Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:54

Pardon? Hoe groot zijn die ratten??

Als pup size? :oo

Damn wat voor een Tsjernobyl ratten heb je daar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 12:02

Daan13 schreef:

ja geloof me, wij schrokken ook... Ik wist dat ratten groot waren maar dat had ik nog niet gezien. (pup is overigens wel nog een gupje hoor, hij toont groter op foto dan hij is.). En agressief ook als ze in het nauw waren. :x We hadden ze met levende vangkooien gevangen maar je kon niet eens meer aan de kooi komen, het geluid dat er uit kwam leek haast op grommen zodra je in de buurt kwam. :x :x Dus toen zaten we met een probleem want wij wilden die beesten eigenlijk zo humaan mogelijk doden.. (voor zover dat humaan is, ik weet wel dat ze ook niets kunnen doen aan "wat" ze zijn maar ze dragen zoveel mee...) maar die durfden we echt niet "los" te laten om ze op slag dood te maken en in die kooien was dat ook niet echt een optie. Dus uiteindelijk maar gif bij hen gegooid ook al weet ik dat dat ook niet de meest aangename dood is maar goed, dood gaan van de stress in die kooi is dat al evemin. :\

Het eerste plan was om ze een paar dorpen verder in het bos uit te zetten maar niemand van ons durfde die kooien nog op pakken zo agressief waren ze. := := Laat staan dat iemand die kooi nog wilde open doen eens je ze op de plaats van bestemming had. :=

Dus ik verkies echt een klopgeest boven eventuele familie van bovenstaande... En ik weet dat ze erg territoriaal zijn dus als er eentje zit is het waarschijnlijk "familie". :=

Daan13

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:10

Brrr gatver.

Krengen zijn ook best slim.

Had 3 jaar geleden last ervan in de stal en met tig diervriendelijke oplossingen geprobeerd maar ik kreeg ze niet.

Uiteindelijk maar vergif gedaan en toen had ik ze beide wel.

Sneu maar m'n dieren gaan toch echt voor op zo'n rat.

Dit jaar een kleine rat in de schuur en die had ik binnen 3 dagen weg. ( Ja ook vergif)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 12:17

Ja wij hadden de ingang van hun hol gevonden en die volledig "geblokkeerd" met drie vang kooien. Ze waren met veel ook overigens. := We hebben er in totaal een stuk of zes gevangen variërend in grootte maar de grootste waren echt gigantisch. Ik wist iig niet dat ze zo groot konden worden.

hier hetzelfde... De gezondheid van de dieren gaan voor... Ze kregen het gif ook in de kooi en waren binnen de paar uur dood doordat ze de gehele portie ineens op aten bij gebrek aan een alternatief. Dus de lijdensweg was niet zo lang als bij "normaal" gebruik van vergif bij ons.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:45

Iehwww }:0

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:41

Daan13 schreef:

Was ook mijn reactie toen ik het las. :oo Wij hebben al de hele winter last van ratten in de paardenstal en in het kippenhok maar in huis nog nooit gehad maar ik zeg niet dat het onmogelijk is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:44

Ayasha schreef:
Daan13 schreef:

ja geloof me, wij schrokken ook... Ik wist dat ratten groot waren maar dat had ik nog niet gezien. (pup is overigens wel nog een gupje hoor, hij toont groter op foto dan hij is.). En agressief ook als ze in het nauw waren. :x We hadden ze met levende vangkooien gevangen maar je kon niet eens meer aan de kooi komen, het geluid dat er uit kwam leek haast op grommen zodra je in de buurt kwam. :x :x Dus toen zaten we met een probleem want wij wilden die beesten eigenlijk zo humaan mogelijk doden.. (voor zover dat humaan is, ik weet wel dat ze ook niets kunnen doen aan "wat" ze zijn maar ze dragen zoveel mee...) maar die durfden we echt niet "los" te laten om ze op slag dood te maken en in die kooien was dat ook niet echt een optie. Dus uiteindelijk maar gif bij hen gegooid ook al weet ik dat dat ook niet de meest aangename dood is maar goed, dood gaan van de stress in die kooi is dat al evemin. :

Het eerste plan was om ze een paar dorpen verder in het bos uit te zetten maar niemand van ons durfde die kooien nog op pakken zo agressief waren ze. := := Laat staan dat iemand die kooi nog wilde open doen eens je ze op de plaats van bestemming had. :=

Dus ik verkies echt een klopgeest boven eventuele familie van bovenstaande... En ik weet dat ze erg territoriaal zijn dus als er eentje zit is het waarschijnlijk "familie". :=

tip, diepe kuip vullen met water. steen aan de kooi hangen zodat hij zeker onder blijft en zo je ratten probleem oplossen. Ohja, die kooien pak je best vast met een 2-tal tangen zodat ze geen kans hebben om in je vingers te bijten. Zo lossen wij bij ons het rattenprobleem op.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:47

ohja, steenmarters zijn ook niet bepaald een pretje om in je stal, huis etc te hebben. Die vreten alles kapot en zijn nog beschermd ook.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:47

Waren het geen beverratten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 15:51

petraaken schreef:
tip, diepe kuip vullen met water. steen aan de kooi hangen zodat hij zeker onder blijft en zo je ratten probleem oplossen. Ohja, die kooien pak je best vast met een 2-tal tangen zodat ze geen kans hebben om in je vingers te bijten. Zo lossen wij bij ons het rattenprobleem op.

Heel eerlijk, dat gaat me te ver. Dat is wat mijn man wilde doen en daarop heb ik gezegd dat we dan een notaris nodig zouden hebben om de scheiding te regelen. Ik vind dieren verdrinken, ongeacht of het ongedierte is een vorm van psychopatie. Het zijn díeren met een zenuwcentrum. Met het vermogen om pijn, angst en ongemak te voelen. Ik ken de oude trukjes, verzuipen, in brand steken... Hun krijsen zou zorgen dat andere ratten ook weg blijven maar dat vind ik echt barbaars. Ik weet dat heel veel mensen het zo doen. Maar dat wil ik hier niet hebben. Als ik er achter moet komen dat hij iets dergelijks flikt dan is het echt klaar.

Achterom; Ik ga kijken of ik de foto's nog vind die mijn man me gestuurd heeft. Maar ik denk dat jullie de grootte van de pup enorm overschatten. :P pup past nog languit in het mandje waar mijn Jack russel zich in op moest rollen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:06

Ik begrijp je emoties Ayasha, alleen denk ik zelf dat vergiftigen nog meer pijn doet en langer duurt. Maar ik snap echt je emotie. Hier door de boeren, worden de ratten verdronken zoals Petraaken vertelt.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-04-22 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 16:12

Gebaseerd op ervaring kies ik interne bloedingen elke minuut van de dag boven verdrinking als ik dan toch een dood zou moeten kiezen. Zeker zoals het in onze specifieke situatie verliep waarbij ze meteen een overdosis kregen en dus niet over verschillende weken vergiftigd werden.

En echt, iedereen moet vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar ik zou niet kunnen slapen als dat hier thuis gebeurde. Als ik dat hier thuis zou laten gebeuren. Ik vind ze vergiftigen al verschrikkelijk en ik weet dat interne bloedingen geen pijn doen. Ik weet dat bv de vader en grootvader van mijn man ze overgoot met benzine en in brand stak. :x :x (met de huidige prijzen ook nog eens en dure hobby.) Zijn nonkel verdrinkt ze. Maar dat wil ik hier gewoon niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:43

Als wij met vergif konden werken zouden we het ook doen maar ik ben te panisch dat het vergif tussen het hooi en stro van de paarden komt. Mijn vader is dan weer bang het vergif mogelijks in zijn kippenhokken terecht komt. Verbranden zou ik ook niet doen, dat vind ik nog barbaarser dan verdrinken.

Hier zaten de ratten nl tussen de isolatiepanelen en de dakplaten. hoe ze in het kippenhok geraken zijn we nog niet uit maar daar kunnen we ze sporadisch vangen. Slim zijn ze zeker. Vorig jaar hoorde ik de ratten gewoon soms rennen over de islatiepanelen en dat overdag. We dachten dat we ze kwijt waren maar deze winter hadden we er terug. Al hoor ik ze momenteel niet lopen boven de boxen.

Nu hoop ik echt dat je geen ratten in huis hebt want geraak dat dan maar kwijt en in huis kan je niet met vergif werken. :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 19:13

Ja wij konden hier met vergif werken omdat we het gewoon in de kooien gooide. Dus geen risico op verspreiding en ook niet dat een ander dier een vergiftigde rat zou vangen want ze bleven in de kooi tot ze dood waren. Eens in de vangkooien heeft vergif nog weinig risico's wb andere dieren als je het doet zoals wij nu gedaan hebben. Maar in huis wordt dat idd moeilijker. :x Nu heb ik geen uitwerpselen kunnen vinden dus ik ben voorzichtig positief voorlopig.

Net terug van de dokter. Het ligament dat over de knieschijf zelf loopt is twee keer zo breed als de rechterkant (en rechts is mijn meniscus chronisch ontstoken door mijn heup dus rechts is ook al niet meer zo top. :+). Het ligament dat achter in je knie loopt is extreem gespannen en ook verdikt dus dat zijn sowieso al twee "oorzaken" van pijn. Morgen bellen voor een MRI omdat met mijn voorgeschiedenis, die ontstoken pezen symptomen kunnen zijn van artrose of necrose in de knie. De pijn voelt gelijkaardig als met mijn enkels en heupen en ik merk zelf dat mijn knieën "dikker" (vervormd) zijn tov een aantal jaar geleden dus ik heb weinig hoop dat ik er vanaf ga komen met ontstoken ligamenten. :+

Kan morgen pas bellen voor een MRI en dan nog hopen dat het ergens binnen de zes maanden kan gezien hoe het momenteel loopt met de zorg. :+ Dat mijn knie een viertal uur nodig heeft om "los te komen" momenteel stelde haar vreemd genoeg niet gerust. Ze trok, correct, de conclusie dat ik er zo nuchter onder blijf omwille van mijn voor geschiedenis. Als het stuk is, is het stuk, maar dan wil ik het graag weten zodat ik er samen met mijn fysio gericht op kan trainen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:21

Nu ergens binnen geraken voor een MRI is idd rampzalig. Ik probeer bij Gasthuisberg Leuven niet eens meer, ik ga direct naar Tienen. Daar kon ik de laatste keer na 2 weken terecht. Om half zes ‘s ochtends. :') Maar dat was voor de zorg verzoop. :\ Ik hoop dat je “snel” ergens binnen geraakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 22:49

jokari schreef:
Nu ergens binnen geraken voor een MRI is idd rampzalig. Ik probeer bij Gasthuisberg Leuven niet eens meer, ik ga direct naar Tienen. Daar kon ik de laatste keer na 2 weken terecht. Om half zes ‘s ochtends. :') Maar dat was voor de zorg verzoop. : Ik hoop dat je “snel” ergens binnen geraakt.

Mijn moeder moest een tijd geleden om half drie in de nacht. :oo

Zou de MRI echt te lang duren dan schrijft ze me een echo voor om de pezen al te controleren omdat er momenteel sowieso iets mis is met minstens twee pezen gezien die allebei zwelling hebben.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 03:25

Half 3 :oo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:46

Jeetje wat een rotnieuws.... -O- Ik hoop dat hier nog de meest positieve uitkomst voor je in zit zeg want het klinkt niet als kattenpies...

Jeetje half 3 's nachts naar het ziekenhuis, dat is bizar :oo
Maar als er 's nachts ook een ploeg werkt dan kan je wel zien dat ze er alles aan doen om zoveel mogelijk mensen te helpen +:)+

Hee trouwens hè Ayasha.... al vanaf dat je de nieuwe pup kreeg en zei dat je man het weer niet handig aanpakte door de eerste dag weer weg te gaan en de pup bij jou te laten, waardoor die zich logischerwijze aan jou gaat hechten.... vraag ik me af of hij dat niet gewoon expres doet ;) Om jou in te pakken in een beschermlaagje van trouwe beschermhondjes.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:54

Je zegt daar zoiets over die honden pmarena. Het zou best kunnen dat hij het zo doet om Ayasha haar eigen bodyguards te hebben maar dan in dierlijke vorm. :D

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:19

De nacht mri heb ik ook al van gehoord :') .
Vriend moest normaal ook onder de mri. Maar omdat dat te lang ging duren moest hij ook voor een echo.
Daar kon hij gelukkig al dezelfde dag terecht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 16:14

pmarena schreef:
Jeetje wat een rotnieuws.... -O- Ik hoop dat hier nog de meest positieve uitkomst voor je in zit zeg want het klinkt niet als kattenpies...

Jeetje half 3 's nachts naar het ziekenhuis, dat is bizar :oo
Maar als er 's nachts ook een ploeg werkt dan kan je wel zien dat ze er alles aan doen om zoveel mogelijk mensen te helpen +:)+

Hee trouwens hè Ayasha.... al vanaf dat je de nieuwe pup kreeg en zei dat je man het weer niet handig aanpakte door de eerste dag weer weg te gaan en de pup bij jou te laten, waardoor die zich logischerwijze aan jou gaat hechten.... vraag ik me af of hij dat niet gewoon expres doet ;) Om jou in te pakken in een beschermlaagje van trouwe beschermhondjes.

De keuze om voor een herder te gaan is sowieso voor een groot deel door mij. Ik ben opgegroeid met herders en mijn laatste herder is me op een vrij klote manier af gepakt. Ondanks dat ze inmiddels al jaren dood moet zijn (haar volle zus zat bij een nonkel van mijn man en die is een 8tal jaar geleden overleden dus.) En dat is nog steeds iets waar ik hartzeer van heb, hoe het met die hond gelopen is. Dat weet hij.

Mijn man heeft altijd staffords gehad en in principe kan dit werk ook prima met staffords maar hij kent mijn voorliefde voor herders. Mijn herders waren allemaal kruisingen (mechel x iets onbekends toen ik kind was, daarna een mechel x tervuurense). De mechelse herder is hier het makkelijkst "verkrijgbaar" en ook het gezondst. Duitse herders vind ik prachtig maar het is zo moeilijk om eentje te vinden die niet door gefokt is. En zo zijn we uiteindelijk dus bij een zuivere mechelse terecht gekomen.

Mijn man wilde een hond die op te leiden was tot waakhond en van een aardig formaat omdat hij de vaste nacht in zou gaan (en ik dus vrijwel elke nacht alleen ben.) zodat ik inderdaad bodyguards heb. We wonen in een dorp dat niet zo een heel geweldige reputatie heeft. Als ze weten dat er ergens drie mechelse herders lopen nemen ze liever het huis er naast met de maltezer met een kromme poot stom gezegd. :)

Sowieso worden de honden hier dus inderdaad allemaal thuis opgeleid om mij als eerste te beschermen. Zodra hier iemand binnen komt heb ik altijd minstens 1 herder langs/voor me zitten. :+ Ik geef ook eerlijk toe dat ik al blij geweest ben met de oudste (toen was hij nog alleen) na een klein incident met een post nl kerel.

Er zijn een paar kennissen (via-via) waarvan mijn man weet dat ik er niet alleen mee wil zijn en die desalniettemin toch de neiging hadden om wel eens te passeren wanneer ze wisten dat mijn man er niet was. Dat probleem is sinds de herders ook opgelost. :j

Maar dat de pups in mijn handen geduwd worden is vooral omdat mijn man ze niet echt rustig krijgt. _O- Bange/onzekere pups kalmeren gewoon niet bij hem om één of andere reden. Zodra ik ze bij me neem slapen ze binnen de vijf minuten. _O- Yaiko is extreem nerveus en zodra ik hem bij me doe gaan liggen kalmeert ie. :)) Hoewel het nu beter is (mede omdat Yaiko hem gaat wakker maken voor me) is het ook zo dat mijn man erg vast slaapt en de pups dus niet hoort als ze aangeven dat ze buiten moeten 's nachts. Met als gevolg dat ik voor zowel Arras als Yaiko altijd degene was die eigenlijk alles met hen deed. Als Zion nu begint te huilen en ik sta niet meteen op (ik heb lichte slaapmedicatie) dan gaat Yaiko mijn man nogal ehm, bruut, wakker maken. _O- Dus nu verdeeld Yaiko het opstaan over ons twee. :)) Maar voorheen waren de eerste weken voor mij echt best zwaar, in die mate dat ik in het weekend zei "al ontploft de wereld, ik slááp deze nacht, kan me niet schelen hoe je het doet maar jij staat op."

Met Arras is hij zelfs een paar nachten op de zetel gaan liggen (hij was toen thuis met zijn rug) zodat ik kon doorslapen omdat ik echt een lopende zombie was na drie weken. :o (arras wilde om het uur buiten... En ik kan overdag nog minder goed slapen dan 's nachts dus ik sliep echt amper.)

Met Zion had hij een migraine aanval. Want dat was eigenlijk echt niet grappig dat ik daarmee alleen zat die eerste avond. := Maar hij weet dat ook wel dus ik maak daar nu geen punt meer van, maar dat was echt wel even k*t met een bange pup en twee honden van bijna 40kg die bang waren voor de bange pup. :+ :+ Dan is een paar handen extra echt niet perse een overbodige luxe die eerste dagen. _O-

Yaiko is vooralsnog wel degene die zijn taak als bodyguard vanaf dag 1 het meest serieus nam. We weten niet goed hoe dat gekomen is want mijn man is hem gaan halen, we hebben hem in de tuin neer gezet en yaiko koos gewoon pertinent voor mij. En dat is zo gebleven... Zion hangt heel veel bij Yaiko dus de kans is natuurlijk reëel dat die gewoon gaat doen wat Yaiko doet. :=

Mijn stiefvader was een tijdje geleden hier en die wilde me helpen maar Yaiko loopt áltijd bij me. Mijn stiefvader is een beetje bang voor de herders ook al doen ze in principe niks. Met de opleiding die ze krijgen mogen ze een zekere mate van "eigen initatief" nemen. Maar het is niet zo dat ze out of te blue bijten. Je moet al wel echt agressie vertonen vooraleer ze zelf initiatief nemen. Dus bang zijn is helemaal niet nodig als je normaal doet.

Omdat mijn stiefvader bang was kwam die steeds dichter bij mij staan en omdat Yaiko mij wil beschermen kwam die dus ook wringen om tussen ons in te komen. Ik was bezig met voer dus had het niet door tot ik mijn man hoorde zeggen "R, als je wil dat Yaiko niet zo dichtbij je komt zou ik hem naar Kath laten want zijn probleem is dat hij tussen jouw en Kath wil zitten." _O- _O- Zodra mijn stiefvader hem door liet was het ook oke, geen gedram meer, toen zette hij zich rustig naast me neer. :)) Ondanks dat hij dat nog helemaal niet geleerd heeft, doet Yaiko eigenlijk instinctief aan "meester bewaken". En je zou zweren dat hij het geleerd heeft want hij doet het volgens het boekje. Je kan me aanraken, je kan me een hand geven, iets aangeven, hij heeft je in de gate met arendsogen maar hij doet niks of dreigt niet. Maar als je agressief naar me toe beweegt heb je wel een probleem. (en dat is wat ze dus leren en wat ik bedoel met "zekere mate van initiatief nemen". Gedurende het "meester bewaken" mag de baas niks zeggen. De hond moet dan bepalen of de interactie bedreiging is of niet. Alleen normaal moeten ze dat 1. leren onderscheiden en 2. ook leren om zo bij je te blijven maar Yaiko doet dat met mij dus uit zichzelf. :+)

Ze leren ook "object bewaken". Ook dan mag de eigenaar niks zeggen en is het aan de hond om te bepalen of de persoon een bedreiging vormt voor "zijn object" of niet. Zolang ze gewoon langs hem door lopen mag de hond niks doen, zodra ze de intentie tonen om het object af te pakken moet de hond reageren en dat moet ie dus zelf onderscheiden.

Maar ondanks dat de herders wel deels bedoelt zijn als bescherming voor mij was het niet de bedoeling dat Yaiko zó duidelijk zou kiezen. _O- _O- (Yaiko luistert amper naar mijn man zodra hij mij gezien heeft. Als mijn man hem dicht roept komt hij bij mij zitten enz. Dat doet Arras niet ondanks dat ik die ook voor het grootste deel de basis gegeven heb.)

Gisteren avond nog "even" 120km gereden omdat mijn man zijn sleutel in zijn auto had laten liggen en die gesloten was. :+ hij was op training met Arras dus hij had Arras bij iemand anders in de bench gezet (Er is daar altijd wel iemand die een bench over heeft in de auto :') ) maar Arras was daar blijkbaar echt, echt, ECHT niet blij om. bij ons in de auto hupst hij er zelf in maar daar hadden ze hem met twee in de aanhanger moeten duwen. _O- ze mogen maar per 1 op het plein daar dus er was helaas echt geen andere optie. Anders had mijn man hem wel gewoon bij zich gehouden maar de anderen wilden ook kunnen trainen natuurlijk. :+
Heb ik ineens kennis gemaakt met de club en ik bleek goed om te kunnen met de trainer. :j (heb voor zijn verjaardag een tekening van zijn huidige hond voor hem gemaakt in opdracht van manlief dus ik had een streepje voor denk ik. :+)
Ik was blijkbaar niet helemaal wat ze verwacht hadden. _O- Wat ze dan wel verwacht hadden kunnen ze me om één of andere reden nooit zeggen. :))

kmbrly: We hebben Hasselt, Genk en Tongeren gebeld, Tongeren had als eerste plek op 19/04 om 20:15. Genk had plek om 20/04 om 2 uur 's nachts. :+

Dus het wordt wachten tot 19 april vrees ik. :x Vindt het ook zo stom om nu terug te bellen voor een echo.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:42

In navolging van pmarena vermoed ik trouwens ook dat jouw man heel sneaky het koudevoetenprobleem heeft opgelost door jou te voorzien van 3 warme herders zodat je hem niet lastig hoeft te vallen met je koude pootjes.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je je een stuk veiliger voelt, voor zover nodig, met 3 goed opgeleide waakzame dieren in de buurt.

Wat een verhalen weer. Moest wel een beetje grijnzen om het verhaal van je schoonvader die niet helemaal door had hoe het werkte. Zoiets zou mij ook overkomen.
Ik ben niet opgegroeid met honden en weet en snap er te weinig van. Mijn beste vriendin heeft 2 ridgebacks (door mij liefkozend ritsbekkies genoemd) en ik begin een beetje te begrijpen hoe het werkt. Het teefje van 3 is een lief en rustig beestje (nu) en wij begrijpen elkaar. Die wil naast mij op de bank slapen zonder dat er veel gekroeld wordt en dat werkt prima want ik ben er OK mee dat ze daar ligt maar ik hoef er niet zo aan te zitten.
De reu van 6 maanden is een speelvogel die nog veel moet leren. Daar heb ik nog wat moeite mee want dat is bij tijd en wijle een ongeleid projectiel. Daarbij wil ie vooral op schoot en kroelen, dat mag ie dus mooi bij zijn baasje doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 16:49

Maflinger_S schreef:
In navolging van pmarena vermoed ik trouwens ook dat jouw man heel sneaky het koudevoetenprobleem heeft opgelost door jou te voorzien van 3 warme herders zodat je hem niet lastig hoeft te vallen met je koude pootjes.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je je een stuk veiliger voelt, voor zover nodig, met 3 goed opgeleide waakzame dieren in de buurt.

Wat een verhalen weer. Moest wel een beetje grijnzen om het verhaal van je schoonvader die niet helemaal door had hoe het werkte. Zoiets zou mij ook overkomen.
Ik ben niet opgegroeid met honden en weet en snap er te weinig van. Mijn beste vriendin heeft 2 ridgebacks (door mij liefkozend ritsbekkies genoemd) en ik begin een beetje te begrijpen hoe het werkt. Het teefje van 3 is een lief en rustig beestje (nu) en wij begrijpen elkaar. Die wil naast mij op de bank slapen zonder dat er veel gekroeld wordt en dat werkt prima want ik ben er OK mee dat ze daar ligt maar ik hoef er niet zo aan te zitten.
De reu van 6 maanden is een speelvogel die nog veel moet leren. Daar heb ik nog wat moeite mee want dat is bij tijd en wijle een ongeleid projectiel. Daarbij wil ie vooral op schoot en kroelen, dat mag ie dus mooi bij zijn baasje doen.

Ook dat. Want de herders hebben het altijd warm en hebben ontdekt dat ik altijd koud aanvoel. Dus als ze willen afkoelen komen ze op mij liggen. _O- _O-

Ja ik had het half door maar was gewoon te druk. Ik zag wel dat elke keer dat mijn schoonvader dichter naar me toe stapte Yaiko alerter werd (en nerveuzer) maar ik was met die voederzakken bezig... _O-
Zodra mijn schoonvader hem bij me liet was Yaiko rustig (en happy. _O-)
Maar zelfs als mijn man me pest keft Yaiko geïrriteerd en dan gaat hij op mijn man zijn arm liggen. :j _O- passief uitschakelen. :j _O-

Arras is meer gelijk het door jouw beschreven teefje. Die komt regelmatig wel even vragen maar als hij niet zelf vraagt en gewoon langs je komt liggen moet je hem met rust laten. Yaiko is echt een schoothond... :=
Zion is ook vrij aanhankelijk. Dat lijkt wel in hun lijn te zitten.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:04

Ik volg het verhaal over je knie trouwens ook. Wat vervelend, vooral als die ook necrotisch zou zijn want dat zou betekenen dat het volgende gewricht aangetast is. Spannend. Ik hoop dat het onderzoek iets anders uitwijst (en dat het onderzoek niet midden in de nacht hoeft plaats te vinden).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 17:38

Maflinger_S schreef:
Ik volg het verhaal over je knie trouwens ook. Wat vervelend, vooral als die ook necrotisch zou zijn want dat zou betekenen dat het volgende gewricht aangetast is. Spannend. Ik hoop dat het onderzoek iets anders uitwijst (en dat het onderzoek niet midden in de nacht hoeft plaats te vinden).

Het zou vreemder zijn als er niks zat eigenlijk, zeker ivm de breuk die vlak onder mijn knie gezeten heeft. Met mijn ‘problemen’ zou het vreemder zijn als daar niet ergens enige woekering ontstaan is dan wel. :=

En het is sowieso een kwestie van tijd voor mijn knieën vrees ik ivm enige gewricht dat nog beweeglijk is overbelast ik ze consequent,