PSvanLot schreef:https://www.horses.nl/opinie/laat-je-ho ... K5eE3OpObQ
Ik zet hier toch ook mijn vraagtekens bij… Waarom moet Schelstraete het recht praten? In dit stuk wordt naar mijn mening de schuld bij de aanklager en advocaat gelegd want ‘ Wanneer de FEI 4 of 2,5 jaar geleden de klacht in behandeling had genomen was deze voor iedereen vervelende kwestie al lang afgehandeld en, zo bewezen en aanleiding tot enige sanctie, ook voor Charlotte Dujardin achter de rug zodat zij als teamlid naar Parijs kon.’
Er heeft niemand de paardensport schade berokkend, enkel CD zelf.
Ik vind het ook bijzonder dat er lang gewacht is met het filmpje naar buiten brengen, en ook ik denk dat hier heel goed over nagedacht is en keur het ook ten zeerste af, maar om nu de schuld in de schoenen van de advocaat en aanklager te schuiven…
Dat is heel simpel, hij wil de advocaat van Charlotte wel worden.

Hij ziet zich een enorme zaak door de neus geboord worden. Een andere reden kan ik niet bedenken, want als hij een échte dierenliefhebber was, zou hij hier niet voor willen gaan staan.
Ook al heeft hij juridisch een minimaal puntje als ik het goed lees (maar wellicht zijn er advocaten die hier meer over kunnen zeggen) en dat is het artikel dat hij aanhaalt. Maar volgens mij gaat de jurisdictie van de FEI niet zo ver....