Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:14

Wat een leukie! <3 gefeliciteerd!!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:55

Wat leuk! Hoor veel goede dingen over Freibergers om :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:00

Wat een leukerdje zeg :D en wat een kleintje inderdaad, maar dat wordt vast wel een leuke D pony straks :D

Leliesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:16

Wat leuk, ook een Freiberger! Ik heb er eind december eentje gekocht, een ruin van 2,5 jaar, maar wel iets groter. Hij meet nu 1.53 m. Wat me tot nu toe vooral opvalt is dat hij echt zo lekker koel in zijn hoofd is :)

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:18

Wat een leukerd! Gefeliciteerd!!

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:55

Wat een leukerd! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:08

Marigo schreef:

Wanneer kan je nu keuren?

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:00

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! :)

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:15

Silly1972 schreef:
Marigo schreef:

Wanneer kan je nu keuren?

Morgen is het dan eindelijk zo ver! Spannend en leuk. Ik kan er ook zelf bij zijn. Duimen dat het goed gaat.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:19

Top! Ik ga voor je duimen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:45

@Sas27: leuk paardje.
In Olst gehaald?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:50

Wat een Poepie die freiberger!

Ik heb een heel leuk dier gezien. Vraagprijs is wel 1500 boven budget. Er staat bij dat de prijs bespreekbaar is. Maar ik vind het dan lastig, bedoelen ze dan 200 euro of ook bereid om misschien 2000 te zakken. Vind dat ook brutaal om te vragen. :+

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:52

ikke schreef:
In Olst gehaald?

Hij komt uit Olst maar niet bij Freiberger International vandaan maar van een particulier die haar paarden daar gestald heeft staan.

Thnx iedereen voor de complimenten, ik ben ook helemaal verliefd :-)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:55

Gefeliciteerd allemaal met jullie aankopen!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:14

N0a schreef:
Wat een Poepie die freiberger!

Ik heb een heel leuk dier gezien. Vraagprijs is wel 1500 boven budget. Er staat bij dat de prijs bespreekbaar is. Maar ik vind het dan lastig, bedoelen ze dan 200 euro of ook bereid om misschien 2000 te zakken. Vind dat ook brutaal om te vragen. :+

Hangt er vanaf, als het dier (ik zeg maar wat) 4000 is en je zakt 2000 lijkt het me wat lastiger maar als het dier 15000 is dan lijkt het me wel mogelijk!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:21

Ik zou zelf nooit een gezond paard wat ik heel leuk vind en vele jaren plezier mee zou willen hebben, op 1500 euro laten staan eerlijk gezegd.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:51

Even een vraagje tussendoor, hopelijk is dat geen probleem.

Mijn dochter loopt hier stage op een bedrijf waar ze 2 ruinen hebben staan, volle broers.
Beide kruising freiberger X PRE, waanzinnig gave paarden. Beide nog dus daar gefokt en opgegroeid, zo op het eerste oog kerngezond, bonken maar toch elegant, goed aan de maat (165 +)

Mijn dochter wil heel graag de jongste (van 2016) maar de oudste (2015) komt ook te koop.

Wat zou een beetje reële prijs zijn voor die oudste. Schimmel, is recent bij trainingsstal geweest om zadelmak te worden gemaakt, wordt nu doorgereden en zal binnenkort ook worden ingespannen.
Foto kan ik binnenkort wel plaatsen, maar daar zou ik eerst toestemming voor moeten vragen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:03

oji schreef:
Ik zou zelf nooit een gezond paard wat ik heel leuk vind en vele jaren plezier mee zou willen hebben, op 1500 euro laten staan eerlijk gezegd.

Hij is niet gekeurd dus weet niet of die gezond is. Dus dat komt ook nog erbij. Ik geef die 1500 euro dan liever uit aan een goed passend zadel :)

Budget is door deze bizarre markt al omhoog gegaan. Blijf niet stretchen. Woon alleen dus ben afhankelijk van m'n eigen salaris uit de horeca.. dan weet je het wel :') ik kan het mijzelf niet permitteren om er zo maar extra 2000 bovenop te gooien.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:11

N0a schreef:
oji schreef:

Hij is niet gekeurd dus weet niet of die gezond is. Dus dat komt ook nog erbij. Ik geef die 1500 euro dan liever uit aan een goed passend zadel :)

Dat 'moet' je sowieso voor elk paard dus staat imo los van de aankoop.
En als hij nog nooit gekeurd is, zou ik erop staan dat zij betalen bij afkeur.

Je budget rekken is gewoon een heel goed punt. Je moet het ook voor jezelf kunnen verantwoorden. 1500 bovenop een misschien al omhooggeschoefd maximum...je moet gewoon ergens een grens trekken. Verstandig :)
Maar, als het dan toch anders een no go is, nee heb je en ja kan je krijgen :D dan zou ik het gewoon aan ze voorleggen. Als ze expliciet benoemen dat er wat aan de prijs gedaan kan worden, dan is het echt geen gekke vraag als je het respectvol brengt.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:22

Tuurlijk, je kan nooit in iemands anders zijn portemonnee kijken. Ik woon ook alleen en moet dus rondkomen van alleen mijn eigen inkomen, dus snap volledig dat budget niet oneindig rekbaar is.

Maar 1500 is in het totale plaatje gewoon een soort "druppel op de gloeiende plaat" Ik zou dan zelf veel liever gaan voor dat paard dat mij echt aanspreekt en echt past bij mijn wensen, en dan tot die tijd maar een passend 2e hands zadel, dekjes en dekens etc van marktplaats etc. Dat zadel is als je wat gespaard hebt makkelijk weer in te wisselen voor een nieuwer/beter zadel. Een paard wil je gewoon een jaar of 20 (zo kijk ik er tenminste tegenaan) mee doen. Maar dat je ergens een absolute bovengrens moet trekken is duidelijk. Ik zou alleen dan nooit kijken bij paarden boven die absolute bovengrens, want de kans dat je in een duurdere klassen iets vind wat aan al je wensen voldoet is gewoon groter.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:32

Ik heb laatst voor een stalgenoot een verkoper via Marktplaats benaderd om te vragen naar een vraagprijs. Ik kreeg antwoord dat de prijs 9000 was. Ik heb aangegeven dat stalgenoot rond de 7000 euro zocht (eventueel wel wat speling maar goed, omhoog kan altijd nog). Eerst uiteraard ook gevraagd of er wat ruimte in de vraagprijs zat en dat zat er wel. Hier kreeg ik een reactie op dat dat belachelijk was en ze mij niet verder kon helpen. Ik heb gevraagd waar ze zelf aan zat te denken maar ze was denk ik te gepikeerd want ze negeerde verder alle berichten.

Ik begrijp dat als je het te laag vindt, dat dat geen optie is maar als de andere partij dan vraagt waar ze zelf aan zit te denken dan is dat niet erg raar lijkt mij toch? Het paard staat aan de andere kant van Nederland, dan ben ik toch wel benieuwd waar ze voor open staan voordat je daar heen zou gaan rijden.

Ben heel benieuwd hoe jullie daar over denken!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:36

sas27 schreef:
ikke schreef:
In Olst gehaald?

Hij komt uit Olst maar niet bij Freiberger International vandaan maar van een particulier die haar paarden daar gestald heeft staan.

Thnx iedereen voor de complimenten, ik ben ook helemaal verliefd :-)

Ik lees zoveel leuke dingen over Freibergers. Jammer dat we ze zo weinig zien. Ben wel benieuwd hoe ze het bijvoorbeeld doen in de sport en hoe veelzijdig ze zijn :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:00

Ketly schreef:
Ik heb laatst voor een stalgenoot een verkoper via Marktplaats benaderd om te vragen naar een vraagprijs. Ik kreeg antwoord dat de prijs 9000 was. Ik heb aangegeven dat stalgenoot rond de 7000 euro zocht (eventueel wel wat speling maar goed, omhoog kan altijd nog). Eerst uiteraard ook gevraagd of er wat ruimte in de vraagprijs zat en dat zat er wel. Hier kreeg ik een reactie op dat dat belachelijk was en ze mij niet verder kon helpen. Ik heb gevraagd waar ze zelf aan zat te denken maar ze was denk ik te gepikeerd want ze negeerde verder alle berichten.

Ik begrijp dat als je het te laag vindt, dat dat geen optie is maar als de andere partij dan vraagt waar ze zelf aan zit te denken dan is dat niet erg raar lijkt mij toch? Het paard staat aan de andere kant van Nederland, dan ben ik toch wel benieuwd waar ze voor open staan voordat je daar heen zou gaan rijden.

Ben heel benieuwd hoe jullie daar over denken!

Ja dat is inderdaad ook wat ik dus lastig vind. Ik bedoel dan helemaal niet het paard af te kraken/ verkoper te beledigen. Maar zoals jij het stelt is het gewoon een nette vraag.

@Oji ; ik snap wat je zegt hoor. Uiteindelijk is dat natuurlijk een klein bedrag. Het is niet dat je 10.000 moet bijleggen. Maar er is voor mij wel een grens wat ik ga bij leggen.

Paard heeft overigens geen bijzondere afstamming. Niet gestart op wedstrijd. Geen bijzondere gangen maar wel braaf. Dus toen ik de filmpjes zag, dacht ik zelf meer aan 5500/6 . Dus had die vp niet helemaal verwacht :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:05

oji schreef:

Ligt er ook aan in welke prijsklasse je zoekt.

Als ik tot 4000 wil gaan, dan sla ik paarden met een vp van 5500 toch echt over.

Zou ik in prijsklasse 10.000 kijken, dan zou 1500 meer voor een droompaard een wat minder grote rek zijn.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:29

Nou ik heb m'n aanstaande bezichtiging afgezegd, omdat er moeilijk werd gedaan over röntgenologisch keuren. Had ik moeten vragen voordat we een afspraak maakten, maar ok. Gelukkig waren we er nog niet helemaal heengereden. -O-