Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:59

Ja, bijna altijd was een Shetlander de pineut.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:03

Percy schreef:
Ja, bijna altijd was een Shetlander de pineut.

Dat had mijn shetlander toen hij nog hengst was (en nu als ruin eigenlijk nog wel :+) ideaal geleken.

Shirley

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:10

Echt niet -O-
Negen van de tien keer kom je bij een niet-hengstig chagrijn en de tiende keer wil zij wel, maar mag jij niet |o

Ik had altijd medelijden met die schouwhengstjes...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:10

Misschien kan een onafhankelijke bokker, die toevallig in de buurt woont 1x per week kijken of er verandering is O:)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:15

Anna79 schreef:
Misschien kan een onafhankelijke bokker, die toevallig in de buurt woont 1x per week kijken of er verandering is O:)

Jij woont in de buurt?
Ja, dat zou ik ook wel willen haha.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:16

Anna79 schreef:

:D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:58

Anna79 schreef:

_O- _O-

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 19:14

Ik vind haar inderdaad ook gezond, vrolijk en energiek tonen Percy. Met zoveel zand zou ze echt heel ziek moeten zijn, ze kunnen het best lang verborgen houden maar dat houdt ook een keer op. En met zo'n dikke zandbuik heb je echt een doodzieke pony weet ik helaas uit ervaring.
In principe is het goed dat de mogelijkheden er zijn maar het is ook goed als iedere eigenaar er een persoonlijke (hopelijk goed overdachte) afweging in maakt wat er wel en niet nodig is.

Ik heb, net als Shirley, ook altijd medelijden gehad met de schouwhengstjes imaudy... Dan trek je als hengst echt altijd aan het kortste eind en zit je wel met al die hormonen...

Hahaha Anna79, als het goed is komt Froukje_J hier binnenkort een keer langs met haar dochter. Zij wil vast verslag doen. Maar jij bent ook welkom hoor!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:40

Stille meelezer hier, die vanaf het begin in team hooi zit (sorry) :o maar wel hoopt op een veulentje :D .

Voor alsnog worden de foto’s elke keer schuin van achter gemaakt, dat kan soms de buik doen vertekenen hoe deze uitsteekt. Hoe ziet de buik er uit als je vanaf recht erachter een foto maakt? :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:43

Afbeelding

Ik vind er toch niet echt een supergroot verschil in zitten.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:54

Na lang twijfelen ga ik toch van team veulen naar team hooi. Wellicht verrast Skyla ons nog, maar ik heb er zelf een hard hoofd in. Qua uier had ik ook echt wel wat meer verandering verwacht nu op dit moment zo laat in een eventuele dracht.
Ik hoop voor jou Swift dat er inderdaad alsnog een prachtig gezond veulentje uitkomt en dan heb ik het tegen die tijd gewoon helemaal mis met mijn keuze qua wijziging van team. Voor mij is het nu dus voor nu team hooi.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 20:01

Skyla haar buik is vanuit elke hoek als je er live bij staat dikker maar vooral lager, dat is lastig op de foto te krijgen...
Ik zeg ook nog steeds niet dat ik er 100% zeker van ben dat er een veulentje komt maar ik ben er wel 100% zeker van dat haar buik veranderd (en met mij alle andere mensen die Skyla live zien). Maar daar zijn ook andere verklaringen voor te verzinnen.

Ik snap je motivatie xYaartje, Skyla lijkt er inderdaad een hele eigen tijdlijn en tempo op na te houden die niet past bij wat je verwacht. Ik hou nog hoop omdat ik live wel veranderingen zie maar dat kan ook komen doordat mijn kritische blik vertroebeld raakt door diezelfde hoop. We zullen het zien!

Foto recht van achter waar je inderdaad niet heel veel op ziet. Zoals ik eerder al schreeft lijkt de buik van Skyla vooral lager te worden en niet zozeer breder. De foto's schuin van achter zijn gemaakt als haar buik scheef lijkt te zijn.

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:08

Monique1963 schreef:
Marcella schreef:
MRI geeft alleen duidelijkheid en niks meer.

Het was een grapje, hè Marcella. Op een MRI zou je in Skyla een tweede paardje kunnen zien zitten, maar Swift heeft al in het begin van het topic gezegd dat geen enkele vorm van scan goed voor Skyla zou zijn.

Bedoelde ook voor swifter zelf en niet van skyla. ;)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:12

Lees al hele tijd mee maar bij de laatste foto's... echt team hooi..
Zeker als ze al bijna over draagt.

Ze zou zowat op ontploffen moeten staan.

Mijn beide merries moeten nog 4 maanden... Zijn al bijna tonnen op pootjes.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:16

Als het haar eerste veulen is hoeft dat niet. Tinker van vrienden leek niet drachtig te zijn, geen buik maar ik wist zeker dat ik een veulen had voelen schoppen.
Helaas waren het er zelfs twee, doodgeboren of direct gestorven .

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:17

Als 20 februari haar laatste dekdag was, zou ze nu 348 dagen zijn.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:22

Om maar even binnen te vallen
Deze merrie (Welsh A) was 346 dagen op deze foto, 6 dagen voor het veulen (haar tweede), op deze foto lijkt ze nog dikker dan ze was, zo dat ik zelf ook nog wel eens twijfelde waar het veulen zat. (Uiteindelijk kwam er een joekel van een veulen uit)
Afbeelding

1 dag van tevoren.
Afbeelding

Ze hoeven echt niet op ploffen te staan zo vlak voor de bevalling.
Nu had deze wel meer uier dan Skyla

Ik volg al vanaf het begin stiekem mee en vindt haar buik ook verdacht.

Ik heb niet iedere reactie letterlijk meegekregen, maar is er al aan een eventuele schijndracht gedacht?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:25

Ik blijf ook koppig in team hooi. :o
Al heel veel mini veulentjes gefokt en toch al wat ervaring. Bij het zien van de buik in sommige poses zou je ook oprecht twijfelen, maar de uier doet echt niks, en hoewel ze zeker kunnen bevallen met weinig uier, is er meestal toch wel wat te zien en dat is hier nog steeds niet zo.

Maar ik blijf in spanning volgen en zou het maar wat graag verkeerd hebben! _/-\o_

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:42

ik blijf stug team veulen. Ik kan anders de vreemde bobbels op de filmpjes niet verklaren. Ik heb nog nooit darmbewegingen bij mijn paarden gezien die dit kunnen verklaren.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:42

KittyDylan schreef:
Om maar even binnen te vallen
Deze merrie (Welsh A) was 346 dagen op deze foto, 6 dagen voor het veulen (haar tweede), op deze foto lijkt ze nog dikker dan ze was, zo dat ik zelf ook nog wel eens twijfelde waar het veulen zat. (Uiteindelijk kwam er een joekel van een veulen uit)
[ [url=m/kQomke.jpg]Afbeelding[/url] ]

1 dag van tevoren.
[ [url=m/yr0kib.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze hoeven echt niet op ploffen te staan zo vlak voor de bevalling.
Nu had deze wel meer uier dan Skyla

Ik volg al vanaf het begin stiekem mee en vindt haar buik ook verdacht.

Ik heb niet iedere reactie letterlijk meegekregen, maar is er al aan een eventuele schijndracht gedacht?

Je ziet duidelijk dat hier iets in zit, vind deze niet te vergelijken met de pony van TS

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 20:48

Grappig hè hoe op de ene foto veel mensen een drachtige pony zien en op de andere foto absoluut niet. Het hangt gewoon heel erg af van de hoek en het moment van de foto. Het is denk ik ook nooit vanaf een foto met zekerheid te zeggen of een pony drachtig is of niet. En live eigenlijk ook niet. Want zoals ik eerder al schreef dacht echt iedereen dat Sterra drachtig was, die zag er ook absoluut hoogdrachtig uit. Skyla ziet er niet hoogdrachtig uit al helemaal niet voor de tijd die ze dan al zou dragen. Maar ik meen wel veranderingen te zien en vind de vorm van haar buik opvallend. Ik vind het zelf nu nog te vroeg om alles los te laten, ik zou het mezelf niet vergeven als ik daardoor toch wat mis. Maar de kans wordt wel steeds kleiner, zo reëel ben ik ook wel.

Wat een triest verhaal Percy... dat is echt niet de afloop waar je op hoopt en je verwacht natuurlijk ook geen tweeling bij nauwelijks buik...

Ik heb zelf dus wel het idee dat haar uier iets doet sinds de eerste uier foto Pretty maar het is zeker niet overtuigend, dat ben ik helemaal met je eens! Haar buik brengt mij wel aan het twijfelen (ook pas sinds kort hoor) maar ik had liever ook wat meer/duidelijkere signalen gehad. Leuk dat je toch blijft volgen!

Leuk dag je komt binnenvallen met deze foto's KittyDylan! Dat lijkt zo vanaf de foto's (die dus niet alles zeggen :') ) wel erg op de buik van Skyla! Bijzonder dat er bij jouw mooie merrie dan ook nog zo'n groot veulen uit kwam, dat verwacht je dan ook niet... De uier van Skyla doet inderdaad nog niet enthousiast mee, maar naar mijn idee gebeurt er wel wat. Ze blijft steeds wat dubbel in haar signalen voor mijn gevoel.
Schijndracht neem ik zeker ook in overweging, dat lijkt mij (na een veulentje) de meest logische verklaring. Als de tijd waarin je redelijkerwijs nog een veulentje kunt verwachten voorbij is laat haar daarop controleren.

Voor mij geven de foto's juist wel een herkenbaar beeld Mallybelly, zo zie je maar weer wat perceptie kan doen...

Jij blijft een trouwe team veulen supporter vanaf het eerste bobbeltje Monique1963 *\o/*

Boven de eerste uier foto op 10 december, onder een uier foto van vandaag:

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:01

LOL, ja Swift, ik vind dat je het veulen maar Babbeltje moet noemen. Vernoemd naar het BObbeltje maar dan met de A die je wilt. En als je al een andere naam hebt dan doe je gewoon "de naam-Babbeltje". ;-)

Ik vind de uier wel veranderd. En sommige buikfoto's vind ik erg laag hangen. Maar ja, het duuuuuuuurt wel lang. Ik blijf nog 3 weken team veulen, dan is het een jaar...

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:10

En dan zul je zien, dan wordt het een jaar en een dag. :+

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:12

Punt 1: ik denk voor heet eerst ook wel verschil te zien in de uiers *\o/*

Punt 2: ik zat te denken, terwijl ik de ongelezen berichten doorscrolde, dat hoeveel shetjes krijgen nou zo veel aandacht qua buik?? :')
* Ten eerste dat ts dagelijks soms tor twee keer toe een foto post.
* En dat meerdere lezers al allerlei collage's van de buiken (of tietjes) hebben gemaakt.
* En dat na elke fotopost een vijftigtal(?) meelezende bokkers hun expertise in het spel gooien om de foto's grondig te analyseren (wie geeft toe wel eens een liniaal naast het scherm te zetten? Of laat de partner /kind /collega ook meekijken en speculeren? :o? )
* Wat dan nog resulteert in meerdere posts met argumentatie voor en tegen.

Als Skyla's rondingen niet de meest geanalyseerde buik is van de eeuw weet ik het ook niet meer. :+

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 21:34

Hahaha er wordt in iedergeval ook genoeg over gebabbeld hier :D Het duurt zeker heel lang... Ik zie ook absoluut veranderingen maar niet zo spectaculair als ik had gehoopt... Je kunt het nog steeds op twee manieren uitleggen, dat vind ik lastig.

Dat zou wel heel sneu zijn voor Monique Celebi :') Maar theoretisch gezien zou het kunnen. Ik heb zelf 1 maart als absolute deadline in mijn hoofd maar dat lijkt me eigenlijk wel rijkelijk ver gezocht :')

Jij kijkt misschien wel door dezelfde roze veulen bril als ik Ponytante maar ik ben toch blij dat jij het ook ziet :D
Hahaha ik zou er een complex van krijgen als mijn buik zo geanalyseerd werd, hopelijk heeft Skyla daar geen last van :oo Ik vind het voor nu een heerlijke afleiding en ik hoop dat we (against all odds) toch nog een veulentje krijgen als resultaat. Maar anders hebben Skyla en bokt toch maar mooi geholpen om de lange winter een beetje leuker te maken *\o/*