Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rivano schreef:MirandaFuego schreef:Ooh Rivano, ik kom ook bij jullie in de opfok..
Heb even rondgekeken, en ja, we hebben zo te zien nog plek.![]()
[ [url=m/wyhzOX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is wel een stukje reizen...
Zijn 4 verschillende kuddes die geen stal hebben en altijd in 1 van de 8 (wissel)-weides staan. Niet meer dan 18 paarden per groep, want we hebben niet meer voederstands. En afgespeende veulens en jonge paarden altijd samen met oudere paarden.
Voor de oudere (dek-) hengsten zijn er nog paddocks en beschutte weides.
goldenarrow schreef:Wij doen wel vaak aan de longe in het begin, is toch een extra steunpunt voor het paard.
Vandaag bij mijn trainingspaardje gaan hangen. Ze is een enorme binnenvetter, maar wel heel explosief. Geen goeie combiOp het klapperen met de beugels, druk zetten op het zadel, druk op de beugels, ernaast springen, etc. kwam echt 0 reactie, niet eens gespannen staan ofzo, maar gewoon kroelen met mijn helper. Maar ik weet dat ze heel explosief kan reageren, dus ben ik gewoon gaan hangen. En inderdaad, daar kwam de explosie
Het bokken en rondrennen wat ik eigenlijk had verwacht met het zadel opdoen kwam nu eindelijk. Toen ze klaar was nog even verder gelongeerd en weer stilgezet en nog een keer gaan hangen. Nu begon ze weer te bokken, maar was veel sneller weer rustig. Derde keer bleef ze wel stilstaan, maar wel met spanning. Beloond, afgezadeld en weer op stal gezet.
Klinkt misschien gek, maar ik ben enorm blij met de reactie die ze gaf. Want met die reactie kan ik iets. Zolang ze niet reageert kan ik wel alles herhalen tot ik een ons weeg, maar dat heeft dan vrij weinig nut. Maar nu kan ik eraan werken dat die reactie steeds minder wordt. Ik wist dat er een keer een heftige reactie ging komen bij haar, de vraag was alleen wanneer. Maar ik ben dus helemaal tevreden
Granoek schreef:Dat dachten we bij het paard van mijn vriend ook, wanneer ontploft die nu?!
Longeren, zadel er op, hangen, zitten en paardlief heeft nooit nog maar een oog geknipperd. We zijn nu 3 jaar later en nog steeds geen ontploffing geziendat paard blijft me een raadsel maar ze is zo lief
voyou schreef:Ik heb een driejarige waar we mee begonnen zijn. Eerste keer bitje in. Altijd bijzonder hoe snel een puppy uit de opfok paard wordt. Manen getoiletteerd en hoofdstel om.![]()
[ [url=m/8TZpem.jpg]Afbeelding[/url] ]