebeurd dat niet..
Dat is ongeveer hetzelfde als dat de spuit zeer slecht aan slaat bij een paard, of de dossering niet klopt en het paard nog heel lang leeft en langzaam vergiftig wordt.. dat gebeurd ook. maar zeer zeer zelden.. Bij een goede arts zou dat niet gebeuren.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:53

b) Kan gebeuren, maar is niet gebruikelijk en nihil als het inslapen op de juiste manier gebeurd.

zeg ik daar dan mee dat inslapen slecht is?
ja het kan gebeuren, als je een eikelige DA hebt die liever die precieze dosis geeft dan overdosering
zelfde als dat het bij schieten fout kan gaan..iemand die niet oplet of uit haast niet goed mikt..
maar die vraag staat nou eenmaal niet in het rijtje..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:53

layla__ schreef:
Citaat:
.. Het paard heeft een goed leven gehad ,quote]

ten eerste; let op spelfouten en want dit is haast niet te lezen..
ten tweede; argumenten??? Scheve mond Rolleyes Zij zijn groot en ik is klein! Koe Sigaar Verward Verward

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:54

lotteke schreef:

zeg ik daar dan mee dat inslapen slecht is?
ja het kan gebeuren, als je een eikelige DA hebt die liever die precieze dosis geeft dan overdosering
zelfde als dat het bij schieten fout kan gaan..iemand die niet oplet of uit haast niet goed mikt..
maar die vraag staat nou eenmaal niet in het rijtje..

Ja sorry, ik dacht dat je bedoelde dat je vraag 3 helemaal niet had beantwoord snap je Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:55

ik vind nijnkerke een goede slachterij daar vind ik ze goed, maar ook iets te ver Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:55

misschien is het duidelijker als er gezegd word dat een paard een beter leven heeft gehad als menig koe of varken dat op ons bordje gepresenteerd wordt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:00

Niet mee eens, als je om dieren geeft neem je natuurlijk biologisch vlees zoals negro varkens die in de bossen rondlopen. Die hebben gelijk zelfs een beter leven gehad dan paarden Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:02

tuurlijk in de ideale wereld Lachen Lachen