[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 00:02

Ja die Ukkepuk he, jeetje... We kwam op de nieuwe stal en ik moest de namen doorgeven, de nieuwe stalhouder zei al : ehh, die is 1 he, dat is geen Ukkie hoor :o

Nee, maar het is wel leuk. Kom straks een gevaarte van 1.70m+ aan die Ukkie heet :o

Ze is nog steeds lekker die 'lellebel' die ze ook als veulen was. Met het enten moest ik even opletten dat ze de arts niet even stiekem terugbeet :+ Het was dezelfde dierenarts die haar als veulen behandeld heeft en die zei al: ja, ze is niks veranderd }>

Ik kan er eigenlijk alles wel mee, maar alle 'vreemde' mensen hebben wel de handen even vol. Als ze wat van haar moeten zegmaar (hoeven bekappen, enten, etc). In de dagelijkse omgang loopt ze met iedereen gelukkig wel mee.

En ja, verder is het echt heerlijk weer genieten, we hadden deze stap al veel eerder moeten maken achteraf gezien, maarja, dat is achteraf praten natuurlijk. De paarden hebben hier dan wel kleinere weides, maar ze zijn in die 2 maanden allemaal zo happy, rustig en tevreden geworden, het is eigenlijk ongelofelijk.
Vanochtend is de zadelservice weer geweest, die had ze voor het laatst in juni gezien en met het meten was ook echt verschil te zien. Ze zei direct dat Daisy vooral ook enorm bijgetrokken was en mooie bespiering had gekregen, altijd een mooi compliment.

Dus alle lichten weer op groen om lekker samen allemaal op te bouwen en verder te genieten :j

Bijrijdster haar moeder (die normaal Klarrissa ook rijdt), heeft vanochtend lekker even op Rosa gereden, want Klarrissa moest het zadel nagekeken, die rijdt er ook zo mee weg, echt heerlijk
Afbeelding

Afbeelding

Dat is voor mij toch ook echt wel genieten elke keer weer, om mensen zo te zien genieten van je fokproducten <3 Echt heerlijk.

Ralph doet het ook super bij het trainingsadres, en afgelopen zondag ook even bij Torbjorn langsgeweest en de veulens die daar nu in de opfok staan. Ze doen het allemaal goed. Ben zo benieuwd hoe hij de training gaat oppakken <3 Krijg alleen maar complimenten over hoe braaf hij is, blij mee :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:54

Wat zien ze er allemaal goed uit. En was is Uk al mooi aan het uitzwaren zeg. Ik heb ook een gelderse -U. Maar dat is echt nog een slungel. :=

mala26

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:13

Der oren zijn nog steeds groot <3

Fijn dat de nieuwe plek zo goed bevalt.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 01:27

Haha ja Uk haar oren zijn nog steeds groot, ik ben bang dat dit ook wel zo zal blijven ;)

@Niwla : Oh ik vind Uk eigenlijk al best een slungel, maar dat valt dus nog mee ;) Ja ze zien er zeker allemaal top uit, erg fijn bijgekomen allemaal sinds we hier staan <3

Ralph is vandaag met zijn trainer voor het eerst op een nieuwe locatie in de binnenbak getraind, kreeg veel beeldmateriaal, maar heb er een korte video van gemaakt :

Hij vond het wel spannend, maar ze was tevreden met hoe hij het deed. Ze is nu 20 weken zwanger, maar gelukkig kan hij er blijven staan in training, als ze het zelf niet meer kan dan neemt haar zus het van haar over. Die vindt hem helemaal geweldig, dus erg fijn <3

Dankbaar dat hij zo een fijne opleiding meekrijgt en goed in zijn vel zit !

Ze heeft hem ook afgelopen week een keer laten vrijspringen, dat vond hij heel erg leuk en zo te zien is hij er ook wel handig in :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:51

Nou het is wel een heel fijn paard hoor <3 plaatje ook zo onder het zadel!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 17:32

Alweer even niet gepost zie ik, maar we willen onze volgers alsnog hele fijne feestdagen wensen en een prachtig mooi 2026 ! Dat we allemaal maar een mooi paardenjaar mogen beleven <3 {:)

Ukkie mocht poseren en shined op onze kerstkaart, ze wordt alweer 2 in januari en het is zo'n heerlijk dier <3

Afbeelding

En Lia heeft ons samen ook ff vastgelegd, ik kijk volgens mij altijd even verliefd naar haar <3
Afbeelding

De paarden doen het allemaal super, ik kan niet anders dan genieten en lekker bezig zijn met ze, geen gekke dingetjes en ook de mannen doen het supergoed op hun trainingsadres. Kortom : wij zijn enorm blij en genieten nog steeds volop :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:48

Wat een mooie fotos en wat fijn dat de verhuizing zo goed heeft uitgepakt.
Op naar een geweldig nieuwjaar voor jullie!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 20:54

Prachtige foto’s! En fijn databases zo goed gaat..

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 23:41

Prachtige foto’s en ook voor jullie fijne feestdagen!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 09:07

Dank jullie wel <3

Gisteren was een spannende dag: Torbjorn staat natuurlijk in training voor de hengstenkeuring 21 maart en hij werd röntgenologisch gekeurd.

Hij gedroeg zich werkelijk waar voorbeeldig, de dierenarts was erg te spreken over zijn karakter en hij is helemaal goedgekeurd *\%/*

Op naar 21 maart <3 altijd fijn als ze daar weer goed doorheen komen.

Hij heeft ook een mooie maat : 1.68m op dit moment. Dikke prima

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 15:44

Jij ook fijne feestdagen en een mooi 2026 <|-
Leuke foto van jou en Uk!(het kie laten we nu maar weg 8-) )

Super fijn van Torbjorn op naar de keuring!

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:49

Jullie ook vast fijne feestdagen. Wordt Uk alweer 2… wat vliegt de tijd….

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:40

Jeetje

Wat groot al

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 08:44

Die is toch echt wel Uk af…maar ze blijft altijd Uk.
Mooie foto!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 06:02

Emj_23 schreef:
Jullie ook vast fijne feestdagen. Wordt Uk alweer 2… wat vliegt de tijd….

Echt de tijd vliegt ! En ergens ook wel leuk, want aankomend jaar wil ik haar gaan introduceren aan wandeltochtjes samen, ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden :j

@Zinzi: ja he, ze doet qua hoogte niet heel erg veel meer onder voor haar grote zus
Afbeelding

@Karijn: dat klopt, ze blijft altijd de enige en echte Uk <3

Ik kreeg weer 2 leuke updates.

1 van Skye, die zich echt zo gaaf ontwikkeld bij zijn nieuwe thuis
Afbeelding

Even ter vergelijking: dit was een jaar geleden
Afbeelding

Zijn eigenaresse is enorm blij met hem <3

En ik kreeg wat leuke beelden van Ursa Major , de zoon van Charlotte , die lekker zich aan het uitleven is

Ik kan hier zo van genieten als fokker <3 :j