De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:05

suikermeisje schreef:
Ik heb 1x iemand op een brave haflinger langs de weg laten gaan. Ik zelf mee lopend. Pony ging dus mooi aan het rennen en bokken. Dit doe ik dus nooit meer zomaar. Dan moet iemand in de bak laten zien dat diegene het paard of pony wel de baas is en ook in omgang en dan kan het misschien wel.

Dat kan ik wel volgen, als een potentiele koper eraf valt draai jij straks op voor de kosten...
Dan zou ik met een dier waarvan ik niet zeker weet of het zadelmak is ook inderdaad niet toestaan ermee op buitenrit te gaan.

Froukje
Forever young

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:57

Als ik ooit mijn ultrabrave fjord zou verkopen mag een eventuele koper gerust naar buiten als ik er naast fiets, immers, we doen niet anders dan buiten rijden.

Maar een paard waar ik zelf nog niet op gezeten heb om te testen en waarvan ik überhaupt niet weet of het wel bereden is krijgen ze toch echt niet mee :n 5 huizen verder en je staat op een 80km weg, no way dat ik je daar aan bloot stel. Zelfs niet wandelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 06:24

Met een nieuw onervaren en als onbeleerd te koop staand paard naar buiten gaan als koper is gewoon vragen om problemen. Groot gelijk dat de verkoper dat niet toe staat.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:37

Ik zag een paard te koop en had interesse. Afspraak gemaakt voor vandaag. Gister bericht of ik wel zelf een zadel wilde mee brengen want ze had deze wk haar eigen zadel al verkocht. Ook was er nog een koper op de zelfde dag dus of ik eerder of later kon komen want anders zat het te dicht op elkaar qua tijd... we gaan dus nu vroeg. Maar heb er een vreemd gevoel bij

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:43

Klinkt alsof er snel geld nodig is? Ik zou goed opletten en proberen af te dingen. :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:51

Zadel eerder verkopen dan het paard klinkt vreemd in mijn oren.

Ik zou wel vragen of de oude eigenaar wil voorrijden, wie weet hoe het paard op jou zadel gaat reageren. Zal niet de eerste zijn die rodeo laat zien bij een zadel wat net niet lekker ligt.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:32

Dat waren we ook zeker van plan. Ik neem wel meerdere zadels mee. Maar vond dit wel heel vreemd haha

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:35

Zeker apart. Alsof iedereen die een paard wil kopen ook een collectie zadels in verschillende maten thuis heeft liggen?! Laat je weten hoe het was, ben wel benieuwd ;-)!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:18

Voorrijden wilde ze niet, durfde er niet meer op. Dus heb even laten longeren toen toch zelf er op. Buiten het feit dat hij veel energie had was het wel een heel braaf paard. Arme dier kwam maar 2X per week "eventjes" in de wei dus dat ie druk was snapte ik daarna wel. Voor de rest liep ie aan de Longe en werd hij alleen nog gereden door potentiële kopers. Voor het geen hij nu kon qua africhting vond ik hem te duur en ze gaven duidelijk aan dat ze niet veel van de prijs af wilde doen aangezien ze hem zelf nog geen maand geleden voor de zelfde prijs had gekocht. Dus ik denk dat dit paard het niet gaat worden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:28

Kady1 schreef:
Voorrijden wilde ze niet, durfde er niet meer op. Dus heb even laten longeren toen toch zelf er op. Buiten het feit dat hij veel energie had was het wel een heel braaf paard. Arme dier kwam maar 2X per week "eventjes" in de wei dus dat ie druk was snapte ik daarna wel. Voor de rest liep ie aan de Longe en werd hij alleen nog gereden door potentiële kopers. Voor het geen hij nu kon qua africhting vond ik hem te duur en ze gaven duidelijk aan dat ze niet veel van de prijs af wilde doen aangezien ze hem zelf nog geen maand geleden voor de zelfde prijs had gekocht. Dus ik denk dat dit paard het niet gaat worden.

Heel verstandig! Geen hand vol, maar een land vol. Wel lef dat je er 'zomaar' even op stapt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:23

Groot gelijk dat je hem hebt laten staan als je de prijs te hoog vond.

Bizar dat mensen na een maand een paard alweer de deur uit doen en eigenlijk zo slecht in de tussentijd ervoor zorgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:40

cobiie schreef:
Groot gelijk dat je hem hebt laten staan als je de prijs te hoog vond.

Bizar dat mensen na een maand een paard alweer de deur uit doen en eigenlijk zo slecht in de tussentijd ervoor zorgen.

Sneu eigenlijk voor zo n dier. Kady: Waarom doen ze hem na een maand weer weg dan? Wel stoer dat je er zo op ging zitten.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:48

Omdat ze recht van de manege kwam en een veel te moeilijk paard had gekocht. Hij was vrij scherp op je been. Als hij harder ging dan vondzij daar eng en ging ze klemmen en dan ging dit paard nog harder. Gewoon heel naïef en te moeilijk paard gekocht

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:53

Kady1 schreef:
Omdat ze recht van de manege kwam en een veel te moeilijk paard had gekocht. Hij was vrij scherp op je been. Als hij harder ging dan vondzij daar eng en ging ze klemmen en dan ging dit paard nog harder. Gewoon heel naïef en te moeilijk paard gekocht

Oké ja dan klinkt het wel logisch. Wel sneu voor zo'n dier.
Vond je het verder niks? Misschien hebben ze hem over een maand nog en willen ze dan zakken?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:02

Nou was opzich wel een leuk paard maar er zat dressuurmatig veel werk in en heb nog wat andere paarden gezien en nog eentje op het lijstje. Dus kam dat het daar eentje van gaat worden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:30

Gevoelig werklustig paard, Te weinig buiten, waarschijnlijk ook nog vol krachtvoer en een te onervaren ruiter... Dan snap ik het wel...

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:40

Precies dat, vond het wel echt leuk paard maar zoals ik al zei wat hij dressuurmatig kon en de vraagprijs was voor mij niet in verhouding. Daarnaast heb ik eigenlijk geen goed beeld van het paard kunnen krijgen want wat ik begreep werd hij alleen nog maar gereden door potentiële kopers en Longe. Wat mij niet bevordelijk lijkt voor de verkoop gezien al die kopers anders rijden met zadels die wss niet allemaal passen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:54

Jeetje dat zal het paard inderdaad niet te goede komen als dat nog een tijdje door gaat. Hopelijk krijgt dit paard snel een leuk baasje. Jammer dat ze niet wil zakken in de prijs... zat er voor jou nog iets bij de andere paarden die je hebt bekeken?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:39

ja we hebben onder voorbehoud van goedkeuring een 8 jarige merrie gekocht. Volgende week dinsdag word ze gekeurd. Dus dat moeten we even afwachten

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:59

Ok nu ik toch op dit topic stuut, mijn goed opgeleide fjord staat te koop, Z1 met winstpunten in de dressuur(bij de paarden), kan leuk springen en is uberbraaf op buitenrit qua omgeving. Maar er zit wel een werkwillige kop op. Ook de reden dat er in de advertentie staat dat hij niet geschikt is voor een beginner of angstige ruiter. Je moet hem bezig blijven houden, afwisseling geven en ook echt wel eens vertellen wat jou tempo is en dat daar geen ruimte is voor eigen ideeën.(iets met het is en blijft een fjord dan, hard zal ie niet gaan maar hij vind het wel erg fijn om door te denderen in zijn eigen tempo, dat tempo is niet hoog maar zijn ho werkt dan met wat vertraging zeg maar)

Echt al onnoemelijk veel berichten gehad, is hij geschikt voor kinderen? Uhh nee sorry zonder dat hij bijgereden word door een volwassenen zou ik het niet doen. Antwoord: Ja maar ze kan al los galopperen op de manege.... En dan echt boos worden als ik aangeef dat de pony voor zo'n ruiter niet geschikt is.
Ook al wat vragen gehad of hij wel geschik zou zijn voor op een manege, dat zie ik nou ook niet 123 zitten met zijn karakter

Andere dame die op de mail prima klonk, had veel rijervaring, mooie omgeving en wou lekker naar buiten en dressuur rijden. Perfect dacht ik nog.
Dame komt, ik klik hem aan de longeerlijn zodat ze hem in vrije beweging kunnen zien. Fjord denkt speelkwartier en is beetje jolig.
Voorgereden en zoals altijd kip braaf, de door potentiële koper meegenomen instructrice erop en die reed hem aardig weg. Dame zelf erop, durfde niet in draf want ze was bang dat hij gek ging doen...
Zucht...
Maar aangeven dat het dan niet de pony voor haar was en dat ik verkoop niet zag zitten, geloof niet dat ze me heel leuk vond daarna

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:09

Komt fjordenmans uit het noorden van het land? Hoorde van onze postbezorgerster dat haar oude Z1 fjord te koop stond en de verkoop inderdaad nog niet heel hard op schoot.

Het is jammer dat ik de ruimte en het geld er niet voor heb, anders was ik komen kijken want hij klinkt heel leuk.

Ik snap niet dat mensen niet gewoon zelf het inzicht hebben dat ze niet geschikt zijn voor bepaalde paarden. Zie je dat dan gewoon écht niet? Bang voor een drafje en dan wel verwachten dat je nog verkoopt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:11

Inzicht hebben mensen echt niet.
Hoeveel manegeruiters ik niet voorbij heb zien komen bij echt op en top sport paard en die dan inderdaad boos zijn als je aangeeft dat het niet gaat werken.
Want ze zijn al heel erg goed hoor.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:15

Froukje schreef:
Komt fjordenmans uit het noorden van het land? Hoorde van onze postbezorgerster dat haar oude Z1 fjord te koop stond en de verkoop inderdaad nog niet heel hard op schoot.

Het is jammer dat ik de ruimte en het geld er niet voor heb, anders was ik komen kijken want hij klinkt heel leuk.

Ik snap niet dat mensen niet gewoon zelf het inzicht hebben dat ze niet geschikt zijn voor bepaalde paarden. Zie je dat dan gewoon écht niet? Bang voor een drafje en dan wel verwachten dat je nog verkoopt?

Froukje dat is hem inderdaad :D
Tja en dan ben ik nog een verkoper die alleen verkoopt als hij naar een goed nieuw huis gaat met een ruiter die er wat mee kan, hij hoeft niet weg. Zolang die er staat train ik met veel plezier en ga ik ook gewoon nog naar clinic's wedstrijden enzo

Dus als ik je niet geschikt acht dan ga je een nee van me horen haha :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:17

Dieseltje, is je vraagprijs misschien te laag?
Als zelfs mensen van maneges al interesse tonen. Die hebben vaak niet het budget om een Z-Fjord aan te schaffen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:55

Die telefoontjes zo herkenbaa. Dat is de rede dsy ik nu bij me driejarige erbij hebt gezet dat deze pony een beginner niks kan leren en er bij ruiter toch wel de basis er ruim in moet zitten. Het lijkt wat te helpen