Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Tot dat die mensen opeens zien én dat (landbouw)huisdieren er niet veilig achter kunnen staan, maar vooral dat klein -en groot wild zich de dood in loopt als ze in wolfwerende afrastering terecht komen.
Want het is zielig dat onschuldig wild zich te pletter loopt.
De landbouwhhuisdieren worden sowieso geslacht is hun gedachtengang.
tienus63 schreef:Tot dat die mensen opeens zien én dat (landbouw)huisdieren er niet veilig achter kunnen staan, maar vooral dat klein -en groot wild zich de dood in loopt als ze in wolfwerende afrastering terecht komen.
Want het is zielig dat onschuldig wild zich te pletter loopt.
De landbouwhhuisdieren worden sowieso geslacht is hun gedachtengang.
DuoPenotti schreef:Precies
Animal rights stopt echt niet al staat Nederland vol met hekken.
Want dan is de onderste draad ergens 2mm te hoog of wat ook.
Sanet schreef:Er wordt nu toch ook al gezegd dat het vee dan maar gewoon binnen moet staan, dus dat roepen ze dan gewoon nog veel harder. Die omheining is een wassen neus…
Mellow schreef:Ze wilden flappie alleen maar een kusje brengen.
Prima dat die partijen voor dierenwelzijn er zijn. Maar doorslaan in dingen daar zijn ze heel goed in.
Neem nu het radiospotjes wbt de sloopmelk. Daar worden dingen in gezegd die menig mens klakkeloos zal aannemen en die nog nooit een stap op een boerenbedrijf heeft gezet.
En zo is het ook mbt de wolf. Ik was laatst op buitenrit met een vriendin en die wilde naar de eese, ik niet omdat daar dus regelmatig zichtmeldingen zijn. Zij gaf aan dat een hondenfluitje wel zou helpen en dat ze erg schuw zijn.
Tja, ik geloof dat dus niet meer...
Als ik die filmpjes zie waarbij ze niet snel terugdeinzen voor grote handgebaren en schreeuwen zal een fluitje m.i. ook weinig doen.
Anne_GTI schreef:Mensen hebben sowieso geen idee...
Leuk voorbeeld 15 jaar geleden toen mijn dochter nog een kleuter was... themaweek boerderij.
Alle kleuters met ouders de boer op. Megastal met varkens. Splinternieuw bedrijf, duizenden varkens op 1 lokatie. Doorschuifsysteem dus biggen gaan maar 1 keer van het bedrijf; op transport naar de slager 50 km verderop. Zegt letterlijk 1 van die ouders "wat een prachtig leven hebben die varkens hier, maar dit zie ik toch veel liever dan al die megastallen"
Ze stond in een bedrijf wat eigenlijk 5 megastallen was...
De indoctrinatie van enge clubjes als wakker dier en animal rights is al compleet doorgeslagen. Heinrich Himmler zou trots op ze zijn.
Wintu schreef:Anne_GTI schreef:Mensen hebben sowieso geen idee...
Leuk voorbeeld 15 jaar geleden toen mijn dochter nog een kleuter was... themaweek boerderij.
Alle kleuters met ouders de boer op. Megastal met varkens. Splinternieuw bedrijf, duizenden varkens op 1 lokatie. Doorschuifsysteem dus biggen gaan maar 1 keer van het bedrijf; op transport naar de slager 50 km verderop. Zegt letterlijk 1 van die ouders "wat een prachtig leven hebben die varkens hier, maar dit zie ik toch veel liever dan al die megastallen"
Ze stond in een bedrijf wat eigenlijk 5 megastallen was...
De indoctrinatie van enge clubjes als wakker dier en animal rights is al compleet doorgeslagen. Heinrich Himmler zou trots op ze zijn.
Ik heb ooit eens een programma gezien, waar in BN'ers mee gingen met een schaapherder. Heb een aantal malen met mijn mond open van verbazing gezeten.
We gaan er van uit dat veel dingen vanzelfsprekend zijn, omdat we het de normaalste zaak van de wereld vinden, maar voor velen is het een ver van mijn bed show. Met de wolf net zo, als je al geen kaas hebt gegeten van weidedieren of wild en je hebt net TwoSox gezien in Dances with Wolves, dan is een wolf in Nederland natuurlijk zeer romantisch. Mensen hebben een compleet vertekent beeld.
Beetje in de categorie als ik noem dat mijn zoon mild autisme heeft, men zich gelijk een Dustin Hofman in Rainman er bij voorstelt. Dat is in hun beleving een autist, zo zwart wit, niks grijs en dat is met de wolf net zo, die is prachtig en als men je in tv shows ook nog verteld dat die plattelanders het allemaal gewoon niet goed voor hebben met hun dieren, tja, dan wordt het als zoete koek geslikt.
Mellow schreef:Ze wilden flappie alleen maar een kusje brengen.
Prima dat die partijen voor dierenwelzijn er zijn. Maar doorslaan in dingen daar zijn ze heel goed in.
Neem nu het radiospotjes wbt de sloopmelk. Daar worden dingen in gezegd die menig mens klakkeloos zal aannemen en die nog nooit een stap op een boerenbedrijf heeft gezet.
En zo is het ook mbt de wolf. Ik was laatst op buitenrit met een vriendin en die wilde naar de eese, ik niet omdat daar dus regelmatig zichtmeldingen zijn. Zij gaf aan dat een hondenfluitje wel zou helpen en dat ze erg schuw zijn.
Tja, ik geloof dat dus niet meer...
Als ik die filmpjes zie waarbij ze niet snel terugdeinzen voor grote handgebaren en schreeuwen zal een fluitje m.i. ook weinig doen.