de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:10

De komende dagen worden ook slecht...
Mijn kijkoperatie was dus goed gepland, ik mag nu toch niks. :D O:)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:19

Hoe noem je dat, geluk bij een ongeluk? Beter dit weer dan thuis niets kunnen doen met stralend prachtig weer :-).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:36

Zo is dat. :)

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:37

lekker laten verwennen mag dan helemaal met dit weer.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:41

Inderdaad, het is weer om met een dekentje op de bank een leuke film te kijken met natuurlijk een chippie of chocolaatje!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:12

Morgen word helemaal prut weer ;(

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:37

heb je toch nog een beetje 'geluk' in deze periode ! Succes met de operatie!!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 15:14

Ik heb gelukkig een binnenbak op loopafstand maar als het morgen idd zo slecht wordt gaan we misschien wel ff met de trailer op en neer naar de manege :(

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:51

Ojee dat word morgen dus een nat pak voor mij.
Word longeren dan maar aan de dubbele longe.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:03

Ik kan Gideon vandaag met een gerust hart laten staan, het weer is vandaag hier nog erger dan gister en dan moet ik eigenlijk nog met de trailer op pad, richting hoefsmid :\.

Gister heb ik tussen de buien door nog even gereden en ondanks dat dit keer de truck heel hard rennen was, echt fijn gereden.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:03

Hier is het ook niet te doen met t weer..moet vanavond eigenlijk op wedstrijd maar als t zo tekeer gaat bel ik wel af..gisteren gereden en toen begon het te hagelen..grease dacht dat het dak instortte fzo vond het doodeng

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:34

Hoi allemaal,

ik meld me hier ook. Heb sinds maart dit jaar ook een 3 jarige (nu dus bijna 4).
Gregory is een Westenwind x Democraat x Damiro. Nu al ongeveer 1.75 groot (en dat terwijl ik een kleintje wilde...haha, maar daar op stal waar ik hem kocht leek hij niet ZO groot).

In het begin was hij heel vlug (nog niet zadelmak) en hier hebben we dus goed de tijd voor genomen. Toen we op konden stappen en gewoon konden stappen en draven heeft hij 2,5 maand vakantie gehad, en nu ben ik hem sinds een maand of 2, 1 tot 2 keer per week aan het rijden, af en toe longeren of een sprongetje los. Door zijn grootte doe ik erg voorzichtig met hem en loopt hij 1 tot 2 keer per week.

Ondanks zijn grootte is hij tot nu toe heel "licht' te rijden.....ben niet met zijn hoofd bezig, maar het sturen enzo doet hij echt heel fijn en licht zonder dat je grote hulpen hoef te geven.

Tot nu toe is hij heel braaf (*afkloppen* ).... Heeft een heel leuk blij karakter. Grappige is, dat hij vos is met 3 hoge witte benen en een groot wit hoofd (en dat we er daar nog 2 van hebben, maar dan springpaarden) en dat bijna niemand ze uit elkaar houdt. Meeste mensen vinden vossen niet mooi, maar ik ben inmiddels helemaal om.

Hieronder wat foto's van krakkie (gregory is zo moeilijk uit te spreken...niet echt een handige roepnaam)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:01

Die is gaaf!!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:11

Die is zeker leuk!
Wel wat jammer van de ene been die niet in de verfpot heeft gestaan. :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:20

Ja, dat was mijn enige opmerking ook! maar goed, voor de rest voldeed hij aan mijn eisen (op zijn maat en dat ene been na) en ja, ergens moet je dan concessies doen :D.....

Hierbij nog een filmpje bij de verkoper

Ik kwam overigens niet voor hem, maar voor zijn halfzus, die voldeed niet aan mijn eisen, en deze liep net los in de bak toen we aankwamen en dat zag er wel leuk uit.
Voor zo'n groot paard best redelijk soeplesse en balans voor zijn leeftijd (op het filmpje houdt hij zichzelf wat vast in galop, maar hij heeft vind ik een fijne galop)....

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:21

Wat een knapperd!ik hou ook wel van dat wit :D
In België ook stormweer. En ik wou zooo graag rijden. Door mn werk al bijna 2weken niet gelukt. Gisteren wel weer gelongeerd!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:53

Wat een super leuke vos! sky_as hij lijkt inderdaad zo op foto's/ filmpje ook niet zo groot!
fijn dat ie braaf is, lekker de tijd nemen met die jonkies!

ik ben al de hele week grieperig dus heb er ook nog niet weer opgezeten, hoopte vanavond maar gezien de storm lijkt me dat ook niet helemaal ideaal!
morgen maar weer lekker rijden.. en dan wil ik mssn in januari gaan lessen en dan kijken of we x een subli wedstrijd mee kunnen pakken.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:21

Hier vandaag wel weer gereden op mijn 3 jarige
Was ondanks het onstuimige weer heel erg relax.

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:22

Wat een leukertje of eigenlijk leukert, want klein is toe zeker niet.
Gently moest vandaag eigenlijk naar de aquatraining maar dit hebben wij maar even afgezegd code oranje met storm tot 9 is echt niet leuk met een trailer. Dus maar even goed gereden vandaag. Hij gaat het steeds makkelijker oppakken en ook de binnenhoefslag wordt meneer steeds rechter

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:28

Had je 'm ook gewoon even buiten kunnen zetten, gratis aquatraining :D

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 17:26

Ik ben vandaag met de trailer naar de manege gegaan en heb fijn gereden. Ze krijgt alleen een beetje pubergedrag. Ze wilde de trailer niet op. Moeten we dus ff wat strenger in zijn. :P

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:39

Sky_As wat een leuk paard zeg! Al onze pony's en paard zijn ook vos en hebben allemaal ook vier witte benen! Dus die van jouw vind ik ook zeker heel leuk! :)

Vandaag ook weer op mijn 3 jarige gereden, even tussen de buien door. Binnenkort gaan we ook weer 's op pad naar accommodatie van mijn instructeur. Even zien hoe dat gaat uitpakken haha. Hij kan soms nog wel 's wat pittig zijn, maar hij rijdt heel fijn!
Fijn dat het goed gaat Zirano! Haha buiten had je idd ook wel aan aquatraining kunnen doen met hem ;)
lizzy1, haha merk soms dat ik in sommige dingen ook wel wat strenger kan zijn.. :P
inkiepinkie, leuk dat je lessen gaat nemen! Gaaf dat je aan een subli cup wilt meedoen! Bij ons hebben we ook pavo cup (pas rond de zomer). Lijkt me leuk om daar eens aan deel te nemen!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:38

Leuk paard Sky_As! Ik hou ook wel van vossen :j.

Stoer hoor, degene die hebben gereden vandaag met die rotwind! Ik kruip er morgen weer op :-).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:14

Met zoveel wind stap ik er ook niet op, ik ga het niet opzoeken, daar ben ik te oud voor. :D
Mijn bak is nu zeiknat, het duurt wel even voordat die weer droog is, maar dat maakt nu toch niet uit. :)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 01:43

Ik ben vanavond voor de 1e keer op wedstrijd geweest. Weer is hier wat beter geworden dus wel verantwoord... maar mijn puppy loopt toch even 197 pnt bij elkaar. Heel trots!!