Als pup size?

Damn wat voor een Tsjernobyl ratten heb je daar?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daan13 schreef:Pardon? Hoe groot zijn die ratten??
Als pup size?![]()
Daan13 schreef:Pardon? Hoe groot zijn die ratten??
Als pup size?![]()
Ayasha schreef:Daan13 schreef:Pardon? Hoe groot zijn die ratten??
Als pup size?![]()
ja geloof me, wij schrokken ook... Ik wist dat ratten groot waren maar dat had ik nog niet gezien. (pup is overigens wel nog een gupje hoor, hij toont groter op foto dan hij is.). En agressief ook als ze in het nauw waren.We hadden ze met levende vangkooien gevangen maar je kon niet eens meer aan de kooi komen, het geluid dat er uit kwam leek haast op grommen zodra je in de buurt kwam.
![]()
Dus toen zaten we met een probleem want wij wilden die beesten eigenlijk zo humaan mogelijk doden.. (voor zover dat humaan is, ik weet wel dat ze ook niets kunnen doen aan "wat" ze zijn maar ze dragen zoveel mee...) maar die durfden we echt niet "los" te laten om ze op slag dood te maken en in die kooien was dat ook niet echt een optie. Dus uiteindelijk maar gif bij hen gegooid ook al weet ik dat dat ook niet de meest aangename dood is maar goed, dood gaan van de stress in die kooi is dat al evemin.
Het eerste plan was om ze een paar dorpen verder in het bos uit te zetten maar niemand van ons durfde die kooien nog op pakken zo agressief waren ze.![]()
Laat staan dat iemand die kooi nog wilde open doen eens je ze op de plaats van bestemming had.
Dus ik verkies echt een klopgeest boven eventuele familie van bovenstaande... En ik weet dat ze erg territoriaal zijn dus als er eentje zit is het waarschijnlijk "familie".
petraaken schreef:tip, diepe kuip vullen met water. steen aan de kooi hangen zodat hij zeker onder blijft en zo je ratten probleem oplossen. Ohja, die kooien pak je best vast met een 2-tal tangen zodat ze geen kans hebben om in je vingers te bijten. Zo lossen wij bij ons het rattenprobleem op.
jokari schreef:Nu ergens binnen geraken voor een MRI is idd rampzalig. Ik probeer bij Gasthuisberg Leuven niet eens meer, ik ga direct naar Tienen. Daar kon ik de laatste keer na 2 weken terecht. Om half zes ‘s ochtends.Maar dat was voor de zorg verzoop.
Ik hoop dat je “snel” ergens binnen geraakt.
pmarena schreef:Jeetje wat een rotnieuws....Ik hoop dat hier nog de meest positieve uitkomst voor je in zit zeg want het klinkt niet als kattenpies...
Jeetje half 3 's nachts naar het ziekenhuis, dat is bizar
Maar als er 's nachts ook een ploeg werkt dan kan je wel zien dat ze er alles aan doen om zoveel mogelijk mensen te helpen
Hee trouwens hè Ayasha.... al vanaf dat je de nieuwe pup kreeg en zei dat je man het weer niet handig aanpakte door de eerste dag weer weg te gaan en de pup bij jou te laten, waardoor die zich logischerwijze aan jou gaat hechten.... vraag ik me af of hij dat niet gewoon expres doetOm jou in te pakken in een beschermlaagje van trouwe beschermhondjes.
Maflinger_S schreef:In navolging van pmarena vermoed ik trouwens ook dat jouw man heel sneaky het koudevoetenprobleem heeft opgelost door jou te voorzien van 3 warme herders zodat je hem niet lastig hoeft te vallen met je koude pootjes.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je je een stuk veiliger voelt, voor zover nodig, met 3 goed opgeleide waakzame dieren in de buurt.
Wat een verhalen weer. Moest wel een beetje grijnzen om het verhaal van je schoonvader die niet helemaal door had hoe het werkte. Zoiets zou mij ook overkomen.
Ik ben niet opgegroeid met honden en weet en snap er te weinig van. Mijn beste vriendin heeft 2 ridgebacks (door mij liefkozend ritsbekkies genoemd) en ik begin een beetje te begrijpen hoe het werkt. Het teefje van 3 is een lief en rustig beestje (nu) en wij begrijpen elkaar. Die wil naast mij op de bank slapen zonder dat er veel gekroeld wordt en dat werkt prima want ik ben er OK mee dat ze daar ligt maar ik hoef er niet zo aan te zitten.
De reu van 6 maanden is een speelvogel die nog veel moet leren. Daar heb ik nog wat moeite mee want dat is bij tijd en wijle een ongeleid projectiel. Daarbij wil ie vooral op schoot en kroelen, dat mag ie dus mooi bij zijn baasje doen.
Maflinger_S schreef:Ik volg het verhaal over je knie trouwens ook. Wat vervelend, vooral als die ook necrotisch zou zijn want dat zou betekenen dat het volgende gewricht aangetast is. Spannend. Ik hoop dat het onderzoek iets anders uitwijst (en dat het onderzoek niet midden in de nacht hoeft plaats te vinden).